1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580478 inlägg · 6216 ämnen

Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13

1798852 · » Till forumet


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
El Maco: Inser att livet utan dina utsökta tabellstudier hade varit en nagelbitare och nervpers utan like:)

TIK
CALM
and
BELIEVE IN
DREAMS
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Olle: ångbåt? Haha..
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Jag kan lugna alla ångestfyllda - jag upptäckte en bra sak. Lyckligtvis säkrade vi kontraktet ändå idag trots att Modo såklart vek ner sig för att inte gynna oss i streckkampen. Visst har Löven bara 24 poäng och 57 mål upp till oss med sina åtta matcher kvar. De går inte att räkna bort alltså. Men det betryggande är att VIK med bara 22 poäng upp till oss och åtta matcher kvar möter just Löven i sista omgången. Båda lagen kan alltså inte klättra förbi oss sista åtta omgångarna.
Kontraktet säkrat 💪🇵🇱🇦🇹🇵🇪
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Olle: vad jag förstod så hänger han med laget...

Han väntar på att rätt papper blir hanterade och får rätt stämplar och signaturer...

-Hej och välkommen till Migrationsverket! Just nu är det många som ringer...

Haha...

Btw fan va stolt man kan vara över sitt Timrå IK i år!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Solnatattera får gärna spöa BIK i morgon och så tar vi de jävlarna på fredag: Då är vi nästan ikapp. Ser gärna att vi tar hem den där åtråvärda andraplatsen i serien. Mora är väl inte så mycket att göra åt, men resten ska vi fan ta alltså! Jag fick en positiv känsla i kväll. Vi stod emot trycket på slutet. Det här fixar vi nu. Kom igen, Timrå!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Alltså. Jag har inga problem med MoDo. Det är bara den där kvartsfinalserien från 2007 som ännu irriterar mig lite. Vi förtjänade ett bättre öde den gången. Å andra sidan förvaltade de sitt pund väl och vann SM-guld. Det var starkt gjort. Själva tog vi en gruvlig revansch i kvarten året därpå, men inte fan blev det något SM-guld för det. HV blev lite för svåra för oss i semin, även om vi hade 2-1 i matchserien. MoDo har historiskt sett lyckats bättte än vi. 2-0 i SM-guld. Vi har haft en del missflyt när det har kommit till avgörande lägen. Fast vad kan man då säga om MoDo? De kunde med lite mer flyt haft tre, fyra eller kanske fem SM-titlar. Lite bättre än vi är de allt. Men kanske nu att framtiden tillhör oss? Man kan ju alltid hoppas. Forza Timrå IK!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
kulltorp: Tycker f.ö. att AJ gör ett Kanon jobb däruppe. Ett par år till och curling är den stora sporten i Övik...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
DJ Hemp: Alltså...jag gillar inte Modo bara..det kommer från min barndom.
Kan inte rå för det. Men jag älskar Timrå.
Det bästa som kunde hända mig var att Modo ramlade ur SHL. Och det visar sig nu att det var även det bästa som kunde hända Timrå.
One big happy family!!!!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
SMÅLAND: Tyckte Schilken gjorde en bra match - igen. Är nog en av de bästa i HA. Låter spelet flytta, och har bra spelförståelse.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Sjödin och Bronett på fredag...
Vi tok kör av Melingänget ifrån Solna fan...
Sjödin skjuter som en jävla häst ifrån blå och Bronett slåss som en kung framför kazzen..
Det tar vi en rejäl Måndagsstänkare på...👍💪👏👌👊🍸😉😁
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Helvete vad bortskämd man börjar bli. Det här var en solklar torsk efter första perioden. Trots att vi visat gång på gång att vi klarar av att förändra matchbilder på senare tid så kändes det som att det var kört ikväll. Saken är den att vi sett ut såhär i flera år, vi har klarat av att åka sönder motstånd långt innan den här säsongen men skillnaden nu är väldigt mycket att vi har en väldigt bra målvakt som också har det där flytet man får om man gör allt annat rätt. Och sen Dahlén och Pettersson, med Lauritzen som åker runt och pejlar läget. Det här hade slutat 1-0 förra säsongen, vi hade på sin höjd kanske fått ett kryss. Nu blir det tre oerhört starka poäng, tre poäng som för mig inte existerade innan matchen och ännu mindre efter första perren.

Fan, vi har ett halvt lag känns det som. Två juniorbackar. Sandström lyfter nästan tolv minuter i afton, Hardegård över 20. Klart man skulle vilja se en mer utspridd poängfördelning mellan kedjorna men vi har ju knappt några spelare.

Hatten av för den där bortaturnén. Sex pinnar av nio är ohyggligt starkt med rådande förutsättningar. Kan man hoppas på Barnett och Själin tills på fredag nu då?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Woody: Tycker alla visar att hjärtat sitter på rött ställe sista minuterna när de är beredda att att äta trissa.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
The great one: Särskilt då sista matchen i serien spelas mot just Karlskoga. Huga. Jag vill ge en särskild eloge till Berglund och Molinder i kväll. De sliter enormt för laget.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
kulltorp:

Skojar du nu eller? Här råder ingen tvekan. Timrå-vinst är det enda som betyder något. Jag har inget emot MoDo, men går inte ner mig när de förlorar. Dock gav sättet de åkte ner till vår serienivå viss ångest. Det borde aldrig ha hänt. Osannolikt att så skedde mot det där skitlaget. Tre poäng för oss nu, två nya Dahlén-mål och häng på andraplatsen - låtom oss fira som om det vore 1999! : )
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Olle: Ja ja had hoppats på en rejäl Kanna-DICK..
Men det blev lättvispad talang junis med istället!!
Vi vann idag igen utan att övertyga och det mådar gott inför framtiden.
När det gäller den ena linjemannen i dagens match så är han en mycket god vän till mig.
Vi har dömt både hockey och inlineshockey ihop...
Han har dömt VM i inlineshockey och är en av Sveriges bästa där.
Har inte sett ett skit utav matchen... Men alla kan vi göra misstag och så länge det inte påverkar resultatet...är det INGET att hänga upp sig på!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
The great one: enl. Mr Madhawk är Calle Själin Östersund på g inför fönsterstängning...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Otroligt skön seger! Nu har vi lite häng även om vi har en match mer spelad. Men oj vad svettigt i slutet...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Gorkyman: Ingen hybris nu pojkar. Det här trodde inte jag för några omgångar sen...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Olle:

Han kör en Kevin Hodson tror jag...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Olle: Måste ju vara med på Fredag! JP och Wedin är inte tillbaks till fre dock.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
sargad: den här transatlanten vi väntar på, tar han en ångbåt över eller? När är han spelklar, någon som vet?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
T T: Nåja , trea i serien skulle inte va dumt .
Då börjar man väl playoff med lite mer poäng och lite mer hemmamatcher
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Heisenberg: Undra om BIK börjar känna flåset !
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
kulltorp: Att Timrå vinner gör mig betydligt mer glad. Att vi dessutom vinner igen med många ordinarie borta gör mig ännu gladare! Bra att det är några dagar till nästa match!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
El Maco: Vi fick så klart ingen hjälp av Modo. Vi får nog lov att fixa kontraktet av egen kraft.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
PezN: Tråkigt , det samma gäller Mora
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Riktigt starkt, bra gjort att reda ut det efter första perioden!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Modo torskar och Timrå vinner!!!
Det kan inte bli bättre!!
Jag vet inte vilket som gör mig gladast.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
stoff: Inte för att vara den som är den , men Modo torskade sin match med 1 minut kvar ....
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
DJ Hemp: JAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Jobbigt med epilepsi-TV, men desto skönare med tre friska poäng - bravo Timrå! : )
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
PezN: hoppas verkligen det:) blir spännande detta
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Om det fortsätter såhär tar la TAIF ut keepern i slutminuten...?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
stoff: det blir vinst :) vad händer själv?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
stoff: dags att tagga till nu, vi är tvåa på allt igen.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
PezN: tussan vad händer?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
PezN: Ärligt talat är det väl 'bara' Elias o Jonte som är superheta, ja i viss mån Mattson. Vet inte vilka andra som får scouter o sportchefen att toklätta på lädret.
Med det sagt så ÄR ju Larre, Jonte o Elias den här säsongen. Utan den kedjan hade vi varit betydligt mer i Löven och SSK-land.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Dags nu för tredje och sista akten - vinst med 3-1?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Heisenberg: för att ge Harald lite rättvisa så hyllade han Dahlén till skyarna sist han gjorde två mål. Med rätta så klart, vissa matcher har han ju avgjort helt på egen hand.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Nu får jag behålla min tjuga som jag satsade innan säsongen började . Nu har Dahlen gjort 20 mål :)
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Nu kan vi förlora med rak rygg. Kampen och energin är tillbaka.

Det räcker för mig. Och har man lite flyt, då kan det ge poäng också:)
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Knylan: Tänkte samma tanke. 2 spelare ger oss möjligheten att vinna varje kväll.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Tingsryds AIF - Timrå IK 1-2
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Olle: absolut, de två vill vi helst inte tappa. Sen kan vi nog förstärka resten av delarna.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Ha ha, 1-2 medan jag var inne och run... eh, pissade på toaletten! : )
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
PezN: av dom förmodade 10 tappen så finns det säkert ett par vi även kan klara oss utan. Och ett par som är fullständigt vitala för vår framgång denna säsong. Exempelvis herren som just gjorde mål och herren som assisterade honom.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Kommentatorerna hyllar Elias, dom glömmer bort Dahlen helt och hållet.. Båda två är extremt bra på olika saker och förtjänar lika mycket uppmärksamhet och beröm båda två.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Den utvisningen var billig :)
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Haha, alltså jag får ångest av att tänka på nästa år. Hur fan ska vi klara av den här sortens matcher utan de där guldkalvarna?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2017-02-13
Såja 2-1 :D
Kommentera

1798852 · »