1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581943 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08

« · 2627067 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Olle: Nä, precis. Hål-lander gör alltid jobbet. Det han är värvad för, det han är bra på. Som redan nämnts, Filip är ingen poängspelare. Men hans skridskoåkning skojar man inte bort. Inte heller hans förmåga att genom just detta skapa ytor och målchanser åt sina lagkamrater.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Otto1: Ja det skiljer en del på hur spelet är i AHl, absolut. Men hur många var det som trodde att han skulle ha det lite tyngre efter försäsongen han hade? På twitter (bland annat) kryllade det av tweets där man trodde Hållander skulle ligga på 30+ poäng. Så visst fan var förväntningarna rätt så stora. Ja, nu är det ju bara den ”lilla” detaljen att laget ska bli ett lag igen. Då kanske han kan få bättre utdelning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Rip Kirby: Hållander är väl inte den av hemvändarna som man behöver oroa sig för direkt. Jobbar man 100% i alla matcher så ramlar poängen in förr eller senare. Finns andra som borde svettas lite mer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
JanneH: Nä, så sant. Det var väl mer den förhoppningen vi supportrar hade inför säsongen, sett till de spelare vi hade, på pappret. Vilket vi verkligen skulle få bevisat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Turkiska Tiken : Det är inte lätt att komma direkt från AHL och gå rätt in och producera i SHL. Det är ett helt annat spel där borta, speciellt i AHL. Där är det verkligen hawaii åt alla håll och kanter. Kolla bara på Ryfors för att ta ett annat exempel. Fille skapar otroligt mycket för både honom själv samt hans lagkamrater. Han hade lätt kunnat ha 10 poäng till om han hade haft ”normal” utdelning, då tar jag inte ens i. Han kommer att komma mer och mer ju mer varm i kläderna han blir. Inte ett dugg orolig. Speciellt när vi får ordning på vårat spel, tex uppspelen där han kan komma med fart genom mittzon i samlad trupp. Han har varit en utav våra nyttigaste spelare hittills, inget snack om saken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Patrick Polly: Hmm. Han har haft en stigande poängproduktion senaste 6 åren fram tills nu. 33 poäng senast i AHL, räknas inte det som en poängspelare alltså? 24 poäng i Luleå som 20åring.
Just nu har han ett snitt som gör att han landar in på 20 pinnar, kan lova dig att 99% av våra supportrar förväntar oss mer. Med det sagt, nej, jag spyr inte galla och kommer inte med ihålig kritik. Tror knappat han är nöjd själv över just poängproduktionen. Men är det någon som alltid kommer till jobbet och ger järnet så är det Hållander. Det kan ingen ta ifrån honom. Han skapar väldigt mycket, men nånting är det som gör att han inte har tagit ytterligare kliv denna säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Patrick Polly: Hållander har kanske varit vår bästa spelare i år enligt mig. Visst hade man kunnat önska några fler poäng, även om han som sagt inte "ska" vara den stora poängspelaren, men sett till jobbet över hela banan är han otroligt bra. Att vissa försökte måla upp honom som problemet i DHL-kedjan kändes smått löjligt då, och än mer nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Trots en down period är ni ändå i nuläget topp 6. Det är ju up and down under en säsong. Räcker med någon eller några vinst matcher så är man med igen. Eller inte… Jag visste denna säsong skulle bli tuff. Tror Oskars spelar i allsvenskan till sommaren. Och slutspel spelar i nuläget mindre roll. Tror TIK i alla fall spelar en kvart och ev semifinal i vår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Rip Kirby: fast om vi tänker efter så gick ju inte laget fram som en maskin innan Ante-gate heller. Vi hade väl en mini streak på 4 segrar men det var inte The Big Red Machine direkt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Turkiska Tiken : Alla som gnäller på Hållander. Titta på hans statistik hittills. Han är ingen poängspelare och har aldrig varit.

Vad hade ni förväntat er? 🤷‍♂️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Pinaceae: Jag gillar verkligen Wifsta/Östrand.

Vill se fler derbyn mot Er framledes.

Helst i SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
JanneH: Förstår hur du tänker, men EP menar nog mer på att det är omöjligt att inte ha vissa sämre matcher, trots det behöver vi få matcherna att gå vår väg. Även om så fyra spelare är skadade und so weiter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Herminator: tror han slog lätt på hans klubba! Ursäkta om jag stör!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Olle: det var väl Jennifer Engström som var upp och fiskade efter ett Scoop! Och nån sa väl lite för mycket, sedan var snöbollen i rullning! Och du har alldeles rätt, borde inte vara något problem för Ante att få jobb. Nu vet ju andra klubbar att han är tillgänglig också!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Rip Kirby: Nu läckte ju nyheten om att ante inte får fortsatt förtroende på ett otroligt amatörmässigt sätt, det får klubben ta på sig. Sen om man ska se något positivt från detta för ante så får han ju faktiskt typ 8-9 månader på sig att söka nytt jobb istället för att kanske ha fått beskedet 2-3 månader i förväg. Ingen coach skriver ju något livstidskontrakt med en klubb, förr eller senare får dom dra vidare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Andersson:
Om det är som ni skriver att det är negativa mot Ante.
Det är oproffsigt av dessa spelare att agera som dom gör, de är anställda av Timrå och får lön för att utföra ett jobb, då får man faktiskt göra sitt bästa. Ingen ska sparkas utan alla spelare och ledare får ta sig i kragen och göra det bästa I situationen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Cobbel: Så kan det absolut vara. Jag tänker ändå: Ante Karlsson borde klivit fram som den vuxne i rummet.

Visst, jag kan köpa besvikelsen, för naturligtvis borde situationen vi hamnat i nu aldrig uppkommit, överhuvudtaget. Han försöker säkert göra så med den professionalism som han naturligtvis har.
För oavsett denna tråkiga och extremt ovärdiga situationen måste ju klubben och inte minst A-laget tugga på med oförminskad styrka, oavsett den individ som är ansvarig för det taktiska.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
SKRIDSKOSKENAN: nu orkar jag inte skrolla ner och kolla om nån redan tagit upp detta men jag vill bryta ner ett citat från EP senior i dagens ST:

"Det är för många matcher som den här nu där vi inte är bra men där motståndarna inte gör något som är särskilt mycket bättre. Vi måste hitta sätt att få de matcherna att glida över till vår sida, säger han."

Först tyckte jag det var bra sagt men sedan reagerar jag på att ambitionsnivån i det uttalandet kan uppfattas som jävligt låg. Vaddå ska vi inte sträva efter att spela bra matcher? Ska vi bara försöka vara lite bättre än motståndet?
Lägger man ambitionsnivån där så är det ju som att balansera på slak lina... lätt att det går fel.
Jag hoppas det mest är nitiska jävlar som jag som bara märker ord och att inte detta symboliserar lagets inställning just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Och hur ska de få ny energi och glädje enligt dig?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
SKRIDSKOSKENAN: Jag tyckte också den var rätt solklar när jag såg reprisen igår. Tufft att förlora matchen där men jag kan faktiskt inte säga att utvisningen var helt fel (hur mycket jag än önskar att den aldrig uppstod).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Synct: jag skrev ju exakt att vi inte förtjäna några poäng ändå? så när skyller jag på domarna? man kan se att de gjorde fel utan att urskulda timrå sin fruktansvärda insats.

om ngt skulle han väl ta det för roughing då? för att någon trycker ifrån när han får en uthoppande spelare rakt i sin åkväg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Synct: Tror det är en reflex att man tar emot sig med händerna/armarna vid en ev kollision, typ som om när man tippar mot en vägg. Kan tycka att den är lite hårt dömd och den blir tyvärr avgörande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
SKRIDSKOSKENAN: Ja, så kan man också se på det om man vill lägga det på domarna.

I den extremt höga hastigheten Anton åkte i så krävs det mer än att "sätta upp en hand" för att välta ner någon, man ser ju klart och tydligt.

Nu såg jag reprisen igen, han knuffar till han ordentligt, det går inte att missa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Synct: han hoppar ut några centimeter framför anton som åker rakt fram och anton sätter upp sin hand? det är han som hoppar rakt ut i antons åkväg.
du är allt utom enögd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
SKRIDSKOSKENAN: En kollision där Anton trycker till han i nacken med armen/armbågen så han åker ner i isen. Jag är enögd, men inte fan är jag så enögd, kom igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Synct: ja de är fortfarande 100% ingen utv. det är antons åkväg och han hoppar ut precis framför anton och de kolliderar.
sen förtjäna vi inga poäng ändå men att domaren tar denna med fem min kvar är också ett skämt precis som timrås insats
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Okej, men du kan ju titta på utvisningen så slipper du fråga han och andra här inne igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Puckat: Igår var inte Hållanders bästa match dock. Längesen jag såg en spelare vara så ovän med pucken. Schabblade bort bra många puckar. Kämpade gjorde han dock. Men gör ont att se hur lite han får ut av sitt spel hittills. För stora förväntningar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Synct: Ska kolla. Isf har min kompis fel. Jag säger inget om det bara att jag litar 100% på honom. Ska fråga igen. Har inte fått hjärnblödning :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Spola fram till 02:12:30 på Tv4plays sändning så ser du vad Lander åkte ut för. Han tar en solklar interference på en Rögle spelare som nyss kommit in på isen helt oprovocerat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
sargad: Mmm...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Herminator: Det min vän sa är att Lander fick en klubba mellan benen och ramlade och fällde en Röglespelare. Jag var inte där så kan inte bekräfta detta. SKANDAL om detta stämmer att domaren har erkänt att han gjorde fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
10 respektive 11 minuters speltid på O.Johansson och F.Hållander igår. Dom som förtjänar att spela mest, spelar minst
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Herminator: Ja, men Lander tar ju utvisning situationen efter när han ställer sig upp, som hämnd. Bara för att domaren missar utvisning på en kan man inte hämnas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Äh, fick ju se repris när Lander kör ner honom när han hoppar in på isen. Lander var grinig och sur, tog en korkad utvisning som kostade oss poäng, rutinerat värre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Herminator: jag uppfattade det likadant men tänkte att jag måste missat nåt. Skulle spelat arkiv-x musiken där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Jag var på plats och såg hela situationen. Fattade ingenting av Interfernce utvisningen.
Lander blir slagen av en Rögle spelare och åker ner på knä, försöker fortsatt böka med pucken knästående på isen utan att hindra någon.
Helt obegriplig utvisning, dessutom matchavgörande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
sargad: Hörde från en bekant att dom planerar att öka priset på en korv i SCA arena med 1kr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Det droppas mycket kioskvältare idag från Zäta75....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Om detta stämmer är det ju en fullständig skandal utan dess like. Vad i helvete håller domarna på med?!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
mikenomad: En vän sa det till mig idag. Tror 100% på honom. Har dock inte sett det själv så ville höra om någon mer har sett detta?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Om du nu har sett detta bör du ha sparat vart du såg det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Eugen Sandberg: Tycker allt det du nämner har avhandlats här inne redan. Och vilka ska ha kritik om inte dom ytterst ansvarige? Ante, spelarna och Kapanen har fått kritik sen allt det här började. Har funnits massvis med icke ihålig kritik mot samtliga. Att du summerar kritiken mot ante som att alla tycker han är kass och inte kan hockey är bara löjligt dessutom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: Var såg du det? Det är ju de facto stulna poäng isf eftersom Rögle avgör matchen där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Zäta75: länka gärna, det låter helt sjukt

Jag var på plats men förstår fortfarande inte riktigt vad som hände förutom att lander var skitarg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
jhnd91: Såg info om att domaren i gårdagens match erkänner att han gjorde fel. Tog ut Lander istället för Rögles spelare. Någon mer som har sett detta? Om det stämmer bör han inte få döma mer någonsin. Det kan vara avgörande 3 poäng i slutändan som Rögle fick istället för oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
jhnd91: Du kan ju tänka dig omklädningsrummet när Melander och Edfeldt utmanar Wedin om att bryta arm och Pääjärvi ska gå emellan men slutar att han sitter som domare tillsammans med Svensson.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Andersson: Nä jag kan verkligen tänka mig att det är svårt med alla bråkstakar som Hartmann, Abbe, Hållander, Wedin, Boyce, OJ, EA, Pääjärvi, Svensson, Melander, Edfeldt osv osv....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Smokey: Svårt att leda en grupp om ingen lyssnar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Smokey: Han hittar inte dit? :-) Sorry!
Låst ämne

« · 2627067 · »