1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19

« · 2409840 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sönsvallgrabb23: tror jag såg hela laget ha en middag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Hehe ja boysen kanske behöver en koskenkorva för att vara riktigt igång på Torsdag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sönsvallgrabb23:

Helt okej för mig. Ingen match förrän på torsdag igen. De hinner antagligen nyktra till fram till den 😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sönsvallgrabb23:
Låt grabbarna njut av livet å ta en förlust på krogen!
Ett par öl ha ingen dött utav! Nä ja spelade drack vi alltid efter matchen i bussen hem oavsett veckodag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Töm å glöm rabbuslingar!!
Vi ge fan i att nu!!
Nu slå vi näven i borde å gå vidare å smiska Lülä hårt i Delfinen på torsda!!
Vi få fan int bli långsinta!!!
15 tacklingar somm Didde gjord igår å de jävlarna gå på knäna!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!
Lörta hela veckan!!!
Dagens drinktips: Romglögg spetsat med Explorer!
10/90!!🎅🏻🎄🎉😍
Skål tamjefan ikväll!!🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Tjena, jag hoppar in i diskussionen här med ett litet annorlunda ämne. Jag var på matchen i NHC igår och gick sedan ut på krogen där jag dels stötte på Dahlen, Stenqvist, Svensson, Walli, Blomman mm. Nu kanske jag är larvig, men känns det inte lite... konstigt att vara ute på krogen samma kväll efter man har förlorat matchen hemma? Eller fattar ni vad jag menar, för det kändes som att man förlorar lite av den proffsiga synen man har på dom när dom gör så? Eller vad tycker ni?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Labban: Precis. Ytterligare en indikation på felskär när man ser kroppsspråket är att han fortsätter spela och liggande på magen försöker nå och vispa bort pucken. Det gör man nog inte vid ett överdrivet försök att filma, annars är man som Kerstin säger: en idiot och geni på samma gång…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Huge: Helt klart ett felskär. Sen varför domarna tar utvisningar för allt som ramlar är en annan fråga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: Till 99.99% säkerhet ett felskär/släpp, och som du säger: kroppsspråket där huvudet/ögonen vrids och fokuserar mot pucken samtidigt som det släpper indikerar att det inte är nåt medvetet försök att filma.
Med tanke på den aktuella debatten om just filmningar som spelarna knappast har missat, låter det inte troligt att Wingerli skulle riskera att bli till fullständigt åtlöje genom att medvetet ramla en halvtimme efter att ha fått ett litet rapp på byxan, typ….
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
snushane: efter att ha sovit på saken så konstaterar jag att man förlorar en match ibland och så länge det stannar vid en match då och då, så kan kvalspöket stanna inne i garderoben. Börjar vi förlora flera matcher på raken då är det allvar men det känns inte troligt just nu. Vi höll ju nästan på att vända igår och vi kan vinna matcher trots att vi inte spelar bra... så till kvalspöket säger jag bara "schaaaaas på dig".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DenRöda: aha 😊 jag trodde att det blir mer snabba direktskott om man spelar med en höger och en vänstervinge. vad är fördelarna med att ha en av varje och inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: Jag är inne på din linje, jag tycker inte heller att det ser ut som en given filmning. Han slänger sig liksom inte som en döende svan som brukar vara fallet vid sådana filmningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
empa11: Han får ju ingen touch på skridskon, slashingen tar en bit upp. Jag vet inte om han filmar eller inte. Men jag tycker att det faktiskt ser ut som ett genuint släpp.

Om han nu filmar är han ett geni och idiot på en och samma gång. Ett geni för att han i den farten och i det momentet kommer på att han måste låta höger häl tappa lite snyggt och därefter låta vänster skena följa med. En idiot för att det var så långt efter slashingen och i så fall den mest pinsamma filmningen ever.

Tycker att det ser ut som att han har en intention att spela vidare hellre än att lägga sig. Men som sagt; det är vad jag tror och vi tror uppenbarligen olika. Det kanske kan få vara så just nu? Sanningen kommer vi aldrig få fram.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Annaaa: Man behöver ju normalt sett inte spela en rightare till höger. Rightare brukar ofta få spela vänster också. Man spelar ju alltid de bästa i samma kedja förutsatt de har kemi också. Då tänker man allt som oftast inte på vilka fattningar dom har. Det underlättar att ha en rightare i varje kedja dock och det blir svårare att läsa av för motståndarna i passningar, skott osv.

Men visst, det hade varit riktigt kul att få se en kedja bestående Dahlén - Hanzl - Walli.
Sedan kör man på EP - Lander - Halloran.
Wedin - Andersson - Hartmann
Alvarez - Lundin - Pääjärvi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DenRöda: både Dahlén och pettersson är väl vänsterskyttar. Får man ut det bästa ur båda fall dom spelar i hop? Högerskyttar är väl Halloran och walli tex. Eller tänker jag fel om Dahlén och pettersson.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Alltså. Gårdagens förlust svider fortfarande.
Vi supportrar som var sjukt taggade och desperat efter match fick se sitt lag som sket i vilket stora delar av matchen.
Det som är klart inför nästa match är att dom måste splitta vissa kedjor och ge tydligare roller till spelarna.

Dahlén hade ju inte ens pucken de första 2 perioderna.

Jag tycker fortsatt att vi skall ha en förstakedja med Dahlén - Hanzl - EP. En full offensiv kedja som skall matchas in när vi väl är i offensiven. Dahlén och EP ska inte vara inne när vi jagar puck.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Pinaceae: OK.

Avslöjad.

Jobbigt gå in här på HS så här direkt efter nattens övningar…

Bytte fan till mig min Samsung LE32R89BD för många år sedan på en dåligt upplyst parkeringsplats direkt ur bakluckan på en rostig 745:a om jag minns rätt.

Snubben som dealade hade kort svart skinnjacka och utsvängda gabardinbrallor. Fast klockan var efter 22 hade han dessutom svarta solglasögon.

Lurad blir man alltid. Jag vill inte gå in på min insats i den affären. Värderingen till fyra å fem är ytterst subjektiv…

Precis som många av domarnas insatser hittills i SHL.

Annars hade tv-jäveln flimrat ett tag till!

Och ölen hade jag köpt i en tysk gränsaffär. 14.50 stämmer inte heller. Jag bara ljuger;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Med lite distans till matchen igår. Skället hade en match i benen. Vi var lite ringrostiga efter uppehållet. Skället är ett topplag som aspirerar på att vara ett finallag. Vi var dåliga, men ändå med i matchen ända till slutet. Det måste vara godkänt ändå? Synd att publiken inte fick se en Timråvinst kan man tycka. Men jag är inte ett dugg orolig att vi ska behöva kvala. Nästa match vinner vi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: förra året vann vi en match på övertid mot Skellefteå, resten förluster. En trea i någon av de två återstående matcherna borde vi kunna mäkta med, har ändå ett mycket bättre lag i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: Kan tyvärr, inte i något universum, förstå hur man kan få detta till något oskyldigt? 😅 Inte för att vi förlorar på det, men skit ska skit ha. Eller tappar han MIRAKULÖST skäret sekunden efter han får en touch på skridskon?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: Jo, så är det ju onekligen. Jämför man med förra året är det ju en milsvid skillnad. Ett mästarlag är inget man bygger bara sådär. Vi har tagit enorma steg den här säsongen, egentligen… En modest önskan är ju att slippa kval. Plats 7-10 är rimligt och helt ok. Det är inte i år vi skall lyfta bucklan. Det ligger förhoppningsvis länge fram…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: vi var en kryssribba ifrån att hämta igen ett 0-2 underläge mot Saik.

Egentligen, med förra säsongen i färskt minne, är inte det fy skam. Även om det suger getballe att torska...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Smokey: Någon har lurat dig om du betalade 4.500:-för en så gammal Samsung. ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Synct:
"Varför i hela helvete poke-checkar inte Strömberg där? Han står 30 cm ifrån blad mot blad som en jävla staty, hur jävla speldum får man bli."

Dags att införskaffa ett nytt ögonmått. ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62:

Fan, inga lag ska vara omöjliga. Inte egentligen. Hoppas att vi kan bevisa detta längre fram. Ska ju möta dessa igen längre fram. Vi ger aldrig upp. Kom igen Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
TD: vi är inte chanslösa mot nåt lag denna säsong.
Men jag håller med om att vissa av lag är svårare än andra.
Vill lägga till Växjö också till din "omöjliga" lista.
I övrigt håller jag med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
TD: Som det ser ut nu får IKO och MIF svårt i botten Hv tror jag blir en raket nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
TD:

Tror jag med. Har bara byggt upp en förhoppning om att vi ska nå slutspelet till våren. Tänker att vi har ett lag för det. Men det där med Brynäs och Leksand känns lite väl mycket 1970-tal, då du och jag var små. Vi måste tänka lite annat nu. Att ta oss förbi en massa annan skit som ligger där som ena stoppklossar för det där åtråvärda SM-guldet som vi så gärna vill ha. Inser att det inte lär hända den här säsongen heller, men vi kanske kan lägga en grund för det lite senare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: tror vi är chanslösa mot Skellefteå och kanske Luleå i tabellen Brynäs är en planka om man ska nå topp 6
Även Leksand vill man ha eftersig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle: håller med till 100%!
Hartman var stort förbättrad ikväll, men som sagt så håller det inte att ta onödiga utvisningar framförallt i offensiv zon!🤢
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle: Håller med, men vi har också ett par PP där det inte händer så mycket. I jämna matcher så har PP en väldigt avgörande betydelse och i den här matchen så skapar vi inte speciellt mycket i den spelformen! Det är för mycket duttande och finlir. Om man tittar på de mål som görs så kan jag ge mig fan på att 70-75% av alla mål görs efter skott från blå, retur eller styrning, behöver inte vara ett slagskott i krysset eller finlir in på mållinjen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: Respekterar dig alltid Kerstin, men givetvis är det är SOLKLAR filmning. Underbart läge annars att tappa skäret, ”sÅnT sOm hÄndER”, otroligt sammanträffande 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Ma69us: Hartmann gör ju tyvärr en riktigt klantig grej i en match där han annars var helt ok. När han tar slashingutvisningen i offensiv zon så har vi Skellefteå i brygga efter en lång tids bra spel på deras planhalva. Efter utvisningen (och Hanzls efterföljande) har dom gjort 2-0 i PP och vi tappade allt momentum. Där förlorade vi matchen. Efter det går vi ner oss och hämtar oss inte förrän den sedvanliga ”vi måste jaga och tiden rinner ut”-desperationen med 10 min kvar av tredje.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: låter rimligt,släppa in 2 mål på 24 skott är ju riktigt uselt, han borde väl ha kunnat göra minst 3 framåt själv dessutom!? Gör ett lag 1 mål är det svårt att vinna matcher, men visst 1-0 borde han väl kunnat lägga beslag på!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k:

Ja, det skiljer ju inte många poäng åt det ena eller det andra hållet. Frågan är vilka lag som har förmågan att hamna på rätt sida om strecken. Tror att vi har den. Kan inte lägga oss ner och dö för bara en torsk så där. Kalkylerar som sagt med ca 17 poäng till före nyår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle: vem sa något om riskaker o vattn. Han kan äta vad som helst fast i normala mängder istället för hur han håller på nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: Det är för mjukt, för snällt och för ärligt! En period på 7-8 minuter efter reduceringen ser det bättre ut, vi släpper på lite och SAIK är lite skärrade! Saknar det raka, enkla spelet, mata skott och vara jobbiga för motståndarna. Som det ser ut nu så avväpnar Skellefteå oss ganska enkelt, antal skott på mål säger det mesta. Första målet ska JJ ha, det andra tycker jag att han går ner på knä tidigt vilket gör att han släpper ”hål” ovanför båda axlarna. PP är under all kritik, mata skott, överbelasta framför mål, gå på returer, gör det jobbigt för motståndarna. Som det ser ut nu så är vi en bit från lag 1-4 men plats 5-8 ska vi kunna ta!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: Ja det går fort och jag vet mkt väl att det kan vara bottenträsk om några omgångar ifall det vill sig illa. Men likväl, jag upplever en känsla av serielunk, lätt tristess. En längtan till efter årsskiftet. Det är trist att förlora men det berör mig förvånandsvärt lite känner jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Fan, det går fort i hockey. Från femte till åttonde plats bara så där.

Fördelen är väl att det kan gå fort uppåt också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Helt hundra på att vi lärt av våra misstag nu. Vi kommer inte att åka på en 3: e torsk mot Växjö, FBK och Skellefteå.
Never ever…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
doubleT: Vad har Johanssons vikt med något att göra? Kul för han! Vem fan skulle käka riskakor och dricka vatten om man hade miljoners miljoner på kontot? Höj nivån, tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
TD: Närmsta målet måste ju vara att studera Brynäs. Och då närmare bestämt hur dom spelar mot Färjestad och Skelet, för dom luggar ju dessa lag på poäng då och då... så.. fram med videon Ante ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62:

Har lämnat den där förlusten bakom mig nu. Alla borde ha rätt att göra sina misstag, även om vissa kan bli rätt kostsamma ibland. Tänker dock att man bör sträva efter att minimera dem. Men, som sagt, livet går vidare ett tag till. Luleå i Delfinen är ingen favoritmotståndare. Tror att vi får hämnas desto mer på Oskars istället. Kändes så bra när vi tog dem stabilt med 3-0 sist. Var ju med dessa siffror vi torskade SHL-platsen mot dem 2019. Rätt symboliskt med andra ord.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Nej han hänger bara där en del
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: ja, hade JJ varit vaken och Hanzl gjort sitt jobb hade vi kunnat ta 1 eller 2 poäng!🙂
Nu blev det inte så och livet går vidare!
Vi får hämnas på LuLÄ!🥶
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
TD:

Målet att komma före Brynäs känns lite weird. Om de skulle hamna sist och vi näst sist är inte mycket vunnet. Nu är de knappast så dåliga, men bättre är väl att satsa på topp 6 eller sämst topp 8 utan att bry sig om andra lag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
doubleT:

Ha ha, den var rolig 😅 Hade ingen koll på var det fanskapet befann sig. Menar du att han jobbar för Leksand nu eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle: målet för mig att komma före Brynäs och det kan gå men just nu är de före
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kollar Leksand-Frölunda nu och jäklar vad Thomas Johansson käkat och druckit gott efter karriären, han svälter ju inte direkt. Rensar affärerna i Leksand på gifflar och delicatobollar. Slinker nog ner en och annan pizza,hamburgare och kebab här och där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle: Hanzls utvisning var ju klockren och att ens ta den när man redan har en utvisad är faktiskt riktigt dåligt, där snackar vi att sätta laget i en dålig situation.
Låst ämne

« · 2409840 · »