1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13

1333868 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RTS: Här finns säkert det största problemet, som jag ser det.
Hur ska sen Perra kunna bygga ett lag när inte ledningen tillför honom medel att bygga med??
Det är ungefär som att vi ska bygga en Mercedes men får inte delar som motsvarar mer än en halv. Dom delar som inte passar eller saknas får vi klara oss utan = omöjligt uppdrag!!
Jag skulle inte vilja byta med honom en dag ens.

Tänk att hela tiden måsta knacka på dörren till TJ och Linkan, berätta att vi har bara ett halvt lag, måste få in förstärkningar för annars går det åt h...e och hela tiden få beskedet - vi har det vi har, fortsätt som om inget hänt. Usch och tvi!

Det är som jag alltid har sagt och liknelsen stämmer bra överens med verkligheten i dagens Timrå. TJ är ekonom och "om ekonomerna hade styrt världen så hade vi inte ens uppfunnit hjulet ännu eftersom dom inte kan se nyttan med nåt som inte kan räknas hem på tre månader".
Ibland måste man investera sig ut ur en kris, så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
diffe: Som jag ser det så har vi inte ens ersatt Corso än
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Det kommer värvas en ersättare till Timo, ev en målvakt men en back kommer det inte värvas. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Timråit H-sand: Matt Murley: vad har hänt ,kommer ingen vart ? tycker att inte skall vara kvar ,kan knappt ta en tackling,filmare, mycket överskattad !
Mattias Karlsson : tror knappt att vi har haft sämre back,titta på hans ansiktes-uttryck rädd ,vilsen behöver mental-hjälp.
Pikkarainen :vad är hans vilja, han tror att med en del tacklingar så är man kung ,ser ut att skita i allt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
The Palm: Undra om Thomas vet om att timrå har 7-8 spelare borta hahaha!
man värvar 1 spelare då, vad är det som är rimligt i det! kika på modo, dom var i samma sits som Timrå.
är det svårt att se att man måste in med fler spelare!??????
kan inte Z:a skänka lite stålar.

Och alla ni supporters som är så positiva, jag är rädd att det redan är för sent,
Timrås j-20 som inte är så där jättebra skulle nog spöa A-laget just nu.
juniorerna är ju rappast på isen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RTS: Klippt från länkad artikel;
"Nu kan Timrå tvingas till ytterligare en värvning på forwardssidan.

– Det har vi inte hunnit diskutera ännu, säger klubbdirektören Thomas Johansson.

• När bestämmer ni det?

– Det är omöjligt att sätta en deadline."

Föreslagen deadline från mig: 31 januari. Svårare än så är det inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Tellus: Jokela är naturligtvis en av årets STORA besvikelser. En annan är Hirscho.
Men vad gäller Hirscho så är i alla fall formen på uppåtgående tycker jag. Kan inte förstå ST:s betyg på Hirscho igår, nämligen en 1:a.
Tycker han var kanske TIK:s farligaste vapen framåt igår och var nog värd en 3:a i mina ögon.
Nu hoppas jag den desperation man sett mot Dif o framförallt FBK men som tyvärr saknades igår kommer tillbaka mot "Tjurarna" på lördag. För en seger då är ett absolut måste. För uppträder man som mot FBK så tror jag på seger. Om inte är det nog morschning o goodbye och bara att linda in sig i träfracken...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
När man ser Jokela åka in när man presenterar första kedjan och ser han knapt åker till blå då ser man vad taggad man är ..
SKÄRP TILL FÖR HELVETE....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Tur vi har ES bästa sportchef:

" Det här är så nytt, men som det ser ut i dag så förändrar det inte speciellt mycket. Vi kan inte ersätta så fort det blir en sjukdom eller skada, säger sportchefen Stefan Lindqvist"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
nä fy fan . de här är för mycket . . så fort jag sluter ögonen så ser jag backar som knappt kan åka skriskor gå bort sej på ett sätt som man inte tror kan hända i högsta serien . jag ser folk som står framför mål och stirrar puck och skiter fullständigt i vad som händer bakanför .jag ser hängande huvuden . trötta spelare , början till slutet . mardrömmen har börjat . hoppas jag vaknar upp i morgon och upptäcker att de bara var en dröm
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Johnny Hazard: Amen på det. Det värsta är att man börjar få slut på ord för att beskriva hur man mår o känner det när dom sätter världsrekord i att vara sämst gång på gång på gång på...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Japp dags att värva igen då Linkan:

Målvakt borde vara prio ett, en dominant back och framför allt en ersättare till Pärssinen och det måste vara en målskytt.

Synd att Sami Salo är skadad och ledig typ...

Kolans uppträdande talar för sig självt
Jokela verkar upp o ned - viker ned sig?
Murley är för mig ingen självklar att förlänga med men.....

Rörliga backar krävs idag och det har vi för få av o då menar jag rörliga och spelskickliga backar. Tycker inte det finns nåt egentligt hot från blålinjen i PP typ vilket inte är nåt nytt i o f s.

Men vad Timrå behöver nu är kontinuitet på spelarfronten. Bygg 3 bra kedjor, 3 centrar i samma lina låter väl sådär, Pärssinen måste ersättas omgående och det finns inte tid att vänta till fönstret dammar igen den 31:a. och låt juniorerna avlasta i en 4:e.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Johnny Bravo: Nattsvart, svart, svart, svart och åter svart. Jag orkar snart inte längre med det här. Spriten dövar en aning, men den tar inte bort all smärta för stunden. Just nu är jag så nersupen och rådeppad så jag ser inget annat alternativ än att gå och knyta mig igen.

Gonatt och sov så jävla uselt allihopa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger: I sin enfald hade man ju hoppats på ett annat svar men.. men..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Johnny Bravo: Fast på din fråga om det kunde bli någon förändring fick du ju ett tydligt 'nej'. Säga vad man vill om grabbarna, dom är konsekventa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Jag kan bara konstatera att dom frågor jag ställde igår kl 19.47 i den här tråden o det jag sa där fortfarande gäller! Det blev ingen förändring nämligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Jag fattar inte. Det är orimligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Vi kommer garanterat att gå til slutspel. Ärligt talat !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RTS: Ja, alternativt haft ett bra och rappt handledsskott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RTS:
Följde han från baklängesmålet till det han satt sig på avbytarbänken, FAN karln såg ju totalt likgiltig ut, skrämmande
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger:

Läge att introducera en alternativ tredjetröja i brunt med en stor örn på bröstet lagom till KS. Eller nä just det, vi är ju laget som inte ens har råd att trycka spelarnas namn på tröjorna. Så någon tredjetröja är inte ens att tänka på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13

superfalle: Less är förnamnet på min känsla... Undra vad som kommer härnäst ? Lander blir skadat mot Hv71 får en ful knä tackling av Thörnberg och blir borta resten av säsongen ( Thörnberg får 2 min och Davidsson klagar på det)

Pikkarainen blir förbannad och ger Thörnberg en stenhård tackling och får 3 matchers avstängning för vårdslöst spel.

Hv71 gör mål, assist Jokela, skoogs.....

Kvällens match visade tydligt att Leif har en stor poäng i det han säger, det är ingenting, sen blir det ingenting och därefter ingenting.

Dagens ros går ändå till Kim, Lander och Pikken.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Skarin: Sant, alltihop, BS jobbade, tänk vad bra han hade junnat vara om han någongång, endast någongång använt kroppen.

Det finns inga ursäkter längre för hur Kolan agerar på plan!.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: Och jag visste att du visste. Jag ville bara ha en ursäkt för att få prata avföring. Av någon anledning känns det passande en afton som denna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Nisse: Skyller på skador/tunna truppen precis som BB, inget lag kan få en hel säsong att funka när man inte har tillräckligt med spelare att tillgå - det kan funka i början, men ju längre tiden går, desto tyngre blir det - precis som facit säger.

suck, nåns fel är det - exempelvis ledning med direktör/sportchef i spetsen.

Nu gäller det att göra vad man kan för att få till nån stabilitet inför ev kvalserie, rädda det som räddas kan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13

RTS: Skulle nog nästan vilja lägga till Svensson bland forwards att plussa lite extra för. Visst, det blev inget resultatmässigt men han var där hela tiden och försökte till 110%.

Extra stort minus till backarna och försvarsspelet överlag ikväll. Sebbe och Dahlroth dock klart bäst. Aleksis hade heller ingen lyckad afton men han fick ju i princip ingen hjälp alls där ute!

Det som är mest positivt är givetvis Kim. Nu såg han t.o.m. bra ut! Det var en helt annan spelare mot för tidigare.

Det svider att SSK offrade sig betydligt mer än oss över hela banan och att det är på det viset i vår hemmaborg gör så ont. Inte minst eftersom vi endast tagit 4(?) trepoängare!

Det är ingen hemlighet att det här är säsongens tyngsta förlust så här långt. Det känns enormt tomt. Det lilla hopp om slutspel försvann.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Per HApps: Du fick Lövenvibbar och jag fick kvalserievibbar på riktigt. Spektaklet vi fick se ikväll är inget man är stolt över och de 4000 på plats blev blåsta på underhållningen. Jag har självmant valt att inte se matcherna den senaste tiden och skillnaden mot tidigare under säsongen är slående. Det här är ett helt annat lag än det vi började säsongen med och det ser verkligen inte bra ut. Om vi inte får tillbaka ett gäng spelare snart så ser inte jag hur vi ska kunna vända detta. Det här är det särklass sämsta hemmaspels-resultat jag sett under ALLA år inklusive tiden i div 1 norra. Jag kan inte minnas att vi varit så här dåliga på hemmaplan under en säsong någonsin, hemmaplan det är där vi brukar vara starka. Går och lägger mig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger: Jag vet vad extrapolera betyder. Det var bara min hjärna som associerade fritt. =o)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Undrar om det finns nån statistik över rekordet på antal hemmaförluster under en o samma säsong?..... vi måste ligga rätt bra till nu för att slå det rekordet isåfall
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Alla som klagade på challe vad fan är det här då snacka om menlösa perra bara rulla runt sämst i pp box play inget grundspel efter 38omg. Måste bli ett tränarbyte inför kvalserien Dahlen Wikegård Boork inget kan bli sämre. Sedan den som MÅSTE bort är S-vall hockey linkan som kört klubben nästan i kk med sina miljonfiaskovärvningar avgå omg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: Så är det. Men om du extrapolerar ögonblicket när du står med varmt bajs i byxorna så antar du att du kommer att tillbringa resten av ditt liv på detta försmädliga sätt. Det är nästan dummare än att försöka putsa upp den jäveln.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13

RTS:

Man kan ju fråga sig om Timrå IK spelar i Elitserien om tre år, jag börjar onekligen få Lövenvibbar då man måste begära förskott för att kunna betala dom släpande pensionsutbetalningarna.

Hur hade man tänkt göra dom två kommande åren, skall man begära förskott om två år igen för att täck upp?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RTS: Det här lagbygget kanske är något för Fuskbyggarna i TV4 att ta upp
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Laken: Jokela var kass, men din favospelare var ännu sämre. Direkt ansvarig för SSk´s vändning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RTS:

Inser man inte att de två går hand i hand då är man fel man på fel plats. Surprise surprise.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Att inte vara d ä r när perioderna börjar, att inte vara mentalt närvarande. Oförlåtligt! Spelarnas eget asvar.

Dagens positiva överraskning: Kim Hirschovits
Dagens sämsta: Mikko Jokela
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger:

Extrapolera, Det får mig att tänka på uttrycket "Hur mycket man än polerar en bajskorv så är det ändå en bajskorv"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: Föreningen har bara sig själv att skylla.
Hur man än vänder o vrider på allt så har de 3 senaste säsongerna bara blivit sämre o sämre.

Men som TJ själv sa riktigt nyligt, det är ekonomin som är det viktiga inte det sportsliga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Nisse: Det går inte ens att ge bort sittplatsbiljetter längre.Norrporten som sitter nedanför hadde alla sina 16 platser TOMMA .Går inte att muta med dom längra
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Nisse: Det finns ett antal lag (SSK, AIK, Brynäs och Timrå - för tillfället) som kan anses 'höra hemma i en kvalserie'. Tack och lov är det bara två lag som går dit.
Kom igen nu. Extrapolera inte matcher, vare sig vinster eller förluster.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RTS:

Själv så sitter jag och funderar på hur vi ska undvika plats 3-6 i KS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Kan man konstatera att Kolan återigen var sämst på plan och direkt ansvarig för SSk vändning och ansvarig för två mål.

Jokela o Styf inte mkt bättre.

Jag mår DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!.

Lander Röymark o Kim bäst bland forwards, även om det går sakta för Hirschovit är han o Lander de få som kan skapa något framåt.


Kan inte se hur vi skall kunna undvika KS.
Är det någon av kvarvarande hemmamatcher vi har chans på poäng så är det mot Hiv 71.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Per HApps: tyvärr inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Sitter och funderar om det är en inställningsfråga, det knyter sig mentalt, dålig grundträning eller totalt sönderslitet lag efter alla dessa skador som gör att det är totalkolaps hemma. Det såg ju så bra ut på försäsongen och i premiären med fart och fläkt framåt, och sedan fram till TJ:s " vad är problemet, vi ligger ju trea", sedan har det bara gått utför. Truppen har varit för liten och för tunn och det går inte att reparera i nuläget, nu gäller det bara att överleva en kvalserie för där hör vi hemma med detta spel. När man läser att en andremålis i AS ligger närmare till SSK än Timrå då blir man förtvivlad. Vilka skall vi kunna konkurera med om spelare och vinna en sådan budgivning, då är ändå våra två målvakter både halta och lytta så vi behöver verkliogen en målis. Dagens officiella publiksiffra var 4.300, det var inte ens 4.000 i hallen, kan det bero på produkten eller fattar inte Timrå/Sundsvallsborna vilket fantastiskt underhållande lag vi har. Matchens stora glädjeämne var för mig J. Dahlrot, där har vi en framtida landslagsman, men vi lär säkert strula bort honom. Tomheten inombords är gigantisk efter detta, men borde inte vara det då alla varningsklockor har ringt länge, länge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
ALLA kommentarer skulle kunna fällas om våra spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13

zaccodog:

"vi har haft sån omsättning på spelare så det blir för dyrt"

Du skojar va?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
superfalle: Nyss hemkommen från matchen kan man ju kontatera att mer än 2500pers var dei inte där och annu mindre lär det bli i nästa match.Och det är ju konstigt att en spelare som spelat 23 matcher inte får namnet tryckt på tröjan.pratade men en i styrelsen som svarade "vissa bokstäver kanske är slut" Jag erbjöd mig att betala för hans namntryck men fick till svar att"vi har haft sån omsättning på spelare så det blir för dyrt".Förövrigt om spelet kan man ju bara säga VÄRDELÖST
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Jockz: Kan nog så vara och full förståligt, men hoppas att de är där och hugger. Ruggit impad av P3 förövrigt, allsvenskan är inte ES men killen spelar med mer pondus än vad "Ragge" gjorde i AIS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13

Det är fantastiskt att se våra superfinnar !

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger: Skador o skador, ja så här ligger det till...

Pärssinen diskbråck, slut med hockeyn. Ny sportchef i TIK?

Pitten för skadad för att kunna stå, varför han öppnar båsdörren vet ingen.

Hallonen vill spela, men för trasig...

Hallin, Larsson samma lika vill spela men kommer att gå sönder igen. Larsson har provat på is men foten håller ej.

Sonnenberg var klar, skulle skicka påskrivet kontrakt, inget kontrakt kom och linkan ringde upp honom. Svaret blev ingen hockey denna säsongen, han kunde ej, sedan om det var knät eller familjen vet ingen...

Tränaren pratar bara om självmord för föreningen om inga spelare ansluter snabbt, han har så rätt. Men vad bidrar han med själv???

Grymt jobbigt att vara TIK supporter. Känns som hela organisationen har gett upp för denna säsongen. Men undrens tid kanske inte är förbi?

Perra ger ett totalt menlöst intryck både i båset och vid utfrågningar, svaret är ungeför vad skall jag göra, utan spelare. Vid en konkret fråga varför man sätter ihop 3st centrar i en kedja blir svaret... Det blir nog bra.
Kommentera

1333868 · »