1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599481 inlägg · 6212 ämnen

Vem ska man tro på, tro på.....?

Vem ska man tro på, tro på.....?
Kommer osökt att tänka på Di Levas eminenta sång: "Vem ska man tro på, tro på, tro på när, tro på när det är så här?" när man har läst GB:n nu.

Var inte på matchen men med tanke på inläggen så verkar spelet inte se allt för bra ut inför KS.
Ska man vara orolig eller kommer det att bli en bättre inställning i KS? Är vi inte bättre än ett ordinärt allsvenskt gäng?

Några säger tvärtom: att i träningsmatcherna är inte den rätta fokuseringen inne, man laddar inför KS o kommer att spela betydligt bättre.
En inställningsfråga mao?

Sen klagas det över värvningarna, visst det var inte så lyckat med facit i hand, men måste det ältas hela tiden?
Vi har det lag vi har o grabbarna blir ju inte mer positiv av att höra av supportrana hur dåliga dom är hela tiden, dom försöker o dom kommer inte att vika ner sig i KS.
Det dom behöver är positiva tongångar nu inför KS o i KS, det som har varoit har varit o dom är medvetna om att dom har gjort en dålig säsong.

Så ge dom nu allt stöd dom kan få i KS, dom behöver det o vi behöver det!
Om dom kgör allt dom rimligtvis kan o vi gör allt vi kan, då kommer vi tillsammans att försätta berg!!!!!

Timrå IK är till för att stödjas!!!!!!!

Sv: Vem ska man tro på, tro på.....?
Mycket bra sagt rådbjer!!!

Det är nu vi måste visa vårt stöd som bäst, nu ska alla fans som mer eller mindre lessnat under säsongen tillbaka...! Med starten i Johanneshov Isstadion på Onsdag...! Kom igen o anmäl er nu...!

Alla till Hovet!!! Timrå IK behöver er hjälp!!!

Jag kan bara säga LYCKA TILL!

Jag hoppas att ni kommer att klara av att stanna kvar i Elitserien. Jag hoppas dessutom att det blir Leksand som tar den andra platsen.

Det skulle inte göra ont om AIK fick sig en resa i de lägre serierna, en riktigt lång resa.

rådbjer:
För bannat bra skrivet, själv tänker jag på Mikael wie och låten Vem i hela värden kan man lita på,,,då man läser G-B:n där vissa skribenter beter sig som gerilla solndater och spelarna behandlas som invånarna, med ren psykisk våldtäckt ibland,,,men far och mor är döda och vår lärare har tagit gif, och vår präst från konfirmationen står och peckar,,,,Ja när allt är ett helvete så måsste man sluta samman och stödja varrandra spelare såsom klack, vi måsste ta varrandra i hand alla och stödja varandra,,,det håller inte med att skylla på anndra saker likt barnen i sandlådan, DET VAR INTE JAG DET VAR HAN, mänskligt syndrom, Vist!! man måsste hela tiden ha någon att skylla på, utan att tänka på den logiska förklaringen, som alltid fins, och utan att tänka tredje part som far illa, så slänger man sig över med en brutal psykisk våldtäck,,,,,,,,

Så mycket begär jag inte men dissa inte laget före eller under K-S, lägg energin på att heja fram laget istället, så behåller lager självförtroendet och lagmoralen,

Förhoppningsvis så är grabbarna i Timrå IK ordentligt nertränade för
tillfället. Dom borde åka omkring med mjölksyra upp till axelhöjd
för tillfället. Ingen lirar bra hockey efter att ha åkt ett Vasalopp! Så
borde våra rödvita krigare känna sig nu. Skit i alla jävla cuper och
fjölturneringar!

Det är onsdag den 27 mars som är viktigt. Allt annat är en lång och
jobbig resa dit.

Att skribenterna på HS gläfser som pitbulteriers i kölvattnet på en
löptik är inget ovanligt. Värre vore om det rådde harmoni och
stillhet... Jag förstår rastlösheten och oron.

Nu flödar adrenalin och fradga som får Mhülegg att framstå som en
torr öken. Hovet kan ge fan i att ladda ismaskinerna med vatten.
Det är bara att kyla ner saliv och snor från 100-tals fanatiska
TIK-supportrar. Isen i Hovet kommer att fyllas av så många gener
av hockeykultur och anrik historia, att Svenska Hockeyförbundet
bara kunde plocka upp den historiska isen och rama in den till
eftervärlden.

Nu handlar det om urkraft. TIK står när dom andra faller!

Bra idé att kyla ner Hovet med saliv o snor från TIKsupp. kommer att bli halt för små råttorna då.
Men om det blir en flygande hälsoinspektion så kommer ju hela Sthlm att sättas i karantän, vilket inte vore helt fel.

Jag kan se synen framför mig: Snor o salivvrålande suppar som Smokey, mike, HH i spetsen för en hord vrålande mini muhleggs.
Kan det bli annat än en kraftig, härlig slemdrypande match som vi går segrande ur!!!!

Timrå IK är till för att stödjas!!!

rådbjer: Jag tror att ett visst mått av oro är befogat. Bristande inställning i träningsmatcher må vara en sak, spelet sett över hela säsongen något annat.

Jag personligen håller Timrå som tredjehandsfavorit i Kvalserien, efter Leksand och AIK. Leksand har visserligen inte 'mött kvalificerat motstånd ännu' (som man säger varje år om lagen underifrån), men så överlägset som Leksand varit i år har, mig veterligen, inget lag varit tidigare.
Kunde SSK och LHC ta sig upp förra året (och Timrå och Löven året dessförinnan) ser jag inget som tyder på att Leksand inte ska göra detsamma. De psykologiska effekterna av att komma in i kvalet som ett vinnande lag ska heller inte underskattas. Liksom effekterna av att förlora sig dit.

AIK gjorde en bättre Elitseriesäsong än Timrå, dessutom har man klar plusstatistik från mötena lagen emellan. Därför håller jag AIK som knapp förhandsfavorit till någon av de två första platserna, och klar favorit i mötet på Hovet den 27:e.

Dessutom tillkommer väl Löven (enligt lagen om alltings jävlighet) som en dark horse med potential att både sänka Timrå och själva gå upp.

Så, i mina ögon ter sig kvalet extremt ovisst. Självklart hoppas jag av hela mitt hjärta att Timrå, trots det prekära utgångsläget, på något sätt ska klara av det ändå. Men: det kommer inte att helt plötsligt 'vända'. Anfallarna kommer INTE att 'åka åttor runt försvararna' och leka hem matcherna mot Boden, Löven (eller vilka det nu blir) på en skridsko. Det kommer bli fruktansvärt tufft.

Nu gäller det att vi supportrar ställer upp. Ett mäktigt publikstöd kan vara den tunga som får vågen att tippa över till Timrås fördel. Enade vi stå, söndrade vi falla.

Bragd Birger: Tror också att det kommer att bli tufft, mycket tufft!

Men det jag menar är att det är ingen mening att gnälla på det som har varit, säsongen har varit usel o det vet spelarna också!

Varför då trycka ner dom ändå mer, dom behöver all den uppmuntran dom kan få.
Det är väl inte så kul att få skit hela tiden tom from supportarna dag ut o dag in.
Visst vi har alla våra åsikter men nån gång får det faktiskt räcka!

Nu bör vi alla stödja Grabbarna så att dom krigar i varje byte o sliter hela matcherna.
Tror inte dom kommer att vika ner sig, aldrig!!

Dom kommer att vara dom 1:a på 2 säsonger av ES lagen som klarar att hålla sig kvar.
O vi bör göra alltför att stödja dom även här på GB:n, sen kan vi göra utvärderingen efter säsongens slut!!!

Timrå IK är till för att stödjas!!!

rådbjer: Tror vi är överens om det mesta. Dock har vi lite olika uppfattningar vad gäller den kritik som förekommit under säsongen. Jag personligen tror inte att inlägg av typen 'fan vad Timrå är usla!' eller 'Spelarna ser ut som vilsna höns ute på isen' får spelarna att börja snorgråta a'la Helena Bergström.
Man får ros när det går bra, ris när det går dåligt. Så ser den bistra verkligheten ut för en hockeyspelare på den här nivån.
Därmed inte sagt att jag gillar allt jag läser, långt ifrån. Kampanjer mot enskilda spelare, t ex anser jag vara extremt olustiga.

Jag instämmer med föregående talare.

Det är väldigt lätt att klaga på enlskilda spelare när det går dåligt, kolla bara på hur Tommy Salo hanterades efter OS-fiaskot!

Men ni har ju ett gäng sköna lirare i Timrå, som kan vara med och avgöra det hela.

Alla tänker nu automatiskt på Z, som naturligtvis skall vara den stora stjärnan som räddar Timrå, men det göt inte jag.

LINUS FAGEMO! Trollhättepojken som lärde sig lira i Frölunda!
Där har ni en kille som verkligen inte skäms för sig, och som inte drar sig för att slita som en hund, för att laget skall lyckas.
Ni skall se att Linus blir en av de stora profilerna i kvalspelet.

Bragd-Birger: Ja men då är vi ju överens då :))

Instämmer i vad du säger om kritiken som förekommit.
Men det jag vill ha fram nu under dom sista, avgörande skälvande timmarna av den här säsongen: är en positiv härlig anda som kommer att spridas ut till grabbarna.

Om dom märker att vi litar o stöttar dom till 110% så nog måste dom väl känna sig mer taggade att visa att vårt stöd betyder nånting för dom????

Spec. nu under KS!

« · 68762