Fy fan vad jag är less på att läsa om detta med ekonomin nu. Vill ha något konkret. Finns det något fastställt datum för när vi går i konkurs eller inte? Det är ju totalt ointressant att läsa om hur "vi gör vårt bästa för att lösa situationen" etc. Gäääsp...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kanske lika bra det. Hockey som sport känns inte överdrivet het ändå. Det är bara slutspelet och kvalserien som är något att ha. Typ en månads intressant hockey. Resten kan man vara utan. På grund av detta urusla seriesystem. Men Timrå Hockey lär väl bestå i någon slags form trots allt. Dessvärre snäppet under ettan då eller...?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
TikAlltid: Håller med! Efter alla utspel om konkurs och allt som nämnts så är nog detta ett bra lösning. Förhoppningsvis en nystart med stark ungdomssida (som nämns i artikeln) för att sakta bygga upp en stabil förening igen och förhoppnigsvis kunna ta steget upp igen inom överskådlig framtid.
Redigerad kommentar
Bigthelin: Är det enda sättet att få rent på bordet så... Det är risky business att göra affärer med hockeyklubbar. Bank. kommun och stora grossister klarar sig men (små) underleverantörer tycker jag extra synd om. Och de som får gå på kansliet. Det senare kanske var kört ändå i och med att kostymen ska anpassas för allsvenska intäkter. Men synd är det.
Timrå IK, ta nu chansen att utvärdera hela verksamheten och vänd på varenda sten och ifrågasätt varenda person, är det rätt man på rätt plats?
Bigthelin: Prioriterade fordringsägare är dels de som har en säkerhet (kanske pantbreven i arenan eller företagsinteckningar eller något annat) samt skatteverket. Alla andra är oprioriterade. Nu har väl prioriterade fordringsägare (utom staten) gått med på att skriva ner sina fordringar, då har oprioriterade inte så mycket att be för. Vid konken får de ingenting.
Och visst kan det försämra relationer. Eller så är det så att folk vet att det är ny besättning på skutan och därför riktar bad blood i annan riktning. Vi får se.
Skönt att det ordnade sig, skit att det kom dithän. Nu ska vi se hur vi som supportrar kan hjälpa till med att stabilisera klubben och stötta en framtida satsning igen.
El Maco: Ja det är bara att hålla med! Det är en stor sten som lättat från ens bröst idag. Konstigt egentligen att ens egna känslor beror så mycket på hur det går för Timrå IK men det är väl det som är tjusningen med hockey ändå :)
Ser fram emot att det kan börja presenteras lite spelare inför nästa säsong nu när framtidsplanerna är mera utstakade.
Nej, jag har svårt att bli förbannad på en bank som försöker rädda hem en stor summa pengar man lånat ut till en förening vars ledande personer varit slarvig och oaktsam i deras uppdrag. Jag kommer alltid att hävda att denna soppa har ingen annan än personer i föreningen ställt till med...och de borde stå till svars för det.
Det är otroligt sorgligt att så fina människor som tagit över föreningen måste börja i ett näst intill omöjligt läge. Jag hoppas och tror att de ror detta i land och kan börja om och bygga nytt. Tiden går tyvärr väldigt fort just nu.