1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581814 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12

« · 2444820 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
kattan: Tror Svensson är en karaktärsförlängning. Han visar gott gry, trivs bra med familjen här osv. Fast ja lite oroande är det hur han inte hänger med, det kan straffa sig i längden. Erixon har gjort motsatt resa och är tillsammans med Lyytinen vår bästa back. Förra säsongen när det var ostrukturerat spel gick han bort sig rätt ofta osv. Men nu med lite mer uppstyrt försvarspel börjar man inse varför han spelat i Växjö och tagit SM-guld med dem osv. Honom hoppas jag vi får sign av snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
kattan: Men som jag skrev tidigare. Helt övertygad att man kommer lösa det kontraktet ömsesidigt om man märker att det inte håller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Rip Kirby: Möjligtvis att det är så, men då är det ju ännu mer obegripligt att man förlänger flera år med Svensson, om man vill spela en hockey som han inte klarar av. Måste blivit en miss i kommunikationen mellan Ante och Kapanen då kanske🙄
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
HKN: Svensson håller inte shlklass som det ser ut nu... Kan visa sig vara ett historiskt kapanen misstag att förlänga.
Rindell är oerhört valpig defensivt och har väl lagt indianare varenda match hitills..
Helt ärligt är det inga backar i Timrå som riktigt håller shl kvalite över medelmått..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: Precis. Ytor som helt enkelt inte finns i SHL. I Hockeyallsvenskan kan du ha en halv eftermiddag på dig att ta dig kontrollerat ur egen zon. Minsta tvekan I SHL och du blir både hackad, strimlad och mald på en grisblink!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Edfelt, Hartman, Andersson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Man vet att man bevittnat något exceptionellt dåligt när man kommer hem efter en serielunksmatch i januari och ifrågasätter om det är värt att lägga ner tid på detta.

Kan någon hjälpa med att hitta någon som får godkänt idag? Så man får med sig något positivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
kattan: Tror inte Svensson trivs med sättet vi spelar på i egen zon som Ante implementerat denna säsong - ett tight kontrollerat spel där man spelar ur sig på små ytor. Ja egentligen som alla andra lag spelar i egen zon och som är ett modernt defensivt spel. Han var bättre när han fick fria ytor och kunde göra sin grej alltså att tackla och täcka skott. Känns helt enkelt inte som han hänger med i svängarna när det går fort och man snabbt ska byta markering osv...

Det är så jag ser det iaf att Antes sätt att sätta defensiven har missgynnat Svensson ganska mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
snushane: Förra säsongen var han klockren. Bästa back. Denna säsong? Gått utför sen säsongen starta. Men jag tror att Svensson är en så pass klok och ärlig person att om han inser att han inte klarar av nivån längre så kommer han lämna själv. Han kommer inte vilja vara ett sänke för laget i framtiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
JanneH: Exakt. mycket trevligare för alla om det vore tvärt om..
Speciellt för oss som betalat i både tid och pengar att se grabbarna få pisk i match efter match..
I rådande konjunkturläge med folk som fått saltade elräkningar kommer många välja bort att gå på sånna här tillställningar.
Iaf när der såg ut som i dag och det är långt mellan hemmasegrarna..
Det är iaf vad jag tror...
Gissar på max 3500 mot örebro den 19e.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Man betalar så mycket pengar gång på gång föratt kolla på Rindell, Svensson, Stenqvist och alla andra döda bekväma maskar. Skärpning fan i helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
SnabelA: Jag hoppas verkligen att du inte är ngt på spåren.
Men man undrar hur det är möjligt att vi kan vara så här dåliga på vår egen hemmaplan.
Istället för att explodera vid nedsläpp, gasa järnet, tacklas, ta smällen framför mål, visa känslor…så är det bara allmänhetens åkning utan något alls.
Bara tomt lallande, inget samspel, alibiskott, markeringsmissar, dåliga uppspel.
Det värsta är att jag kände detta efter en minut.

Faan faan faan, som Thåström sjunger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: Har sagt det förrut, Svensson är en oerhört nervös spelare som panikslår bort puckar. Han har inte skillsen och snabbheten i hjärnan att spela sig ur situationer på ett tryggt sätt. Han var kung i HA. Men i SHL är han jävligt blek. Som en jättebebis som inte vet hur han ska använda sin relativt stora kropp. Som han skulle kunna använda mycket mer. Hoppas verkligen att det kontraktet rivs!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: frågan är hur Rindell kan spela första backpar? Det fattar jag inte. Tränar inte laget? Tränar man inte PP? Helt otroligt. Döda maskar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
JanneH: har inte det materialet att föra matcherna som förväntas hemma.
Borta kan man spela på att motståndarna ska stå för den roliga hockeyn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Kerstin_k: Som timråit finns det en passage i (nästan) varje säsong som man behöver ta sig igenom. Det är inte kul, det väcker inga känslor, det ska bara passeras. Det är den där tiden på året då man skiter i att se några fåtal matcher för säsongen, man har redan inkasserat en förlust på förhand, man tar sig an helt andra saker som snöskottning, en storhandling på Ica maxi osv.

Den tiden är nu. Det är en sån fruktansvärt jävla emo-depp-period av Timrå IK och för mig är det avtrubbande. Laget har gått på semester, viker ner sig och ger bort trepoängare till höger och vänster. Dags att göra som laget och ta semester men mest för blodtryckets skull just nu. Vi kommer spela upp oss och börja ta poäng igen men inte nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Karlsson74: ja så jävla surt att hemmaplan inte funkar. Otacksamt som fan för publiken att sitta och läsa om hur bra vi är på bortaplan och sedan går man på matchen och blir pissad i nyllet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
som en vanlig
träningmatch för rögle

0-5 hemma
träning i morgon
ante lär inte va glad
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: En liten del av mig, eller mitt hockeyintresse, dog i lördags när domarna valde att våldta matchen. Jag läste inte om matchen efter, var inte in hit på flera dagar och gav fan i all media som rörde hockey.

Idag fick sambon mig att trots allt gå på matchen. Jag gick dit i hopp om att väcka gnistan till liv igen. Måste säga att det blev motsatsen. För ovanlighetens skull lämnade jag innan slutsignalen, sa inte ett ord på hela vägen hem och känner mig faktiskt lite mentalt våldtagen just nu.

Hur sjukt är det inte att Timrås bästa spelare, blott ett par dagar efter rättshaveriet mot FBK, är domaren? Ingen annan är ju ens i närheten av godkänt.

Det som stör mig mest - bortsett från den totala oviljan att spela hockey från hela laget - är att vår dyrt förvärvade spets inte spelar som motståndarnas spets. Inkonsekvent och lalligt. Skönt, snirkligt och oresolut. Promenadtempo när man ges en möjlighet och handledare i sarghörnet. Mer fokus på vad domaren gör än vad man själv gör. Det är vår spets.

Sedan har Timrå ett gäng som är för speldum för den här nivån. Slarviga uppspel, bara förmåga att åka rakt fram och sätta sig själv i jävligt risiga situationer. Några av dom har man redan förlängt med också. Hur det nu är möjligt.

Vilket jävla skämt till hemmamatch. Fy. Fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Rögle var bättre idag punkt slut
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: Samtidigt är det svårt att misslyckas!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Dubbeld: Hängde väl på papperarbeten som jag fattade det? Blir dom klar imorgon så spelar han på lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Uppgradera Hartmann , idag var han värd mer än tredjekedja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Timrå4ever: håller med fullständigt, tillbaka med 1a linan, försök låta dem producera, och låt resten försöka spela 0-0.
Då KAN det bli några segrar till....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
AVGÅ ALLA!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Ingen blir godkänd i ST idag. Håller med. Kommer man ut på det här sättet på hemmaplan så ska man rannsaka sig själva för så här får det inte se ut. Ett stort snack inom gruppen vore på sin plats o en ursäkt till alla stackare som betalat för att se denna ”underhållning”.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
roger_sundsvall:
Ja inte fick vi något för pengarna iaf. .
Lär bli tunnt på läktarna framöver med sånna här insatser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Angående Panu Mieho

Och jag hoppas verkligen på att man sätter han i spel redan på Lördag, finns ingen anledning till att man inte skulle göra det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
jå1: Hehe jo men ha i åtanke att jag hade en hel Wedda med i beräkningarna då. 😉

Pääjärvis roll skulle jag vilja se Walli få testa som läget är nu, bulldozer dom är stark som en oxe längs sargerna, också en av få som i dagsläget tar sig in på kassen på instinkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: haha.. Ja garanterat.. Och det innan bläcket på kontraktet torkat riktigt.
Man får hoppas att det inte finns nån ångervecka. .. 🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: håller inte med. Tbx med den riktiga första kedjan. Ner med mps. Låt hanzel spela med halloran och walli
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Tycker Hartmann var bra idag . Rivigare än vanligt . Nära mål och även assist men svårt när man spelar med klass-avslutarna alvarez och Andersson .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: Sluta tjata o nöj dig med att första blev splittad så slipper du stroke 😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Chrille: uppenbarligen inte. Vi måste hitta bortaspelet på hemmaplan. Enkelt och basic spel. Blir för mycket krusiduller hemma. Sen saknar vi vår bäste back också
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: Upp med Walli kommer inte hjälpa ett skit om vi ska vara ärlig, han har inte skillsen för att producera. Men kan väl hålla med om att han åtminstone förtjänar före vissa andra såklart. Men det är inte där skon klämmer. Problemet är större än så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
TOTAL HAVERI.
ca.4000 på matchen
betala tbax pengarna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: Skulle behövts på isen och delat ut ett par proppar för att väcka laget!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Det som är mest beklämmande är ju att vi är så loja i en sådan oerhört viktig match tabellmässigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Stackars sate. Han måste undra vad fan han har gett sig in på.
Uppladdat:

450x300-ny.pngny.png

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Hank: Har hela tiden sagt att Halloran inte har i topp 6 att göra. Som du säger bör han spela i 3: e kedja med mer fokus på att bara köra, typ.
Upp med Walli för nån match, men lär väl tjata till mig en stroke innan det ens kommer på tal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: mm…

I det här läget med detta hemmaspel bör vi nog fortsätta fokusera på att vi ju ändå ligger på 6 plats och det är ju bättre än att ligga sist så det kan kanske vara lite läge nu att bara ta en till macka och låta någon annan se sig i spegel…

Ger mig fan på att Brynäs passerar oss med innan mackan är uppäten…
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: Tror man går in i matchen med helt fel mindset. Att Rögle på något sätt skulle vara enkla 3p jämfört med Färjestad, så man kan lira lite skönt och avslappnat i början av matchen. Glida runt lite på en skridsko och göra piruetter när ingen ser på.

Rögle och andra sidan var hungriga och visade att de gick ut till 100% i denna match. Vann i stort sett alla närkamper och ledde rättvist efter första. Spelet såg lite bättre ut i slutet av första och i andra perioden, men vi spelar oerhört komplicerat när det ska vankas att göra mål. Tredje perioden var ett rent skämt. Börjar med att kasta bort ett 5 vs 3 där vi krymper Rögles box mindre än de värsta rödvinspimplarnas vinbox efter en blöt helg. Sen ska vi på något sätt i detta tillstånd passa oss fram till ett mål. Eller skjuta rakt på täck så pucken studsar ut. Efter detta gav man mer eller mindre upp matchen och resten var bara en parodi.

Spelet 5v5 var bedrövligt och förutom enstaka stunder(se ovan) var det dump och en checkande spelare medans lagkamraterna åker och byter, gång på gång...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sundsvalls Tidning talar i alla fall ur skägget efter fiaskot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: En tanke, hur var det nu får vi ingen ersättning alls för Wedda och hur mycket om vi nu får nått från FK?
Sen förstår jag inte hur alla pengar kan vara slut ändå?
Vi gjorde oss ju av med Blomqvist med utöver att Wedda blev skadad? Endast Panu in, visst Rindell också men det borde väl pengarna från LaLeggia täckt en del?

Hoppas Kapanen inte har helt slut i börsen till deadline!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: Vi saknar Lyytinen enormt. Halloran tror jag passar bättre i en åka och köra lina. Hoppas nya finnen kommer in med lite ny energi. Sedan fattar jag inte varför Rautio inte fick lite matchträning när det ändå var kört
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Brodda13: Härligt med många matcher hemma o slippa resa…eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Villervalla: det ända jävla positiva med den här dan är att Kimmo identifierat rätt spelartyp. Inga glassande lirare på 250 k som ska dribbla in pucken i mål utan någon som kan grisa in pucken. Nej pinsamt är bara förnamnet för denna plattmatch. Res er
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: Svensson är sannolikt en 5e del av Stenqvist i löneutgift och skillnaden är obefintlig ikväll.

Svensson har uppvisat markant bättre skridskoåkning och 75x bättre fysiskt spel…

Svensson och Stenqvist var kassa men sett över helheten är det tossigt att gnälla på Svensson i det sammanhanget!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
SnabelA: Nåja vi ligger fortfarande 6:a och det av en anledning, jag har svårt att tro att det handlar om nån större schism, tyvärr är laget byggt för ihåligt i nästan alla lagdelar. Så Kapanen har lite att stå i om vi skall ta steg nästa säsong.

Lika bra att ställa sig in på play in för Rögle kommer ta vår topp 6 plats som det ser ut nu.

Sen kan man se det lite nyktert, jag hade ju varit en aning mer nojig som Luleåit och där de befinner sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Har svårt att se hur vi ska kunna hålla Rögle bakom oss i tabellen (med så här många hemmamatcher kvar). Vi får helt enkelt hoppas på playoff eller playin eller vad det nu heter!
Kommentera

« · 2444820 · »