1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581702 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13

« · 1333727 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
MB: Men han har ju vattentätt första spaden i almtuna, och i sommar drar han förmodligen over seas. Så Timrå är nog inget lockande alternativ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Berglund: så får du inte säga. Då torskar vi båda - garanterat
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Om nu PW gått till SSK, sajna Hellberg fort som fan, den killen är bättre än PW. Kollat AIS-Bofors, Hellberg kastar inte in puckar och Petré dominerar i försvaret. Killen kom i början av Dec, sen dess har AIS vunnit 12 av 13 matcher. Styr och ställer, hörs över hela sunk-Gränbyhallen. Den killen hade platsat lätt i årets TIK med sitt sätt att lira och vara, def bättre än Sonntag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: Haha. Men det är nog också en orsak. Kan vara segt att snöra på sig grillorna när man tagit en bastu med 'seppe' som sällskap...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger:

Att det är en bidragande orsak det tror givetvis också men inte den största, tyvärr.

Sen började jag i mitt stilla sinne undra vad för slags jävla curlingfarsa du är innan jag insåg att du hade skrivit mongoträningar och inte morgonträningar. =o) hahahaha.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Ambroo: Ett förslag: Ställ Feten i mål. Kan vara ett genidrag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Ambroo: bara 75 ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: Det var då en jävla tur att du lade till det där sista för annars så hade 75% av skribenterna fått tuppjuck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: Jag tror att skadorna är den största bidragande orsaken. Inte enbart att vi saknade 5 forwards i afton, men för att vi haft mongoträningar hela säsongen. Fan, det är ju bara ett jävla mischmasch och hopplock.
Men nej, det finns så klart fler faktorer. Fysträningen verkar ju inte ha varit direkt omänsklig, och Perra framstår allt mindre som ett taktiskt ess.

Men, fuck it. Nu är det bara att gilla läget och köra på. För laget alltså, vi på sidan har så klart rätt gnälla tills korna går hem. Skitlag! Skitsport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Hugat vad viktiga dom två kommande hemmamatcherna mot Brunäs och Modo nästa vecka blir.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Ambroo:

Åke kastar aldrig in några puckar. Han är Messias som kommer att komma tillbaka för att frälsa oss. Bara han får chansen. Nu slipper han ju dessutom stå i skuggan av fantommålvakten Backe. Som förresten aldrig heller kastade in några puckar.


Av uppenbara skäl så är det väl bäst att påpeka att: JA jag är ironisk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Ambroo: Det är jobbraggartider för Boorka. Snart i ett bås nära dig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
liston:

Hade vi haft backar så hade situationen aldrig uppstått.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
liston: Det är inte världens lättaste förflyttning och när SSK:aren missar avslutet så blir det inte lättare precis. Däremot så kan man ju ha kraftiga synpunkter på att samtliga tikare stirrar puck och att det inte fanns nån back framför kassen.

Edit: Sen vet jag inte hur många mål Pitten och Åke kastat in... Kan det vara 47?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger:

Det behövsw en målvakt som kan hålla ihop också.
Den här stackarn kan ju tappa in en badboll rätt vad det är, 1-1 målet ex.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
mikenomad: Ja helt klart ett tränar byte! får igång pp,bp. Spelet i överlag.
Men det kommer kosta pengar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
ÖstrandsNisse: Jag skriver det igen: Det är så frapperande att se att vi inte kan föra en match när motståndaren inte bjuder till. Lyssna på Snygg-Boork för han har rätt, till er som inte kan se/har sett det med era egna ögon menar jag. Vi saknar ett eget konstruktivt spel och det är mycket därför vi ligger där vi ligger. Det här kommer aldrig att gå. Vi har vunnit fyra(?) matcher hemma efter ordinarie tid och absolut ingenting talar för en förändring, ingenting!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: Jag tror på ett tränarbyte. Faktiskt. Samt att vi måste fylla på med målvakt och ersättare till Pärssinen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt:
Det var samma visa ifjol, och i år upprepar det sig. Någon bär ansvaret och jag har mina egna funderingar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: Det är hela laget! och HELA föreningen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger:

Det går inte att skylla detta enbart på skadorna längre. Det går inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
nixXz: Det finns fler bra saker. Som att det inte är svårt att lista ut varför det ser ut som det gör. Skador. Nu är förhoppningsvis Hallin och Larsson med på lördag. Läge då att fixa till femmorna, och låta Hirsen inta en mer undanskymd roll. Nu såg jag inte aftonens bruna tillställning, men målet till trots inbillar jag mig att han fortfarande är lite, hm...småseg. Vi behöver inte hans 'känsliga handleder' nu. Vi har sett exakt vad dom kan göra.
Vi behöver speed och frenesi. Hjärta, kötta och blåkämpa. Snideri kommer inte ta oss en millimeter upp ur den sörja vi hamnat i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Berglund: Ja nu förstår man hur Knugen kände sig när Victoria kom dragandes med en Boxer-Robertklon från Ockelbo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
superfalle: ja det är ju det som är jobbigast man hade började tänka på slutspel, och nu tillbaka till att verkligen klara sig kvar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Jag e så besviken :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
superfalle:

Får vi vara med nästa säsong så vill jag ha 55 matcher mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
FAAAAAAN jag vill grina .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: ja . fast man har ju ändå så där lite i smyg hoppats på slutspel fram till idag . men nu är de slut . enbart att kämpa för att hålla sej kvar som gäller . de hade man aldrig kunnat ana då man åkte hem från premiären .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
superfalle: Som det är nu så drar man ner sig själva i skiten. Det ingen som gör det åt dem. Hade man inte fått förskott på det där driftsbidraget av kommunen så hade den här säsongen varit körd redan.

Idag tänker jag inte såga TJ eller Linkan vid fotknölarna. Nej idag är det tränare och spelare som ska ha bajset, men jag tänker inte utveckla mer än att konstatera att skit ska skit ha.

Skitcoacher, skitspel, skit powerplay, skitmålvakt, skitbackar, skitforwards... Skitlag!

Jag är så less, så less, så less.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Nu har man en lång bilresa hem att vara förbannad på! Oxå är Bilstereon trasig dessutom! Varför skulle jag ner o se skiten?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
superfalle: Om det skulle innebära total scenförändring vad gäller hemmaspelet och inställning som gör att Timrå börjar spela och vinna hemmamatcher så varför inte. Då kanske snittet ökar till runt 5000 och då är det att föredra.
*men jag förstår hur du tänker, hoppas du förstod hur jag tänkte*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
hovhas: Vi kan ju byta rätt av med Brynäs. Ingen av tränarna behöver någon längre anpassningstid för nytänkande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger: Det enda som är lite bra iaf, är att Brynäs är en klubb i kris också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Men nu är det väl ändå dags att kicka brandslangsputte...? Ingen spelide, oförmögen att förmedla instruktioner samt klarar inte att tända laget?

Då har jag inte berört den fysiska träningen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Jockz:

Slutspel? En 10:e plats skulle väl ungefär känns som det där äsämgöld som modoliderna brukar prata om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Frella: Nej, precis. Av den anledningen känns det ju helt sjukt att vi har 9-3 i poäng mot SSK. En skänk från ovan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: haha nej det kanske är sant :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
nixXz: Inte skulle väl någon i organisationen vara så oansvarig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Frella: Jo det gick vägen på fitthåret, lyckas vi på något sätt ta oss till slutspel i år så kommer vi få se samma skit nästa år, om vi hamnar i ks eller ingenmansland så kanske något drastiskt händer, eller jag vet inte vad som ska behöva hända, jag är mållös.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Simmalugnt: sedan en härlig ute kväll som slutar i fyllecell
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
ÖstrandsNisse: ja . de vore ju lysande för timrås ekonomi . räcker de inte med att de är 4300 på matcherna . . . timrå och södertälje är seriens minsta klubbar .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Jockz:

Det blir en sen middag med öl och pizza på Atlantic.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Bragd-Birger: Hur många år har det sett likadant ut? Vi kunde inte Slå Rögle och Mora etc tidigare. Så länge vi kan studsa upp och prestera mot lagen på övre halvan tror jag ändå detta kan gå vägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RocknRolf2: Som jag skrev tidigare: nope. Mot HV blir det en pinne och torsk i sudden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
RocknRolf2: Nu borde dom köra "idioten" fram till midnatt och fylla vattenflaskorna med saltvatten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Frella: Jag har inte klagat. Tycker snarare att det är bra med tanke på hur laget uppträder på hemmaplan. Tomma läktare en match hade kunnat vara något. För att markera att man som supporter inte accepterar det här skitspelet i sin egna hemmaborg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Vi förlorar matchen vi inte fick förlora, 6 poäng rakt åt helvete. Nu vinner vi väl mot HV?!?!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Säsongens mest givna 'va faen!!?1'-förlust på förhand. Och inte blev man besviken. Eller, tvärtom dårå. Varför blir det alltid så här?
Jag var så säker innan att jag högaktningsfullt sket i att titta på eländet. Detta trots att man var grymt nyfiken på Lundmark.

Hockey är en skitsport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
ÖstrandsNisse: Ja nog är det tomt alltid, men på lördag är man ändå fylld med hopp inför en ny match!
HELVETE!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Enorm skandal att uppträda så där fruktansvärt DÅLIGT i början på 3.e, 1:34 minuter så snabbt gick de att avgöra matchen, SKANDAL !!!!!! På våran hemmaplan ska vi fan vara det lag som åker mest skridskor och kör på utav bara fan, inte tvärtom.
Kommentera

« · 1333727 · »