1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614987 inlägg · 6214 ämnen
« · 1786002 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Kongo: Och du är nöjd med att vara en farmarklubb åt SHL inga höga krav alls men du kan ju gå runt med en sparbössa när man tappar sponsorer publik för att de inser att man inte vill kan nå högre. Vågar man inget så blir det kk ändå begriper nog det flesta utom inavel som mumlar och tror på att allt löser sig när JVM spelarna är tillbaka naivt jävla tänk. Värva eller låna in några för helvete tappar hela laget ändå efter säsongen om man inte går upp.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Vad du blir besviken för är upp till dig. "Så bra som möjligt" är öppet för definition. Den här säsongen skulle det kunna vara att utmana om en SHL-plats. Om TIK skulle lyckas med det fullt ut tror jag ingen skulle bli besviken.

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Vad bra då vet vi det. Då behöver ingen bli besviken om TIK ligger kring nedre kvalseriesträcket resten av säsongen. Men jag trodde naivt nog att både supportrar och föreningen hade lite större förhoppningar än så. Och spelarna i truppen nöjer sig knappast med "så bra som möjligt".

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Timrå IK:s mål är i första hand att (över tid) bedriva en så bra ishockeyverksamhet som möjligt, inte att infria enskildas drömmar eller behov av åtgärder (agera!) i motgång.

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Sonnie skulle ju mer än gärna få komma och ge lite tekningstips i allafall. Tänk att fått ha en sonnie i sitt bästa slag i denna säsongs upplaga av Timrå. Kört han ihop med EP som skulle lagt ett par fina mackor till han att jobba med. Eller varför inte en bulldozerkedja med Boyce, Ludde Nilsson och Sonnie ;)

Sv: Apropå nånting...
Kongo: du menar att man kan inte mentalt klara av av hålla isär begreppen när det gäller korsiktig eventande från långsiktigt sportslig satsning!?!?

Då är man fan snävsynt deluxe!

En sådan grej med Sonnie skulle endast handla om ett avslut för nördiga supporters och sonnie själv...
Kan inte bli snack om några jätteslantar för en sådan sak... men han ska vara försäkrad och kunna betala lite hotell och käk osv för att det ska vara värt att lämna hemmet i Kanada och ge sig iväg till Timrå...

Du behöver absolut inte se min önskan om att podden ska säga åt nubben att jobba på ett avslut med sonnie som om jag tycker det är rimligt att föreningen tar sms-lån och ger sonnie 3,96millar för 3 matcher här!

Den supporter som inte tror att sonnie skulle tillföra laget bra saker även om han skulle spela 3byten per period i några matcher är vilsen...
Jag delar inte Martin's lite djupare religösa värderingar men han hade hjärtat på rätt ställe och han lyckades alltid hitta sätt att visa det för publik och förening...
att han hörs syns och tar för sig gör det bara lättare för andra spelare att under en kort period ta in det väsentliga...

Det är min önskan... den kanske är fjantig eller orealistisk osv men likt förbannat min önskan.
Jag är säker på att du har egna sådana med det får du! Det är det lyxiga med att inte bo i Nord Korea... ;)

Sv: Apropå nånting...
God jul lillasystrar, ses på nästa derby 😜😜

Sv: Apropå nånting...
Man får väl lita på Backlund och hoppas det ordnar sig
Uppladdat:

500x0-timr_12.jpg


Sv: Apropå nånting...
Lakksen: Just den meningen gjorde mig extra nöjd som supporter att höra. Sen har man kanske som supporter förivrat sig med förhoppningarna lite nu när vi ändå låg så länge på top 2. Som Stridh också var inne på så kanske det också påverkat spelarna att vi låg så pass tidigt i toppen att det känts som ett misslyckande när vi nu tappat lite mark. Det är ju en pågående process och det är ju trots allt inte förens i vår vi skall vara som bäst och det finns fler vägar att till kvalserie än top 2 placering. Om man tänker efter så har vi ju trots allt varit med i de flesta matcher vi förlorat och oftast förlorat med små marginaler så det bådar gott om man kan se till att höja lägstanivån ett snäpp till. Önskar er alla HS kamrater God Jul och Gott nytt år.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tack för att du lyssnade! Gällande Sonnenbergs beslut om att inte komma tillbaka, man undrar ju hur många spelare där ute som hade kritat på och tagit pengarna.. Gud vilken legend han är.. Synd att han inte gjorde fler matcher med oss!

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tack för fina ord och att du lyssnar på podden med båda öronen :) "Det gäller att inte klappa sig själv på axeln efter en förlust trots bra match" - Henrik Stridh 2016

Sv: Apropå nånting...
Lakksen: tack för ett grymt skönt Julavsnitt,intressant snack med Stridh då han också stillade mitt sinne lite. Jag tror verkligen som Stridh säger, att nu i vår kommer vi kunna bli att räkna med, 2017 är Timrå Ik:s år sanna mina ord! Vad skall man då säga om Sonnenberg, jisses vilken kille och hockeylirare. Snacka om en kille med hjärtat på rätt ställe. Man blev riktigt rörd när han berättade stolt hur mycket Timrå betytt för han och att hans kids sitter och kör hans Timråklipp från youtube på repeat. Sen hur han dessutom inte hade hjärta att komma till Timrå skadad och få massa pengar trots att han inte skulle kunna prestera för fullt. Om jag hade respekt för Sonnenberg innan så har den definitivt växt ännu mer.

Sv: Apropå nånting...
{7225}: God jul Gällivare! ;)

Sv: God Jul
Mot slutspel det lider i juletider,
Nubben jobbar med plånbok som svider.
Fansen ropar på ny skalper,
hoppas det går bra i Montreals alper.
Roger han kockar i Jämtlandsdräkt.
var tog det vägen, lagets fart och fläkt?
Måtte vi hitta tillbaka igen,
på segrarnas väg till framgången.

TOMTEN ÄR ALLTID RÖD OCH VIT!!

God jul alla hockeyfans! !!!

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Fast just den biten känner jag mig tillfreds med. Skönt snack syftar ju till att inte ställa frågor à la sportjournalist. All feedback är bra feedback dock! Vi tuggar vidare!

Sv: God Jul
GOD jul alla!

Sv: God Jul
God jul alla rödvita. Min julklapp blir att gå på hemmamatchen mot Pantern

Sv: Apropå nånting...
Lakksen: All respekt för ert fina arbete och er inriktning. Personligen föredrar jag dock att få veta mer med korta, öppnande frågor framför "skönt snack".

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Att lägga pengar på en punktinsats med Sonnenberg vore en märklig prioritering. Jag tror på systematiskt genomtänkt arbete och har bilden av att det är så TIK arbetar.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Ta det som en lärdom att en lysande inledning inte innebär att man kan räkna med ett segertåg resten av säsongen.

Jag har förtroende för den sportsliga ledningen men självklart vore det mycket intressant att höra hur de resonerar och hur de arbetar.

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: GOD JUL ALLA!

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Jag gör allt på mitt sätt. Brukar alltid vara det bästa alternativet imo

Sv: Apropå nånting...
{7225}: God jul Gävle! :)

Sv: Apropå nånting...
God jul Sundsvall 😉

Sv: Apropå nånting...
sargad: God Jul alla TIK-fans. Tomten är röd och vit!

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: God Jul!
Som alla jular är tomten röd och snön vit:-)
Finns dock risk att undertecknad inte får en skymt av något av detta i Täljeområdet.

Apropå besvikelsen på laget den senaste tiden så vidhåller jag att det är psykologiskt fördelaktigt om vi som de senaste säsongerna förankrats i botten i början av sässen för att lyfta och jaga underifrån. Att börja som i år gör att vi fans får "löften"/förhoppningar om stordåd för att sedan falla tillbaka till mer förväntad nivå är nesligt.

Skulle överhuvudtaget vara skönt att slippa så djupa dalar som vi alltid haft senaste åren. Hur ska man komma tillrätta med det? Det kan egentligen aldrig vara Ok att hamna i svackor med 1-2 vinster på 9-10 matcher.

Sv: Apropå nånting...
Lakksen: mäkla vidare på Sonnenberg! Om vi supporters kan skramla ihop till flyg fram o tillbaka kanske nubben kan skriva ett mini kontrakt över 3omgångar eller så med Martin...

Det skulle vara fint att få ett värdigare avsked för en nostalgiker som mig!

Han har mycket att lära spelare om hur man visar viljan man har att vinna på isen i närkamperna!

Skulle vara jävligt coolt! Han var något jävla speciellt asså!

Han var inte här så som Timo P i 100 år eller som Styf och Pelle H men han kom in jävligt fint och levererade perfekt i sann timråanda han var alltid inblandad när det hände grejer och han blev snabbt den där spelare man utan svårigheter kunde skryta som en gris över att ha i laget.

Han försvann inte iväg till ett annat es lag med starkare organisation och mer pengar heller trots att erbjudande lär ha funnits.

Nä fan hämta över karln så kikar vi på Youtube-klipp ihop över jumbotronen och grötar in ett par kassar framför motståndar kassen! Det skulle vara gött mos!

Skriv innan fönstret stänger och kör bara!

Sv: Apropå nånting...
{8181}: tror inte nån inne här fantiserar om spektakulära nyförvärv. Det är inte det det gäller. Tidigare säsonger, (med lika dålig ekonomi), lånades det in spelare från Elitserien. Denna säsong skulle man inte göra det, men där får man nog tänka om tror jag. Allt kan inte hängas upp på juniorer.

Problemet är att efter den fina starten, fick både vi supportrar och föreningen blodad tand, och ville ha mer. Därför blir man så besviken när formen dalar, och avståndet växer till topplagen. Och att man som supporter inte ser något radikalt hända, vare sig pä isen eller i båset eller i ledningen.

Därför vore det bra med någon slags kommentar från Nubben om synen på serien, på truppen och förhoppningarna inför fortsättningen. Ett annat minus är att hemsidan imte används till nyheter överhuvud taget. Det har ST ensamrätt på, men bara för de som har plustjänst.

Man kan ju inte bara släppa detta och vara nöjd med att slippa kval nedåt. Men Timrå har aldrig varit kända för snabba åtgärder. Och det blir det knappast nu heller.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Nu har vi ju som mål att ha ett skönt snack med varje gäst. Att dra upp en "formsvacka" på fyra matcher och gapa om nyförvärv med Nubben i en härlig Julspecial var inte på agendan (Tips: St.nu/sport).
Han kommer gästa, jag lovar. Vad vi pratar om då vet jag inte just nu, men jag hoppas på att det inte handlar om hur vi ska ta oss ifrån kvalplatsen till Div1, utan om hur bra han får ihop lag med små medel. Det om något bör man kanske hylla Nubben för, inte sant?

Sv: Apropå nånting...
{8181}: tränarens uppgift e till för att ingjuta mod och självförtroende i spelarna, en tränare som tvekar och visar svaghet ser spelarna direkt och det smittar av sig som en cancer svulst..

Sv: Apropå nånting...
En del här verkar inte inse fakta att det finns inga pengar att värva för, så sluta fantisera om spektakulära nyförvärv.

Tills dess jvm killarna är tillbaka måste nuvarande manskap se till att komma på rätt spår igen. Ingen lätt uppgift för tränarna då spelarna verkar sakna både självförtroende, vilja och förmågan att göra mål.

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Har du någon fundering är det bättre att ställa frågan till den som är ansvarig.

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Vad ska du protestera mot? "Nej till bron"? Både Ölandsbron och Öresundsbron har redan hunnit byggas.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon:
Fast, hur gör klubbar egentligen? Tar fram en krisplan vid varje formsvacka, som man går ut med på en presskonferens?
Nja, dumt att förstora upp situationen, samt att man får förlita sig på att spelare, tränare o sportchef m.fl förstår läget och gör vad som bör göras (utifrån givna förutsättningar).

God Jul alla Timråfans, 2017 blir vårat år :)

Sv: Apropå nånting...
Tik1966: vi borde dra ihop ett gäng som verkligen går dit och protesterar. slå näven i bordet helt enkelt.

Sv: Apropå nånting...
Lakksen: Bra jobbat!

Sv: Apropå nånting...
Lakksen: hade faktiskt varit betydligt intressantare av få en Julspecial med Nubben. Hans tankar om formraset, ev. nya spelare in och framtiden. Det är faktiskt prio ett för mig. Och borde vara det också för föreningen. Resten skiter jag faktiskt i. God Jul förresten🎅

Sv: Apropå nånting...
God Jul! Långt avsnitt, men Boyce, Stridh & Sonnenberg gästar så det kan vara värt besväret!
Avsnitt 8 - Julspecial!
soundcloud.com/timr-podden/avsnitt-8-julspecial

Sv: Apropå nånting...
Tik1966: klart man spetsar till det. Men faktum kvarstår att pp varit uselt i många år.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Ja man undrar ju,det finns folk som brukar besöka träningarna så någon lär väl svara då vi kritiserar så här tufft!
Men helt klart så måste det till en förändring på PP det är ju där matcherna vinns eller förloras och då är det bara "vanliga" seriematcher nu,hur överkörda ska vi då bli i ett ev.Play off?

Sv: Apropå nånting...
Tik1966:Hur mycket har Timrå lagt ner de sista10 åren? 0 minuter?

Sv: Apropå nånting...
{8179}: Räcker inte,man måste lägga minst 30 min varje pass!

Sv: Apropå nånting...
{8179}: BIK Karlskoga har Allsvenskans bästa PP, anledningen? Jo, dom lägger ner 30 min PÅ isen 2-3 gånger i veckan. Kanske vi ska ta efter?

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Lööke & Dahlén gjorde varsit mål under ordinarie tid, EP gjorde ett straffmål under straffläggningen.

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Inte EP, Dahlén var det.

Sv: Apropå nånting...
EP och Lööke målade mot ryssarna inatt.

Sv: Apropå nånting...
{8179}: Jag håller med dig fullständigt!
Hellre ge dom chansen än att satsa hutlösa pengar på någon spagettiItalienarekanadensare ifrån någon B-liga i Europa...
Det har vi gjort förr och det har slutat åt helvete!!

Sv: Lagbygget och Formationer
Icetea: Håller med dig. Dock så är det redan bra reklam att dom tagit sig vidare till Top 10 serien. Det som är bra är ju att dom inte kan åka ur superelit nu när dom gick vidare. Hade varit ett riktigt dilemma om dom inte gått vidare och riskerat att åka ur.

Sv: Lagbygget och Formationer
tjobba: Man kan ju fundera om de lyfter upp fler från J-20 vad händer då med det laget som ska spela mot ännu bättre lag efter jul. Ingen bra reklam för juniorverksamheten om de blir slagpåse i den serien heller....
Tror inte på någon värvning - tror på kostnadsbesparingar, tyvärr.....

Sv: Lagbygget och Formationer
Modano: Nä, det är inte unikt. Det är exakt likadant i Växjö Lakers. Uselt pp och inte back som kan skjuta ett vettigt direktskott.
Sen räcker det inte med en back som kan skjuta. Ifjol hade dom Ilkka Heikkinen med ett av Europas vassaste skott från blålinjen. Men det visste motståndarna om och täckte bort honom 99 gånger av 100.
Du måste kunna hota på fler sätt än det för att få ett vasst pp.
Det krävs att man har fler verktyg i laget för att få det att funka, inte minst självförtroende och ett flow som är så jävla svårdefinierat. Vi får hoppas att det infinner sig under resten av säsongen.
Visst hade vi gjort fler pp-mål med Jonathan Nielsen i laget, men bortsett från det så tycker jag vi har tillräckligt med ingredienser i laget för att ha ett pp som ligger i toppen av serien.

« · 1786002 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer