1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600332 inlägg · 6212 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Per Svensson är en sådan jävla kung!

En krigare! Respekt upphöjt i 100!!!

erathoo: verkar inte vara handen iallafall....

Tjänar man 200-nånting per månad och får böta 5000 för en seger så blir det tandlöst ja

erathoo: Knä istället vilket bådar inte gott.

Laken: Äre SDHL vi ser ang domarens nivåer i år 😡

JJ är seriöst den enda som håller oss ifrån att det står 7-0

växjö 100% i timrå zon
0 % i egen zon
tragiskt

Sputnik: Efter spelet vi sett i första tre matcherna början man undra om inte experterna har rätt trots allt som tippar oss plats 10-13

Sputnik: torde ju vara revanschsugna efter detta iaf! Vilja visa att man kan bättre! Och svårt att klaga alltför mkt på tidigare matcher då de trots allt vunnit även om det inte sett super ut spelmässigt! Men finns nog inga enkla matcher i shl kommer få kämpa för poängen hela vägen!

Jag tror publiken kommer tillbaka till LHC-arena.
Det här är bara som en jävla inställd Uffe Lundell-konsert.

Typ bara en annan typ av konsert.

Älska Timrå IK! Alltid!

Reign in red: matchen förlorades när nån smart jävel här inne skrev ”vid vinst går vi upp i sannolik serieledning”.

Sen det sjuka med filmningar är ju att det bara blir 5000 kr i böter. Cooper riskerar ju egentligen ingenting (förutom sin heder) när han kastar sig så där. Det måste bli avstängningar vid filmningar.

Smokey: Någon som har sett Hartmann i andra perioden?

Sheriffen på isen igen! PUH!

Ahpl: Faktiskt inte, jag brukar ha koll på alla som är på isen men jag har verkligen inte sett han alls

Märkligt vi är så totalt uddlösa framåt.

JonteD: nu kör jag fulstream för jag betalar inte när Johan Edlund kommenterar. Bitter fortfarande sedan fröken Sverige dumpade honom för evigheter sedan. Den andra gubben är helt ok.

Sputnik: ska man vara ärlig har det ju rent spelmässigtt sett bedrövligt ut i samtliga matcher... Sen har vi haft turen att vi haft en storspelande målvakt att tacka för poängen i de två första...

The great one: Men både Hanzl och Wedda in på detta så MÅSTE det finnas chans till bättre offensiv kraft.

Ahpl: spekulerar helt nu. Men kanske spelade småskadad i första? Kan ju förklara hans insats i första o nu helt borta.

Lander "Ääe de inte mycket att hänga i granen idag, alldeles för dåligt från vår sida, slarvigt i passningsspelet."

Lander! Älskar karln. ♥️

Smokey: vi kan inte vinna alla matcher så man får trösta sig med att Brynäs förlorade också.

Heja Timrå

nila: jo men det ser väl ärligt talat ut exakt likadant denna match som de föregående 2 första. Skillnaden är att vi blir straffade på ett helt annat sätt denna match. Sen skall jag vara ärlig, jag hade aldrig tvekat att gå på match i allafall. Jag tänker mest på medgångarna..

Lander sammanfattning 100%
önskar 1-4 2-4
vad händer då?

JonteD: Lägg ner det där töntiga jävla tramset

Om all kämp å slet som Sheriffen å Väggen Ida så had vi vari mä i matchen!!
Vakna för helvete!!!
Uppladdat:

500x0-f25502c1-751e-402b-9ce7-e7fea65958e7.jpeg

Timrå var inte påslagna från start och inledde bedrövligt. Där är vi alla överens. Men två frågor:

* Landers utvisning för BOARDING. En vanlig stillastående situation vid sargen där det petas med klubban efter isen?!

* Erixons utvisning (onödig som vanligt…). Men hur kan det bli 5 min för en lite sen men helt vanlig tackling?!

Dubbeld: Hermann har inte spelat en enda sekund i andra perioden.

roger_sundsvall: jävla kung att vi har Lander som kapten! Han kommer se till att ingen kommer gå på halvfart denna säsong.

Wikegård: Vet du vad du åkte ut för?
Inte ett ont ord om domarn från Lander.

Ingen visste vad han åkte ut för. Sånt där retar mig.

roger_sundsvall: Tyckte att Wikegård sammanfattade det bra också. Förvånansvärt positivt till Timrå, men en nykter sammanfattning.

roger_sundsvall: wikegård. Vad åkte du ut på?
Lander:vi står där å knuffas i 10 sekunder så jag vet inte vad jag åkte ut på.
Wikegård....mmmm.
Sammanfattning: låg nivå av domaren.

Första perioden, helt utspelade.
Andra perioden, fullständigt bortdömda av enögda domare.
Tredje perioden, försöker domarna kompensera och ge oss en chans?

Olli Hahl: Nej, och inte fan sa han ett enda ord till domaren när han åkte ut heller, han har bättre saker att fokusera på än domarna, fan vad han sliter och gör det han kan iaf.

Karlsson74: Tycker det är märkligt under dessa tre matcher är så uddlösa framåt trots att vi ska ha så otroligt bra offensiv kraft.
Förvisso har inte Wedin anlänt och Hanzl haft stor frånvaro men ändå...... pinsamt svag offensiv

Periodpaus. Tryck en halv dosa lös, en balja med sumpkaffe och 14 bananer. Sluta bete er som skitnödiga kattungar och hoppa ut på isen som kåta vargar. Visa lite jävlar anamma och gör en bra period!

BlackBay: Ja Dahlén i princip osymlig i 5 mot 5, inkörningsperiod?

{9037}: Får hoppas att det är halvfart vi sett hittills..

Ahpl: Hartmann verkar bänkad? Om han inte är skadad dvs. Han var inte inne i andra iaf vad jag kunde se

Laken: känns som att det börjar växa fram en filmningskultur inom ishockeyn. Alldeles för lätt att släppa klubba vid rapp, slänga sig vid ryggkontakt mot sargen och så fort man får kontakt slänga sig. Domaren går ju på det gång på gång. Det är för lukrativt just nu, det visar sig i alla matcher.

Timrå Isstadion: Edlund och Kronvall ligger i topp som kommentatorer i min bok. Inget trams, bara sakliga och kunniga kommentatorer.

FH - avdammad: Tvärtom Har oerhört svårt för Edlund . Har nån sorts överlägsen stil och lite föraktfull mot mindre klubbar . Kronwall är bra , lugn och saklig

Timrå Isstadion: Pratar du med mig elr???????????????????

Svensson står seriöst på bena efter att ha täckt mer skott än någon annan av våra backar på hela matchen och glider ut igen på isen vid nästa byte.

Han må inte vara på topp idag men då fan gör han 100ggr bättre än samtliga på isen idag. Karaktär har karln.

Wedda kan gott och väl komma tillbaka för HV matchen den 29:e, också kan vi bänka Lundin.

Zäta75: Spelar man så nonchalant som han gjorde så är det helt rätt.

BlackBay: Vår uddlösa offensiv kan väl delvis förklaras att vi sitter i utvisningsbåset mest hela tiden.

FH - avdammad: Alltid massa jävla dårar som ska klaga på kommentatorerna, då kan man ju inte vara så jävla insatt i matchen om det är där fokuset ligger. Har man inget bättre att skriva om matchen så måste man ju ifrågasätta hockeykunskaperna och vad man lägger fokus på under en match.

Hoppas analysteamet och spelarna kör ett riktigt gediget seminarium nästa vecka i hur man sätter spelet i offensiv zon och hur man undviker onödiga utvisningar.

BlackBay: Det är många som inte har förstått vilken nivå som gäller. Vissa som ska stå utanför laget men vissa som ska vara bärande spelare. Pettersson tycker jag är relativt osynlig. Dahlén lika så. Dom har förvisso gjort mål men i PP. I spel 5-5 tycker jag dom faller bort. Hartmann måste kliva fram, fan det här är ju hans chans och han åker runt och glider.

Vi kommer förlora många matcher i vinter och en torsk mot Växjö borta är väl ingen katastrof men ante, dags att sätta ett grundspel, det går inte att bara förlita sig på att man ska göra mål i PP.

FH - avdammad: Håller inte med, märks att Edlund gillar vissa klubbar och inte gilla andra klubbar

« · 2378331 · »