1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2007-10-11

922883 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Baker: vi får väl väcka Robert Carlsson då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Äntliiigen! Äntligen får man för en gångs skull se en Timråmålvakt göra en otrolig plockhandsräddning som är näst intill omöjlig att göra. Dessutom när det återstår 3 sek. av matchen. Äntligen!

Måste ändå säga att det blev onödigt spännande, matchen skulle vara över efter 1 perioden men men så är det i Ishockey synd att vi har så svårt att tugga på o skapa enkla promenadssegrar. Men, den som väntar på nåt gott.

Nånting säger mig ändå att Brynäs 1:a seger på 8 matcher kommer hemma mot oss, det skulle vara så typiskt oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
fighter: Ja, men räcker det med Jonte?
Avsaknad av "krigare" brukar bli ganska påtagligt när man går in i slutspelet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
ralus: ja saknaden av jonte är stor,det är väl han som kan kriga framför mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
ralus: Bra analys av Wikegard måste jag säga ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Fantastisk första period. Vilket snurr, vilket lir! Självklart borde det ha rasslat till bakom Pitkämäki minst en gång till där och då hade det nog ramlat in fler puckar allt eftersom.
Samtidigt måste vi ju komma ihåg att Pitkämäki blir bra till slut eftersom avsluten är alldeles för klena, för mitt-på och mitt-i-plocken. Vi saknar någon som ställer sig framför mål och gör skitjobbet och skymmer målvakten och tar returer. Den enda som skymde målvakten var Sanny (tyvärr vid fel mål) vid 1-1 målet då Åkerlund inte har någon synvinkel alls.

Att matchen blir jämn beror ju på att utdelningen var bedrövlig med tanke på spelövertaget. Men samtidigt har ju effektiviteten varit lysande innan kvällens match. Så här är jag trots allt inte orolig. Men ett som är säkert är att trafiken måste bli mycket bättre framför mål. Måste bli mer distinkta avslut. Här kommer nog Tenkrat spela en stor och viktig roll.

Men det känns ändå lovande det här. Vi har ju Jonte, Hynning och Tenkrat att utnyttja framöver också. Oj oj oj.

Defensiven över hela banan är ju fortfarande lysande. Boxplay är världsklass.

Väldigt roligt att se Petri Kokko ikväll. Utan tvekan gör han sin bästa match i TIK-tröjan. Han var värd ett mål, följde med i anfallen mycket bra. Det gjorde också Marttinen som också var värd ett mål. Han går från klarhet till klarhet. Ny stormatch ikväll. Mycket bra fysiskt spel.

Och tack Åkerlund för att du räddade tre poäng. Tre världsklass-räddningar sista tre minuterna.

Hahl - Regin. Wow!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
vi hade tydligen finbesök ikväll..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
oraklet: Mitt internet är för segt för hockeyligans klipp =/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Jensen_12: Hockeyligan.com har alltid bilderna uppe samma kväll. Jag har själv varit inne och tittat på dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Röda Tallen: Det är ju bara eftersnack och intervjuer, jag menar liksom klipp från matchen, målen räddningen :P
Kommentera


Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Är det någon som vet vart man kan få se matchbilder från matchen? Sportnytt visade inte ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
tjobba & Ambroo: Det stämmer. Jag minns det inte för att jag hade lämnat arenan innan han gjorde det :/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Springsteen: Lita på att måldommaren har koll. Dom har en bra mycket bättre kameravinkel än vad vi fick se ifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Kerstin_k: Sanny Lindström mot Skellefteå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Ambroo: Det enda pucken var inne i var Åkerlunds feta Plockhandske!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Ambroo: Härligt! Alla förslag är välkommna! Efter dagens match har jag nog klipp för att avsluta den första låten. Så nya förslag är suveränt! Siktar på att släppa första delen nångång efter V.44. Då har jag ett helt lov på mig att fixa till den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Springsteen:
Sällan!! pucken var inte inne!! det var en riktig sk fantomräddning. :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Springsteen: Den får ha varit hur mycket inne som det bara går, men det är ju så att ser man inte pucken så kan man icke döma mål. Minns Coreys byxräddning mot LHC. Den var definitivt inne men ändå inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Kevin O Shea: Glöm det nästa match står Backlund garanterat !!!
ps. Den va inne !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Kerstin_k: Ja man får nog all anledning till att mysa ett par gånger till vinter.

Sanny mot SAIK va?

Lite ot, men hur går det med musiksökandet ditt? Jag har ett skönt tips... Det mesta med PLP (Peace Love & Pitbulls). Ljuvt industriskrän med maxpuls och med en obeskrivligt rivig sång i centrum. Jag ska plocka fram ett par låtar och maila dig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Kerstin_k:

One thing for sure.....

Skicka STYF till Sundsvall, han är ju rent ut sagt hel-kass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Kevin O Shea: Så sant
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Ambroo: Om tio år kommer man att prata om Bullas dribblingar, Strimmas uppåkningar och Åkerlunds plock mot Mora!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Ambroo: Som sagt, det kommer.

Ge mig Tenkrat, Hynning och Hedström så lär vi förmodligen ha ett riktigt bra offensivt lag. Är sjukt spänd på att se vad Tenkrat har att erbjuda.

Apropå ingenting så lär väl Regin snart ha en månadshandling i presentkort på ICA Maxi. I tre av fyra har han fått det. Vem var det som gjorde första i den matchen han inte gjorde det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Kerstin_k: Ja visst ska det vara 1+1 på bägge?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Kerstin_k: Han är vacker att skåda, verkligen. En kejsare!

Imponeras också av Marttinen. Han tar för sig mer och mer och jag är nästan beredd att helt ändra uppfattning där. Han rör sig bra, börjar hitta rätt i positionsspelet, har fin balans och är som en klippa i det fysiska. När det kommer till offensiven så växer han för varje match. Han söker och hittar allt som oftast blad också så följer han med bra i anfallen. Jag led bra med honom när han inte fick hänga sitt "Foppa-läge", men det kommer. Det enda som går att klaga på är att han går på för lite avslut, då han ska ha ett grymt skott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Kerstin_k: Halh, Bauer till Pärsinen----mååååålll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Visst fick väl Hahl assist på Pärssinens mål?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Ambroo: Hahl - vilken majestätisk lirare. Vilket proffs. Vilken gud. Han är grym!

Skönt med 3 poäng. Hade kännts ruggigt tungt att tappat poäng idag. Och gudarna ska veta att det var jävligt nära. Första perioden var nog det bästa Timrå bjudit på i år. Hoppas att det sätter sig nu, att man orkar vara offensiva i fler än en period.

Obesegrade hemma. Underbart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Ambroo: ÄLSKA TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
RTS: Läser du mina inlägg?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
mikenomad: Detta kändes ju tryggt...

Arslet fram vad snopet det hade varit om vi hade tappat poäng idag! Vi skulle ha avgjort första tio, men det var det gamla sköna speediga inneffektiva TIK vi fick se idag och det var på sitt sätt skönt. I andra var det ungefär som vanligt med få ordnade uppspel och alldeles för mycket dräll kring linjerna och vi såg också här svagheten i årets upplaga (ja jag ältar och ältar...), det kontruktiva backspelet är obefintlig när vi blir satta under press. Tredje började visserligen bra men ängslan efter två poängmissar hemma gjorde sig påmind och vi bjöd på oceaner i mittzon. Det var heller inte bara en annan som var nervig. Spelarna på isen såg ut att ha både gummiarmar och gummiben och då är det är tur vi har finnkedjan, Arja i love you! Ja just ja, vi har ju även Åkerlund att tacka...

Bra idag, Regin, bättre idag, Marttinen, bäst idag, Hahl.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
dr-nix: försvarsspelet såg helt ok ut mot DIF i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
mikenomad: Fan det värsta jag sett tror jag.... bra att ingen kan känna sig säker, utan måste vara på topp för att stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Röda Tallen: Hade kunnat satt 5000 på att den var inne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
RTS: På många skall det vara, Sanny tar väldigt många utv, ser seg ut på rören.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Ambroo: Då får man klaga många.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Årets räddning räddar oss. Ojojoj.
Men vi skulle avgjort detta i första. Skulle varit 3-0 då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
go natt allihopa ska logga ut nu ja måste bara gå å ta nåt lugnande så man kan vara ner efter denna avslutning på match
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
fighter: Mest är det för att balansen i familjelivet ska hållas...frugan är ju som jag tidigare nämnde Modoit...ler.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
mikenomad: jag ser hellre att frölunda förlorar,men jag förstår er som bor däruppe att ni inte gillar modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
mikenomad: ja tur det
blev lite onödigt spännande på slutet bara men skönt med 3 pinnar och fortfarande obesegrade på hemmaplan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Det är ju inte godkänt att spelmässigt vara dominant men ändå vara en hårsmån ifrån ett likaresultat.

Challe blir tvungen att jobba på försvarspelet känns det som (rent spontant dvs)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Hade Mora gjort mål där då hade jag fan odlat mustasch. Onödigt spännande iom att man inte sätter den i öppen kasse där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
fighter: En höjdarkväll! Vi vinner, Modo och Brynäs förlorade...:-))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
faan är det meningen att man ska få en hjärtinfarkt pga det här laget.det känns inte bra med det här spelet,gott med 3pinnar iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
MB: Vi har två bra målisar i år...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
Moootheerfuckkkeerrr vilken jävla räddning.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2007-10-11
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

922883 · »