El Maco/knylan: Hold your horses.. Jag har mig veteligen aldrig sagt att Hedström skall bänkas till förmån för Laine, men därimot så tycker jag att man kan dra ner lite på Hedströms speltid, han kan behöva samla kraft inför ett eventuellt slutspel, ja jag säger eventuellt för vi är inte där ännu. Med tanke på att han vilade på gårdagens träning (även robban) så tyder det ju på att han antingen är sliten eller har småskavanker. Klart som f-n att han dippar när han spelar 20-25 min per match, det är mer normal speltid för en back för böfvelen, låt Laine eller någon annan köra 2 minuter till och Hedström 2 minuter mindre per match, han kan behöva den extra vilan.
Laken: Det där bevisar egentligen bara vad de som följt Hedström redan konstaterat. Man kan vrida och vända på det mesta, precis som i fallet Hedström. Ingen med intresse för hockey har undgått och sett att nr 71 i Timrålaget inte har den harmoni, det krigarhjärta, den fysiken man är van att se.
När Hedström nu gått ut och berättat av vilken anledning han inte levererar på det sätt vi är vana är det lätt att förstå. Jag hade det på känn, och fler med mig.
Fjollor är de övriga som överhuvudtaget trott något annat när det gäller just Hedström. Hockeycentralens Jante Abrahamsson försökte skriva en seriös artikel. Tyvärr faller den på alltför lite fakta om varför Hedström inte levererar.
250kg kärlek: Håller med om Abrahamssons artikel. Det var en mkt bra analys av det faktiska läget men saknade ju som sagt den troliga orsaken, förutom att han inte haft tillräckligt bra uppbackning runt sin egen roll i laget. Er mardrömslika säsong, åtminstone senare delen, där det mesta gått emot och ni aldrig fått en ärligt chans att spela ihop laget igen pga dom ideliga skadorna som kommit slag i slag, kunde ju inte ha resulterat i ngt annat än det vi sett. Ngt annat vore ju osannolikt eller snarare en omöjlighet. Sen gäller väl det allmänna konstaterandet som väl hockeyspelare inte är ngt undantag ifrån: mår man bra vid sidan om isen så presterar man också i regel bra PÅ isen. Vanligt enkelt bondförnuft som vissa verkar ha förbisett totalt.
För oss som hoppas på ett långt slutspel är det oroande att Jonte nu har glidit från att "vara på topp till slutspelet" till "det här är en mellansäsong".
T T: Framför allt skönt att läsa två citat från Jonte:
"- Ja, det är klart jag förstår det. Jag vill synas och dominera i varenda match."
"- Men det är lugnt. I´ll be back. Det lovar jag. Jag har aldrig gett upp."
Det visar ju att han uppenbarligen har inställningen och är medveten om våra krav kontra sina prestationer. Nu är korten på bordet, nu gäller det att stötta - inte klaga.
Jag tror fortfarande att vi kommer att få se en helt annan Jonte så fort hans två "naturliga" kedjekamrater återkommer. Då kommer han "dominera i varenda jävla match"
Jante Abrahamsson måste ha mer på fötterna innan han skriver som han gör och därför var det på något sätt bra att Jonte öppnade sig i pressen idag, även om det inte var kul läsning.
Jantes artikel känns hyfsat menlös. Han slår in öppna dörrar och påtalar det som alla som sett Timrå de senaste 15-20 omgångarna redan vet. Utan något försök att finna orsaker - som man sedan kan diskutera beroende på om man anser att Jonte är en sån som brukar slingra sig eller inte - blir det helt platt.
Per HApps: Just den där bilden är fantastisk skojig. Han lyckas, nästan nästan, se lika 'let's go deep' ut som LHC-Bobbe gör på sina krönne-bilder. Om jag någon gång får för mig att ersätta min nuvarande bild (som tyvärr inte är jag, mer ett uttryck för hur jag skulle se ut om jag hade en obegränsad plastik-budget) med en äkta, skulle jag anta just den posen. Och dom gör det på allvar, va?