1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen
« · 1775269 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
IK Oskarshamn - Timrå IK 1-1

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
nila: typ 3 skott nu men då trycker Westin dit den med ett mäktigt slagskott :) Vardera lagen har en målvaktstavla

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
nila: Ett skott i mål nu, bra tryck i bössan av John Westin.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Herregud, ja, fler såna skott!!

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
{297}: låter ju mindre bra!:-(

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Kulltorp: ett skott på mål efter halva första perioden, det veka bortaspelet håller i sig.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
IK Oskarshamn - Timrå IK 1-0


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
IK Oskarshamn - Timrå IK 0-0

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Trots tystnaden här på HS så är det snart match och här är gänget som ska kämpa för poängen ikväll.

Sv: Apropå nånting...
Hade varit kul att se Timrå ge Jesper Broeng chansen i A-laget. Rightback, grymt spelskicklig, rörlig på blå och riktigt bra på att få iväg "tysta skott", inte minst i powerplay

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
{7412}: samma här. Bortastå för min del, går även med mig 2 neutrala hockeyfans som stöd.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Hälge: go morgon röd vita krigare, idag bär kosan iväg till Oskarshamn för att heja på Timrå IK
.tror på en tät match. Hoppas på minst 2 pinnar!

IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Startar tråden tidigt och hoppas på tre poäng.

Sv: Apropå nånting...
Nu är det Movember och mustaschinsamling. Andreas Lindén på ST som så många gånger skrivit om vårt Timrå IK har insjuknat i prostatacancer men är under behandling. Stötta Andreas insamling dör cancerforskning här

Sv: Apropå nånting...
...så vann både J18 och J20 kvällens matcher.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Idrottsparken sen 1903

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Jag har hela tiden hävdat det att vi bygger en stor multiarena vid Casinot i hamnen med Kapacitet med en 15 000..
Vi använda den till så mycket än bara hockey..
Vi var först med Casinot i Sverige och blir först med att öppna en Statlig Bordell med..
Vi slår ihop alla påsar i ett..
Och slår vi upp dörrarna till Sveriges första drive in systembolag...
Tänk vad smidigt det skulle vara..
Och så startas färjetrafiken till Finland igen..
Eller kanske en tunnel?..
Vi öppnar upp oss till vår grannar i öster igen...
Vi får hit en massa vackra ryska kvinnofolk..
Jag har ritningar på att...
Vilken succé det skulle bli..👍👍👍

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Faan en Winter classic mot Modoliderna på Norrporten Arena (eller vad den heter nu förtiden), det vore ju något det...

Sv: Apropå nånting...
Min relation till fotboll ligger väl närmast till hur man skulle kunna använda Sundsvalls just nu högst serierankade lags arena till ett typ "winter outdoor hockey game".

Vem är, och hur skulle denne profil kunna påverka mina rödvita TIK-krigare?

Sv: Apropå nånting...
El Maco: När jag betalat fick jag ett sms med en länk till en app!?
Vad hände med med det gamla hederliga kortet hem i brevlådan? :)

Sv: Apropå nånting...
Har fått mail av Timrå idag som påminner att teckna medlemsskap. Bra att de skickar till alla på maillistan. Utgår från att alla HS-Tikare är medlemmar. Länkar annars.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Johan J: Brynisveen kommer enligt Tingsryds hemsida att göra sin första match på måndag mot Timrå. Dahlén och Pettersson kommer åka åttor runt honom.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
OlliJanne: Brynisveen klar för Tingsryd. Presenteras på Tingsryds hemsida.

Sv: Apropå nånting...
Jag skulle kunna ge mitt begagnade suppe från 1977 för en kvalomgång mot Leksand och holken Perra. När man läser Wikegårds ord, då hoppas man Tikarna är beredda att träna sjudubbla pass bara därför att...
Uppladdat:

500x0-img_5632.png


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Woody Jokinen: Det var ju det jag menade att jag också vill se. Jag ser bara skott på motståndarnas smalben från blå i anfallszonen och panikrensningar efter sargen i egen zon som oftast stoppas upp av motståndaren vilket gör att Timrå får gnugga mer i försvarszonen. Igår fick han även chansen 3 mot 3 där han först ger bort pucken i anfallszonen för att senare totalt rusa bort sig i försvarzonen och därefter drar på sig en utvisning för slashing. Men inte är jag butter över det idag då vi vann matchen, var mest igår man överreagerade och då kan man spontant kasta ur sig saker i stridens hetta.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Har ni sett att Brynis verkar klar för Tingsryd, enligt MrMadhawk. Stämmer detta så får jag bara mer vatten på min kvarn att den killen aldrig trivdes här.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
{297}: I o m att vi har Dalle Jr och EP m fl så haltar jämnförelsen lite men är det bara jag som tänker på AIK i SHL under de säsonger de hade Fasth i målet? Han var ju så sjukt bra att de vann oavsett hur de spelade. Magic är ju faan ÄNNU bättre! Straffsegrar borta och så fortsätter vi ånga på hemma så blir nog detta bra ska ni se ;-)

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
sargad: VI löser det...👍😁
Här ska det lätt rinna in 6 stora glas i Oskehamn och i Västervik... 👍🍻💪👊👌👏😎

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Jockz: Nilsson? Utmärkt back enligt mitt förmenande!

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
{297}: Jo, han Mattsson är helt klart nyckeln denna sässe. Sedan blixtrar de unga talangerna till i rätta ögonblicken. Och snart kommer produktionen att komma igång på flera fronter.
Har på känn att Boyce, Wedin, Persson kommer att få utdelning mot Oskars.

In Kent-roger we trust. Making Timrå gr8 again.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
EXPLORERSMÅLAND: Du får av den kollektiva TIK-fanskaran, ett personligt ansvar över poängfixandet mot Oskarshamn då det utspelar sig i din "hood". Verkställ!
😊

Sv: ekonomiskt tungsinne
{6870}: Stämmer säkert då jag ser att LIF kommer att gå ur.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
OlliJanne: två pinnar borta mot pantern när vi är sjukt ineffektiva och omständliga, dom pinnarna tar jag varje dag i veckan. Jag vet inte om jag tycker att vi förtjänar varken 2 eller 3 pinnar ikväll men 2 pinnar känns åtminstone logiskt. Jag tycker det är ganska symptomatiskt att EP räddar oss i det enda ögonblick av matchen som han behagar att blixtra till. Jag tycker dock att det är Mattson som förtjänar berömmet i denna match, utan honom hade kalaset mycket väl kunnat sluta 3-0. Pantern har ju, som dom flesta andra lagen vid den här tidpunkten, gjort läxan. Vi måste få produktion från andra spelare än Dahlén och EP, dom drunknar i markeringar och tjuvnyp när motståndaren fattar att vi är ganska uddlösa utan dessa grabbar.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Nu drar vi ett kort streck över fanskapet och styr bussuslingen norrut till Oskeham...
Där vill jag att det rinna lätt på lördagskväll..

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Heisenberg: ja 2 pinnar borta mot panter tanter är bra jobbat. Kul att brynäsare Bokvist bidrar men som vanligt vinner vi när Magic storspelar. Är vi för beroende av det eller är han grädden på moset?

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Kulltorp: Svårt att tycka något om specifika målchanser, men chanserna skapas ju iaf. Det hade ju suttit jävligt bra med tre pinnar istället med tanke på det läget han hade i slutet dock.

Det ska bli intressant att se om de spelare man verkligen ska kunna ha förväntningar på blommar upp när junisarna sticker på JVM. Johan Persson borde kunna snitta mer än en halv pinne per match med tanke på att vi har producerat så bra.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Kulltorp: Håller med dig. Tycker Dahlén spelar lite väl svårt ibland vilket jag tycker han inte är ensam om dock. Ibland blir Timrås spel lite väl omständigt för min smak. Önskar att man hade lite mer farliga målchanser med backskott och spelare som skymmer och hugger på returer. Avsaknaden av en riktigt hårdskjutande back är påtaglig. Man ljuger väl heller inte om man säger att Mattsson är viktigaste spelaren i laget. 5 poäng på 2 mål under ordinarie matchtid är ovanligt. Men men, vinst och 2 otroligt sköna poäng idag känns fint. Bra början på Timrås bortaturné.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
{7225}: Väldigt intressant spelare. Bra fart och spelförståelse. Syndes att han är van juniorhockey i vissa situationer ikv men ser gärna att han stannar hos oss!

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Kulltorp: Äsch! Hockey handlar om marginaler, en annan kväll sitter dom lägena.


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Knylan: Förvisso. Men visst kan man förvänta sig lite mer av tex Jonte D? 2missade frilägen idag. Ska han leva upp till förväntningarna så tycker jag han ska sätta minst 1 av dem.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
{7225}:

Ser bra ut. Vi köper loss honom inom kort. :-)

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Jåkkinen: Hur såg det ut för Boqvist?

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Vilka otroligt sköna poäng! Topplagsbeteende, hur man än vrider och vänder på det. Det går alltid att hitta saker att oroas över, men det är fan två pinnar trots allt. Vi råkar ha den spets som behövs i såna här pissmatcher, sue us liksom.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
IK Pantern - Timrå IK 1-2

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Snacka om att spela en motståndarmålis stor. Annars var det inte ens nära;)

Forza Timrå!

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
El Maco: Puh. Känns ok med 2 poäng idag. Uddlöst spel, bra fart men mest i ytterzonerna. Mkt skott men utifrån och i dåliga lägen.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
El Maco: UNDERBART OCH BOQVISTEN FICK AVGÖRA....
Nu blir det FEST 🎉 🍻👍😁😉

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Fan vad tät Mattsson är på straffar

« · 1775269 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.