1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581310 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10

« · 1809236 · » Till forumet


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Glöm inte bort Karlskoga heller, som trots att dom vikt ner sig på slutet inför säsongen blev av med sina 3 bästa poängplockare om jag inte minns fel och har gjort det riktigt bra med låg spelarbudget. Pantern har ju även dom sämre spelarbudget, ja listan kan göras lång...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Olle: Har hört att Karlin och company var ute efter olle liss redan förra säsongen i div 1, där kan vi snacka fingerspitzgefuhl. Västervik har ju mer eller mindre fått värva ihop ett halvt nytt lag och har fått ihop det beundransvärt bra. Stort fett IG till Nubben när man ser hur alla andra lag med mindre budget säsong efter säsong lyckas med bättre lagbyggen(coach inräknat) än oss. Visst vi skall vara nöjda att vi ens har ett lag att heja på med tanke på konkurssituationen som fortfarande följer oss i hasorna, men nu är det ju inte heller så att vi ligger i bottenskiktet med spelarbudget och det gör ju också att man ställer lite högre krav på Nubbz och gänget.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
erathoo: jag må vara dåligt uppdaterad men när scoutade han en lovande talang senast? Jag ser bara en massa oneliners på Twitter. Däremot tror jag han har det i sig, ett grymt hockeykunnande som den här föreningen skulle kunna dra nytta av om han vill göra uppoffringen att ta sig an uppgiften. Han har den lokala anknytningen och den inre elden. Timrå IK vore idioter om man inte erbjöd han en tjänst i föreningen.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Jockz: stämmer det?

Isf...jävligt störigt! Blir inte klok dock. Vad, i jämförelse med Mora, spenderar vi pengar på.

Att alla lag i Medelpad driftar minus är sedan länge sanning.

Ska jag ge upp?

Vänta...Calle Sjölin. Just D. En grupp för länge sedan. Kanske ett hopp på backsidan också...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Olle: Jimmy Hamrin for president (sportchef alltså).
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Olle: say word. Word.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: Mmm. Bergis har du mycket större penis också.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Både Mora och Västervik har lägre spelarbudet än Timrå, störigt.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: vi kan väl säga så här:

Experterna är värdelösa på att tippa serien på samma sätt som sportcheferna i HA är värdelösa på att hitta talanger. Åtminstone sportcheferna med pengar (dit räknar jag oss). Olle jävla liss, ska han spela i det där garagegänget? Det är ett underbetyg till nubben, svartvadet och alla andra "kändissportchefer".
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Timrå hej... då.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Olle: håller med Olle!

Satt i ladan i mellandagarna och såg debaclet mot Pantern med min far som efter en stroke har svag syn... "Det kommer inte gå i år trots talangen"
Joråsatt...

Börja om, gör rätt. Som sagt, ekonomin gör att man likt GIF måste köra hemvävt med viss krydda. So be it! Men hallå, lite fingerspitzgefuhl tack. Olle Liss? Ngn som hade den på känn? Västervik som tappade hela laget och som tippades bli sist. Liksom Tingsryd förra året... vi såg o ser hur det går. De kunde skapa ett lag iaf.

Timrå har inte fått ihop laget, då spelar golden boys mindre roll, de är bara bra PR i slutändan.

Titta på Mora. Kika på Jeremy C där, han får en anda. Ja, vi var det enda laget som vann 3/4 men vad? Vi har inte "det".

Visst, behövs pengar också. Men med tanke på talangen Timrå kommer gå miste om efter tisdagen så hade/borde denna säsong mynnat ut i ngt bättre...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Nisse på Mon: kan inte tro att föreningen sitter overksamma. Man måste naturligtvis ha idéer om hur man går vidare. Första punkt bort med tränarna. De har gjort sitt.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Rytter: Även Lööke.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Bragd-Birger: Det är möjligt att det är så. Dock förstår jag mer än dig som inte verkar ha grundläggande kunskaper om idrott.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: vek och vek, jag tycker nog modano har en poäng, när det gäller räcker vi inte till fysiskt helt enkelt, eller mentalt heller för den delen, och särskilt inte när vi har skador på nyckelspelare.
Tack för denna säsong som trots allt vissa stunder var helt underbar, men som Povel sa : underbart är kort, alldeles för kort.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Vår säsong kommer, men det blev inte i år. Hade helst varit på plats hemma mot Almtuna, men får nöja mig med att stödköpa tre ståplats. Självklart inte för någon spelare eller tränare, utan för Timrå IK. Fler får gärna göra samma sak.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Nisse på Mon: kunde aldrig tro att denna säsong skulle bli sämre än den usla föregående.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: tåget gick inte ikväll, det gick för två omgångar sedan. Bort med Forsberg nu och alla energislukare och hoppas på att dom kan ta denna förening tillbaka till ära. Den här säsongen var en piss i ansiktet, ett monumentalt förstörande av en talangfull trupp. Ny dans, ny chans.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: Du hajar inte läget.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
jå1: jamen vabra...då kan dom skeppa både stora å små
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
erathoo:

Ni kan ju iaf fixa ett J20 guld genom att skicka ner JD och EP nu när säsongen är slut.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Nisse på Mon: som timråit jag är det är bara att gratulera
Västervik det är verkligen klasskillnad på VIK och TIK
och ett stort grattis till AIK till segern i slutspelsserien
Supp
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kul för Calle. 👍😀
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
erathoo: ja, eller så visar vi att vi hade våra golden boys och alltid vek oss vid fel tillfällen...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Nisse på Mon: blir då jävla trött...ta ut mv vid 1-4...ja vadå...1-5
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Nisse på Mon: Storleken? Finns ju spelare i detta lag med storlek som är rädd för kamp.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Bragd-Birger: Du missar poängen.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
jå1: vicket då? ångesten?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Vi ger ju iallafall vik chansen att utmana AIK....
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo:
Så äre. Ridå.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Sir Väs: Hahaha Idioten tar en Timeout nu det ska ju fanskapet göra i början på 2a när de börjar tappa allt Stridh lika hjärndöd han med båda ska bort omg efter sista matchen
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Modano: nu försöker tunnnisarna slåss lite i allafall...😀
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: Haha. Djup och avancerad analys! Du har övertygat mig. Livstidskontrakt till Roger!!! 1
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Tycker de borde skriva 5år till med Roger o Nubben och fortsätta med dvärgbygget det bär ju frukt. Har levt på en Dalle Elias Basse övriga kan inte producera utan dessa tre har man utan tvekan fåt kvala neråt.Nu måste det rensas upp ordentligt annars blir man en slagpåse nästa säsong finns ju för helvete ingen FYSIK I TRUPPEN Nubbens o Rogers PAJAS BYGGE
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Någon som tror spelarna lyssnar på Roger längre?

Nytt gäller, på många fronter. Det kommer fortsatt vara hemvävt och billigt, men låt det för fan inte bli menlöst och oengagerat.

Hej då säsongen i Blivit fejk arena.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Vilka har kontrakt för nästa säsong.

Många juniorer har fått istid iår, tyvärr tycker jag de inte visat direkt mycket :( i A-lags kläder!

Nä nu lägger jag ner denna säsong.

Trist det hade kunnat bli en riktig hockeyfest på söndag men det lär eka tomt!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
AIK går som. tåget som Timrå gick i höstas så kan det vara. Gäller att toppa i slutspelet grattis Aik Mora etc
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Jockz: Vad jag vet har jag aldrig skrivit något positivt om Roger. Du har missförstått.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Nisse på Mon: Jo, fast sånt e ju bara kul...😗
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Nisse på Mon: Gäller ju att spelare med storlek nyttjar den med.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
erathoo: släppa ångesten fram till september?
Det blir ångest FRAM till september. Nu måste rensning i truppen påbörjas snabbt som fan. Nya tränare måste jagas, och spelare i större storlek inhämtas. Under förutsättning att ekonomin går ihop förstås.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: Varför är du så frälst i Roger? Han har ju också ett inflytande över hur laget byggs. Det här var för dåligt, dags för förnyelse i den sportsliga ledningen nu.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
danne80: allting är relativt men med nästa års fördelning inom SHL hade vi nog kunnat leka KHK första året iaf...

För övrigt, ganska så tydligt att ju mer framträdande våra Golden boys blivit och första kedjan med det har resten blivit geggamojja deluxe.

Jag tror Timrå blir mer lag nästa år. Tror...
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Jämtlandsfil: nåja, det kommer ju inte att gå ändå....Aldrig att AIK kommer tappa 5 poäng på 2 matcher.
Lika bra det som sker, så kan man släppa ångesten kring hockeyn fram till september..
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Jämtlandsfil:Tror inte orken finns. Lätta Timrå verkar behöva full trupp för att hålla farten uppe och kunna prestera tillräckligt bra. (Oj, nu var jag inne på något annat än det enkla svaret att allt beror på Roger och/eller att man viker ner sig. Ursäkta Bragd-Birger.)
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Bragd-Birger: om man nu skulle lyckas fixa en plats i shl, skulle man få spela där pga ekonomiska biten?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo:
Jävla match. Känns som att vi har mer kvalitet men blir bortmanövrerade i andra..
Inget stämde.
Fem man på banan i tredje så kan vi vända. Skit i AIK-matchen!
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Kongo: Förstår inte hur Forsberg fördelar istiden. Kort på folk och väljer att spela 3 min på tredjekedjan. Tror han på RIKTIGT att 1:a å 2:a skall orka vända?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
jå1: Haha eller han med hockeyfrillan om han fortfarande är aktiv. Nä men det är skamligt att det är så pass dålig kvalite, det är endå näst högsta serien så man bör kunna se till att ha 2 domarsystem även i denna.
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-03-10
Pissdomare sure, men helvete så Timrå viker ner sig. Alldeles för veka för att vara i närheten av att utmana om en elitserieplats. Frågan är väl om vi kommer upp i samma poäng som i fjol? Eller blev det ett steg tillbaka den här säsongen?

Pinsamt.
Låst ämne

« · 1809236 · »