1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581664 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18

« · 2475261 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
sargad: ja.
Du hänger med rätt bra.
Det är så.
Med rätten till en åsikt som dessutom backas upp av rätten att uttrycka den så blir det ok att såga skiten ur folk.
Det är inte artigt, god ton eller värdigt alla gånger men det är ok.

Rent förtal, alltså att påstå saker som inte är sanna är något annat men även det ska bevisas.

Jag tycker det gör ont att läsa saker andra skriver där jag tycker olika och det gör mig förbannad ibland.

Men det är inte fel bara för att jag tycker annorlunda.

Med ett värdigt sätt att formulera sig så kan man komma rätt långt i samtal med oliktyckande.

Affekten som ofta finns i samtal kring sport/tävling gynnar inte god ton. Det går åt båda hållen här med.
Den som lyssnar/läser kan också visa känsla i det läget.

Vissa här gör det bättre än andra.
Endel muttrar om sprit eller knark och andra självantänder och börjar tjafsa om att någon annan ska tänka på hur den formulerar sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Sputnik: hur vet du att Frölunda och Luleå har dragit sej ur på dom premisserna? Har du eller nån annan snackat med deras sportchefer eller? Kan ju vara så att helt enkelt bara valde Timrå istället
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Sputnik: Har han verkligen imponerat så pass att ett NL lag är villig att ta upp en importplats där? Tveksamt. Finns nog MÅNGA backar i SHL som Schweiz-lag suktar efter och är villig att ge en rejäl slant för, som ligger lite högre på önskelistan än käre Eronen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Nej men läser man mellan raderna på hur Eronen svarade lite kryptiskt så tror jag han lämnar och att det blir Schweiz för hans del. Hoppas att Kapanen har nån annan klassback i sikte i så fall!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
JanneH: Eronen skall vara kvar om han fortsätter att prestera som igår. Sedan om han vill och om han har andra bättre erbjudanden med mycket mer pengar det kan vi inte styra. Spelar man i landslaget så är man klass.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Sputnik: Bernhardt eller inte Bernhardt är ingen stor grej för mig.
In med honom istället för Stenqvist och sedan byter vi ut Eronen mot mot den där 30 minuters backen jag efterlyst i typ 3000 år nu. Sedan tycker jag Eronen börjar komma mer och mer och han får ju dessutom spela i finska landslaget så blir han kvar så vet i fan hur man ska få in Bernhardt i mixen om vi vill ta ett steg framåt nästa säsong.
Kapanen får fan lösa det där helt enkelt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
söder över: Hänger inte helt med i resonemanget. Jag kan mellan raderna försöka göra en egen tolkning av det du skriver: Det är okej att folk skriver vad som helst om spelare i vårat lag så länge de inte lägger brevbomber eller hotar dom i hemmet... typ.
Om det är någonstans åt det hållet du syftar så kan jag bara säga att jag håller inte med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
JanneH: Vad gäller för egen del angående min skepticism kring Bernhardt så handlar det mest om att backsidan nästan redan är full. Får vi in en klassback så kan Bernhardt mycket väl visa sig vara ett fynd och då kan jag förstå logiken över värvningen.

Men eftersom både Frölunda och Luleå dragit sig ur Bernhardt för att de anser att Bernhardt har för dålig defensiv så ringer det lite varningsklockor även hos mig.
vi har som sagt inte råd med för många chansningar då både Edfeldt och Forsmark har kontrakt för nästa säsong.

Det lär dessutom bara bli Eronen och Stenqvist som inte blir kvar, får vi då in Bernhardt så är det max en backplats öppen och då behöver vi etablerad spets i min bok.

Det handlar alltså inte om personlig diss av Bernhardt, utan snarare vad vi behöver få in i lagbygget för att ta nästa steg och då har vi också en budget att förhålla oss till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
söder över: Håller med, men att använda ord som "usel" och "värdelös" tycker iallafall jag överhuvudtaget inte bör förekomma på en supporter sajt!🤢
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
söder över:

Vad vill du egentligen ha sagt med alla dessa ord? Kan bara inte finna essensen i dina inlägg. Har ingenting emot dem, men vad är meningen med att t ex blanda in gamla kommuniststater m m?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Jag vet inte säkert men…

Det snackas ordentligt med skit om kollegor på de flesta arbetsplatser. Bedrövligt att köra kniven i ryggen på varandra så där.
Samtidigt så är det inte ovanligt och de flesta, inte alla, hanterar det med att skaka på huvudet och gå vidare.

Är man offentlig så är det ännu värre. Då blir det helt plötsligt fler som har ögonen på en.

Det är inget nytt.
Förr skvallrades det på domustrappan och i någon spelholk och kanske några fikarum.
Nu finns det forum på nätet.

Jag minns som yngre hur det skrävlades bland gubbarna på en kiosk där det spelades friskt i Härnösand om hur jävla ynklig Zäta var och hur han skulle tok floppa i NHL…

Jag skulle tro att opinion påverkar men att det väldigt sällan avgör, förstör en karriär.

Åsikter om statsministern som är offentlig person kan vara ganska frän milt sagt men till viss del är man förberedd på att åsikter kommer höras om din oduglighet…

Alla mår inte bra av att höra/läsa åsikter andra blir taggade av gnäll och förutfattade uppfattningar.

Det går inte att skydda curla offentliga personligheter.
Det är inte möjligt.

I Nordkorea och Ryssland, Kina osv begränsas det i det offentliga rummet men åsikterna ligger på krypterade platser ist.

Det kommer alltid att finnas åsikter.
Personliga…

Personligen drar jag strecket där. När en åsikt är vädrad och går att bemöta så är saken ”klar”.

Otäckt och farligt blir det när folk dyker upp utanför hem som dessa personer bor i.

Det är lite väl ruttet…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zoogin62:

Har ingen aning om huruvida spelare följer vad som skrivs i sociala medier. Vet inte heller hur man själv skulle ställa sig till det hela om det var aktuellt. Det vill säga om man bara skulle köra sitt eget race, precis som man gör på det egna jobbet, eller känna en viss ängslan inför vad andra tycker. Naturligtvis lite känsligare detta när spelarna ändå är mer offentliga som personer än vad en annan är. Försöker i alla fall att ligga lågt med spelarkritiken och särskilt när det handlar om spelare som tillhör eller kan komma att ingå i Timrå IK:s spelartrupp. Vill bara att de ska känna sig välkomna oavsett eventuella brister. Kan inte se något fel i det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: fast när hela laget går kräftgång just nu kanske man inte ska stirra sig blind på en spelare. Ungefär som att det är inte EPs fel att hela Timrå spelade som en påse nötter i tisdags.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Rytter: "Ja visst man hade ju önskat att alla spelare var robotar som alltid spelade på 100% av sitt kunnande. Men så är ju inte fallet, de är människor också och har bra och dåliga dagar de med."

Det jag menade och svarade på är citerat, så inte alls det jag pratar om. Whatever.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Rytter:

Tack för utläggningen. Det är så jag tänker också. Att han kanske har förmågan att växa med uppgiften och att vi eventuellt kan förädla honom. Annars är ni välkomna tillbaka in i finrummet om formen återvänder lagom till slutspelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct:

Ja visst man hade ju önskat att alla spelare var robotar som alltid spelade på 100% av sitt kunnande. Men så är ju inte fallet, de är människor också och har bra och dåliga dagar de med.

Själv tror jag att Bernhardt kommer fixa SHL nu när han får chansen igen, han kommer knappast kasta bort chansen och riskera att få börja om i Finland eller HA igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Rytter: "Kan ju vara motivationsproblem och att han känner att han är för bra för ligan"

Är det så det ligger till vilket inte är så troligt är det ju ett enormt karaktärsproblem om något.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DJ Hemp: Jag är av den bestämda uppfattningen att de flesta spelare läser eller får reda på annat håll vad som skrivs i sociala medier.
Därför så är det väldigt tråkigt när vissa måste ta till personangrepp i tid och otid!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DJ Hemp:

I sina bästa stunder är Bernhardt helt överlägsen, måste vara en av de bättre backarna som spelat i HA.

Han är inte enbart offensiv och gör poäng, utan kan vara stabil och tuff i defensiven.

Hans problem är att han plockar fram sitt bästa jag för sällan. Kan ju vara motivationsproblem och att han känner att han är för bra för ligan, vem fan blir egentligen taggad av att möta Västervik borta i november framför 800 åskådare.

Kan ju bli att han skärper till sig i shl där han inte kan slappna av ett enda byte.

Jag tror att ifall han hamnar i rätt klubb som ger honom förtroende oxh jobbar med hans inställning/fokus och har tålamod med honom så kommer han bli en tillgång.

Han har alla verktyg för att bli landslagsmässig, han behöver bara jobba på sitt fokus och värdering av situationer. Lära sig spela enklare när det är kvällar då han själv eller laget har det tyngre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Inte hört ett skit om Joulevi. Enligt San Diego Gulls är han skadad sedan tidigt december men ej uppdaterad på långtidslistan. Väldigt konstigt tycker jag. Mina bekanta har inte heller pratat om honom så jag vet ingenting där förutom det jag hörde i oktober att han kanske var på g hit. Laaksonen vet jag sitter i samma position som Dahlén gjorde men kanske lite värre då han bara spelat AHL.

Sedan har jag hört lite rykten om att en finsk forward som lirat både AHL och NHL ska vara redo för något SHL-lag till nästa säsong. Men det gäller ju 14 lag så inget specifikt. Kanske dyker upp nå mer längre in på våren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zoogin62:

Är ganska less på dessa utdömanden av olika spelare på förhand. Tycker att ”Bernie” sett helt ok ut i MoDo och tänker att han har viss utvecklingspotential hos oss. Hade varit trist om han följt snacket på HS och därmed känt sig oönskad av klubbens supportrar, men nu utgår jag ifrån att han gör annat av sin fritid. Tror knappast att MoDo tar steget upp i år, den eviga serieledningen till trots, så det är väl bara att välkomna honom till föreningen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tom Topp: Håller med. Omgivningen har ju väldigt stor betydelse och då menar jag inte enbart geografiskt.
Rindell och Lyytinen var ju även de totalt utdömda på förhand.
Vem vet, Bernhardt kanske kan bli en ny LaLeggia till en tredjedel av priset?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
kattan: ja Bernhardt istället för Stenqvist är nog helt ok. Bara Bernie kan matcha Stenis i 5 mot 5 spelet så blir han ju en bonus med sitt PP spel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Sputnik: jag är också mycket tveksam till Bernhard, men å andra sidan så är det många spelare som har blommat ut när dom har lämnat Övik!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
UbbeNils: Bernhardt går nog in för Stenqvist istället. Om nu Eronen tjänar som det skrivits här inne och han lämnar, så tror jag vi kan få något bättre för dom pengarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: Bernhardt har gällande kontrakt med Modo nästa säsong. Alltså är han bunden till Modo om de går upp. Blir de kvar i HA så blir det SHL spel med Timrå.

Vi får väl hoppas att han just nu bara saknar motivation att försöka spela upp Modo, när Timrå är ett annat alternativ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: Han skulle stanna i MoDo om de går upp.
Bara att hålla tummarna för det då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zoogin62: Hur är läget, är han klar för oss även om Modo går upp? Eller stannar han ev då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Annaaa: Ja, lite oroande. Men om det visar sig att han inte duger, så måste det väl gå att bryta med honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Perreman:

Kan inte se att det existerar någon rivalitet i mötena med Brynäs numera. Är bara en uppfattning som lever kvar sedan 70-talet. Faktiskt deras tur att åka ur och starta om den här gången, även om det inte lär hända.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
UbbeNils: herregud 😳 hoppas inte
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
jå1: Ja som marknaden varit nu så kommer det vara viktigare än nånsin att träffa rätt på större delen av laget redan från start. Framförallt lär det bli större budgivning om spetsen som finns på marknaden redan nu inför nästa säsong. Rögle och luleå vill nog inte göra om samma misstag och vänta ut marknaden som man gjorde.

Joulevi förresten, nån som hört nått mer där?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Laaksonen vore nog bra. Hur ser det ut med Juolevi du som har lite mer koll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zoogin62: Marknaden är väl bara torr under säsong? Lär öppna upp sig mellan säsongerna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Hahl Bundy 2.0: Nej, Eronen har nog inte kommit fram till något ännu tror jag. Schweiz ligger nog i framkant för honom där.

Som sagt så tror jag Kapanen tjatar hål i hövve på Laaksonen nu när han inte kommer fortsätta i Nordamerika. En Erixon fast rightare. Passar väldigt bra med Bernhardt isåfall.. Hur ser det ut med svenska rightare över pölen för övrigt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
UbbeNils: Ja det vore tyvärr inge vidare. Eronen står för sån stabilitet, Bernhardt ser ju inte ens ut att klara av defensiven i HA mellanåt. Förhoppningsvis är Bernhardt Stenqvist ersättare i så fall. 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Sputnik: Lite orolig att Bernhardt går in i laget istället för Eronen. :(
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Jag tror inte att han blir kvar. Isf skulle han ha hintat det. Låter som om han är på väg bort. Schweiz?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
UbbeNils: Jo men på tonen på Eronen så låter det snarare som det blir annat. Men för den lönen bör det kunna gå att hitta likvärdig ersättare. Även om det hade varit trevligt om Eronen blir kvar då vi vet vad vi får. 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Ja och Bernhardt är ju också leftare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tom Topp: Ja, hoppas att han kan stanna hos oss!
Inte lätt att få tag i dugliga backar med en marknad som är ökentorr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
UbbeNils: Eronen har varit stabil hela säsongen! Är sällan dålig, förutom mot Luleå då!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Eronen gillar jag, hoppas han blir kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Vi måste ha in mer rightare till nästa säsong. Palola, Eronen och Stenqvist blir nog inte kvar. Då har vi Rindell, Walli och Hartmann att tillgå. För lite helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Ja rivalmöten med Brynäs är bra att behålla i SHL. Själv tycker jag HV kan trilla ur igen så att deras kassakista töms lite mer. Blir jämnare förutsättningar för hockeyn då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Otto1: Det stämmer. Nubben skrev ett rätt dyrt kontrakt med honom trots att han aldrig spelat i SHL. Skulle tro att det finns intressenter i Schweiz för honom också då han spelar i Landslaget. Eronen är en väldigt lojal spelare och när han säger att han trivs så är det verkligen så. Skulle bli förvånad om han väljer ett annat SHL-lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Nisse på Mon or: Beror på vilken lön han vill ha. Vill han ha en rejäl löneökning så tycker iallafall jag att vi bör släppa honom. Ligger enligt expressen mellan 135-175k/mån idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Det vore väldigt tråkigt om Brynäs åker ut. Inte minst för att frugans familj håller på dom, men även för Timrås del.
Låt säga att varken Löven eller Modo går upp, utan det blir Djurgården, Södertälje eller Karlskoga. Mindre lag i närheten som då blir lätt att ta sig till. Djurgården iofs är ju bara att sätta sig på snabbtåget i vad äre? 2,53h ner? Dock 2,30h med bil till Gävle om man har lite klumpfot.

Oavsett vad så hoppas man Brynäs slipper det där eländet med nedflyttning. Malmö ska åka ut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Låter i ST som att Eronen har flera alternativ till nästa säsong. Inte så positivt för oss som vill ha en förlängning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Manner kommer inte få sparken. Brynäs har ju precis förnyat hans kontrakt. Jag kan dock tänka mig att Kärpät tar tillbaka honom om han själv också vill det.
Låst ämne

« · 2475261 · »