1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601193 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mattias - 74: Har dålig koll på kommunala verksamheter i Timrå kommun men tycker att det bör läggas ner en skola eller två så att pengarna kan ges till hockeyklubben.

250kg kärlek: Det viktigaste är att vi blir kvar i ES, så 1 eller 2 värvningar blir ett måste tror jag och det har vi råd med på bekostnad av att ett kval blir mycket svårt igen tror inte att det går lika lätt en gång till (tok tur senast).

Hur många tror att vi kommer tillbaka inom 1,2,3 år med våran ekonomi och vårat spelar matrial, dom är lätt lurade .

Nybbe: Naturligtvis är det roligast att se hockey på högsta nivå, d.v.s. elitseriehockey. Men om det skulle innebära att föreningen måste chansa mer än vad man igentligen kan göra inom den ram för vad ekonomin tillåter, nja då 'sejfar' jag nog hellre och är beredd på x antal år i SA. Det är en jädra balansgång, helt klart.

250kg kärlek: Minskar inte alla intäckter , mindre publik mm  och sedan har vi samma trupp kan vi då gå plus tror inte det  , det är det samma  som att betäcka ett skit sto med en skit hingst och tro att man får ett bra föl som ska vinna på V75 kanske Dannero , vi är som en liten travtränare  som har fått fram en bra häst en gång och hoppas att man får in fler hästar och kanske en till stjärna och fler hästägare med mycket pengar . Travtränaren ( Timrå ) behöver  1 eller 2 nya hästar nu för att överleva .

Nybbe: Det där med hästarna var årets bästa jämförelse! Till och med så att jag fattar. Lite som om man blåser cigarettrök ner i en halvfull Explorer för att tro att det ska bli rökigare på slutet. Alltså, man blir garanterat rökig, men inte rökig på samma vis som rökig Whisky. Alltså typ.

Smokey: Din var minst lika bra..

Nybbe: Hahaha, redan börjat sippa på helgens wirre?

Nybbe: jag fattar galoppen. Men det stora bekymret här är att ungefär de närmaste sörjer en förlorad travtränare medan tusentals människor skulle sörja om Timrå IK gick i graven. Ungefär där ligger skillnaden.

Jag vill att det finns ett liv även efter detta år, du väljer att gå all in och skiter i vad som kan hända om man sätter på sig spenderbyxera och faktiskt misslyckas.

Jag är mer trygg med Nollan och Andersson vid rodret även om jag vet att det skulle bli mer rock'n'roll me dig i förarsätet.

;-)

Det är fler klubbar som brottas med ansträngd ekonomi. Anrika Tingsryd tigger också pengar från kommunen.

ALLA: Många gånger har jag läst rykten här om Timrå IK's ekonomi och att det blir konkurs inom några dagar om vi åker ur.

HÄR har ni svaren från vår klubbdirektör:

http://hockeypuls.se/nyheter/1.5726254-timra-tappar-34-miljoner-kronor-vid-degradering

Läs nu detta och bilda er egen uppfattning.

Laken: Jag sa ju det där för några dar sen.

Laken: Vägen är utstakad. En riktig Joyride vad det verkar.

mikenomad: Du med dina Roxette åsyftningar. Come join the Joyride.......

Hahl Bundy: Ja men nu kommer svaren från klubbdirektören själv.

Får vi bara banklånet så klarar vi det här!!

Kan det inte bara bli klart med banklånet!!

Laken: Det där om tappet på 34milj har väl alla hockeynördar som kan nåt om hockey vetat hela tiden om man åker ur elitserien så tappar man den summan man får av hockeyligan vid elitseriespel tillhör man allsvenskan är man auto-loser....slut

bobrov: det största problemet med att bli ett skapligt allsvenskt lag är som jag förstår det en väldigt stor ryggsäck med skulder som funnits och växt under en rad av år. Föreningen har levt över sina tillgångar och till slut måste man ta ansvar för det och det hade varit lättare med fortsatt elitseriespel än att åka ur och mer än halvera sin omsättning.
Det hade garanterat varit lättare att överleva som förening om man inte åkt ut, även om bankerna inte beviljar några lån. Som förening hade man kunnat anpassa kostymen ytterligare då man får dessa massa miljoner för TV-rättigheterna. Rent hypotetiskt hade man kunnat sänka lönekostnaden för truppen till 15-20 miljoner och på så sätt säkert kunna arbeta ikapp det man ligger efter med.

Bara att hoppas att föreningen överlever detta och att Timrå IK får fortsätta med spel i allsvenskan, riva dyra kontrakt, och bygga nytt. För som det känns så är ett flertal av de kontrakt som skrivits väldigt kostsamma om man sätter det i relation till vad dessa spelare som sitter med kontrakt levererar på isen.

Det gäller som sagt att överleva, att lösa den likvida krisen. Då andas jag, trots allt, en framtidstro om att det kan bli roligare på sikt än det man varit med om de senaste 3-4 åren.

250kg kärlek: Ja i terorin. I praktiken(högst troligt scenario) hade fortsatt spel i ES med lågprislag lett till ytterligare en säsong med tidig "avsågning" och lite publik och med konsekvensen dålig ekonomiskt resultat och ännu billigare trupp året därpå osv i nedåtgående spiral. Det enda som skulle kunna bryta mönstret hade varit att med ett lågbudgetlag lyckas prestera så pass att man skulle vara med i slutspelssträcksracet ända in i omgång 55. Då... hade vi kunnat fixa en vändning utan stt gå ner i AS och "börja om".

250kg kärlek: Bra. Snyggt.

Amen.

250kg kärlek: Ja mycket bra sammanfattat.
Hoppas nu bara att det är någon bank som vill låna ut till oss.
Annars känns vi ganska vändstekta

sargad: så är det. Men om valet hade varit att spela i Allsvenskan mot att på något sätt få fortsätta i Elitserien och lite försiktigt försöka jobba ikapp det underskott föreningen byggt upp under åren så hade i alla fall jag sett att man fortsatt i Elitserien. Den krassa sanningen är den att det just nu känns högst osäkert om vi ö h t kommer få med oss någon/några banker på vår resa i AS.
Tror dessutom att det varit lättare att få med sig någon bank om vi varit kvar i Elitserien.

Det känns, återigen, rent ut sagt förjävligt att vi hamnat i denna situation då jag tycker att den sittande styrelsen med Nollan och Andersson i spetsen är rätt personer. Nollan som brinner för Timrå IK och antagligen skulle pantsätta sig själv för överlevnad och Andersson som jag känner sedan en tid tillbaka som en mycket klok och noggrann person. Nu är det inte dom som satt oss i denna sits utan det är andra personer och det är just det jag tycker känns extra tungt att de ska behöva reda ut. Nu är det naturens gång och det är liksom bara att gilla läget. Jag hoppas det inte knäcker dem. Jag tror på dessa herrar, jag tror på föreningens överlevnad och jag är övertygad om att det kommer något gott ur detta när bekymren är lösta.

250kg kärlek: Snyggt levererat igen.

Amen.

Skarin: Dubellamen :-)

Off-topic: Tyvärr så verkar en av regionens andra storföreningar tagit rygg på Timrå. Ska de bli derby mot SSK på Bergsåker IP nästa vår? Vem trodde det för ett år sedan. 

sargad: Ska de göra en Trelleborgare?

När vi konkar...hur långt ner i seriesystemet får vi då börja om?

Hahl Bundy: Ja efter en riktig konkurs finns det inget att ställa på isen.
När alla fodringsägare tagit vad de vill ja finns nog inte ens isen kvar.
Då är det över

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Västerås försvann helt och fick börja om som Vik ungdom i lägsta regionala serien om jag inte minns helt fel.

Hahl Bundy: E On Arena! Sveriges största division 2 arena kanske.......Varenda match är ett derby. Kramfors, Ånge, Järpen...

Hahl Bundy: Div.2 tror jag

Timrå Icon: Vi ombildar och kallar oss Wifsta/Östrand. Cirkeln sluten.

Greven: Så fan heller vi gör. Isf får min gaddare huvudbry...

Greven: Ja och så kör vi alla hemmamatcher på en uppspolad parkering i Tallnäs

mikenomad: Du får väl göra en till på andra sidan med W/Ö emblemet. Nema problemas ;-)

Timrå Icon: Finns ju en rink på Radhusgatan.

Greven: Perfekt! Vi köper in ett radhus till omklädningsrum.
Resten kan bli loger och strippklubbar

Timrå Icon: Vi får nog snarar ful-hyra i andra hand....Vi har ju lite betalningsanmärkningar..

Konken och allt är slut.
Vad 17 ska man hitta för ett lag att hålla på då i hockey? Finns inget. Skjut mä!

Hahl Bundy: Det finns alltid MoDO.

Greven: Hahaha!! Ja det blir väl att smyga in och byta om i bortalagets buss när de värmer.....

Hahl Bundy: The End

Timrå Icon: Appropå strippklubb, kanske ska höra om Dragan vill gå in som ny huvudsponsor?

mikenomad: 2K...?

Timrå Icon: Ja precis, han är ju rätt engagerad härinne och nu när han dessutom öppnat sexklubb i stan är det väl bara att köra...

mikenomad: va . Har dragge utökat till sundsvall . Då måste jag planera in en tripp . . Skoter strippen häruppe ska tydligen vara dassig kvalite på utbudsmässigt

superfalle: Japp, Mc Dragans som han kallar sig...

mikenomad: Eller snarare Draggen hehe

Greven: Den har man åkt på många ggr efter farsan varit där o hjälpt spolat när man va liten kis å bodde på radhusgaten längst upp :)

mikenomad:jajust, får Dragge bara alla tillStånd av Eva, så kanske det blir drag i EON!  Förspel: TIK-DIF sen Show!! FULLSATT varenda Lördagsmatch! Jag tror jag köper ett Årskort jag me då.

Annars , if worse come to it, kanske det blir som Antjärns gamla hockeytempel : Husvagnsförvaring. Tragiskt.

Snart......ödesdygnet........................

mikenomad:

topp 5 i allsvenskan eller bottenlag , 1500 på läktaren och nermontering ?

Små marginaler , precis som vanligt

« · 1538447 · »