– Förhoppningsvis kan det bli lite mindre, säger Nolander.
I fjol låg det egna kapitalet på 1,9 miljoner kronor och det kommer krympa nu."
Hälge: "Omsättningen uppgick till 106686 milj.kr"
Styva 106 miljarder i omsättning och vi har inte råd med Nordgren... ;-)
Jag är riktigt orolig för ekonomin och föreningens framtid.
På de tre första hemmamatcherna har vi alltså ett publiksnitt på ca 4250. Jag hade kunnat förstå det en bit in i säsongen om det hade sett ut som förra säsongen, men inte i början...
Man inser ganska fort vad det innebär när det gäller eventuella nyförvärv och när man ska planera för framtiden.
Det tråkiga är när man t.ex på jobbet ska "förklara" varför Timrå inte värvar bättre spelare och samtidigt så säger de ska se matchen på tv. Ja, då blir ju förklaringen ganska enkel iofs...Åskådare ger pengar och pengar ger större möjligheter.
Frågan är bara hur man ska lyckas få dessa människor till att besöka arenan åtminstone 7 - 8 gånger per säsong ? Nu kanske de går 2 gånger och då ska det nästan vara så att de är bjudna.
John K: Visst kan man göra så, men jag tror att många isf har ett behov av att lägga dessa pengar på annat. Bra gjort av dig.
Det måste finnas något annat sätt att få dessa människor att gå på hockey, de säger ju att det är roligare live.
John K: Givetvis är det så, men det är just det som jag är lite förvånad över. Alltså att vi redan när serien börjar tappar folk i match efter match.
Ska det hålla i sig så blir det väl ca 3800 på tisdag och det är inga roliga siffror...
Hälge: 210-260 kr för biljett. Hockeybuss 50-100 kr (?), snacks inne på arenan 40-50 kr på det. Ta med grabben och du får lägga på ett par hundringar till. Sen "kostar" det tid som inte alla har. Säg från 18:00 till 23:00. Och nu utgår jag från att den här exempelpersonen bor inne i stan, som majoriteten av åsådarna gör (gjorde för några säsonger sedan iaf).
Tyvärr har jag full förståelse för att publiken sviker och då menar jag inte bara i Eon utan även på andra håll i Sverige. Jag tror att hockey kostar för mycket för medelsvensson just nu.
Edit: Ja man kan så klart köpa ståplats och inte köpa ett skit inne på arenan också men jag tror att marginalåskådaren faktiskt ganska ofta är den där mamman eller pappan som åker på matchen med sitt barn och då sitter man nog hellre än står.
Redigerad kommentar
Olle: Jag är medveten om detta, men är ändå lite förvånad iom att det är början på serien.
Vi får hoppas på några segrar och att det då kommer några till.
Redigerad kommentar
Varför inte en "Gå 2 för 1-kampanj" eller "Alla under 15 kommer in gratis".
De styrande i TIK måste försöka hitta kreativa lösningar för att locka publiken tillbaka!
hubbenorlen: Visst är det så. Om man får vara rak på sak här just nu så är det väl så att det är timråborna (stammisarna) som beklagar sig över marginalpubliken (sundsvallsborna) och dom lockar man nog tyvärr inte med krav om att visa "hjärta" eller "engagemang". Den publiken kommer om underhållningsvärdet är tillräckligt högt.
Tyvärr är det nog lite av en ond spiral också kanske? Publiken vill vara på plats när det är bra drag och spännande matcher så därför skiter dom i serielunken men det blir ju inte drag och spänning utan publik så...ja.
Sen det här med att spärra sändningar, jag vet inte. tänk när det är Timrå - Modo tex, då är arenan smällfull men det är ändå tusentals människor som inte kan se matchen. Sen vad är närområdet egentligen? Blockerar man matchen för timråbor och sänker priset på sittplats till 180 så kanske det ramlar in mer folk men spärrar man sändningarna för sunsvallsborna så får man nog varken mer intäkter eller mer publik öht.
Nu har jag inte länken till den där statistiken på varifrån publiken kom ifrån (geografiskt) men majoriteten av åskådarna var ju redan sundsvallsbor. Tyvärr är det ju inte timråborna som "behöver" gångavstånd till arenan utan snarare sundsvallsborna, om man ska se det ur en strikt ekonomisk synvinkel. Det kanske sticker i ögonen på många men det är nog den bistra verkligheten.
Laken: De har ju redan det här med "familjebiljetter" och samtidigt kan de ju inte göra vad som helst med tanke på dem som köpt säsongskort.
Spelarna får helt enkelt ta sitt ansvar och vinna matcherna. ;-)
Hälge: Då får de styrande hitta på något annat kreativt. Hela tiden tänka nytt, det är så man utvecklas!
Kanske kan spelarna bjuda alla barn (under 15 år) på en match?! Roligare för dom att spela också när det är mycket folk på läktarna.
73Sjöbba: "Jag tror att det finns ett enkelt svar på frågan. Hockeyn är inte tillräckligt het för stunden i regionen."
Jag tror du har helt fel eftersom alla lag i serien tappat publik!
Laken: Jo, jag har sett det. Men jag tror inte att det underlättar med att vi har haft grus i maskineriet de senaste 3 säsongerna.
Laget måste börja vinna hemma.
Redigerad kommentar