1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581361 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

1569585 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

superfalle: Ja, svårt att bli mycket sämre i alla fall. Fattar han inte att han måste träna extra för att bli något. Han och alla andra ungtuppar. Och det gäller inte bara spelare i TIK utan dom flesta lagen. Men det är klart, sitta på fiket och snacka sig i form är väl mysigare. Bortskämda valpar. Ja, jag menar faktsikt att det är så.

Häpp!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
KORITFW:jo då . sebbe kommer bli bättre . men aldrig någon superback. på sin höjd en bra elitserieback. men de skiter jag i just nu . nu finns bara att vinna matcher och överleva. inget djävla dravel med pucken som siste man dom kommande 9 matcherna under inga omständigheter 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
El Maco: Tror det mesta sitter i huvudet på den pojken. Om han växer till sig lite mentalt så slutar han förmodligen med såna där idiotiska chansningar som ofta resulterar i turnovers.
Men folk verkar glömma bort att han inte var så särskilt mycket bättre innan han drog iväg heller. Han var bättre offensivt, men spelade ganska riskfyllt och slarvigt redan då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
KORITFW: Han har jättefin skridskoåkning och börjar bli tillräckligt stark. Minimera misstag och bättre skott så är han på riktigt hög elitserienivå. Naturligtvis ingen vi ska skeppa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
superfalle: Ja dum jämförelse kanske, jag säger ju inte att han kommer göra 50 poäng på en säsong en vaker dag, men han kommer bli bättre och minimera pucktapp och bli jävligt bra. Ibland känns det ju som folk tycker han som spelare är passé eller nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
KORITFW: men snälla . Jämför inte rundblad med sebastian eriksson . Dom har absolut ingenting gemensamt . Eller jo båda är från sverige och är backar i ishockey
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

Marcus: tycker inte vi ska vara så hård mot Sebbe, ser mycket Rundblad i honom utvecklingsmässigt, det är inte många som kan transportera och skydda puck som han faktiskt kan. Tycker det är skitbra att han börjat göra sina rusher igen. Rundblad var också kritiserad för sina offensiva initiativ som ofta slutade i pucktapp, sen blev han bättre och bättre på det och till slut stod han på 50 poäng som back, grabben är 23 och kommer förhoppningsvis vara med och utgöra Timrås stomme på backsidan under många fler ES säsonger. 

Säger dock inte att det han gjorde igår var annat än totalt idiotiskt, men..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
mikenomad: Jag tycker att den här premiären påminde mycket om förra årets första match mot Bofors. Jag kände samma desperata känslor efter andra perioden igår som efter första perioden mot Bofors då vi låg under med 1-3. Känslan var att det var kört, att vi blir utspelade av det "sämsta" motståndet i kvalserien och att det aldrig skulle gå. Men likt förra året så vänder vi mirakulöst och vinner efter förlängning. Vilken jävla flax det var igår, säsongens stora målsabbare Hedström och Crippe lyckades äntligen näta. Vad var oddsen på det? Publiken kände förr rysningar när Lill-Strimma vände upp bakom eget mål och satte fart mot motståndarmålet, nu känner jag exakt samma sak VARJE gång som Sebbe Erixon vänder upp från eget mål. Nej någon Lill-Strimma blir han inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Bragd-Birger: Vi var, bokstavligt talat, m.i.l.l.i.m.e.t.r.a.r från fiasko, 0 ist för 2 p och en start som varit ett stort kliv mot AS. När Örebro kontrar och kommer fri mot Bello med halvminuten kvar stannade hjärtat på mig, när sedan pucken tar i ribbans underkant(!) ja då hade större delen av mitt liv passerat i revy. Sen halkar laget runt i en mållös förlängning och kniper bonuspoängen via straffar. Ett moment där vi (förutom Bellos målvaktsspel) enda gången under matchen visar lite klass.

Stöld? Absolut!

Ubderbart? U bet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

mikenomad: Ja, hur man tar poängen spelar ingen som helst jävla roll i kvalserien. Man får inga guldstjärnor för att man spelar bra och torskar, ej heller avdrag om man spelar som skit men vinner. Poängen är allt.

Själv vek jag ner mig 20 minuter innan matchstart. Matchen inköpt å allt. Med facit i hand ett rätt beslut, för mitt psykiska välbefinnande. Ett krampaktigt Timrå mot ett heltaggat och uppvarvat Öret var väl ungefär vad man kunde förvänta sig. Och: frågan är om inte en sån här seger egentligen är det bästa, för vad som komma skall? Visste man det inte innan så vet man det nu: den här serien är ingenting som avgörs på papper. Gapet mellan dessa allsvenska lag och dessa elitserielag är så litet (om det ens existerar) att precis varje enskild match kan förloras om man inte står upp och är så nära 100%-ig i sitt agerande som det går.

Västerås på tur. Den s k a jag se. Efter shit-that-was-close-matchen mot Örebro bör Timrå kunna visa upp större beslutsamhet, mer kyla. Hoppas jag. Tror jag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
DJ Hemp: Det här var precis en sån bajsseger man hatar när andra favorittippade lag får. Fiaskot ligger på lut men kommer på skam genom tur och tillfälligheter och man VET att det är det bästa sättet att ge blodad tand åt favoriten. Att de är med och vakna nu.

En sådan här seger i en svår (jo, att möta ett äckligt, svårt nederlagstippat Örebro som är inne i matchtempot i en premiär ÄR svårt. Även om det inte ursäktar Timrås übermesiga insats) premiär kan vara optimal, risken att Timrå tar lätt på uppgiften framledes torde minimeras.

Och alla som tror att skillnaden mellan ES-lagen och övriga i KS är markant och borgar för skrattmatcher; Seså, dags att vakna nu. Så är det icke alls! Ett taggat Örebro skulle förmodligen kunna ge även andra ES-lag problem i enstaka matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
T T: Tyckte först det var Hagos jag såg tills killen började åka och jag insåg att åktekniken var på tok för bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Många här verkar negativa. Det är inte jag. Vi fortsätter alltså vår trend att vinna täta matcher i kvalserien (minns bara fjolåret!). Hedersamma förluster är det värsta som finns och nu var det Örebro som fick sin släng av sleven. Själva torskade vi som högst med tre mål under elitserien och inte sällan blev det uddamålsförluster till ingen nytta. För fan, detta började bra ju! Njut av stunden. Coolt att vinna på straffar och att en sådan som Smolenak är hur cool som helst i dessa lägen. Jag gillar det här. Var i Västerås senast det begav sig men hamnade i häktet. Nu på lördag kommer jag inte ens att befinna mig i gurkstaden. Det blir ett seminarium i stället. Och på söndagen vankas det bandyfinal på Friends Arena. Forza Bajen säger jag!!! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
T T: Visst var det DeRouville?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Hahl Bundy: Deras målvakt ser hyfsad ut i alla fall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

Hahl Bundy: Ja två poäng var väl det enda positiva. Bara att hoppas att vilan bidragit till detta elände och att det redan i nästa match mot VIK blir betydligt bättre. Annars är det morsning o goodbye!

 Hela laget var väldigt blekt idag men spelare som Crippe, Demen, Jonte o Smolle håller helt enkelt inte även om Monten verkar se nåt annat.

 Speciellt Smolle o Demen var pinsamt dåliga idag. Men spela måste de ju få göra...

 Förresten så är Smolle bra på en sak: Straffar! Så vem vet de pengar som lagts ut på Smolle( en bit över en miljon) kanske blir guld värda ändå då vi fått en bra straffskytt...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Hahl Bundy: Haha...hockey som kenyaner, den var bäst ikväll. Ja förutom de två poängen då. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Vad sjutton har hänt med Sebbe? Karln är ju en katastrof liksom RDW. Smolle lägger straffar som Hirso men trampar insida läder som en viss Jokela.
Det enda som är bra ikväll är att vi tar 2p trots att vi spelar hockey som kenyaner.

Det tar vi med oss annars inget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Andersson: Ja det känns som att de gick in lite väl hårt på att spela defensivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

måste bara fundera på en sak

skotten blir alltså 29-20 .... till örebro 

på vår hemmaplan , mot ett allsvenskt lag .

hoppas dom resterande 9 matcherna blir bättre/roligare

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Sebbe Erixon å Robinsson,när dom är inne kan ju fan vad som helst hända!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

Fan vad sämst domarna var idag, vilka rövhål var det som dömde? Idag hade vi flyt, två mål som egentligen är så jävla turliga, visst att Jontes gick in men sedan Crippes? lägg på stolpskottet i slutet så kan vi konstatera att vi verkligen hade marginalerna på vår sida. Sedan att de inte kunde förutse Hallins straff som han nu gjort för 10:e, 15:e gången? sedan Smolenaks variant för tredje gången? vad fan går man inte igenom motståndarnas straffläggningar? 

Aja, Crippe och Jonte gjorde mål, och vi vann med flyt och fick veta att det fan ska krävas mer för att komma top-2. Detta kan ge bättre effekt på den fortsatta kvalserien än vad en 5-0 kross gjort. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
El Maco: nja han pratade om att spela som blöta katter och något om att det fjompigt eller liknade. Ungefär så. Så går han ut o lirkar upp en i första krysset....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
El Maco: Illa att det läggs upp highlights från alla ksmatcher utom Timrås också. Va fan ere här för skit?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
söder över: Hej från en swehockey-i-telefonen-snubbe. Vad sa Jonte i paus? "Vi ska pissa pårom"?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Jösses vilken kass match vi gör ikväll, får va riktigt glada med 2 poäng.På lördag får dom fanimej se till att blåstället är på från start !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

DJ Hemp: jag tror det med. man vill väl visa matcher med alla lag i serien och skulle jag sköta planeringen på viasat så hade jag valt att visa de förmodade botten lagen i början och topplagen när det börjar hända grejjer.

jag har inte viasat utan köpte matchen för 89 bagis. helt ok sändning om jag får säga det själv. 

4st 24or på hedströms kommentar efter 2 perioden! 

efter den blev det grymt skönt att han målade i tredje!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

Pjernut:

Jag säger detsamma. Det är förjävligt. Antar dock att det blir ändring på den saken från omgång tre och framåt...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
söder över: Kommer alla timrås matcher att sändas på S24? Typiskt när man inversterade i Viasat Play inför KS...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

sympatisk tränare i örebro.

-dom har några långa anfall på oss men jag tycker vi klarar det bra och håller dem på utsidan.

Exakt!

det är här det felar och har gjort hela jävla säsongen.

våra anfallare är för bekväma. 

Friberg Alex Rhodin Hallin har både fart och teknik nog att utmana backar mera. dom väljer utsidan 10 gånnger av tio och det är per definition bekvämt!

det händer inte ett smack 35 gånger av 36...

vi blir så förbannat lättlästa. 

det kan omöjligen handla om att vara rädd för att ge bort en spelvändning för det har vi juh konsekvent gjort genom knas fjös pass längs både röd och offensiv blå...

så... kom igen nu grabbar spela hockey!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Kul att vi ligger på bronsplats men jag hoppas killarna vågar gå för ädlare valörer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
söder över: alltså, visserligen säger man väl detta varje år men......ser inte kvalserien extra oviss ut i år?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
2 poäng när man spelar skit är ändå ett styrkebesked. Jag tar med mig det och suger på karamellen att på straffar är det klass skillnad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

pust... äntligen över.

hoppas två inspelade poäng kan ge lite fart i maskinerna och att den värsta stressen släpper nu. alldeles för stirrigt och mjukt idag.

herren på täppan ska det vara.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Japp hur enkelt som helst......eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Oj, det där var viktigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
erathoo: jag kommenterar det jag ser från timrå. Håller med dig dock precis som tidigare och precis som förväntat är örebro väldigt diciplinerade i sitt försvarspel.

Man kan begära mer än så här av timrå dock. Hoppas att tempot kommer nu när premiären är avklarad. Jag vill inte dömma ut tik än iaf. Det finns mer att hämta och tvi har alltid ALLTID problem mot sådant här motstånd. Typ växjö.
Vi saknar kreativitet offensivt och har en extrem förkärlek att inte spela enkelt i offensiven...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14

erathoo: Nordgren - Hallin - Smolenak - Edström - Murley

I den ordningen!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
erathoo: Man saknar lite mackor från ingenstans ala Bremberg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
erathoo: Rögletorsk, bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Jaha, Hallin, Nordgren, smolanek, Murley ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
inte vred, cred ska det stå.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
mikenomad: lite vred ska de allt ha öik, de är ruskigt skickliga på att alltid ligga i skottlinjen i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Örebro är precis så äckliga som jag befarade. Vi får vara ruggigt nöjda med poäng ikv, Örebros ribbskott med 30 s kvar var....onödigt nära.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
mikenomad: Jag tror han lirat en match varannan månad ungefär.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Måste fråga, Rhodin, värvade vi någonsin honom? Minns ett rykte i somras men sen syntes han aldrig till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
söder över: Allsvenska domare = Allsvensk fördel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
Ja domarparet är helt värdelöst.

Men vi har sett det förut.

Om man spelar dåligt förlorar man med ett bra domarpar med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2013-03-14
....såja, sltua kladda me pucken
Kommentera

1569585 · »