1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581474 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14

1227554 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Bragd-Birger: Ja, jag är inte helt oförstående till de som ansåg att matchen var tråkig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14

JimmyH: Bedömningen av matchen beror på var man står i sina mentala förhoppningar på laget. De som fortfarande förväntar sig slutspel, och kräver det, tycker förstås att gårdagens match inte hör till de bättre. De som hoppas på att undvika kvalserien, inte tror på slutspel och verkligen vill att laget hamnar i ingemansland tycker sannolikt att gårdagens match var klart godkänd.

Personligen tycker jag att gårdagens match var riktigt, riktigt dållig, underhållsmässigt. Det hade varit roligare att se en frejdig hockey där det bjöds på fler mål och mer öppen ishockey. Men, Timrå spelade precis som man skulle, kontrollerat och "äckligt disiplinerat." Jag är jävulskt nöjd med hur laget presterade och tycker att det här är en av de bättre matcher, taktiskt, som laget visat upp den här säsongen. Samtidigt förstår jag dem som ser allt i bajsbrunt och anser att det var en dålig match. För handen på hjärtat, det var en riktigt dålig match ur många avseenden. Men 3 poäng blev det oavsett hur dåligt laget spelade.

Kan inte låta bli att kommentera ryktena kring Challe och hans eventuella flytt till Schweiz. Jätebra om det blir så. Jag har stått bakom Challe och hans sätt att se hockey i två säsonger. I år har jag tyckt att han inte fått ut max av laget, han har gjort en hel del tveksamma uttalanden och varit märkbart irriterad många gånger. Tecknen jag ser är att Challe är klar i föreningen och behöver röra på sig för att få ytterligare stimulans. Laget står och stampar och förstår inte riktigt Challes sätt att spela ishockey. Däremot kan ingen ta ifrån Challe hans vinnarskalle. När vi underpresterat i grundspelet så har vi nästintill överpresterat i slutspelet. Challe är en vinnare som hatar att förlora, en coach man har i ett SM-slutspel. Men vägen dit och den mentala uppbyggnaden som krävs bland spelare för att dels nå slutspel men även gå hela vägen, den saknar Challe. Kanske är bristen på "branschvana" en grej, kanske är längtan till ett mer ansett, ett bättre lag en annan.

Laken: Om Challe lämnar kan jag garantera dig att både Anton och Sebastian fortsätter, förutsatt att laget är kvar i elitserien. Det VET jag. Sedan får vi hoppas på att en sån som Caslava trivs i Timrå och kan tänka sig en fortsättning. För mig är det mindre viktigt. Just nu är det viktigaste att återfå stämpeln att Timrå är något bra, att Timrå är ett lag man vill spela i. Att knyta till sig svindyra spelare i ett ekonomiskt litet lag som Timrå är ingen lätt match. Oftast får små, rätt anonyma lag betala mer för en erkänt duktig spelare än mer namnkunniga lag. Därför tror jag mer på positvt snack runt Timrå IK än feta erbjudanden. Ska jag vara ärlig tyckte jag det var mycket roligare när hjärtat fanns med när Timrå spelade, än nu, när tokavlönade spelare ibland bara glider omkring. Men så är jag gammeldags också, kanske passar jag inte in i dagens samhälle?!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
JimmyH: Håller med om det mesta. Framförallt att man verkligen gick för seger i tredje perioden. Man vågade mer än Rögle, och vann på det.
Man gjorde det man behövde göra, när man var tvungna att göra det. Man bröt en förlusttrend och man gjorde det mot ett lag man har fruktansvärt svårt för. Respect.

Hade jag däremot varit en opartisk hockeyintresserad skulle jag förmodligen ha ansett matchen vara en av de minst konstruktiva som spelats den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14

The great one: Först så tycker jag att kommentarsfältet till bloggen är ett bättre ställe att ställa frågor mot det jag skriver.

Men till det du skriver så är det ju uppenbart att vi ser på matchen olika. För mig imponerande insatsen mest på en mental nivå. Tålamodet och noggrannheten i en match där pressen var enorm på laget. Drevet efter en förlust hade varit enorm. Jag såg knappt ett enda defensivt misstag på hela matchen. Det är unikt av Timrå IK 09/10.

Mest av allt så får jag gåshud över hur laget hanterar den tredje perioden. Det står 0-0 inför den och det stod ganska klart att små marginaler kunde avgöra men laget går in och lyfter sig och tar över spelet helt trots den mentala pressen som fanns. Målet Caslava gör kommer av att man hade haft tryck på Rögle i bytena innan. Vi var laget som till slut vågade mest.

Efter målet så fortsatte man att vara det spelförande laget. Laget gick samman och vann. Det var aldrig skitnödigt i egen zon. Alla gick in och hjälpte varandra.

För mig finns det mer sätt Timrå IK kan imponera på än att spela den så kallade "Timrå-Hockeyn" med hög forechecking, långa anfall och snygga mål.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
jojje_timrå:
Det finns med på slutet av ST:s hockeypuls!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Finns det några bilder/filmer från gårdagens tifo?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Skarin: Ja, jo för förstakedjan var ju verkligen loket, Axie föll ju verkligen ur ramen och Måns gjorde ju verkligen skillnad...:

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Jimmy H, du bloggade:


"För det var verkligen en imponerande insats av Timrå IK rakt igenom"


Det enda som imponerade igår var att vi tog 3 poäng. Att jämföra med New Jersey är ju bara pinsamt. Det var Caslava som gjorde att vi vann plus Lindbäck. Att vi tog 3 poäng. Det fanns inget imponerade överhuvudtaget med gårdagens insats. Spelmässigt är det bedrövligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:

Mmmm, många ångestfyllda kvällar att se fram mot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
TIKbiff: Nu ska jag var optimistisk Vi tar 6 p i de matcherna.
(Ähh vi tar alla 9!)
Sen vinner vi hemmamatcherna o vips ser det ljusare ut.

Jag känner att pillren börjar verka :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:
Med tanke på att vi har Modo,Brynäs och Rögle borta är det där mycket kommer att avgöras var vi hamnar i tabellen, spelar vi lika uselt som vi har gjort hittills på bortaplan då lär vi hamna i kvalhelvetet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
PEAP: Vi har HV hemma nu sen Modo borta. Sen ser det ut så här fram till OS:
23/1: Skellefteå (h). 26/1: Frölunda (h). 28/1: Brynäs (b). 30/1: Linköping (h). 4/2: HV71 (b). 6/2: Rögle (b). 8/2: Södertälje (h).

Var är pillren?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:

Är ju inte så konstigt med tanke på tidigare matcher. Det bästa är om vi tar ledningen med mindre än 3 sek kvar, då känns det halvt stabilt.

Ruskigt viktig seger igår ! Stark insats. Hoppas morgondagen ger oss en till seger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
PEAP: Som mig o TIKbiff då :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:

Japp, undvika kvalserien är allt just nu. Slutspel är en avlägsen bonus.

Konstigt igår, var inte ett dugg nervös innan Caslava dunkade in 1-0. Efter det var jag nära sammanbrott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Mattias Ek Expressen:
"Frågan är om inte Petr Caslava är Timrås bästa värvning. Inte bara för 1-0-målet mot Rögle som kan ha räddat Timrå undan kvalserien. Utan för att han är den klippa i försvaret som Timrå så desperat behöver. Men inte heller Timrå klarar av att hämta in elva poäng för att nå slutspel."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Det var många sköna o positiva känslor när vi vann igår. En sorts skön befrielse.
Själv var varken TIKBiff eller jag nervösa förräns det var 3 minuter kvar av matchen då blev det pirrigt.

Att folk var optimistiska o t.om ûberoptimistiska var ju delar av klacken som skanderade: " Vi ska till slutspel!"

Så kan det vara efter en måste seger mot ett konkurrerande bottengäng!
Vill fortarande påminna om att det 11 p upp till slutspel men bara 3 p ner till Hell.
Vi måste i princip vinna alla matcher som är kvar samtidigt som VF, BIF el. SAIK börjar loosa gång på gång, på gång..........

Nä allt handlar om att hålla 2,3 lag bakom oss så får vi bygga om o bygga rätt till nästa säsong!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Uno Gordon:
Det var tydligen inte så svårt, han gjorde tydligen inte så stort avtryck som spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
liston: Hur i h-e kan man glömma bort Magnus Nilsson??? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy: Du menar Gabbe Karlsson? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14

orion: Tack och lov för att inte sarg-ut med icingvariation fick löna sig ikväll. Sicken grishockey, det måste vara tätt mellan stiorna i Ängelholmstrakten?
Vingelborgs vägar äro outgrundliga, ren tur att inte det avgör till Ouäögles fördel.
Tanken på Timråhockey liksom gick upp i rök efter 2 raka boxplay i början.

Ett oehört viktigt trendbrott, törs man be om repris mot HiV71 och MoDoliderna?
Lindbäck håll nollan i de 2 nästkommande matcherna nul.
Du var enormt stabil ikväll, TACK!

Sektion K, rad 11, plats 21

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Nr:7 är han dåligt tränad eller har han inte fått in lönen på sitt konto,eller har han inge mat i kylskåpet!fan min morsa skulle vara bättre runt sargerna!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14

orion och Ambroo: Ni sammanfattar det hela på ett bra sätt. Det går liksom inte att glädjas efter segern i afton, men det går inte att vara besviken heller. Laget gör det man måste, under oerhörd press skall tilläggas. Även om matchen i kväll skulle ge senaste Göta Kanal-filmen högsta betyg, i jämförelse, så är det ändå en seger. Så oerhört viktigt, och starkt att knyta näven och vinna. Spelkvaliteén skiter jag uppriktigt sagt i. Vi har vunnit och dessutom spelat bra mot topplag tidigare. Det är inte där problemet sitter. Det är grundideén i spelet ishockey som Charles Ingvar Berglund inte riktigt lyckats implenterat hos grabbarna.

Efter den här säsongen reder vi ut den här sörjan och börjar om från början. Den här gången börjar vi inte från målvaktsplats utan börjar redan i korridorerna. Ut med det gamla, in med det nya!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy: Tjeckerna hamnade på Njurundabussen efteråt och fortsatte där. Tjasy! Klapp-klapp-klapp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Ambroo: Jag har alltid varit skraj inför tränarbyten, eftersom jag alltid har älskat Timrås sätt att med fart köra över motståndarna, var rädd när Molla kom, var rädd när Kenta kom, men ingen av dom har förstört vårt signum, snabbhet...
Challe har förstört det!
Jag vet, fokus på poängen, suurt!
Men ge mej en framtid, tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:
ja maken till månsken har man inte sett i timrå sedan uterinkens tid..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
TIKbiff: Nä, du är partisk!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
TIKbiff: Var det en tjej? :)
Det sved bra i allafall o skåran lyste bara upp hela läktaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:
jag med, men det räknas inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:
Tror jag det, hur kul är det att berätta att en 10 årig tjej med pippilotter sparkaskiten ur dig?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Är det bara jag som tycker att Karlsson för en gång skull gjorde en klart godkänd insats?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
orion: Det är bara till att lägga tankarna på den på sidan. Nu är det fokus på poängen som gäller och det spelar ingen roll hur det ser ut. Det gäller att rädda det som räddas kan. Efter säsongen däremot så ska man presentera en ny tränare och hitta tillbaka till den spelidé och det man har stått för tidigare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Fel, fel, fel...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Jämtlandsfil: Skillnaden med Smedberg var att även om han var blek så var han i alla fall lurig o farlig men Hynning känns helt ofarlig nu. Deesutom väldigt seg med pucken i bl.a. powerplay flera gånger. Nä Hynning har dessvärre inte mycket rätt nuförtiden!
Bäst idag: Lindbäck, Granath, Axelsson o Pääjärvi! Nu tar vi kofösarna på lördag för att sedan på torsdag sätta "kötthuvvet" o hans kumpaner på plats!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
TIKbiff: Jag har inte behövt än hon sover :)
Har du en bra förklaring? Min låter så töntig :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Bland annat en kort segerintervju med Caslava.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:
Hur förklarade du det hemma för frugan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
TIKbiff: Eller som du sa: Vår framtid :)

F.ö har jag ett fotavtryck i arslet som svider :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Långben: Javisst fan, lurade skjortan av allt och alla när läge gavs, men ack så bekväm, och grinig, däremellan.

Torde ha varit hockey-Sveriges säkraste straffläggare i modern tid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Hahl Bundy:
Visst svinn får man räkna med...
Ja vad stod det på flaggan? stod ju rakt bakom och det var bara svart, undrar om det var ett tecken på vinnerborgs domarnivå ikväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
F.ö var Tjeckerna på läktaren en frisk fläkt som drog igång det mesta idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
TIKbiff: Hrrmm hrrmm Ja Hjärnblödningen var nära ett par ggr o som sagt så räddade du livet på mig med dina fischerman men du tog min hörsel på Höger öra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
orion: kanske vi ska ordna kontraktet först. Låt oss börja fundera på gladhockeyn till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Nån som har en bild på flaggan som hissades upp??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
"Timråhockey..." nån mer än jag som ser fram emot stora förändringar? Våga förlora-våga vinna, det vi såg ikväll var ett skämt, även om vi vann. Jag vill se hockey som jag kan tänka mej att locka mina barnbarn att titta på, det har jag inte sett på tre år! Challes sort är inte min!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
mikenomad: En riktig lättnad, för stunden. Det är allt man känner just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
mikenomad:
Hahl Bundy var grislugn på läktaren, det var tur att jag hade tvångströjan med mig så jag kunde knyta fast honom, ett par gånger var han på väg in för att kasta handskarna och dänga upp Vinnerborg.
Utan fischerman halstabletter hade han inte klarat sig idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Jämtlandsfil:När smedberg var som bäst då drog karljäveln allt som gick att dra fullständigt upp på läktarn!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Poängen var poängen, allt annat var under all kritik.
Idag insåg man hur fruktansvärt dåliga vi är, vi är verkligen ett bottenlag.

Hynning har visst kontrakt nästa säsong också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
Finns inget annat än 16 raka segrar nu! Börjar med Håve på Lördag!
Kommentera

1227554 · »