1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18

« · 2227858 Till forumet


Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hemmapremiär mot Elias Petterssons moderklubb. Poäng vore ju riktigt fint.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Knylan: Haha ja det vore stort att slå "moderklubben"!

www.youtube.com/watch?v=IY4TZ6CS7zE
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Knylan: Skulle vara nöjd med en poäng mot moderkakan jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kulltorp: en poäng idag vore bra. Hoppas alla som är på plats vrålar och lägger maximal press på domarna, det kommer behövas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Blir det inget 50/50 lotteri i år, var så smidigt när man kunde swisha.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nisse1: Tycker även att dom borde köra vidare med stödbiljetter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Dä ä sånn hä da mann sakna Laxen!
Tänk ett par stänkare i baren å bussen till Timrå Isstadion!
Åren på ” Rocka ” innan dä förstört område!!!
GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR!!!
Lå dä rinna lätt 🎉🎊🍾🍻🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Idag åker man åt motsatt riktning, blir till att följa matchen via radion/mobilen. Ska åka t o r Sundsvall-Tranås. Förgyll resan åt mig Timrå! 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
mikenomad: Välkommen till SMÅLAND!
Själv ä ja i Eksjö i eftermiddag 🎉🎊🤠
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Är väl mest sittplatsare där idag, så draget kanske uteblir?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Knylan: Frågan är nu hur laget funkar mot ett oerhört strukturerat hockeylag som Växjö?
Brynäs hade ju inte alls det spelet.
Spännande?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kulltorp: Det enda som är solklart är att vi inte behöver skämmas om vi förlorar mot Växjö-Sjöarna.

De enda som ska skämmas är Växjö om lager åker på torsk mot nykomlingarna.

Känn ingen press smålandsjävlar:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Ska bli jävligt intressant att se hur Timrå tar sig an ett - förmodat - topplag. Oskarsmatchen var total misär, spelmässigt. Brynäsmatchen ett klart fall framåt både vad gäller spelstruktur och passningsspel. Men: Brynäs var fanimej inte bra. Frågan är hur mycket av deras sugighet som berodde på Timrå och hur mycket som berodde på dom själva.

Hoppas man vågar fortsätta med den höga, intensiva pressen. Mot Oskars (och Lule i genrepet) hann man inte riktigt med och blev sönderkontrade relativt enkelt. Mot Brynäs hade man betydligt mer framgång, dels genom att man var mindre naiva i omställningarna och låg närmare puckhållaren, dels genom betydligt bättre passningsspel i uppbyggnadsfasen. Och: det gick inte särskilt fort för Brynäs.

Tror att det finns klar poängchans idag. Men: det jag framförallt vill se är att man kan hålla ihop defensiven. Framåt är jag inte orolig, tycker att det skapats bra med chanser i båda matcherna så här långt. Defensiven och spelet utan puck är nyckeln.

Och: hoppas på Rajjan i mål. Vore nästan tjänstefel att sidsteppa honom efter torsdagens insats.

Köööör Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bragd-Birger: Instämmer... Brynäs var totalt värdelösa bortsett från de första 4 minuterna. Om det sen var vi som spelade som SM-guld vinnare det återstår att se.... vill gärna tro det... men det är nog troligare att Brynäs verkligen är så urusla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hahl Bundy 2.0: HUR kunde Brynäs slå Frölunda ? Inte med de där spelet iaf ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bragd-Birger: Oavsett om förra matchen berodde på att Brynäs suger eller vi var bra, så är båda scenarion positivt för oss.

Blir spännande idag! Växjö, trots att de är svenska mästare, kittlar dock inte lika mycket som om vi hade mött typ Färjestad eller Frölunda. Men det beror väl på att Växjö är plast helt enkelt.

Tips: 2-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bragd-Birger: Indeed. Lilla SM-vinnaren har stora SM-vinnaren från fjolåret på besök, i en hemmapremiär. Två lag som tillbringade hela fjolåret med att ”hitta vägar att vinna” och att jobba efter principen ”good enough”. Det vill säga p r e c i s så som topplag behöver arbeta. Två tränarstaber som vet hur man arbetar i långa cykler för att bibehålla prestation också. Men: varken vi eller Växjö vet överhuvudtaget inte vad vi är kapabla till den här säsongen.

Poängchans: finnes. Men det kan lika gärna braka fullständigt åt helvete också. Jag förväntar mig något däremellan. Detta är dessutom omgång tre, det brukar gå att skrälla den här tiden på säsongen. Vi slätade av såväl Växjö som FBK på hemmaplan under de första omgångarna 2018, t.ex. Kan tänka mig att Växjö själva lär fästa ansenlig vikt vid att kontrollera det alla vet är en styrka hos oss just nu: PP. Själva jollrar vi över att vi fått en flygande start i den disciplinen men det kommer ofrånkomligen mattas av, inte minst eftersom det går att hålla sig ifrån utvisningsbåset om man bara ger sig fan på det.

Lyckas Växjö med det idag får vi jobba med vårt övriga kapital. Drömmen vore att göra en solid insats över 60 minuter och att få sprida ut den känslan över hela spelet. Bottenlag är ofta väldigt bra i PP, för vårt vidkommande ser jag nästan hellre att vi är helt okej i den spelformen men växer i allt det övriga. Bli mer seniora, helt enkelt. Brynäs var enligt rapporterna betydligt bättre än Frölunda i premiären, och vi var betydligt bättre än Brynäs senast. Drömmen är att det handlade mer om vår prestation än Brynäs ojämnhet, men just i detta nu har man ju fan inte den minsta aning.

Jag stålsätter mig inför dagen i alla fall. Vinner vi så är det fantastiskt bra, men torskar vi så är det en ”läxa”. Lall on.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Heisenberg: 2-1, det var precis det vi vann med i hemmapremiären mot Växjö senast vi var i SHL. Minns Berglunds och Hållanders strutar då. Tar gärna en 2-1:a igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bragd-Birger: tycker Brynäs var helt ok när dom väl transporterat sig till anfallszon men deras problem var ju att dom inte klarade av att spela sig ur vår höga press. Ungefär som när vi spelade mot Oskarshamn men vi fick stopp på brynäs i offensiv zon och Oskarshamn fick stopp på oss i mittzon. Sen måste jag säga att Brynäs målvakt inte gav något bra intryck. Han släppte returer till höger och vänster och bidrog till att vi fick längre anfall på dom än vad vi kanske skulle haft. Den turen kommer vi nog inte ha mot Växjö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Alvarez saknas idag.. Verkar vara nått som inte står helt rätt till där med kroppen. Totalt osynlig inledningsvis
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bragd-Birger: Fredrik sa i införintervjun på Timrås hemsida att det åtminstone skulle bli en ändring och det tolkar jag som JJ. Det är inget katastrofscenario för mig, men visst föredrar jag att man kör vidare med Sami.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
FH - avdammad: Rajaniemi står idag, walli in i första istället för skadad alvarez
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
FH - avdammad: Har haft känslan av att man kommer varva så här i början och trodde JJ skulle stå idag och att Rajjan får Luleå som JJ hade en mindre bra match mot Luleå på försäsongen. Men sen tror jag det kommer vara rätt klart att Rajjan kommer stå flest matcher denna säsong. Hoppas man signar upp Rajjan snabbt för kommande säsong om han visar sig hålla samma nivå över hela säsongen.

Edit såg att Rajjan står idag. Hoppas han får stå mot Luleå med då...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
FH - avdammad: Där tolkade jag fel…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bra att Rajaniemi får chansen igen! Det ökar motivationen att prestera hos målvakterna, om man vet att bra prestationer leder till mer speltid och inget är förutbestämt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Knylan: ja, serien är jävligt svårhanterlig bedömningsmässigt så här i början. Dom 10-15 första omgångarna är nykomlings-prime, där man på entusiasm och fräsch iver lyckas ligga så nära sin maxnivå som möjligt. Dom etablerade lagen tuggar vanligen på i lite lugnare jämnt tempo, väl medvetna om att grundsäsongen är mer ett maraton än 100-metersstafett.
Och: det är inte högsta nivån som räknas i långa loppet, utan lägstanivån.

Så: på pappret och i teorin har vi en hungrig nykomling med 3-poängsboost mot en SM-guldmätt tungviktare.
Kan gå precis hursomhelst. Men hopplöst är det inte. Om man vinner svettmängdsstriden och flest-blåmärken-fajten, så...drar man åtminstone ner oddsen lite till ens fördel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Walli går in i första med Hanzl och Rattie!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Villervalla: Har längtat efter att få se han högre upp i hierarkin! hoppas han kan utnyttja denna möjlighet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Jadu: Vi måste vara det enda laget i serien som slänger in en 13e forward i ”första” linan när någon av dessa är frånvarande haha. Han får ju definitivt chansen att visa upp sig iaf, ska bli spännande att se. Han har inte tagit några kliv under försäsongen så jag har inga större förväntningar på några framsteg idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kattan: Svårt att ta kliv när man inte får supermycket speltid med kan jag känna..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: Ja så kan man väl se det, men samtidigt förtjänar man sin speltid genom att prestera på träningar och försäsong, bland annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kattan: "vi har det bredaste laget i hela serien. Mvh /Nubben
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kattan: Ja, antar att man inte vill ändra de andra ”satta” kedjorna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Jadu: Så är det nog, vilket jag köper också. Walli lär vara ruggigt taggad när en sån här chans uppstår!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kattan: Ja!! hoppas det bara inte blir för mycket och att han håller sig till sitt spel!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kattan: Jo det tycker jag med men kan känna att Freddan inte alltid gått efter det mottot tyvärr..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Villervalla: grymt! Där har vi Wall-E:s styrka - han kan gå in i vilken kedja som helst och göra sitt jobb. Har hamnat i en defensiv slitvargsroll, men han har ju intressanta offensiva kvaliteter också. Hoppas han får rejält med speltid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bragd-Birger: Framförallt så känns det som ett bra komplement att ha en bulldozer som tar sig raka vägen på mål och skapar ytor åt Råttan och Hanzl. Hoppas det slår väl ut! Angenämnt problem om det blir succe och att hitta plats åt Alvarez sen i så fall..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: Äntligen hockeylördag! Fan va gött det är att vara tillbaka i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Känns som de kan bli vad som helst idag . Håller vi defensiven som förra matchen kan vi lugga mästarna på poäng , men tappar vi ödmjukheten eller defensiven kan det va 0-3 efter en kvart
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Andersson: Eller 5 min...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hoppas Lööke kan komma igång idag , gärna med något tjusigt mål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Andersson: idag blir det seger..5-0 till Timrå..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Lycka till idag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Huvudtränaren Sam Hallam gjorde sin första match som huvudtränare för Växjö just mot Timrå.

”Känns som en annan tid men hallen är lika kall som då. En match jag aldrig glömmer”

Kommentatorn frågar:

Hur gick det i matchen?

Hallam:

- ”Det minns jag inte riktigt”;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Smokey: Sticker in truten och gratulerar till en rejäl överkörning senast och samtidigt önskar er lycka till ikväll.

Heja heja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Gavelo: Stort!!!🙌🙌 Man tackarrrr å Timrås vägnar!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
JonteD: Ajdå, tuppmål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Jävla turmål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
JonteD: Jävla turstuds!!!😈😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Köp en lott Växjöjävlar:(
Låst ämne

« · 2227858