1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598463 inlägg · 6213 ämnen

Timrå - Södertälje 17/01/09

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Jag har försvarat Backlund h e l a säsongen (även när han var ur form ville jag INTE ha någon ny målvakt) och finner ingen anledning att sluta med det efter denna match heller, även om han får ta på sig det första målet idag. Men alla gör vi misstag.
Dessutom släpper Timrå in väldigt lite mål och har så gjort en längre tid, det är i alla fall min känsla.

Laken: Härligt att du klipper från dig själv! Lite kul att du väljer att citera dig själv. anar vissa narcissitiska drag...

Bissett19: Brynäs spelar tråkig defensiv hockey och litar till sina målvakter. När ni vinner gör ni det med typ med 2-1.
Man kan också se det som att ni spelar efter era resurser! ;-)

TIK - Brynäs 5-2!

Laken: 3-0, dags för Backe att hålla nollan igen - och Timrå tätar till defensiven ordentligt för en gångs skull!

mikenomad: Om du bara visste! ;-) Hahaha!
Nej då men jag kände att jag inte orkade skriva om samma sak.

Bissett19: Kontrar med att även Backe spikar igen så matchen slutar 0-0 e. f. t. Suddenkungarna avgör sedan 2.30 in i f.l. genom ett mäktigt backskott från Lehtonen (som är bättre än nånsin efter en dunderkur av koncentrerad Berocca).

Laken: Fast du bjussar på dig iaf! :-)

Laken:

"Man kan också se det som att ni spelar efter era resurser! ;-)"

Vi har inga klasspelare som ni besitter,hade vi forwards som ni i TIK besitter så hade spelet sett annorluna ut.
Vi har en klasspelare,o han står därbak,resten är ett gäng krigare.

btw jag rekomenderar TimråTV, det är mycket intressant (tycker jag) att lyssna på tränarnas åsikter efter matchen.

Bissett19: minns inte eran laguppställning på rak arm men några bra lirare har ni juh. Widing är ju hyffsad t.ex. sedan har ni ju Lauritzen (som hoppas återvänder till Timrå någon dag, om man håller den klassen).

Bissett19: Jag instämmer.

dr-nix: Fast det syns inte på Challe att vi vunnit två raka....surkart!

mikenomad: gillar iof att han inte är nöjd, vi ligger ju 8:a men det är med en hårsmåns marginal känns det som.

Men satan vad jag kommer att sakna Mika Pyörälä, han är en personlig favorit och de känns tungt att han kommer sticka :/

Tyvärr så fick jag inte se kvällens match eftersom jag inte var hemma. Men så mycket skönare det kändes att sitta i Örnsköldsvik med två inbitna Modoiter och se Djurgården slå Modo samtidigt som Timrå vann och Rögle förlorade. Kärlek! Någon som råkat spela in matchen? Bubbla mig?

Snoop: Vågar man hoppas på att SSK sprattlar till på tisdag för att cementera Frölundas kris. Oss bör de väl ändå inte ha en chans på att gå ikapp.

Försökt läsa igenom en del efter matchen nu.. Men lyckas inte hitta så mycket om Bagarn.. vad hände idag? Inte ens 5 minuters istid

Frella: Ja de skulle ju inte vara helt fel ifall SSK slog Hahl o co :)

Mathias: Han måste nästan ha skadad sig, för jag såg han stå ombytt mellan båsen under matchen

Mathias: Utgick sjuk.

Frella: Som jag misstänkte då!

Frella: Sjuk ? Till mig sa han att det var en hand som spökade sedan Luleå-matchen.

Såg nyss eftersnacket på stTV och jag måste säga att Mika Pyörälä´s engelska har förbättrats markant, är det bara jag som tycker det?

actionleif: Gick på vad man sa i AB...mörkning? =)

Är det sant att "Bagarn" är klar för HV. hörde det på matchen idag. Enligt en "säker " källa.

salle11: De är mycket mycket möjligt, han låter inte positiv när ja surra med han på msn iaf, jäkligt tung förlust de isf :/

Snoop: Vad är det som inte låter positivt då?

salle11:

Ja enligt en "säker källa" så kommer TIK spela kvalserien snart......

haggen: och ändå vann Timrå idag. Så jag tror att det bli Djugården och Södertälje som får spela kvalserien.

Loma: Ja asså han har ju inte sagt de rakt ut så klart, men han säger bla att ja de är ju vanligare nu mer att spelare byter klubbar oftare osv, så att de sägs att han är klar för hv känns väldigt möjligt.

salle11: Bagarn skulle vara en tung men inte oersättlig förlust om han lämnar. Sonnenberg eller Pakaslahti (om SSK åker ur) kanske t.ex. skulle kunna ta hans plats?
Om Hynning skulle lämna för LHC så skulle det inte bekymra mig det minsta då han har klara brister i det defensiva spelet.

ante08:

Hoppas du är nya Saida för det skulle smaka mumma att reda ut denna säsong.

Slutspel är en bonus, nu verkar ju många lag rasa ihop så hoppas TIK med Sonnenberg & Co. öser på.

haggen: vem fan är "Saida"

Cartman: spåtanten, tror hon är död iof.

Laken:

Kolla in mitt lag på min profil (längst ner). Det ser sjukt bra ut faktiskt.

Cartman:

Saida Andersson, (8 oktober 1923 – 14 november 1998), var en i Sverige välkänd sierska. Saida Andersson hade under många år en spalt i veckotidningen Hemmets Journal, där hon gav råd och hjälp till människor som tappat bort saker. Hon blev riksskänd när hon medverkade i Café Luleå på TV under 1990-talet.

Den synskhet hon påstods ha, sägs gå i arv i hennes släkt. Hennes mor Hanna Lidman var berömd påstådd fjärrskådare på sin tid, och hennes dotter Sol-Britt Rönnqvist är verksam som sierska sedan många år. Det sägs även att hennes sonson Bengt Andersson är en aktiv siare som har hjälpt många att hitta försvunna saker och djur.

Källa Wikipedia (se länktips)

The great one: Inget omdöme om Sonnenberg, men bl a det här om Nate: "bra klubbteknik"...?

Loma:

Aj f-n, glömde bort Sonnenberg där, ska genast uppdatera.

Kolla in Nate nästa match så kommer du se att han har bra "händer", bra på att täcka pucken är han också. MEn som jag skrev så måste han ta för sig mycket mer.

Snoop:Är säkert på att inget är klart med Hv angående bagarn.Klart är det först när hans singnatur finns på ett kontrakt.

helvete vad imponerad jag vart av Martin ! vilken kille och vilken tekniks stil ;) men duktig va han på det, given första center tycker jag gav allt i alla byten från början till slut ! skriv kontrakt nu 3 år minst ;) Nate måste vara härlig att ha i omklädningsrummet då han väntar på att få peppa alla sina spelare innan han sen åker av. antar att han är lika peppande i omklädningsrummet :) hoppas han finner tempot och kan bli kvar för han verkar ha grymma ledaregenskaper :)
nu tar vi bruunass av bara farten :D

The great one: Tyck ja!

Jag tycker personligen att Nate saknar det mesta i hockeyväg, iaf när det gäller teknik och fysik. Han är hyfsad på rören och drar sig inte för att gå in i situationer, men hans spel med puck och hans bristande speluppfattning gör att han allt som oftast kommer fel i banan och inte hittar rätt adress med passningarna. Han känns som en Lainekopia fast utan målkänsla, men lika klen, tyvärr. Han är en allsvenskspelare fast så länge vi har skador så lär han dock få stanna och det är alltid bra med bred trupp även om han aldrig går in på fyra kedjor när vi är ordinarie.

Snelhest131:

Hoppas jag törs skriva detta men han är ju även en riktigt grym tekare;=)

Fortsätter han såhär så gör han skäl för lönen.

The great one: Jag som trodde du ville ha Pyörälä som center?
Men då kanske laget blir för bra!? ;-)

haggen: jag skrev ju nyss det, han säger även till hockey plus att han inte är i 100% form och kan mer ;) låter gott tänkt om han kommit i sommar istället :)

Loma: Äh, Nate är ju grym........på att mana på sina medspelare. Det gillar jag. Resten kanske kommer sen. Eller inte. Han kan ju börja med att gå in mer i närkamper och bereda plats för övriga och leka kanadick, som han ju faktiskt är i grund och botten hör och häpna.

Nate breddar på ett godkänt vis. Inget mer, än så länge. Men Ska vi vara helt ärliga så är han väldigt osynlig ;)

Skarin: Man har ju hört talas om f***rädd, men puckrädd?

Snelhest131:

Detta kan bli riktigt bra, hoppas bara Challe ger han gott med speltid, precis som med MPS nu efter junior-VM.

The great one: Oj då, bra händer var en en ruskig överdrift. Men, men. Du ser kanske något som ingen annan ser.

Jag tror att han blir kvar säsongen ut. Vi lär åka på fler skador. Det kan bara bli bättre.

En bra början iaf... :)

22 Sonnenberg, Martin TIK CE 65,22%

« · 1113603 · »