1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580603 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31

2030294 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Nä man sitt som speaker vid micken på enkronas match inför ett par hundra måst dä rinn lätt!!!🤟🍻😂
När fan få en sitt i EON??🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
JanneH: Ja...det var nervöst sista 7 min..
De var som bålgetingar ..
Men lyckas inte stick oss å vi vann...👏🤟🍹
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Timråit H-sand: Han är ett skämt, segare än kola.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
gustav9: Ante Karlsson håller ungefär samma nivå vid intervjuer som att coacha...😂😈!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Vi hamnar förmodligen i slutspelsracet. Och där vill jag varna för Mora som förmodligen också kommer dit underifrån. Men de blir oerhört farliga och kan ta hem alltihop.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
TIK-Lund: Ante karlsson en av dom mest överskattade tränarna när man låter sin son spela mer än filip w, då säger det allt förstår inte att inte vancouver har draftat nr 58 eller ser dom nåt som inte ante ser pinsamt är det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
josha840: förmodligen inte vi såg samma spel förra året också i shl .problemet är att alla vill inte spela för laget väldigt många är bara där för sin egen skull o poängjakten. därför ser det även ut som det gör i egen försvarzon .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
JanneH: Vi har spelat sämre sen Modano försvann, allt är Modanos fel :(
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Nisse på Mon or: Jo, så domaren ville ge honom en till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Hade inte Nässén hjärnskakning alldeles nyss?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
kulltorp: jag saknar Modano!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
SMÅLAND: när jag såg 3-2 så var jag övertygad om att det skulle följas av bokstäverna OT. Positivt överraskad över att dessa uteblev... say no more
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Ikväll häng dä på gärsgårn...
Men vi vann..😅
Dä RINN LÄTT IKVÄLL!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Spock: Vad åt Jimmy till lunch idag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Bra!

Tänk om man kunde spela sitt spel i 13min per period iaf...

Då skulle det här varit en riktigt kul säsong!

Det känns fortfarande som målsnöret hela tiden!

Mm Bratten var bra men Berglund och Ohlsson betalade priset för vårat sopiga spel med två sköna skottäckningar i slutdelen av matchen!

Respekt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Jimmy toksågar TAIFs spelare som tar utvisningen i slutet av matchen! :-D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
fermo: Jippii!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Synct: Det är inte en kompetens fråga.
Jag har haft oändligt med rekryter men efter ett par utan år glömmer man lik förbannat bort att alla inte vet hur man hanterar en såg när det väl är dags för en omgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
TIK-Lund: Är detta verkligen en 12-6 i utv min match??? Really????
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
TIK-Lund: Han har nog coachat bra mycket juniorer och allsvenska matcher för att förstå att det inte är SHL backar han coachar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
TIK-Lund: Är alla dom här dumma utvisningarna också ett tecken på trötthet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Linkovich: Jag funderar lite på om Ante eventuellt har haft bekymmer med att anpassa sig till materielet.
Nu håller jag inte med många härinne om att vi skulle ha bristande kvalité på försvaret men oavsett är det en jävla skillnad mellan vad en backsida i H.A klarar och vad exempelvis Färjestads dito Klarar.
Tror och tycker mig skönja vissa likheter mellan oss och FBK och det är ju inte särskilt konstigt.
Skillnaden är att det som är lätt och självklart för en back på hög svensk nivå är alldeles för svårt för våra backar.

Man kan inte säga ”vänd spelet snabbt då” och ”spela hem då” hursomhelst till en back om man inte har FBKs lönebudget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Jimmy sågar domaren för att sila påhittade mygg och svälja kameler. Jag kan inte säga att han har fel. Timrås nuvarande PP är felaktigt dömt. Det ska alltså vara 5v5 just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Andersson: Nej, men som skedde tidigare i denna match när vi ledde med 2-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
fermo: som modo menar du ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
palleparling: 1P till av Dahlen och det är klubbrekord, vore kul om han fick göra det ikväll på hemmaplan iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Slarva inte bort denna ledning nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
josha840: vafan har hänt? Från att inte göra ett piss i Timrå till att göra 1 plus ett på 2 matcher? Måste handla om spelet, tvärsäker på de
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Tror Dahlén läste HS i periodpausen, han verkade ta åt sig åt mitt inlägg iaf!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Dahlén vill inte passa Hartmann
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
{HARTMANN
🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Timpa gjorde precis 3-1 för Västervik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Någon som vet varför Timrå har så många olika lagläkare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Raggaren Putte: Jag har en liten förhoppning om att dom är nedtränade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
så Dårligt tråk hocky ingen vill vinna,tror dom har jullov än
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
kulltorp: Vi fortsätter vår vana trogen att producera fräsig sprudlande anfallshockey. Ett under att vi inte redan är klara för HA-finalen. Nej allvarligt, nu tror jag snart också att det får vara nog med detta självplågeri. Matcherna fram till kvalet lär bli valiumhockey deluxe.

Är det nån som vet, håller laget på att träna skiten ur sig för tillfället för att ladda inför kvalet? Så här illa som i de senaste matcherna kan det bara inte vara om inte så är fallet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Linkovich: ska vi ha handuppräckning för att se hur många som ett Ante som en frälsare?

Har har hjärta och anknytning till föreningen...

Hans långa kontrakt visar väl mer på vad som är planen för framtiden i föreningen?

Vaffan har vi för material på backsidan?

Hardegård har ett bra skott...

Sedan då? Vad spretar?

36 kan bli less ibland och bjuda på bra fysiskt spel i 5min omgångar med 25min uppehåll mellanåt...

85 som verkar lika samspelt med övriga i laget som de flesta andra som konstant slår passningar antingen 12 meter framför eller en meter bakom i alla lägen man får att vända spel?

De usla uppspelen dödar fan allt! Motståndaren är samlad ca 125% av alla ggr vi väl kommer ur egen zon...

Vi har hyfsade frw. Många som glimtar till där!

Vi har seriens topp tre sämsta backuppställning dock...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
palleparling: Jag tror han passar dom han känner har bäst läge, jag tror inte han medvetet väljer bort folk, det är inte P8.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Linkovich: Han sabbade ju dock inte uppspelen förra säsongen, och redan då var de dåliga. Jag vill gärna se Ante som huvudtränare. Tycker han förtjänar en chans.

Om en av Berglund eller Boyce ska bort ser jag helst att Boyce blir kvar. Han har i mina ögon ett bredare register, plus att han mer sällan tar onödiga utvisningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Nu ska jag gnälla på någon som inte är en van hackkyckling... Men snälla Dahlén nån gång kan du passa också, den enda han passar är Lundin! Hartman har varit fri i slottet minst 3 gånger o du väljer ändå skott eller nedspel till Lundin bakom mål! Tycker det är ganska tydligt vilka han vill passa och inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
josha840: Undra hur vår ratio ser ut när det kommer till poäng/allmänt slit per krona för EWW, kontra vad exempelvis Löven får för slöfocken Liss. En pinne per match för Walli iaf. Dock diskutabel prioritering på det där baklängesmålet. Allt som allt är EWW en riktigt bra värvning såhär långt.

Meeeen herregud vilken andraperiod. Klasskillnad när vi väl vill, men vi vill också att det ska sitta oerhört långt inne. Vi möter alltså ligans på pappret i särklass minst offensiva lag, viktigt att komma ihåg när man ser det här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Linkovich: Värdelöst vetande...

Men kommentatorn tycks hel ovetande om att TIK spelade 40% (7 min) av perioden i numerärt underläge
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Timrå blir sämre ju säsongen lider. Det bådar inte gott för ett ev slutspel. Vad är anledningen till det? Jag hörde att Färjestad är dissade för sitt försvarspel de senaste 2 säsongerna där de bland annat har svårt för uppspelet. Kanske inte ante är vår frälsare som många trott?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
PP psykar Tingsryd hårt!

Kämpar desperat för att få spela 5-3 hahaha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
kulltorp: ..och jag saknar Mikenomad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Spock: När är botten nådd spelmässigt?
Vi har tagit massor.med poäng tack vare Dahlén och Lundin.
Men vi suger så jäkla fett i spelet.
Ursäkta men jag tror jag skiter i detta nu tills Freddan lämnat.
Detta är för dåligt!!! Oavsett om vi vinner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Avdelningen onödiga utvisningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Yes!!!!!! BP!!!!!!


Det tvingar Timrå att jobba!!!!


Ny erfarenhet!

Coooolt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
josha840: åsså, uuuuselt spel.....varför trycker man inte upp killen som tar in pucken i zonen? Utan låt honom vänta in medspelare i 7 sekunder istället....pajasfasoner!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Önskade sekretariatet även loggade speltid efter sarg.
Min personliga uppskattning hittills i matchen är cirkus 82%.
Låst ämne

2030294 · »