1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580061 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04

« · 2263201 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Icingpucken: Hatten av till Nubben om han lyckas landa detta. Vore en riktigt bra värvning.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Charles: Bremberg skrev på twitter igår att Djurgården borde ligga på för att få hem honom. Vore en jäkla fin värvning om Nubben jobbar hem den!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Mcmac: Nämen gud så trevlig avslutning på veckan. Åberg är en mycket bra SHL-spelare när han får det att stämma. Perfekt addering till vår forwardssida. Spets och ser till att vi får mer bredd.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Hank: Vore en fantastisk värvning ifall det stämmer, men man vågar inte ropa hej än.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
JanneH: Pontus Åberg ryktas till Timrå
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
sover ni härinne när ni är nära att värva Åberg?

edit: Hank var vaken och på hugget :P

jävligt stark värvning isåfall och tungt för Djurgården att se då han har historia där
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Håkkybåkky: instämmer till TRE TUSEN % (ja eller där i närheten) men ska bli intressant att se om vi inte kan knipa nån pinne på lag som FBK, VF och SAIK. Vi börjar med att lugga SAIK den 9e tycker jag
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Nisse på Mon or: Det handlar ju även också om att vinna rätt matcher. Vi har 9 matcher kvar mot LHC, DIF, Brynäs och Malmö. Detta är alltså 27 poäng.

Som tankeexperimentet: Vi vinner alla dessa(yeah right). Då räcker det med ytterligare 3 trepoängare och vi ligger på 61 poäng.
Klart som fan att vi inte kommer gå rent mot våra bottenkonkurrenter, men tycker att ovanstående säger en hel del. Dessutom så är varje sådan poäng ett poäng mindre för våra konkurrenter, vilket innebär att vi kanske inte ens skulle behöva så mycket som 60 pinnar.

I mina ögon borde vi göra allt i vår makt att komma väl förberedda till dessa matcher, och se till att vi är maximalt utvilade
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Om man leker med tanken att det räcker med kring 60 poäng för att undvika kval. 26 poäng på 24 matcher just nu. Klarar man 4 poäng totalt mot SKE och IKO borta, så har man 30 poäng på hälften av 52 matcher. Då hade man 12 raka förluster på dessa första 26. Det kan gå...
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Nu slänger vi in en T-shirt signerad av hela laget i potten också. Vinnaren som dras på torsdag får själv välja storlek. Denna chansen vill ni inte missa!!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Charliejfz: Det var mer tätt för typ 10 år sen då man brukade behöva plocka en bra bit över 70 pinnar för att vara säker men om man bara blickar bakåt en handfull säsonger så räcker det med 61 pinnar för att vara säker.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Charliejfz: ändrar mig... tror det krävs ca 60-65 pinnar för play in
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Öndulat: Det är minst 70 poäng att spela om under andra delen av SHL. Bra läge för TIK när MIF och DIF inte får utdelning. Spekulerar att slutspelsplats, play in, kommer kräva ca 70-75 poäng. BIF och LHC, eventuellt FBK, tror jag blir era utmanare om play in och ingenmansland.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Jag tycker fortfarande att det suger såhär dagen efter. Vi borde ha tagit 3 poäng, samma mot rögle egentligen men hade någon berättat på förhand att på dom har 3 kommande matcherna skulle vi ta 6 poäng hade jag varit sjukt nöjd med det. Men nu i efterhand är jag inte det ändå, jag ser det inte som att vi tog 6 poäng utan vi tappade 3. 13 sekunder i 2 matcher. 26 sekunder totalt, kostade oss 3 poäng. Vi var sämre än växjö, inget snack om den saken, men vi förtjänar ändå en sån skitseger tycker jag. 12 raka torsk är betalning nog för att få en sån vinst.

I slutändan är det ingen mening att älta det nu, det har redan hänt och vi ligger ändå bättre än förväntat. Vi är med i matchen och kan lika gärna spela play-in som kval. Det finns spänning i serien igen och borde vara nöjd med de inför mini-uppehållet.

Hoppas vi får tillbaka några pjäser till torsdagens match. Såhär i förhand är en 1p i den matchen godkänt, 3 är långsökt, 2 hoppas jag på. Tycker det är dags att vi bosätter oss i ingemansland nu. där kan vi husera ett fram till dom sista 5-10 omgångarna så kanske vi kan gå under Wennerholms radar innan vi gör ett ryck på play-in plats. Det måste vara målet ändå med tanke på hur det sett ut nu som senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
mikenomad: Se det possitiva Mike, vi har tagit 18 poäng av 24 dom senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Tom Topp: så lät det inte från dig då vi tappade poäng mot Rögle på nästan samma vis, då skulle man vara nöjd med prestationen men efter matchen igår så kan vi alltså…kräva mer?

I slutänden tror jag vi måste ta en del trepoängare mot både Rögle, Växjö, Färjestad osv. Våra bottenkollegor är inte klappkassa och det är inte vi heller. Det kommer krävas något alldeles extra för att hålla två lag bakom oss när serien är slut, jag hoppas Freddan lägger fokus på att spela lite mer offensivt i slutskedet av matcherna, lag som Växjö och Rögle är alldeles för bra för att tillåtas parkera i vår zon. Sen spelet i förlängningen, det märks ju att Växjö har en plan och har tränat på spelformen medan Timrå åker runt helt planlöst och hoppas på en kontring. Från förlängningen och framåt hade det varit så orättvist med 2 poäng till Timrå för det är bara JJ mot Växjö.

Hoppas det lossnar lite på spelarmarknaden snart, nubben måste värva för att vi ska ha något att säga till om mot topplagen. Rattie kan inte vinna matcherna på egen hand hela tiden.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
SebastianH: nää, det där vill jag inte hålla med om. Vi är absolut INTE samma brögäng som tidigare. Och jag är rätt säker på att vi inte hamnar där igen. Sen kan ju skador och annat skit komma, men många spelare om inte alla har verkligen börjat växa in i shlkostymen. Fortsätter vi så här kommer vi klättra i tabellen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Ikväll förlort vi 2 poäng jävulsk bittert!!!
Precis somm mot Änglaholm!!!
Menn vi vann 1 poäng som kann va livsviktig i slutännen!!
Glömm int dä rabbuslingar!!
Nu firt vi ikväll å på torsda komm Skellefte till EON å då åk vi fan!!
Vi tapp ju folk i parti å minut!!!
Stå upp å låt dä rinna lätt ikväll!!
Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig aldrig upp! 🙏
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Hahl Bundy 2.0: Men timrås enda chans att slippa kval är att 2 andra lag fuckar upp totalt samtidigt som timrå spelar över sin kapacitet. Vi är fortfarande samma brögäng som torska 12 raka.

Ta och njut att vi är inne i ett stim med poängplockning
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
mikenomad: Jag kräver inte mycket... bara seger!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
kulltorp: Ja och jag kommer hata varenda gång vi gör det. Så idag var ingen bra dag. Nu måste Saik få betala
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Alltså jag fattar vi kan bli ännu bättre på saker. Jag håller med om känslan att vi slarvade bort segern idag.
Men vi kan väl för bövelen försöka njuta lite också, inte bara klaga.
Vi är med i serien igen och känslan är att vi kan slå alla lag.
Det köper jag 7 dar i veckan!
Men vi kmr fortfarande att förlora och tappa poäng ibland.

Forza TIK!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
mikenomad: Jag instämmer. Fruktansvärt att vi loosar den här matchen på det här sättet.
Det enda positiva jag kan tänka är ff vinn 3 förlora 1... då borde vi klara oss. Det håller än. Vinn minst 3 raka nu!
Hockey är en underbar skitsport!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Rallarn: När jag spelade hade vi alltid höga krav, tog vi poäng var det nöjsamt, blev vi utan var det lite jobbigt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
UbbeNils: Om man ska beskriva vad som definierar en förlorare så måste det väl vara en som gläds åt en förlust
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
UbbeNils: Höga krav = Framgång, bara glad att vara med = Låg framgång.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
mikenomad: jäklar vad radikal du är! ✊


Jag funderar och funderar på vad fan jag såg i em…

Ska jag klandra coachningen kanske?

Det är klart att kör man skiten ur Hanzl så kommer det ge effekter i offensiven.

Hanzl Hartman kemin har givit laget två kedjor som kan behålla tryck och skapa momenten i offensiven…

Det blir lätt lite för tunt med Rattie som enda riktigt starka offensiva hot.

Man går ju runt på lite folk nu och just i år verkar varenda jävla hockeyspelare bli kvar i sina skitklubbar ist för att finnas tillgängliga under säsongen.

Måtte det komma lös en transatlant med två talanger: fart skott.
Eller en tjeckisk lurgubbe som kan leka med Hanzl i offensiven med.

Det är känsligt det här.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Sputnik: nej jag är långt ifrån uppgiven, vi har ju gått ifrån att vara klappsämst till ett SHL lag som kan plocka poäng av vilket lag som helst men är man inte frustrerad över att tappa 2 pinnar så är man fan ingen vinnarskalle. Tappa 2 matcher samma vecka är olater som går att slipa bort så än finns det hopp!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Rip Kirby: cut him loose?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
mikenomad: Jo förlusten dag känns sjukt tung,men kan sunkiga Malmö ta poäng av Skellefteå så FÖRVÄNTAR jag mig Timråvinst på torsdag. 😉
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
BlackBay: ja bra
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
KniveN: Köper ditt argument helt. Hade Timrå velat ha Liljegren till 100% hade han redan varit tillbaka i spel. Han har haft sina framgångar på den nivå han hör hemma, vilket är i Västervik.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
mikenomad: Hade vi bara vunnit två eller tre matcher under vår downperiod så hade det varit lättare att acceptera såna här tapp. Men nu har vi extremt mycket att ta igen så jag förstår dig, känner likadant!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
mikenomad: Ok, tur att vi är olika. Jag är i alla fall glad och tacksam för dom poäng som Timrå skramlar ihop.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Ja inte fan firar jag ikväll. Så mycket är säkert, det ska ni fan ha klart för er. Åt helvete med en "stark" bortapoäng, vi slarvade bort två 🤮
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Tyrattie: Tar vi tillbaka Liljengren så blir vi nog fast med honom även när spelare börjar komma tillbaka.

Regler för lån
"För utespelarna gäller att maximalt två SHL-utespelare kan lånas in vid två tillfällen under säsongen.
Scenario 1: Spelare 1 och spelare 2 kan vara i en HockeyAllsvensk klubb vid varsitt tillfälle under säsongen.
Scenario 2: Spelare 1 kan vara i en HockeyAllsvensk klubb vid två tillfällen under en säsong, till exempel tio matcher i oktober och fem matcher i januari."
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
söder över: precis så. Kan tillägga att Hanzl spelade 27:42 idag, och Perte lirade 24:29.

3:e matchen på 5 dagar. Tro fan att framförallt Hanzl var trött mot slutet
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
nila: klart att det blir misstag, vi är ff nykomlingar. Men det mest glädjande, vinst eller inte, är att det släpps in förbaskat lite mål. Jag kommer ihåg förra sejouren då det var 4 till 5 mål i baken i varje match!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Bee: 50/50 chans, man såg ju på stackarn att han inte var där, så jag tror inte han hade sträckt upp handen och sa, jag tar straffen!! Men det är möjligt han fick en boost självförtroende över en missad straff..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
The great one: ja det är din åsikt. Men skotten och puckinnehavet talar väl sitt tydliga språk. Nää, det är inget hån. Jag har sett det här Timrå rappare i benen än ikväll.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Grym krigarmatch av Timrå återigen!! Vi går på kort om folk men det skiter laget i och bara köttar på! 💪🏼
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Håkkybåkky: Hoppas verkligen att Didde är tillbaks så fort som möjligt, han kan vara skillnaden i matcher som i dag.
Annars så tycker jag att vi gör en kämpa match i dag, men surt att torska med 13-sek, kvar.
Alla till ladan på Torsdag.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
söder över: det kan inte vara så enkelt att energinivån är lite låg efter att ha gått kort med folk ett tag, vissa ledande spelare har ju väldigt mkt istid och det håller sällan i längden även om jag tycker att de gör det jäkligt bra hittills!

Svårt att vara besviken på arbetsinsatsen på sistone, men finns alltid saker som kan göras bättre och väldigt enkelt att sitta på sidan och vara expert som vi så ofta anser oss vara här inne, tycker personligen att de börjar få ut väldigt mkt av vad man kan förvänta sig av detta lag nu, många andra lag med mer namnkunniga spelare som presterar betydligt sämre nu!

Hoppas de kan ladda om ordentligt och komma med ny energi till på torsdag! 👍
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Håkkybåkky: jag förbehåller att du har rätt för absolut. Ett antal spelare fick det riktigt tungt idag.
Kanske främst PS och Hanzl.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Håkkybåkky: Håller med till 100%!
Fantastiskt bra jobbat av laget! Häftigt vilket jobb som läggs ner för att ta poäng i matcherna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Håkkybåkky: jap energin tröt på slutet. Spelare borta och mot ett bra och snabbt motstånd. Skulle nog säga att Timrå var 100% påslagna idag som med lite mer tur hade kunnat sno 3p.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
söder över: jag förstår vad du menar, men min hållning är snarare att soppan tog slut i tredje. Exempelvis såg en sådan som Svensson riktigt seg ut, framförallt sista 10(och han ger tamigfan alltid 100%).
Hjärtat och insatsen fanns där, men inte benen/orken.

Trots att det var riktigt surt att släppa in ytterligare en puck till med 13 ynka sekunder kvar så är jag ändå jäkligt stolt över vår insats.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
The great one: ja bara för att jag lyfter detaljer som jag anser att man inte kommer upp på det vis jag hade önskat betyder inte att matchen är en katastrof.

Jag saknar desperationen. Jag tycker inte att spelarna ger allt i em.

Vissa av spelarna gör absolut det.
Svensson Westerlund LaLeggia Hanzl Rattie Hartman Lööke även Bohm öser på men det kommer främst fram i försvarspelet…

Vi var ofta nöjd där när man löst en situation.

Det fick inte kosta så mycket att vinna puck högt i banan och hålla liv i längre anfall ikväll.

Jag har sett Timrå göra klart bättre bortamatcher än detta om du med det menar att Timrå anpassar sig till att stänga ner hemmalaget hellre än att ta risker offensivt.

Jag tycker att frånsett andra perioden så hade Timrås chanser till 3p varit klart större om man försökt gå framåt hårdare.

Men om om fanns så…

Jag vill bara att det ska vara tydligt att jag inte sågar Timrå idag. Bara att jag inte tycker de gav allt dom har…
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Timrågogogo: Jaaaaaaaaaaaaaa

SAIK vänder och vinner på straffar!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2021-12-04
Timrågogogo: Bara 1 poäng för Malmö till slut
Låst ämne

« · 2263201 · »