1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22

1404128 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Ja jag o tjejen o en kamrat åkte juh upp från norrköping nu då för att se hemma premiären... fast det var en mindre smart gärning...

Jag tänkte innan matchen att det är allt annat än bra förutsättningar att få första hemma matchen dagen innan lön och på en torsdag... men så hemskt ska det väl inte behöva vara! Tänkte jag...

Det var så hemskt... så många tomma stolar! Fyyyy fan.

Jag förstår dock att förra årets hemmaspel har skapat detta. Vilken sund människa betalar för att se eviga förluster? Det är juh bara hardcore suppar som ställer upp på det...

Arena bygge i sundsvall? Fullständigt otänkbart! Finns inte på världskartan!

Timrå ik måste börja locka folk igen. Det gör man genom att vinna...

Jag hade på känn att drt skulle bli förlust igår. Någon annan har varit inne på det tidigare med att lag som aik växjö o brynäs inte är roliga för oss... varken spelare eller ledare är tillräckligt kreativa för lyckas med något bra mot kött muren i växjös egna zon...

Igår tyckte jag att timrå var bättre eller roligare iaf än växjö. Det vi föll på var nog tyvär perras del i det hela...

När man möter lag som växjö är det helt klart viktigt att behålla pucken inom laget! Igår gjorde timrå samma fel hela jävla matchen igenom: så fort man blev stressad i anfallzonen så backhandade man ner pucken i sarghörnen.... vaaaaaaarföööör?

När växjö har hela sin femma så diciplinerat ihop limmad framför gerber så måste rätt sak att göra vara att backa hem med pucken under kontroll alltså lägga ut pucken ur växjös zon o börja om med fart o kontroll. På så vis tvingar man isär deras lag en hel del med. Att spela safe i rundeln mot ett lag som sticker med 2 frw så fort vi inte har pucken vid våra blad längre är inte safe o det MÅSTE en av alla jävla ledare i båset kunna se själva o avstyra. Sedan undrar jag vilken back som var med hem på växjös avgörande 2 mot 1a vilken back som befinner sig på elitnivå i sverige vat inte att han måste lita på sin målvakt o plocka bort passnings alternativet? Herregud det yrvädret som var med hem i det där läget verkade mest besluten att köra över riddarn o göra sig så absolut liten som möjligt... korpen nivå!

Pp är nästa sorgebarn... här finns inte så mycket för mig att tillägga till det som redan sagts... det duger inte! Det är fel killar som spelar ihop och pucken hamnar sällan i lägen där det går att avlossa ett skott... vi har alltså 0% pp nu efter rätt många chanser det är det mest akuta problemet... det blir utan tvivel allsvenskan för oss nästa år om vi inte kan ta tillvara på pp chanserna.

Sammanfattningsvis så ger jag den fetaste bitchslappen efter växjö förlusten till perra! Laget jobbar hårt men verkar inte stämma ihop för fem öre utom i början av 1a då mycket såg bra ut i hög fart.

Nu väntar jag in dif matchen på lördag som jag tror kommer bli betydligt roligare att se. Lite mer öppen hockey. Samt mer besökare för den delen.

Killarna förtjänar publik med det jobb dom gör men jag förstår att förra årets hemma spel har gjort att årets lag måste visa att dom är starka nog att kunna vinna innan folk letar sig ut igen...

Boyce boyce boyce! Haha vilken skön kille!

Friberg är lovande men hittils usel!

Robinson var skitnödigast i hela arenan igår!

Hedström är inte dålig!

Önerud hade inte ett rätt på isen! Såg dessutom slutkörd ut!

Hallin är en hjälte!

Vampola är inte en klass över de övriga på isen... snarare 19 klasser bättre...

Murley gör nytta!

Röymark är på gång vänta ni bara!

Högström har sköna handleder och en ihålig kropp.

Perra o clabbe bör snarast leta rätt på någon kurs att gå på...

Riddarn är 1a!

Hagos var synnerligen inte bra... men så kommer han från skada med...

Gnagarn?????? Som han spelade igår tar boyce hans plats 7dagar i veckan.

Om pikkarainen verkligen har en infektion i kroppen så ber jag om ursäkt. Men städa upp här nu! Antingen spelar han i timrå ik eller så får han kila vidare i karriären! Hans lönepost är otroligt viktig för laget! Särskillt i just pp!

På lördag kväll kommer allt att kännas bättre!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Å här sitter ni och tycker synd om er själva...

Hur roligt tror ni det är att bo i Växjö en sån här dag?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
The great one: som det ska vara! vem vill se ett pisslag som timrå? 5000 är väldigt högt med tanke på spelarmaterialet...skulle knappt va topp 3 i as
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
RocknRolf2: Billigare än Skrbek..??
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
JimmyH:

Ok, då hade jag fel.
Men det spelar mindre roll. Vampola var inte på isen...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22

The great one:  Det var Gnagarns kedja som började PP:t i andra. Bagarn tror jag inte spelade alls i PP.

RocknRolf2: Du kommer nog få slå inläggsrekord den här säsongen.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Mörkret lägger sej som en ett lock över Timrå Kommun, Ångestens tid är inne.

Någon finns där för oss Timråsupportrar med svår hockeyångest.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Ni som har höga förväntningar på Robinson, i likhet med Linkan som satsar ett Icke-EU där, vad har killen gjort förut förutom att vara bra i en liga klart sämre än allsvenskan? 

Vad är hemligheten med Robinson?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
The great one: Jag håller med dig. Sämst av alla igår, vilket inte säger lite, var Perra. Hur lång tid tar det innan Perra får kicken? Kicken han borde ha fått redan i november ifjol.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
erathoo: helt rätt, skulle inte heller betala för att se ett lag som spelar pucken från hörn till hörn, ett PP som återigen inte fungerarar. det har det inte gjort det tre senaste säs. vad gör man på träningarna?
det är INTE underhållande å se Timrå länge. ett gäng medelmåtter med några toppar, men det hjälper inte. man ska spela 55omg. man är bra tillsammans i ca 20.
ja då blir det botten.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Det som var bra igår var 1:a perioden samt Hedström, Ridderwall, Vampola plus några till. Samt att man försöker och kämpar.

Det som inte var bra igår var Perras så kallade coachning. Mitt hopp för pärra släcktes igår när vi i 2:a perioden (då alla spelare vilat i 20 minuter) börjar med PP, men startar med Bagarn och co!

Var var Vampola? Varför sätter man inte ihop en renodlad pp-enhet? Varför misshandlas Pärssinen? Varför slösa energi på Vampola i boxplay?

När vi har så få klasspelare så har vi inte råd med icke coachning. Perra är en bra lagledare, är säkert grym på att bygga bra lagsammanhållning. Men tyvärr är han helt värdelös som coach.


Hedman på backen är inte bra. Önerud har inte bidragit med något hittills.


Publiksiffran var usel, första gången vi har en premiär då vi har under 5000?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
JNS:

Tack för det enda plusset då antar jag;=)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Personligen skulle jag skifta betygen på Pirre Hedin och Oscar Hedman. Men jag är ingen expert så jag såg nog fel
Kommentera


Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
haggen: Bästa inlägget på länge!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Andersson: Ja öppna tidningen försiktigt imorgon så vi inte ramlar ur ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
För övrigt är vi sist i tabellen också .

Nej , nu får de vara färdig-gnällt om den här matchen . Det ska ju spelas på lördag också , hoppas den blir bättre
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Laken: inte så svårt att spela runt pucken med den mest passiva box man sett i andra laget
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Olle: kloka ord Olle - nu går jag till sängs, har ett jobb som ska skötas imorrn.

Bestämde mig ju för att vara mer positiv denna säsongen, hmmm....ska vi komma överens att detta var säsongens skitmatch? ok! tack o gonatt! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Vem, vilka av Timrås backar har lite bättre betalt? Halonen har säkert en ok lön, men mer? Granath? Han har knappast något högt marknadsvärde. Mer?

På forwardssidan finns det ett gäng, så varför har man satsat noll och ingenting på backsidan? Varför?! Någon?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22

RocknRolf2:  30 sekunders lycka när Hallin kvitterade till 1-1.
Det var allt som gavs, kan man reklamera matchbiljetten någonstans?
Dessutom hade jag en riktig gnällgubbe raden bakom, han gnällde på allt.

Även när Timrå kvitterade gnällde han. Gubbfan måste ha suttit och kolkat rejält i restaurangen för senare i tredje tystnade han. Efter att ha sluddrat på i 5 minuter. Kanske tvärsomnade karln?
Gubbarna på läktarn i Mupparna har fått sin överman.

Annars ingen vidare premiär.
Nervöst och hafsigt spel, riktigt dålig passningsdiciplin och fart i PP.
Slående var hur lätt Växjö hade att lägga ut pucker i BP.
Timrås BP raka motsatsen, lyckades fippla kvar pucken när man hade öppet läge att lägga ut, stor tragik.

Hur lyckades vi slå SAIK i lördags?
Här krävs ordentlig skärpning annars blir det en tråkig sista ES-säsong.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Kanske om mesklacken kan komma med någom bättre ramsa än "jobba jobba jooobbba" så skulle det vara trevligare att besöka e.on.

Och jag håller med vissa, skit i trumman och sjung istället.
Hamrandet på trumman är bara för mycket ibland, killen ska hela tiden överrösta alla som sjunger.

Inget har hänt där sedan medelåldern var 40+.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
erathoo: Ja, helt naturligt att det kommer mindre publik till en mindre attraktiv produkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
erathoo: Tja som det ser ut just nu så behöver vi att ett gäng dåligt betalda spelare överpresterar för att öht hålla oss kvar i högsta ligan. Det är väl ungefär det?

Ikväll stod ca 1014 platser lediga i arenan...på hemmapremiären. Jag ska inte kritisera en enda jävel för detta eftersom jag inte fanns på plats själv men man måste ju locka fler människor på hockey helt enkelt.

Ska vi säga att vi börjar i änden med sportslig framgång? Ett grovt överpresterande från laget så att vi kan locka kräsen marginalpublik som kommer när laget vinner matcher.

Sen går vi i vinst i ett par säsonger (förutsatt att man hittar ett långvarigt vinnande koncept) och vips så blir vi en attraktiv produkt! Sen bygger vi nytt i stan och säljer fulla hus. Smack smack! Sen är vi storklubb och sen plockar vi in ett par SM-guld.

Vänta lite jag ska bara lämna in den rätta lottoraden för att vinna drömvinsten....så nu! Ja sen kommer Europas stjärnspelare att slåss om att få en plats i Timrå.

Nä jag ångrar faktiskt hela det här inlägget. Sånt här ska man inte skoja om. "It's a long hard road out of hell" som Marilyn Manson skulle sagt. Det här om att hoppa ner i Allsvenskan och "vända", det kan man ju bara fetglömma. Så kom igen nu TJ, linkan, perra och alla andra jävla joppar. Satsa ända in i kaklet nu. Ska vi ryka så ska vi "go out with a bang"! Vem vet? Vi kanske överlever dagen och får möjlighet att sätta upp nya långsiktiga mål?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
RocknRolf2: Nej - givetvis - men inte ens 5000 på hemmapremiären? det talar sitt tydliga språk - "folk" tycker inte det är roligt längre...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
erathoo: Nej, aldrig allsvenskan. Aldrig.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Johnny Bravo: Ja men vi blir vassa i allsvenskan ;-).
Han jag gick med idag är en av de mest pessimistiska jag känner. Efter matchen klappade han mig på axeln och sa;"ja sug på den här hyfsade matchen till på lördag för då blir det ännu värre".
Han är Bad Cop och jag Good Cop ungefär....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Olle: Hagos är säkert jätteglad för tre år men jag tycker inte han förtjänar ett sånt fint kontrakt. Hagos är en kille som bör visa år för år att han duger.

Var Granath skadad i slutet av förra matchen?  Högström, Thorp och Robinson är ju våra ordinarie, så dem måste man väl tro lite mer på än att en halvblind, otränad 35-åring går in och tar den viktigaste istiden istället? Det är ju nästan, bara NÄSTAN, som att Perra idiotförklarar Linkan genom att använda Hedin som han gör...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
RocknRolf2: Bra skrivet. Där får du ett plus av mig
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
RocknRolf2: Japp - det kanske är så att man måste ner i allsvenskan för att kunna börja om liksom - iallafall verkar det gälla TIK som känns som en riktig svåger/ryggdunkar förening.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Timrå Icon: Jag orkar inte längre. Det är fantastiskt att vi värvade en "magisk" taktiker utan ett spelsystem! Dessutom har vi en sportchef som fick sin utbildning av killen på lagret på Ullared!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Modano: Men jobbar inte han i Tre Kronor med Mårts?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
erathoo: Vi har ju inte gjort några ändringar ALLS i organisationen förutom att vi numera avlönar Nubben också (vad tjänar han, en normal läkarlön kanske?!), så jag tycker det finns en del, minst sagt, man skulle kunna göra för att få till förändringar. Men det är för radikalt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Johnny Bravo: Hahahaha!! Ja exakt så där! Som om man stryper en get ungefär....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Olle: Kanon in med Popovic som har vilja och kan driva på så igen jävel somnar till. Har ALDRIG set en tröttare mes än perra spelarna måste få sömnsjuka.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
RocknRolf2: Tre år med Hagos är väl ok om man inte skrivit in en "elitserieklausul". Dvs. att han inte har rätt att bryta kontraktet om vi åker ner i allsvenskan. På så sätt tycker jag att det är en logisk värvning för vi måste ju ha några att bygga nytt runt, om vi åker ner också?

Sen det här med att toppa Hedin...vem ska vi peta in där istället då? Granath? Nej han blev skadad...Halonen? Nej han har ryggskott och ligger hemma i soffan. Jerofejevs? Nej han bröt ju nacken eller något sånt och kurerar sig hemma i Lettland. Högström, Torp eller Robinson? Njae...känns hugget som stucket, va?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Olle: Jo, det stämmer, stabilitet men också någon slags engagemang i båset saknar jag när spelet ser så låst ut som idag.

Men ärligt om man tänker efter - vad ska hända för att vi ska komma ur denna nedåtgående spiral med:
uteblivna framgångar - ängsligt grundspel - sämre publiksiffror - sämre ekonomi - sämre spelare - uteblivna framgångar - mindre sponsorpengar - sämre ekonomi - osv....?

Är denna 10-åriga saga om Timrås vistelse i "hockeyns finrum" på väg till att ändas? Det har varit sköna år med allt mellan euforisk glädje till nattsvart ångest.

Titta bara på spelartruppen, var finns det ens någon tillstymmelse till kontinuitet genom åren?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
vinst på lördag och vi kan fortfarande ligga sist, nu börjar det, efter från start, vinst ändrar inte tabellen :/
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
RocknRolf2: Att Riddarn är förste målis har jag inte tvivlat ett dugg på.

Perra är ett kapitel för sig. En hel fjolårssäsong på sig att träna in BP o PP.

Det är sämre än nånsin.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Angående matchen:

* På pappret så är Mat Robinson LÅNGT ifrån en ledande back i Elitserien så ha inte för höga förväntningar på honom. Kvällens insats kan mycket väl ha varit på en normal nivå för hans del.

* Att man skrev treårskontrakt med Hagos. TRE??!1+?

* Bagarn är t o m sämre än väntat. Är det ens möjligt?

* Jonte gör ett helt okej intryck, men ska han spela med Vampola för det? Knappast.

* Pierre Hedin, matchotränad och tillbaka efter svåra ögonproblem måste vara Perras favorit eftersom han ständigt matchar honom i situationer där man normalt toppar. Minns 2-2 mot SAIK och minns div PP osv ikväll.

* Riddarn är förstemålis. Om nu någon tvekat det minsta sedan premiären.

* PP är så värdelöst så det vore motiverat att kicka Perra nu ENDAST pga det.

* Efter tre matcher, TRE, så är redan alla drömmar om ett nytt 02/03 bortblåsta. Det var inte fel att satsa på ett hårt jobbande lag, det som var fel var att satsa på någon slags replika av 06/07. Allvarligt, Johan Bagarn Andersson?  Säg att jag drömmer för fan...



Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Timrå Icon: Ha ha ja då hade det låtit så här :)

Dra fram till ungefär 5 min annars somnar ni :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
erathoo: Ja om man nu vågar tillåta sig själv att bli nostalgisk i ett sånt här läge. Vi har anfallsspel men det är aldrig farligt runt kassen...vi har försvarsspel men det är alltid farligt runt kassen.

Jag saknar stabilitet. Sen om det är challe, perra eller lill-kenta, det bryr jag mig inte så mycket om.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Johnny Bravo: Jaja men tänkte på trumtempot i pp bara ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Timrå Icon: Ja bra ide, bara det inte e trött-lars ulrich på trummorna så :-P
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
erathoo: Nu spelar VF Timrå hockey :(
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Timrå Icon: Ja men klacken skötte sig utmärkt ikväll. Liten dipp nu o då men det var förståeligt med spelet som var.
Dock lite gamla ramsor i vanlig ordning men i det fallet har jag gett upp. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Olle: Sen Lill-Kenta fick gå har det bara gått utför - minns hur det var 02/03? helt oväntat kom Timrå in på isen och alla visste vad man skulle göra....och resultaten kom därefter...jäklar vad man saknar tiden med Nordgren - Krykov - Carlsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Berglund: När jag såg thaiboxning i Phuket så stod det ett gäng och lirade typ fiol i det tempo boxarna hade. Efter en intensiv match var "orkestern" tröttare än boxarna och låg och flämtade på golvet haha
Det kanske är så klacken får göra i pp...? Få upp farten på spelet med dubbla baskaggar i Lars Ulrich-stil...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Nä var är Dunc o grabbarna som kan styra upp det här med lite positivitet från matchen ikväll?

Lite Lall on, Lall on så ska ni se att det blir alla tajders det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Laken: De känner inte till den dåliga isen, tur för dem att de inte varit inne här och läst.
Kommentera

1404128 · »