1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582407 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02

« · 2593182 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
F.ö alltid lika skönt att smiska plastsjöstjärt. Andra raka nu, Elias jublar och skickar grattis-SMS 🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Inte nog med vinst:

-OINK tappade ju som bekant 3-0 ledning till förlust. Nu rätt cementerade i botten. De har även begränsat kommentarsmöjligheten på sin instsgram. Eldorado-psyke över den låtsasklubben.
-Modo kör Titanic i tabellen och deras flytstart börjar ta ut sin rätt. (Hur går Walli just nu?)
-Skolgårdsmobbaren Cam Abbott duckar intervju efter att ha tappat 4-2 till övertidstorsk. Rögle är nu 1 pinne från negativt kval.

Så länge folk är skadeglad mot oss, kommer jag givetvis vara det mot dem 🙃
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
mikenomad: Jaha tishan hamnade där!! Jag trodde du gömde Rock n roll plantan där de känner ja flera som har 🌿🌿😂😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
falconuggla: Jo, jag som tänkte fel när jag kollade tabellen förut. Dock så skall ju poängen jagas ikapp med, sånt kan vara lite mentalt utmanande med.
Lite halvsegt med uppehåll ändock, vi är ju inte kända för att spela vår bästa hockey efter sådant historiskt sett. 😬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Synct: det som jag tycker gjorde att momentum svängde från 1a till andra var att man åkte mer skridskor och fullföljde duellerna med fysik. Då blev Växjö längre och vi fick ner mer puckar på djupet och började pumpa mot Växjös backar lite hårdare…

Det här att åka och hålla sig borta från utvisningsbåset genom att försöka skära av ytor funkar sämre…
Växjö fick ju bara en fantastisk fart i sina ingångar när vi bjuder på ytor…

Mer kamp! Mer fight och tuffa dueller!

Det ska kosta att hälsa på i SCA arena!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Det är lite roligt ändå att vi Timråsupportrar är oroade över Dahlén.

Samtidigt har han gjort mål i fyra raka matcher och är delad skytteligaledare. Höga krav på den pojken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
falconuggla: modo ligger väldigt rätt i tabellen, kan bli bättre dock!
Det här med SHL var väl inte så svårt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
JonteD: Nä 5:a. Örebro är 4:a på samma poäng men bättre målskillnad.

Jag är väldigt nöjd med min insats idag, den visade sig vara matchavgörande. Vad är väl en t.o mot ett t.b (tishabyte) som Ante sa.
Och frugan är nöjd trots Modotorsk när städskrubben fick påfyllning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: Fast det är enbart dom 4 lag före oss som har en match mindre spelad. Annars ligger övriga topp 10 på 16 matcher, förutom Frölunda som har 17 spelade. Så vi kommer ligga jäkligt bra till efter lördagens matcher oavsett resultat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: Ok 🤬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
JonteD: 5:a, Öreplast tog extrapoängen mot Rögle och gled om oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: Exakt hälften av lagen har lika många eller fler spelad matcher.
Av dom se lagen som har mindre spelade matcher så finns det inget lag som kan gå om oss efter lördagens matcher.
Om man ska se till lika många spelade matcher..
Behöver inte låta onödigt negativt nu:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Oerhört skön och viktig seger!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
bar mofftak: Nä 4 e vi ju 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
bar mofftak: Var är Sune när man behöver honom?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Men hörni… Leinos straff till seger. Wow!
Slowmotion hela vägen fram o sen Smackebonk i kryllan. Som en kobra slog han till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Och nu är vi 5:a! Avgå alla!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Synct: Ja det där är jag väldigt anti till. Vi måste spela med mer killer instinkt. Gå för att stänga matchen!
Väldigt stor risk att man hamnar på hälarna annars och tappar momentum istället när motståndarena nörjar trycka de sista minuterna.
Man ser ju hellre att man inte ger motståndarna nått syre!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Labban: Lättnad. En något återhållsam lättnad.
Oerhört skönt med seger och tillbakastuds efter debaclet senast. Hur fan skulle vi ha överlevt annars?! Har dessutom upptäckt att det alltid är någon form av tröst när EA, OJ, MPS eller FH är på isen. Bojan stod på rätt bra idag också. Och Mieho retade gallfeber på Kossila. ❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
söder över: Det ena leder till det andra tänker jag. Trampar man skridskor och är resolut i situationerna så vinner man sig de där tiondelarna som gör att man ta det lite lugnare med pucken och hitta bra passningar.

Jag tar Antes analys som att man stressar med pucken, men det är väl också en konsekvens av att man sätter sig själva i knepiga situationer ffa i mittzon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
söder över: När vi får PP i slutet och man slänger in 2:a linan, så ser man ju KLART vad dom har fått för direktiv, fördriv tiden, man spelar runt, ser ingen som helst tendens att hitta något avslut, EP bara åker och snurrar. In med första PP och försök att punktera matchen för fan.

Precis sådär tappade vi en ledning och torskade förut, när vi skulle spela av tiden med 2:a ppt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Rico01: Allt utom förstaplatsen är ett fiasko. 😉
Hehe, närå. Men det lär bli ångest in på sista omgången likt förra säsongen, så tight är tabellen och lagen. 🙈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Timråvinst o m0d0smisk! Är det fredag redan? Skål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Förutom första perioden är det en gedigen genomförd match. Såg mycket kamp och känslor, precis de kvittona man villa ha inför. När vi vill så kan vi spela riktigt bra. EA matchens gigant. Även JJ tycker jag är värd att lyfta fram, Växjö hade trots allt några luriga skott på mål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: Nu var inte det poängen =P
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Jag ser inte vad Ante ser…
Han pratar om att lugna sig när det är precis tvärt om som behövs!

Känslor och momentum är det som låter benen gå och som täcker skott för varandra men kanske menar Ante att man ska vara disciplinerade? Det utesluter ju inte att man är fysisk och står upp där det hettar till!

Men…

Sköna jävla tre pinnar och nu blir det brejk!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Rico01: Förvisso har vi en match mer spelad än flertal lag och kommer förmodligen inte ligga top 6 efter lördagens alla matcher är spelade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
solbacken: Jag är inte orolig än så länge. Finner det rätt löjligt med kommentarer som att vi inte har nått i Shl o göra, vi är ett kvallag, omöjligt att nå kvartsfinal osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Just nu .... 2:an i SHL 26 P . 10 SHL 24 p Hyfsat jämnt ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
empa11: Från förvirrat till oerhört strukturerat. Härligt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
solbacken: Otroligt tajt serie.... TVÅ poäng mellan 2an och 10an i tabellen just nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: Seriöst,har en tabell i SHL/Elitserien nånsin varit så här sjukt jämn nånsin?
Det skiljer 2 poäng ner från 2:a plats till 10:e plats.

Man kommer inte kunna slappna av nånting denna säsong.
😱😱😱
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
HÖRNI!
Vi vann!
2 av 2 segrar mot regerande mästaren, tillika stor-timråspöket Plastsjö Lakejers

Och vi behövde inte ens:
-Sparka tränaren
-Ta timeout
-Skeppa spelare
-TA OBEKVÄMA BESLUT

Vi lyckades studsa tillbaka efter en katastrofal match borta mot Leksand. Och faktiskt spela jäävligt bra.
Så här är det i en jämn serie. Minimerar vi våra svackor och höjer vår lägstanivå så är vi lika stor kvartsfinalkandidat som vilket annat lag som helst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
jå1:
Jag förstår inte varför ni är så oroliga. Jag skrev ju efter 9 - 10 omgångar att Timrå skulle ha 26 poäng till Landslagsuppehållet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!
Äntligen blev dä vinst å Lönnå på högsta på Grammofon!!🥳🥳🥳
Nu ta vi uppehåll på 2 veckor!!
Fy fan så långt 😫
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
8 blockerade skott i tredje är stort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Hörrni... vi som ska sparka allt o alla och inte har någon match-coach och jag vet inte allt. VI LIGGER 4a!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Smokey: 2 segrar av 2 möjliga mot Växjö, där kan man säga att Växjöspöket definitivt är borta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Nisse1: Jävla fegante
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Det här var skön..T
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
bar mofftak: SEEEEGGGEERRRR!!!!! LILLA FARBRORN GLAD 😆😆😁😄😃😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Lätta lätta Växjö-plast
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Skönt med seger innan uppehållet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Dra åt helvete vad det satt långt inne. Andan i halsen hela vägen in i kaklet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
OLALALA....NU TAR VI HELG!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Smokey: Så jävla ENKELT!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Vi kan verkligen inte göra mål i tom bur... MEN VI VINNER!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Enkelt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Hahl Bundy 2.0: VI KAN JU! Nu ska vi spela som i 2:a och 3:e resten av säsongen.
Låst ämne

« · 2593182 · »