Helg Ernest: Ska man värva folk från industritoppen får man räkna med att betala de summorna, där ligger vi nog lägre än många andra klubbar skulle jag tro...
Bergius: Om du har någon som helst koll på hur det fungerar i dessa kretsar så brukar inte det komma som en överraskning när "supportrar" som dessa kommer på besök utan det brukar vara planerat i förväg, nog om detta, det är varken första eller sista gången LHC supportrar är inblandade i detta.
"Firmor" brukar göra upp om att träffas och boxas, ja. Däremot har jag fått uppfattningen att man knappast ger sig på de "vanliga" supportrarna. Och inte på en offentlig plats som denna. Konstigt, SSK-fans attackerar WL:s supporterbuss och ger sig på helt oskyldiga, DIF(?)-fans skickar två kvinnor till akuten efter att ha blivit träffade av kastade flaskor, och allt är tydligen LHC:s fel. Lyft blicken lite.
The Penguins have recalled Tomas Surovy from Wilkes-Barre Scranton (AHL) because of injuries to Zigmund Palffy and John LeClair. - Pittsburgh Tribune Review
HÄR KOMMER MINA FÖRSLAG PÅ HUR VI SKA VÄNDA (KVALSERIE)TRENDEN:
1) Gör Kent Manderville till lagkapten. Inget ont om Sanny Lindström men Manderville känns som den naturlige ledaren och KRAVSTÄLLAREN i den situationen vi försatt oss i. Sanny och Robban blir assisterande.
2) Göra sig av med några av de spelare som underpresterat (se nedan).
3) Värva nya spelare (se nedan).
4) Vidare så bör man också tänka över om inte Kentas "bensin" tagit slut? Precis samma sak som hände med Peo Larsson. Max tre år bör en tränare stanna i klubben. Om klubben kommer fram till det jag antyder ovan så har vi den naturlige ersättaren i Mikael Andersson, en ny röst i omklädningsrummet!
5) Nubben bör så klart stanna! Även han har rätt att misslyckas någon gång.
Problem: Vi har två jämnbra ANDREmålvakter. Åtgärd: Bort med Oksa och in med en riktigt bra FÖRSTEmålvakt (Kapanen?). Se också nedan!
Problem: Vi har inga målskyttar! Åtgärd: Värva! Se nedan.
STÄLL KRAV: In med sportchefen, Nubben i båset. Låt spelarna förstå att de som inte presterar försvinner.
STATUERA EXEMPEL: Ersätt de som inte gjort/gör skäl för lönen. Om det sedan är tre eller fem stycken är upp till Nubben, Kenta och Micke att avgöra.
VÅGA SATSA: Acceptera att vi går ett par miljoner i förlust denna säsong, det är faktiskt våran elitserieplats som står på spel.
Spelare in: Kimmo Kapanen Mark Muphy Pasi Saarela Valeri Krykov + x antal andra finnar som Nubben nog har koll på.
Spelare ut: Mika Oksa Blake Sloan Christian Söderström Andrée Persson/Svensson Jens Peter Ström Mattias Wennerberg
Eller vad tycker ni? Vad har ni för förslag till åtgärder?
Laken: Du har slagit huvudet på de flesta spikar till 98% klockrena förslag.. Har dock en liten avvikande mening om några spelare om skall bort.. inte A.P....han kommer att vara kanon o bli allt bättre eftersom rätt ålder. rätt fysik osv. J.S snart 27 kanske du har rätt i..inte säker.. Mark Murphy ger inga bra vibrationer..hoppas han är mer än vad det hittils varit i Finland.. en lätt förbättrad..Sloan Kryckan måste få stanna hemma hos Louis L. ..Hans spelförståelse o klubbteknik är ju fortfarande enastående ..men vi behöver nog helst en snabbare skridskoåkare. Hoppas på några överraskande signaturer nu i veckan!!
Ja vi vill alla att Timrå ska värva jag är orolig för panikvärvningar.....
Surovy och Saarela kunde varit grymma spelare att värva men nu då Surovy och Saarela inte är lika aktuella längre verkar det som om man inte tänker i Timrå????
Mark Murphy - Han är inte bättre än Sloan. Deras statestik från AHL förra året är skrämmande lika.... Varför ens byta???? Ta ngn annan hellre någon från Allsvenskan.
Toni Häppölä - Vem är detta en 24 åring från Helsingfors, gjorde sin bästa säsong 03/04, då han gjorde 28 poäng på 51 matcher. Denna säsong har han gjort 5 mål och 2 Assist? Men snälla värva inte medelmottor, finns sådana i Allsvenskan som jag lovar är billigare....
Timrå får värva spelare visst - Jag hoppas inte att det blir dessa två... Då kan vi lika gärna spela med de vi har eller varför inte ta upp två juniorer, var väl några där som gjort närmare 20 mål.
Kimmo Kapanen har för övrigt en räddningsprocent på 89.79 % på 30 matcher.....
Laken: Kent Manderwille har väl redan ett A på tröjan? F.ö. är det nog viktigt att den med C på tröjan tillfullo behärskar det svenska språket. Domarna är ju inte speciellt bra på engelskan.
Surovyoch Saarela skulle Timrå säket kunnat fått hit om man varit snabbare, De har ju nu båda blivit bättre med tiden och spelar nog kvar där man är idag...
Hade timrå jobbat fortare hade dessa kankse varit i Timrå idag..
Nu tycker jag också att det bara finns medelmottor kvar men varför inte då ta från allsvenskan????
VAd menar du med att dessa Andrée Persson/Svensson Jens två ska ut från Timrå, jag skulle gärna välkomna dessa två herrar då de ligger 2 respektive 8 i ligan mest gjorda mål i allsvenskan, Lauritzen ligger delad 8 med J.Svensson
Laken: Angående dina "ut och in listor"... Har Crippe underpresterat?! Karln har ju varit jämnare den här säsongen än tidigare, men att det inte märks så tydligt beror snarare på att övriga spelare i omgivningen sänkt sin nivå ett eller ett par snäpp...
Som jag ser det så är det Manderville, Robban och just Crippe som varit bäst bland forwards. Tycker du missar en hel del i din "utrensning", kolla tex backbeståndet. det Svedberg, CJ och Koskinen har presterat är under all kritik...
I övrigt så ser din lista relativt vettig ut, bortsett från Krykov då...
Ambroo: Herregud...om Crippe tillhör dom som varit bäst, då kan dom lika gärna lägga ner hela A-laget...för då kommer det att gå illa, ja han kämpar på det gör han men han skapar ju ingenting...fladdrar omkring på rillerna o ramlar, den skulle dom skickat innan denna säsong.
kockjanne: Håller med dig han får inte ut de där lilla extra, Han är en av dom som är grymt värd att göra ett par mål pga att han kämpar grymt men åstakommer dock inte mycke Tycker ja iaf
We´ll never die, we´ll never die,We´ll keep the red flag flying high And Timrå Ik will never die!
kockjanne: Skapar han ingenting?! Kedjan med han, Robban och Gahna är väl den som vi sidan av kedjan där Mandeville placerats i varit den mest kreativa!
Tycker dessutom att han jobbar på ett helt annat sätt för laget än tidigare, och är också en av de få som klarar av att dela ut en offensivtackling.
Slutligen så är han icke att förglömma en av 3-4 spelare som verkligen har ett TIK-hjärta!
Laken: anser att även CJ skall stå på "Spelare ut listan", Även Gahn är på gränsen men han får säsongen på sig att visa något. Förstärk A-jun med Crippe resten av året.
RTS: vad ja hört från en kille som jobbar/jobbat med en i båset att CJ och sloan är några som åker fast de hörde ja för typ en vecka sig kanske ändrat sig? men mindre troligt
Jesse P: Du inbillar dig väl inte att det viskas i öron till höger och vänster om vilka som skall få sparken eller rekryteras, för skulle det vara så tappar jag allt förtroende för personal och tränarstab inom föreningen.
Drar mig till minnes att in backförstärkning gick om intet för ett antal år sedan beroende på att det var folk som inte kunde hålla käften.
Så mina vänner, får man be om största möjliga tyyyyysssssttttnnnaaaad.
lungan: Tror också de två skulle tillföra mer än Murphy..vana vid svenska rinkar o spelsätt..alla med amerikanskt el. kandensiskt namn är VERKLIGEN inte några nya "Manervilles".. han känns unikt bra oavsett rinkstorlek/spelsystem..
kalle anka: Har faktiskt tappat allt vad förväntningar heter på nyförvärv nu.... måste medge att jag inte skulle bli förvånad om det dök upp en "ny" blake sloan, dvs nån som sprätter ur sig några få poäng / säsong
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.