1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582267 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - SSK 2003-12-11

350152 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Vad skönt att se att ångesten och gnället inte försvunnit! Saraband regerar.

TIK får torsk i en typisk underskattningsmatch... Kapanen vinglar till för första gången i år... Direkt så kommer grågubbekören i gång. Hur skulle det annars vara?
Som någon jävla överlycklig och hjärntvättad flower powersekt?

Bevare mig väl.
Tacka vet jag karavaner av opumpade damtrallor med unikaboxar på pakethållarna dystert kånkande mot bruket i disig ljupfryst lera...

Bevara TIK-ångesten och svårmodet med näbbar och klor. Låt kampen vara lika viktig som "The campaign fore real ALE"

Jag ser segern mot Djurgården som bonus. Torsken mot SSK som inte helt oväntad... Det ryktas om finskt julbord;-)
Vi lär få se ett råtaggat TIK i kaffehallen på lördag. En hall som TIK-are brukar trivas i...

Är det maskeradresa?

TIK-Bergslagen bidrar med ett extrapris i tävlingen i sådana fall. Enväldig jury blir jag själv och Daniel från Kungsör. Priset utdelas i periodpausen mellan andra och tredje.

Må bästa kreatör vinna!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Berglund: Första gången som jag varken tittade på sporten eller hockeykväll , deppade ihop fullständigt...stöp i säng och toksomnade.. men solen gick upp i morse också !! Ny dag och bara längtar efter revanchen i kaffehallen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Som jag tyckte det såg ut så hade inte Kapanen mycket hjälp heller, med resolutare backspel, mindre fel pass i egen zon och fler tikare på returerna hade nog inte Kimmo släppt mer änn 2-3 puckar.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
JimmyH: Mäts kommer igen, gammal regel!

Alla kan ha sina riktiga plump-matcher. Även Kapanen som vi såg ikväll.

Madde: Kenta är den som är huvudansvarig. Självklart är det han som måste göra förändringar i laget när misstag efter misstag upprepas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Madde: Och notera: Detta är den första kritiska synpunkt jag har haft op Kenta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
orion: Håller helt klart med. Han skulle ha bytt plats i formationerna på backsidan. Hansson tillsammans med tex Rajamäki eller Koskinen istället.

Mats är ung och ett av våra största löften, hoppas han inte deppar ihop sig helt av de här. Efter indianaren på första SSK-målet, gick allt fel för honom sen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Madde: Men han är ju den som är ansvarig till hur laget ser ut på isen. Ser man att ett backpar går bort sig fullständigt tre gånger av tre möjliga, och det blir mål bakåt varje gång, då har man en skyldighet som coach att agera. Det han borde gjort var att plocka om i backparen.. det är det som måste hända när det inte funkar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Madde: men hallå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
orion: Det är väl inte Kenta som släppte in mål efter mål?!!
Visst får han ta ansvar men det är inte han som gjorde bort sig på isen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Skarin: Kvällen resultat får Kenta ta på sig. Hans jobb är att se och agera. Yagosformationen var livsfarlig ikväll, framåt och bakåt.
Använd bänken, använd vissa spelare mer.
Att låta Hagosformationen spela med två minuter kvar är tjänstefel efter dagens prestation.
Toppa när det gäller, och med två minuter kvar gäller det!!!

Första indianarmålet var det som spräckte allt. Bänka!!!
Inte för att vissa backar är dåliga, men för att vissa backar måste lära sej ödmjukhet och smarthet i egen zon. Safety first! Åsså är det så jävla svårt att kombinera det med frimodighet och självförtroende, men en kväll som denna hade det varit bättre om vissa hade vilat i tvåan och trean, och vissa hade haft rejäl träningsvärk imorgon.

En jävligt svår ekvation är det, medges, och grattis SSK till poäng ni verkligen behöver!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Madde: Det viktigaste är att samtliga i Timrå ger sitt yttersta......då finns det alltid sångröster.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
BIKARE: Tyvärr har jafg inte kommit iväg och sett honom live ännu.
Men nu skall jag hålla mig på hemma plan ett tag. Så då lär man nog få tillfälle.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Skarin: Lyckas inte Timrå störa FBK så får väl vi på läktaren försöka. Det finns säkert något vi kan göra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Dream Team: Helt rätt !
Vi har ju vårt HK utanför Götet.
Så det pågår ett psykningskrig mellan oss.
Jag hotade med att vi snart skulle gå om dom i tabellen.
Men det var ju tur att dom också loosade, då får man en lugn dag på jobbet i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Helg Ernest: inte för jag håller på timrå i första hand men jag hoppas de tar sig till final eftersom de kommer två som mitt favoritlag....Manderville är skön och gör succé tycker jag,,,,straffen i början var bra av honom
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Helg Ernest: Ja, du ser.. skadeglädjen är den enda sanna glädjen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Skarin: Jag har varit så fixerad vid VF matchen hela kvällen, för jag skulle få ringa och "Håna" mina jobbarkompisar i Götet.
Så höll jag på sätta kaffet i vrångstrupe när SSK kvitterade.
Var en j..a tur man inte var så snabb på telefon.
För då skulle man fått äte skit ett par dar
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
BIKARE: Jo, dom har nog kul på sina släktmiddagar ( c :
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
BIKARE: Tyvärr var det ju inte en sådan rolig vänding för våran del. Även om han tryckte dit två puckar så hjälper det inte TIK och farsan hans fick ju sin revansch, eller vad man ska säga...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Skarin: Jo, sist var det väll att dom gav dom storstryk när Tommi Källarsson tacklades in i plexit av "Ryssen"
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Helg Ernest: Vilken vändning det måste ha blivit ,såg på hockeykväll vilken match det var! 5-6....hallin visade sin farsa i ssk
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Halo Gordie: Var det så det var ja.
Vart en bugg i programmet ( c :
Du har helt rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Halo Gordie: Precis...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Helg Ernest: Mif? HV 71.
Nä, det blir väldigt tufft på lördag. För att använda ett lindrigt uttryck.
Men å andra sidan är det nästan bara Timrå som lyckas störa FBK i LLA.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Helg Ernest: Nu blir jag en aning förvirrad... FBK spelade väll mot Hv71 och Frölunda mot MIF?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Helg Ernest: Eh, fast nu var det ju VF som mötte MIF ikväll. FBK mötte HV...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Skarin: Inte lär det bli roligare på Lördag heller !
FBK lär ta ut en gruvlig hämd för kvällens förlust mot MIF
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
wesse: Kan inte ha sagt det bättre själv. Är en gåta att dom fick nöta och nöta, byte efter byte, boxplay och powerplay.
Samtidigt finns det ju inte så mycket att sätta in, om man säger så...
Men, för mig är det mycket märkligt att backar som Peter Andersson, Tommy Sjödin, Lintner, Liimatainen osv kan spela hur mycket som helst under en match. Det verkar vara uteslutet att ge de bättre backarna i Timrå mer istid under en match.

Orutinerat att fira jul vid 4-1. Men men.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Dream Team: Nån junior kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
henrik: Dom tog nog sin egna lilla semester . Betald dessutom !
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Tjänste fel av kenta att låta firman Jäger o Hansson gå i konkurs.
Han skulle ha skickat de på semester.
Det är naturligt vis enkelt att bara klaga på jäger o Hansson, men vilket ansvar tog Kenta?
Jag tror knappast att deras självförtroende steg efter detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Sån utdelning om Tälje hade i andra har dom nog inte haft och lär inte ha under resten av säsongen. Tragiskt att inte TIK knöt igen säcken som sist de möttes. TRÖTT!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Dream Team: som vanligt då.... haha...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
willysson: Hur duktiga var firma Hansson/Jäger då??
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Dream Team: Vilka som hällst måste vara bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Timra_Flicka: hur duktig var kapanen idag då???
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Xcool85: Och in med vilka då..?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Det känns liite tugnt just nu . Fan vad sämst ! Bort med Jäger ja .
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Bort med Jäger och Hansson så fort som möjligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
RedEagleJkp: ja vissa saker finner man inte ord för..men kändes de någonsin riktigt säkert? ja vid 4-1 men sen kom raset o ssk hade flytet fick de enkla målen..De va laget som aldrig gav upp.och den rätta turen .är inte så förvånad att de vann..de ligger i ett taskigt läge men har häng otroligt viktiga poäng..idag hade vi klassen men motivation slår klass..undra om de var så idag..

hansson o jäger skärpning idag var de inte bra 5 baklänges mål..de skulle ha satts på bänken vid ett tidigare skede..men men vi hade saken i egna händer..
ähh ta nya tag
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
wesse: Hansson och jäger har ju problem att komma ur egen zon i varje match för dom är för veka och idag var dom bedrövliga
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
det bästa med att bo här i Götet denna kväll är att man inte blir mobbad av Frölundaiter ikväll/morgon...dom loooosade ju emot Malmö....;0)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Chief:
en stadig Whiskey...nää..ut på stan o *läskar* skallen av sig..
det ska jag allfall göra nuuuuuuu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Chief: Ja du får tas min också då den vore bortkastad på mig =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Bedrövligt. Hur kan man forsätta att köra med Hansson och Jäger när dom varit inne på 5 mål bakåt. Det är närapå tjänstefel av Kenta och Huss. Dom har väl åtminstone delat på dom. Att inte hålla 4-1 är mycket dåligt och en Coach miss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
RedEagleJkp: Tror mer på en stadig whisky ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Red Rocker: Det är väl tragiskt att TIK inte tar alla 3 poäng när man leder med 4-1....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Ska bli intressant att kolla på HockeyKväll... trts den tomma känslan i magen. Men en kvällsfika tar kanske bort den känslan =).
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Red Rocker: Måste var lite klantigt att tappa 4-1 vad säger Kenta J
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Redax 2: Näääe då...;) men lite putt får man vara en kväll som denna.
Kommentera

350152 · »