1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Whoooohooooo! Let's empty the tank!

1236844 · » Till forumet


Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
!!!!1!11!!

WIN FFS!1
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Yellowcard: Om Timrå är tröttkörda nu så ligger vi jääääääkligt illa till.

Knylan: ...och då röstar tant på? Skit i allt och alla och häng med på lördag för bövelen. Vi kommer ha det mysigt.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Yellowcard: Laddad och nervös i en härlig blandning.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
superfalle: Ja vi får hålla tummarna. Imorgon gäller det!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Yellowcard: de som jag tyckte kändes bra var att backe såg så där lugn ut .. inget sprattel .. toppar han formen lagom till slutet .. jag tror de
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Att analysera matchen är meningslöst eftersom allt har blivit sagt. Men några andra perspektiv på det hela jag tänkt på är:

Vi möter ett av elitseriens formstarkaste lag. Vi har dessutom jävligt svårt mot DIF där nere i hålan. Djurgårdens klack var riktigt bra igår och lyfte laget gång på gång - när de satte igång så var det ett enormt tryck. Timrå spelar också bättre när klacken sätter igång "på riktigt" i Eon också.

Ja jag vet inte jag, tänker inte gräva ner mig allt för mycket kring den här förlusten, men är rädd för att Timrå är lite tröttkörda. Man såg ju samma tendenser mot LHC också. Hoppas detta är en tillfällighet och vi visar rätta takter hemma imorgon mot SAIK.

Jag vet inte hur många gånger man har sagt det, men det börjar kännas lite löjligt... Säsongens viktigaste match imorgon, vilket man säkert lär säga på lördag också samt sista omgången=)
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Det är nästan så man börjar sakna den där lallarmentaliteten som en stark majoritet på detta forum levde efter tills denna säsong. Då en sån som RockRolf blev fullkomligt lynchad för att han pratade om Timrå IK i negativa och mestadels ärliga ordalag. Jag hatade den mentaliteten då, att man aldrig skulle ifrågasätta och se någonting negativt. Men nu börjar jag fan sakna den. Folk blir fullkomligen uppgivna vid förlusten som igår, även jag till viss del. Tidigare så hade en sån som SMÅLAND dykt in och skrivit sitt 3000e inlägg av exakt samma karaktärer som alla inlägg innan, dom var fan identiska dom inläggen. Exakt lika långa och exakt samma formatering, 3000 gånger. Garrar och lall on. Jag ville strypa karln. Nu vill jag nästan ta i så pass mycket att jag vill hälsa honom välkommen tillbaks, det var längesen nu, SMÅLAND. Tryck in caps lock och kör bara.

Men vafan, kom igen, egentligen. Det hade i grund och botten varit jävligt förvånande om vi gått in och bara spelat ut DIF. Det hade gått att grisa sig till ett kryss möjligtvis, med enorma mängder tur. Det var jävligt menlöst igår, men jag tror ändå inte att vi kan dra så stora växlar av det hela. Det där grisflytet tror jag kan komma på lördag istället. Jag kan inte minnas att vi slaktat SSK någon gång nere i Tälje sen vi gick upp, och det lär det knappast bli på lördag heller. Men det kan bli en sån där knapp jävla vinst. Där vi vinner men man fortfarande får gnälla utav helvete över att vi inte vann med fyra-fem mål, dom är trots allt avhängda. Att vi sedan inte slagit dom stort där nere på evigheter är av underordnad betydelse.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
lungan: hade vi haft flera stycken styf hade vi torskat i går ändå .. men visst måste han tillbaka .. ska bli intressant att se vem som går in i första i stället för timo ..
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
vi får väl ta oss till nån träning och skrika "Whoooohooooo! Lets empty the tank!"

kul och se vad de blir för reaktion:)
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Attityden som rubriken syftar till försvann när Styf blev skadad.

Utan Styf inget slutspel med Styf Slutspel.

Styf är den viktigaste spelaren i laget. Han är kapten och har stöst hjärta för klubben.

Vi behöver Styf tillbaka omg.
Kommentera


Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
På Jimmys begäran
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
nectis: Och det blir även på hemmaplan om vi inte komemr bland top 4 ;-) ännu mer perfekt :)

H,b,h,b,b,h
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Final 6 Fredag 10 april 18:30 Kanal 5, dagen vi tar vårt första sm-guld. (jag fyller år denna dag så vore perfekt)
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Laken: Verkar vara en jävla massa namnlistor som ska skrivas på.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Stefan "Linkan" Lindqvist: Whoooohooooo! Lets empty the bankaccount!

Vi vill ha "Sonny" kvar!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Laken: Det finns pengar det är jag helt övertygad om,man behöver inte
tömma kontot.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Stefan "Linkan" Lindqvist: Whoooohooooo! Lets empty the bankaccount!

Vi vill ha Sonny kvar!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
WOOOOOOOOOOOH! Lets empty the tanks boys!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
KniveN: Kan lova att det är tanks som Sonnenberg skrek, vilket är ett amerikanskt slang för, "vattenflaska".
Kommentera


Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
dr-nix: Försöker fortfarande höra vad han säger. Men får det inte till tank iaf. Låter som tags eller tanks går inte riktigt höra..
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Föresten det lät som Challe sa:

"Whoooohooooo! Lets empty the tanks! boys" inte tank..
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
El Maco: Jag skulle vilja påstå att det är en myt att undertecknad startar så många trådar, möjligtvis förr. Har ingen riktig koll själv men till exempel under denna säsong tror jag inte det är så många!?
Däremot lever ofta mina trådar väldigt länge, vilket tyder på att det ofta finns en viss relevans i dessa.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Brynäs tank var visst tom redan vid nedsläpp.
Zacke håller inte det vet ju alla.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Hahl Bundy: "Zacke är det ju ingen Modoit som gillar."??!? Idag ÄLSKAR vi alla honom!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Hahl Bundy: Karln är ju lång och smal och uppenbarligen dessutom ihålig. :-)
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Uppvisar han spelet som igår o Vi spelar som igår då blir det minst 2 siffrigt. Låt säga 12-15 mål ungefär :)

Psst! Han har en stor lucka mellan benen. Schyyy säg inget!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Hahl Bundy: Precisera gärna svagheterna, inte för att de var direkt otydliga igår. Har läst lite supporterreaktioner från det lag han lämnade när han skrev på för Modo och de var väl, lindrigt sagt, övervägande tacksamma för att Modo förbarmade sig och befriade dem från Morrisson...
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: F.ö har jag hittat Morrissons svagheter. Det gjorde tydligen Skelet oxå. Jag menar det kan ju vara bra inför nästa veckas match för han får väl stå?
Zacke är det ju ingen Modoit som gillar.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Själv orkar jag inte engagera mig i det där. Inte när världssituationen ser ut som den gör o trots att det är eldupphör i Gaza. :)
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Sen kan jag inte låta bli att filosofera vidare på detta och lite självkritiskt fråga mig; Är det att vara kappvändare när man skriver negativt om ett lag som spelar dåligt och ser darrigt ut både på isen och inom organisationen för att sedan konstatera att laget spelar bättre och då ge beröm för det? Han konstaterar ju faktiskt själv att han fått tänka om gällande TIK på sistone.

Så nu tar jag till ett äkta kappvändargrepp och lanserar tanken om att kappvänderi inom sportjournalistik kanske inte självklart är något negativt utan tvärtom kanske något nödvändigt.

Att bara framhålla ett lag från den positiva sidan är supportrarnas roll, inte journalisternas. Även om jag tror att kappvändaregenskapen är väl så eteblerad hos de flesta supportarna också. Inklusive mig själv.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Berglund: Som sagt..att vara kappvändare är nog nån form av sportjournalistiskt signum och Nyström tillhör definitivt eliten i sammanhanget!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Mjoo, kappvändarnas kappvändare är han då iaf.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Inga kommentarer :).
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Det här med journalistiska timråhatare är nästan lite gulligt. Söker man på ordet 'kvalserien!!1' i den här gästboken kraschar datorn av överhettning. Men när en journalist skriver samma sak är det ett uttryck för personligt hat mot klubben. Haha, eller nåt.

Ros, Nyström och allt vad dom heter skriver vad dom tycker. Oftast utan någon större tankemöda eller ansträngning som grund. Å andra sidan: det är hyfsat stor skillnad på att sitta på en lokaltidning och fokusera på ett lag och att ha som uppdrag att täcka hockeysverige och ständigt leverera allmänintressanta texter.
Dessutom, det är inte för den initierade supportern dom skriver. Nu för tiden behöver man inte sitta och ringa en telefonsvarare för att höra ställningen i halvtid. Man kan se alla matcher, läsa statistik, analyser på sisådär femton olika ställen, kommentarer från hemma-/bortasupportrar...osv. Hur fan skulle en journalist på riksmedia kunna lägga ner samma tid och engagemang på varje enskilt lag?

Slappna av en smula. Jisses.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Hell yeah! ;)
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
glenninski: Ska man följa teorin att alla som skriver negativt om Timrå när de bevisligen presterat dåligt, ja då finns de flesta och största Timrå-hatarna på det här forumet.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Ja, är det inte Nyström så är der Ros, är det inte Ros så är det Virus, är det inte Virus så är det N Persson, är det inte N Persson så är det S Persson, är det inte S persson så är det T Andersson, är det inte T Andersson så är det Vinnerborg, är det inte Vinnerborg så är det etc etc. Tycker personligen att det blir lite långtråkigt att läsa om såna konspirationsteorier. Men ska man försvara dessa konspirationsteoretiker så får man väl hänvisa till deras engagemang för Timrå IK. Men jag är glad att spelarna inte lägger detta onödiga fokus på alla dessa människor som påstås hata Timrå IK. Då hade det settt riktigt illa ut. Då hade vi kanske till och med legat efter SSK i tabellen.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Dunc: Konspiratoriskt skitsnack det du skriver.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Om du inte visste det så söker Nyström med ljus o lyckta efter allt som är negativt för Timrå. Sedan så försökar han konsekvent flytta över det dåliga så att det överglänser det eventuellt positiva, om det nu finns något? Den kalrn är så djupt in i själen negativ till allt vad Timrå heter så för mig är han fullkomligt opålitlig.
Det han skrev den här gången har han säkert fått påbackning av ledningen att göra. Läser man artikeln med lite tanke bakom så kommer man underfund om att den var riktigt jobbig att skriva.
Förhoppningsvis så har han mer jobbiga artiklar framför sig!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
mikenomad: Annars ska jag väl säga om Nyström som jag sagt tidigare; tror inte ett ögonblick på att han hatar TIK mer än något annat lag, däremot är han en kappvändare av stora mått.

Känns kunnigare och seriösare än kollegan Ros hos konkurrenten dock.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Skarin: Möjligt att det var Gurra som luskat, Nyström ägnade dock en krönika åt att beskriva vansinnet med lönerna i ES och hade bl.a. (framförallt) TIK:s satsning på Sonnenberg som negativt fokus.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Är det någon som vet om intervjun med Challe efter matchen kommer komma upp på youtube eller något? Detta måste förevigas!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Blizzard: Nyström har väl i stort sett rätt i varje ord han skriver i den artikeln. I det läget vi har befunnit oss i, och fortfarande är, hade han väl all rätt att tippa oss i kvalserien. Men nu är det ju som så att allt, precis allt har blivit bättre på slutet. Vi är bäst i serien sedan den 5 januari men ändå är vi inte på någon säker mark någonstans. Det säger väl allt.

mikenomad: Det var väl Gurra T som hade luskat fram siffrorna kring lönen.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Tank som i "gas tank". Nu ger vi järnet, plattan i mattan tills bränslet tar slut. Och Sonnenberg verkar ha stor tank.
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
arnio: Skulle tro att det är ett Amerikanskt uttryck som betyder typ "kom igen nu, nu kör vi järnet!"
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
HAHAHA Nyström är ju för rolig...Kolla rubriken "Gör som timrå om ni vill gå till Slutspel" Skulle inte vi kvala?!?!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Hej, finns det nån intellegent timråit här som kan förklara vad som menas med "Whoooohooooo! Lets empty the tank! "
Vill han ha hjälp att tömma tanken? Vilken tank? Eller menar han stridsvagn? Isf. vilken stridsvagn?

Hjälp!
Kommentera

Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Hahl Bundy: Man vet aldrig.. 2 Matcher och han har haft en liknande debut och följande tid som Sheriffen hade... Men det är mycket kvar tills Mandervilles nivå ;D
Kommentera

1236844 · »