1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen
3039689 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Det är Därth och Annerstedt som sticker, även någon målvakt om jag minns rätt, som är en av Sveriges största talanger, typ

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Hade också för mig att Sörbrand skulle lämna.
Men kom på att det är Annerstedt som lämnar för Skellefteå va?
Har inte ST men enligt en rätt färsk artikel så verkar det lovande att vi får behålla en stor del egna produkter till nästa säsong? Något som är rätt ovanligt för vår del?

Sv: Silly Season 2026-27
El_loco: Kul!! Men vi har väl redan tappat han va?

Sv: Apropå nånting...
Första hemmaderbyt för säsongen (2024-25), på hemmaplan dessutom och just precis därför: "Let´s bring something to the table!" Gjorde vi det nu då? Definitivt, med råge.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Sundin kommer bli en klart bättre back än rädda fröken Forsmark har tuffhet orädd saker som inte Forsmark ALDRIG kommer fixa. Klart bättre chans att Sundin når NHL även om han behöver höja sin nivå såklart

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: jag gillar ju Sundin. Tror att han med tiden kan bli en riktig toppback i SHL. Rejäl och stabil. Men nhl, nä kanske inte det!

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: jag gillar ju Sundin. Tror att han med tiden kan bli en riktig toppback i SHL. Rejäl och stabil. Men nhl, nä kanske inte det!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Sämre spelare har ju landat ett NHL-kontrakt, konstigt nog.
Jag har ärligt talat lite svårt att förstå hur Albin Sundin ens hade NHL-diskussioner kring sig. En rätt begränsad back trots allt.

Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Kan heller inte göra det, måste vara någon bugg.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Fast om nu Forsmark landar ett NHL-kontrakt så hade det betytt att han utvecklats rätt mycket och gjort en riktigt bra säsong, men i slutändan inte tagit en NHL-plats så hade han väl varit rätt så attraktiv hos andra klubbar också, och vill man ha en sån spelare hade man fått betala för det också.

Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: vilket förhandlingsläge vi har egentligen. I Timrå åker man bara buss. 10-års kontrakt, klappat och klart.

Bara jag som inte kan göra citattecken? Det finns med i utkastet. Men så fort jag skickat iväg det så försvinner citaten i inlägget. Värdelöst.

Sv: Silly Season 2026-27
Jonnyboy: var inte han på väg till Surgårn? Såg aldrig hans storhet i Timråtröjan och i Leksand var han ju inte direkt hyllad. Men 36 pinnar i HV vittnar ju om att han kan göra poäng. Man undrar ju varför inte HV vill behålla dock.

Sv: Silly Season 2026-27
roger_sundsvall: De signade med North Dakota Universitet (NCAA) nästa säsong, så det dröjer nog ett år innan de hamnar i Pittsburgh.

Sv: Silly Season 2026-27
Hade det varit en bra idé att plocka tillbaka Axel Rindell som poängback? 36 poäng i HV förra året. Topp 2 i HV på det. Vi har inte en back som är i närheten av 36 poäng.

Sv: Silly Season 2026-27
Sakic: är nog mer problematiken med blodproppar som påverkar hans chanser. Flygs ju rätt mkt i NHL å det är ju som bekant inte bra om man har problem med blodproppar

Sv: Silly Season 2026-27
Pittsburgh värvar tvillingarna Ruck, poängkungarna (1 & 2 i WHL). Ska nog inte påverka Hållanders försök allt för mycket får vi hoppas.

Sv: Silly Season 2026-27
Tonymontana: så var det ju

3039689 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...