1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07

2162302 · » Till forumet


Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
JanneH: utgår ifrån OM, kanske Bratten och J.J som får tampas om det? Folk verkar väl glömma att J.J har 2 årskontrakt och automatiskt får SHL kontrakt med oss dessutom?

Blir väl mer ett nytänk från Freddan i så fall. I alla säsomger med han vid rodret har en uttalad förstemålos varit hans metod. Tror och tycker att det borde vara mer öppet mellan 2 målisar. Den som visar sig bäst får stå mest.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
JanneH: Givetvis pratar jag OM vi är i SHL.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
kattan: Egentligen gillar jag inte konversationer där vi pratar som att vi redan vore ett SHL lag men OM vi skulle vara det till hösten (eller i framtiden) så vill nog jag också se 2 målvakter som tävlar om det. Det där med att ha en "supermålvakt" som klar 1a provade vi ju sist och alla såg ju hur det gick...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Matsg: Jojo, men under träningsmatchförutsättningar i stort sett. Det blir liksom det, ändå. Om ens det. Liknar man den kommande matchveckan vid SCA-cupen som även den brukar komma kort före seriestart på hösten så finns det ju faktiskt incitament att brösta upp sig lite under den cupen, då ska grunderna sitta även om resultatet i matcherna betyder noll.

Nu blir det först något form av uppvisningsderby på onsdag mot ett Modo som checkade ut fullständigt mentalt sekunden efter slutsignalen idag. Sen en bussresa ner till Västervik, IGEN. Den matchen vet vi redan nu kommer stå 1-1 fram tills mitten av tredje, sen händer det något oväntat åt något håll och sen är det buss hem igen i 400 timmar. Och AIK på söndag då, där det kan kittla lite med tanke på att de känns som ett ganska troligt motstånd i kvarten. Sannolikheten att vi ställer Johansson i den matchen: 0.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Villervalla: Väldigt svårt att se det tyvärr. Att Ohre skulle klara av den nivån alltså. Två målvakter som får konkurrera med varandra tror jag mer på!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Knylan: Timrå ska väl vänta en vecka på att åttondelen är färdigspelad innan vi har match igen? Har svårt att se att man inte vill ha lite riktigt bra hockey i benen innan man kliver in i kvarten mot ett lag som kommer stärkta från en vunnen matchserie, även om vårt grundspel är överlägset bäst i ligan.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Villervalla: Jag tror JJ är på fullt acceptabel nivå även i SHL om de skulle bli så
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Spock: Det tycker jag också, det jag menar är att ingen ersättare för Ohre behövs, ska man satsa på ny målvakt ska Ohre vara kvar och JJ ersättas. Jag tänker strikt ekonomiskt och anser inte att ha två förstemålvakter är försvarbart.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Sputnik: Det också. Det finns överhuvudtaget inga som helst anledningar att riskera något alls i det här läget, och det behövs knappt heller i och med att vi är så satans grundtrygga i allt vi gör. Avstängningar dyker ofta upp i matcher med tufft fysiskt spel, men hur många såna har vi sett under de senaste 30-40 matcherna? Motståndarna vill inte ha en sån matchbild för det ökar risken för utvisningar, och även om vi inte har ett piss att spela för så är det i de lägena vi avgör matcherna och roffar åt oss de poäng som betyder så oerhört mycket mer för motståndarna än de egentligen gör för oss. I ledning är vi nära på helt oslagbara, trots att vi tappat två ledningar till förlust nu mot Västervik och TAIF på senare tid.

Det krävs pannben för att trots allt palla med detta; att bibehålla nivån trots tristessen det innebär att inte ha mer än heder att spela för. Hade hockey varit en bedömningssport så hade vi inte behövt spela mer efter segern mot Löven i stort sett, då hade domarna gett oss förstaplatsen och sagt: "Tack, det räcker så. Vi ses i mars." Nu är det inte det och vi har istället behövt gnugga på i en transportsträcka av guds nåde. Med bravur får man ändå säga, rent poängmässigt är vi t.o.m bättre under andra halvan av säsongen än under den första.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Hassan: det har du så klart rätt i, försvarsspelet var bra. Spelet i anfallszon tycker jag dock lämnade mycket att önska, speciellt pp.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
kattan: Västerås, Solna och Almtuna är ju kortast resväg, så nån av de 3 hoppas jag på i kvarten
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Villervalla: Klassmålvakten gick ju bra sist! :-D
Tycker verkligen J. J Ska få chansen om vi går upp.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Om vi skulle av en händelse gå upp i SHL så tror jag inte vi behöver uppgradera på målvaktssidan och ska man uppgradera där så är det väl möjligen en klassmålvakt, Ohre som backup funkar nog riktigt bra.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Matsg: Känns som att Dahlen inte varit 100 % av sitt jag sen landslagstrippen. Kommer han att lyfta sig i slutspelet? Vad säger pensionären i Jämtland?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Knylan: De tre matcher vi har kvar är ypperliga tillfällen att få ihop det rätta laget och slipa på detaljer som passningsspelet, tempot, pp, bp, taktiska detaljer mm. Det är sista veckan nu sen börjar det roliga!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Knylan: Jamenjustprecissåja
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Knylan: Haha spot on! 😂

Lägg till att spelarna nog inte vågar gå in och spela för hårt och dra på sig avstängningar. Visst finns alltid chansen att åka på avstängning i slutspelet. Känslan är dock att det kommer som vanligt vara mer "tolerant" när det vankas slutspelshockey.

Med tanke på att Walterholm har haft avstängning nyss och skulle anses som återfallsförbrytare så tror jag det kan spöka lite för han just nu och han kanske håller tillbaks lite.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
söder över: Ohre ska man alltid slå ett slag för, men det här får väl ändå anses vara en av hans mest trivsamma resor? VIK är ohyggligt ospetsiga, i övrigt är de inte alls så dumma. Men något storspel behövde Orren definitivt inte plocka fram. Solid defensiv insats överlag. Vi gjorde precis vad som krävdes i den här matchen, även om vi borde ha dödat den tidigare.

Surt för VIK-arna att inte få med sig någon pinne, de slet som djur framför egen kasse. Kanonmatch av Myrenberg också, men det räcker inte när man bara skapar ett fåtal ströchanser och ett mål på hemmaplan. Vi är ruggigt svåra att forcera när vi spelar i ledning, trots att vi inte har ett jävla piss att spela för.

Eloge till er som fortfarande orkar dra växlar av matcherna i det här läget när farthållaren så uppenbart är inställd på att bara hålla oss ifrån skador och att inte tumma på grunderna. Spelarna måste tro att vi är helt sinnessjuka som sitter här och nagelfar insats efter insats i det här läget, när vi lett serien med minst 10 poäng sedan mitten av januari (omgång 31). Jag tror att vi måste ha lite stimulans nu, och det snarast. Men först: ytterligare tre helt meningslösa matcher.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
mikenomad: kan ju vara så att laget är nedtränat nu och tar en formtopp lagom till kvalet.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Hahl Bundy 2.0: Ja det är helt sjukt att det laget huserar på den tabellpositionen. Kan ärligt erkänna att jag drog en lättnadens suck när det stod klart att de missar 10:e platsen
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
mikenomad: Tur att Modo spelat färdigt. Dom hade gått rakt upp i SHL med den form dom har nu... dä ä sant dä!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Lub: Löven svajar men BIK går starkt och Juel höll sin åttonde nolla ikväll. Gäller att se till att vi får hål på honom om vi möts i slutspelet.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Matsg: SSK skickar ner Löven till en 4e plats imorn, förhoppningsvis. Även Mora ligger där bakom och jagar bättre placering.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Matsg: Yepp, nu börjar man längta rejält...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Olle: Tycker dock att vi gör en bra insats defensivt. Västerås hade inte så mycket farligt, inte vidare värst långa anfall fick dem heller gurkisarna
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Lub: Och nu ser vi vilka lag som tar de sex första platserna i tabellen! Sedan är det en stenhård fight om platserna 7-10!

Bara 3 martcher kvar nu innan slutspelet börjar...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Olle: Jag tror vi går rent sista tre
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Olle: De första väntar på slutspel och gör bara det som krävs går på halvfart
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Matsg: tycker bara det är madsens kedja som kommer upp i godkänt. Firma Dahlén ser inte ut att ta det på så stort allvar där ute. Lodin/Olofsson/Walli helt osynliga. Blomqvist kedja nästan ok.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Olle: lite samma visa ifjol vid samma tid. Bara att scrolla igenom listan och titta.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
kattan: Som det ser ut nu möts Tingsryd-Vita Hästen/Almtuna och Aik-Västerås. Troligen blir det dessa matcher i playin till kvartsfinalerna.

Är rätt säker på att Tingsryd och Aik vinner dessa matcher även om allt kan hända i bäst av 3. Då tror jag att vi väljer Aik. Vore bra att trycka till dom en gång till i sista gruppspelsmatchen.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Matsg: Jag tycker det var en nyttig match för grabbarna. Vi kan inte räkna med grym effektivitet varje match. Vi vann matchen, inkasserade 3p och undvek skador/avstängningar. Jag tänker inte begära mer just nu. Nyttigt för Hardegård och Walli att få lite matcher inför slutspelet. Det ser ut att behövas (framförallt för Walli).

Jag är inte orolig... 🍺🤍❤️🤍❤️🍺
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
mikenomad: Eller hur....
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
mikenomad: Ja man är ju lite avis på dem som håller på Löven, minst sagt..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Zäta75: Då är jag med. Ja det lutar nog åt det. Drömmen är ju om Almtuna lyckas ta sig igenom play in.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Olle: Håller inte alls med dig. Mycket bättre inställning än i de två senaste matcherna och hårt jobb av våra spelare matchen igenom. Hade vi varit effektivare hade vi vunnit stort.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
kattan: Har inte glömt det. Men är rätt säker att Timrå väljer någon av de två sämst placerade lagen, dvs vinnarna i play in
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Olle: Ja det här går ju åt helvete, vilket jävla skitlag man hejar på
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Zäta75: Du glömmer att vi har möjlighet att välja mellan 4 olika lag. Det bäst placerade laget får välja mellan dom 4 sämsta placerade lagen, efter att åttondelsfinalerna är färdigspelade.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
SMÅLAND: tycker det var en bedrövlig tillställning från början till slut. Ett Modo som inte har ett skit att spela för kanske kan bli det som väcker spelglädjen i laget igen? Om inte det så vette fan var det här är på väg.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Zäta75: Det spelar: Lag 7 mot Lag 10 och Lag 8 mot Lag 9. Bäst av 3.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
JanneH: Ja gärna. Men kollar jag eventuellt motstånd för deras del så ser jag inte att dom tar sig vidare till kvartsfinal.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Zäta75: Puh! Otroligt skön seger och väldigt viktig för självförtroendet!. Mycket bättre kämpatakter idag men ineffektiviteten är för stor och det verkar som vi alltid ska dra på oss en utvisning de sista minuterna. Mycket rättvis seger och nu är det bara att ladda om till derbyt mot Modo.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
JanneH: Som det ser ut nu får vi välja mellan AIK eller Tingsryd. Är det lag 7 som väljer motståndare i play in eller lottas det mellan 7-10 någon som vet?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Zäta75: jag tycker ju Lindelöf är bra mycket bättre än J.Carlsson så tycker detta är märkligt, däremot kan jag förstå att man spelar Carlsson i boxplay, där gör han det jättebra, men som 2-vägsback eller i offensiv zon är han inte bra alls.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Det är bara att inse!

Ohre är kungen i truppen!

Utan Ohre och Huss tvivlar jag på att detta skulle gå vägen idag!

Hatten av!

Man vann och det känns bra!

Mer hjärta än vad jag sett matcherna innan men passningsspelet sitter typ som i juli!

På onsdag sitter passningarna igen!

Och Västervik borta röstar jag för att vi mönstrar rent j20 lag för dom är så jävla tråkiga att se på!

Sjukt sunkigt av Freddan att inte bjuda på en intervju efter segern!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
kattan: vore ju bra om vi får möjlighet att välja Västerås i kvarten
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Zäta75: Ja Nattvarden ä aldrig fel en sönnda!!😂😂😂
Skål på dig rabben!🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
SMÅLAND: Det rinn lätt ikväll grabbuslingar! Skål!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2021-03-07
Tack Adam DU var BÄST ikväll och vi vann tack vare dig 🙏🥰
Låst ämne

2162302 · »