« Föregående · 1778561 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2016/2017
EXPLORERSMÅLAND: Jag skulle inte bli besviken om Chrippe gör comeback i Timrå.
Då får vi in mer rutin och en kille som kan hålla i pucken och säkert vara nyttig i powerplay med bra spelare runt sig.
Men frågan är om han håller igång och tränar? Eller om han anser att karriären är över.
Då får vi in mer rutin och en kille som kan hålla i pucken och säkert vara nyttig i powerplay med bra spelare runt sig.
Men frågan är om han håller igång och tränar? Eller om han anser att karriären är över.
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Ikväll har jag aktivt motarbetat SSK-anhängare att kunna få gratisbiljetter då jag myglat åt mig två sponsorbiljetter genom min arbetsgivare (stor sponsor för SSK, gissa vilken?). Så där blir det rött och vitt ikväll i alla fall ;)
Förra veckan var jag och scoutade motståndet och kollade på när Modo gästade. Tyckte SSK hade ett rätt taskigt passningsspel och imponerade inte på mig nå nämnvärt trots en vinst med 6-3. Kändes som att de flesta målen gjordes på kontring efter Modo-missar och det var en spelare (Anton Holm) som gjorde 4 av dessa. Så jag vill efterlysa lite extra noggrannhet hos våra backar ikväll också hoppas jag få se en återtagen serieledning efter ett återfunnet bortaspel som ju saknats lite på sista tiden.
Förra veckan var jag och scoutade motståndet och kollade på när Modo gästade. Tyckte SSK hade ett rätt taskigt passningsspel och imponerade inte på mig nå nämnvärt trots en vinst med 6-3. Kändes som att de flesta målen gjordes på kontring efter Modo-missar och det var en spelare (Anton Holm) som gjorde 4 av dessa. Så jag vill efterlysa lite extra noggrannhet hos våra backar ikväll också hoppas jag få se en återtagen serieledning efter ett återfunnet bortaspel som ju saknats lite på sista tiden.
+ 4
Sv: Silly Season 2016/2017
Bratwursten : Boqvist har varit riktigt bra i Timrå. Fart och energi främst. Begåvad främst i det offensiva spelet.
Har varit en tillgång och tillfört i varje byte.
Har varit en tillgång och tillfört i varje byte.
+ 3
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Rip Kirby: Han stannar hemma och tränar. Trolig comeback på fredag.
Länkar:
Elias Pettersson tillbaka som center ? talangtrion får chansen i samma kedja: "Blir jätteintressant"
Elias Pettersson tillbaka som center ? talangtrion får chansen i samma kedja: "Blir jätteintressant"
Sv: Silly Season 2016/2017
Bratwursten : Tekniskt bra, rapp på rören. talangfull.
Minus på styrkan, närkamperna och han dumpar lite för ofta istället för att passa på blad.
Men för sin ålder väldigt väldigt bra.
...tycker jag..
Minus på styrkan, närkamperna och han dumpar lite för ofta istället för att passa på blad.
Men för sin ålder väldigt väldigt bra.
...tycker jag..
+ 3
Sv: Silly Season 2016/2017
Herminator: Hallå är lite nyfiken vad ni tycker om Jesper Boqvist hittills ?
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
jokklas: Känns i alla fall bra med Persson, kul att det rör på sig lite.
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
OlliJanne: Vi får nog ha en gnutta tålamod dock. Tillbaka till sitt forna jag kanske tar nån månad. Lagom till JVM lär vi behöva en stabil defensiv då en del poänggörare försvinner :-)
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
Perreman: Ja Persson tillbaka var en liten överrasking faktiskt. Ett bra lag blev just ÄNNU bättre.
+ 4
Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Riktigt skönt att se Persson tillbaka i klubben. Med tanke på hur backsidan ser ut och hur de senaste matcherna varit defensivt så hoppas jag han kan styra upp lite.
+ 2
Sv: Silly Season 2016/2017
EXPLORERSMÅLAND: Möjligtvis, Lauritzen testas dock på värmningen. Är med lite tur tillbaka ikväll med andra ord.
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
Han har ju varit skadad rabben...
Rehabbat i Mjölby...
Det tar nog ett par matcher innan vi vet svaret..
Men vi ger han en chans...
Det tar nog ett Larry är tillbaka..
Rehabbat i Mjölby...
Det tar nog ett par matcher innan vi vet svaret..
Men vi ger han en chans...
Det tar nog ett Larry är tillbaka..
Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Jaaa som jag saknat sheriffen! Skrev om honom för ett tag sen att Västervik var ute efter honom som sagt. Då kunde jag inte drömma om att vi skulle få Han. Det borde vara ett tecken på att han ändå trivdes hos oss förra gången. :)
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
sargad: Det vore en högoddsare. Edberg har ett rykte om sig att vara smålänning in i benmärgen.
Typ lika troligt som att Gessle skulle skänka en tia till laget i sitt hjärta, IS Halmia.
Typ lika troligt som att Gessle skulle skänka en tia till laget i sitt hjärta, IS Halmia.
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
T T: Den såg jag inte komma. Visst var det Västervik som var ute efter honom också?
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
tjobba: Kan inte tänka mig något annat än att en färre spelare i princip innebär motsvarande summa i lägre kortfristig skuld hos Kronofogden.
Utan insyn hade jag hoppats att TIK skulle komma ikapp likviditetsmässigt när säsongen kom igång. Tyvärr verkar inte så vara fallet. Krävs det att man får spela flera extramatcher framåt våren för att göra det? En ny större sponsor (har noterat att framsida byxa och mittcirkeln fortfarande är lediga reklamytor)? Rätt värvning kan göra stor sportslig och därigenom ekonomisk skillnad. Med de facto har TIK inte tillräckligt med pengar.
Både här och nu och på något längre sikt finns den stora utmaningen: Den höga hallhyran som blir ännu mycket mer högre. 2017 4 miljoner, 2018 och framåt 5 miljoner om året. Man ökar i intäkter. Hur mycket kommer man fortsätta att öka? Tillräckligt?
Från 2020 finns möjlighet till omförhandling av hyran. Jag förstår inte kommunledningens helhetssyn här. Hallen var billig för kommunen under den tid den var föreningsägd (3,2 mkr i genomsnittligt driftanslag per år), för 45 mkr övertog man investeringar för 100 mkr, och nu innebär den höga hyressättningen att nettokostnaden kommer att vara 4,5 mkr från 2018 - dock ger det en väldigt tuff förutsättning för föreningen. Nu vet jag inte vad som är medräknat i den nettokostnaden, men som jämförelse var kommunens nettokostnad för gamla ishallen 6,1 mkr 2002. Med det som norm och överfört till idag skulle hyran för föreningen vara på 3,4 mkr. Fortfarande högt och en utmaning, men betydligt lättare. Kommunens nettokostnad reglerat efter konsumentprisindex (dvs prisökningen) sedan 2002 har jag för mig skulle innebära att hyran landade på 2,5 mkr och kommunens nettokostnad på 7 mkr. Då har vi ett upplägg, ett normalläge, där alla borde vara nöjda: Kommunen har samma motsvarande nettokostnad som sist ishallen var kommunal, dock har man en arena istället för den gamla hallen, kommun och förening kan vara nöjda över att det finns goda förutsättningar för elitidrott och föreningen betalar en rimlig hyra sett från alla perspektiv.
(Ovanstående är skrivet direkt från minnet, skulle jag exempelvis skriva en insändare skulle jag dubbelkolla alla siffror.)
Utan insyn hade jag hoppats att TIK skulle komma ikapp likviditetsmässigt när säsongen kom igång. Tyvärr verkar inte så vara fallet. Krävs det att man får spela flera extramatcher framåt våren för att göra det? En ny större sponsor (har noterat att framsida byxa och mittcirkeln fortfarande är lediga reklamytor)? Rätt värvning kan göra stor sportslig och därigenom ekonomisk skillnad. Med de facto har TIK inte tillräckligt med pengar.
Både här och nu och på något längre sikt finns den stora utmaningen: Den höga hallhyran som blir ännu mycket mer högre. 2017 4 miljoner, 2018 och framåt 5 miljoner om året. Man ökar i intäkter. Hur mycket kommer man fortsätta att öka? Tillräckligt?
Från 2020 finns möjlighet till omförhandling av hyran. Jag förstår inte kommunledningens helhetssyn här. Hallen var billig för kommunen under den tid den var föreningsägd (3,2 mkr i genomsnittligt driftanslag per år), för 45 mkr övertog man investeringar för 100 mkr, och nu innebär den höga hyressättningen att nettokostnaden kommer att vara 4,5 mkr från 2018 - dock ger det en väldigt tuff förutsättning för föreningen. Nu vet jag inte vad som är medräknat i den nettokostnaden, men som jämförelse var kommunens nettokostnad för gamla ishallen 6,1 mkr 2002. Med det som norm och överfört till idag skulle hyran för föreningen vara på 3,4 mkr. Fortfarande högt och en utmaning, men betydligt lättare. Kommunens nettokostnad reglerat efter konsumentprisindex (dvs prisökningen) sedan 2002 har jag för mig skulle innebära att hyran landade på 2,5 mkr och kommunens nettokostnad på 7 mkr. Då har vi ett upplägg, ett normalläge, där alla borde vara nöjda: Kommunen har samma motsvarande nettokostnad som sist ishallen var kommunal, dock har man en arena istället för den gamla hallen, kommun och förening kan vara nöjda över att det finns goda förutsättningar för elitidrott och föreningen betalar en rimlig hyra sett från alla perspektiv.
(Ovanstående är skrivet direkt från minnet, skulle jag exempelvis skriva en insändare skulle jag dubbelkolla alla siffror.)
+ 5
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Herminator: Tycker nästan Björklövens värvning av Zach Hamill känns mer spännande. Har levererat bra i högstaligan i Finland och Zchweiz och har även testat lyckan i NHL.
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
tjobba: Västervik värvar Mitch Wahl, skytteligevinnare i Oskarshamn förra året. Vad värvar vi? NUBBEN!!!
Länkar:
Mitch Wahl | Hockeysverige
Mitch Wahl | Hockeysverige
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Knylan: Samtidigt har klubben X antal hundratusingar hos Fogden, så jag undrar hur man gör. Visserligen går väl inte Nubbens kapital till att lösa skulder, men ändå.
Någon form av förstärkning känns högst aktuell.
Någon form av förstärkning känns högst aktuell.
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Bragd-Birger: Ja bra liknelse där med SHL-aspiranter och Bobbarna! Förhoppningsvis kan Timrå minimera sina Sundsvall hockey imitationer och i de matcher de inte lyckas med det så får väl Magic hålla nollan... som vanligt
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
El Maco: Nä, men det tabellen tjockar till sig. Kommer bli snortight vid alla streck innan den feta damen sjunger sista versen.
+ 2
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Nisse på Mon: för övrigt så låg Timrå tydligen sist efter 22 omgångar i fjol...
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Nisse på Mon: under moraset sista åren i Elitserien och i början på Ha, var kritiken mestadels lika hård eller hårdare än i Modoböckerna. Men mest mot överbetalda ointresserade sk. toppspelare snarare än mot domarna.
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
{297}: jodå jag är med...men TIK har ju dock förlorat en del matcher, några med 4-5 insläppta. Skyllde vi på domarna...inte vad jag såg...
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
{297}: Ja det var inte så muntert här i denna bok efter er sista match heller, vissa krävde tex. er vakts huvud på ett fat typ, nu har ju "vi" som vart i HA ett tag lite mer erfarenhet av att "alla slår alla" som nu inte MoDo fansen är så vana vid! ;D
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
{297}:
Vet inte hur det är rent generellt, men jag försöker kommentera nivån när den är långt under vad man kan acceptera.
Senast i matchen mot löven i ledning för oss så skrev jag inlägg i modoboken om detta och visade konstiga situationer åt bägge håll. Så jag köper inte att det gäller enbart när vi förlorar, iaf inte för mig.
Vet inte hur det är rent generellt, men jag försöker kommentera nivån när den är långt under vad man kan acceptera.
Senast i matchen mot löven i ledning för oss så skrev jag inlägg i modoboken om detta och visade konstiga situationer åt bägge håll. Så jag köper inte att det gäller enbart när vi förlorar, iaf inte för mig.
+ 3
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Nisse på Mon: jag delar kritiken gällande att domarna har en låg nivå i HA, däremot tycker jag att det är lite lustigt att det enbart verkar påtalas då cykloperna förlorar.
+ 2
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Nisse på Mon: ganska rimligt att vi är mindre besvikna på domarna än andra...
Länkar:
m.stats.swehockey.se
m.stats.swehockey.se
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
wxp: Å andra sidan, vore jag modolid skulle jag nog också hellre fokusera på domaren än mitt lag. Kollade tredjeperren mot snelhest, och...jiiises. Tar tillbaka mitt påstående att Timrå är seriens minst organiserade lag.
Annars är HA som någon påpekade en helt oförutsägbar serie. Lag ser ena kvällen ut som SHL-aspiranter, nästa som Sundsvall. Synnerligen märkligt. Men perverst underhållande, i a f när man tittar på matcher som man är känslomässigt oengagerad i.
Annars är HA som någon påpekade en helt oförutsägbar serie. Lag ser ena kvällen ut som SHL-aspiranter, nästa som Sundsvall. Synnerligen märkligt. Men perverst underhållande, i a f när man tittar på matcher som man är känslomässigt oengagerad i.
+ 8
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
wxp:
Jasså är du här nu och slickar röv. Vissa skulle tycka att det är osmakligt, men det passar dig på nått sätt.
Ta diskussionen du börjat i vår bok istället för att vara här och försöka få vänner.
Jasså är du här nu och slickar röv. Vissa skulle tycka att det är osmakligt, men det passar dig på nått sätt.
Ta diskussionen du börjat i vår bok istället för att vara här och försöka få vänner.
+ 4
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Jåkkinen: Det är lika för alla. Det är bara bortförklaringar från Modo håll. Den där JFK är helt otrolig. Blir det mål då var det offside på sommarträningen för båda lagen.
+ 5
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Nisse på Mon: Samtidigt skulle man ju inte klaga om domarnivån höjdes i HA heller.
+ 2
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
{297}: till skillnad från modoboken har jag inte sett samma våldsamma kritik mot domarna i tikböckerna...😃
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2016-11-19
Nisse på Mon: man kan väl förstå frustrationen på ett sätt, man blir fullständigt utspelade av en förmodad bottenkonkurrent. Sen är det fascinerande hur ojämna lagen är i HA, det känns som att vilket lag som helst kan slå vilket annat lag som helst med 3 mål utan någon som helst logik i formkurva eller kompetens.
« Föregående · 1778561 · Nästa »