Silly season 08/09
« Föregående · 966278 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
Pärssinen är ju i princip klar för två år till.
Vetinte hur det är med Månsson? känns iaf som en spelare timrå skulle behöva nästa år.
Vetinte hur det är med Månsson? känns iaf som en spelare timrå skulle behöva nästa år.
Sv: Silly season 08/09
Huge: Det ryktas mycket, även om HV71, men vad vet man?
Rykten är bara rykten..
Rykten är bara rykten..
Sv: Silly season 08/09
ajon: Har hört att Riku Hahl och Pärssinen är på G till Brynäs nästa säsong.
Ligger det ngt i ryktena?
Ligger det ngt i ryktena?
Sv: Silly season 08/09
rödovithockeydy: tro att han blir kvar i stan. Han trivs bra i Brynäs visst också så han blir nog kvar I Brynäs ett par år till.
Sv: Silly season 08/09
Har hört att Månsson ska vara på gång till Timrå nästa säsong? någon som vet om det ligger något i det?
Sv: Silly season 08/09
Gud vad jag hoppas Timrå kan nypa åt sig denna kille som trivdes utmärkt i TIK.
Sv: Silly season 08/09
Känns riktigt skönt att det verkar ordna sig med Pärsinen på 2 nya år. Speciellt med tanke på Hahl uttalanden!
Sv: Silly season 08/09
lungan:
Nej inte en Ny Tenkrat , Över 30 åriga forwards är inte bra ... Men dock inte heller ännu en till 21 åring som inte blommat ut än!
Nej inte en Ny Tenkrat , Över 30 åriga forwards är inte bra ... Men dock inte heller ännu en till 21 åring som inte blommat ut än!
Sv: Silly season 08/09
lungan: På tal om Tenkrat. Man kan inte låta bli att undra hur en sån spelare skulle lyckas i Skellefteå. Efter man sett Martinens bästa man på banan spel igår.
Sv: Silly season 08/09
Borde inte denne man vara aktuell eller ett byte med Lugano mellan Tekrat som inte får sitt spel att stämma och samma sak gäller Anson Carter i Lugano? De kan väll vara ungefär lika dyra! Ett byta hoppas jag på :) Man får drömma det är inget förbud.
Han är uppsatt på doubtful rumours på eliteprospects.com som att han är påväg ifrån Lugano till unknown
Han är uppsatt på doubtful rumours på eliteprospects.com som att han är påväg ifrån Lugano till unknown
Sv: Silly season 08/09
Uddan: Å som det det lät på honom så är väl chansen stor att han signar om Timo stannar.
Sv: Silly season 08/09
actionleif: Ser ju alldeles underbart ut.. Nu är de bara Riku's som ska signa så är de hyffsat lungt frammåt :)
Sv: Silly season 08/09
actionleif: Du lever ett tag till då jag itne sett länken än ;) Men det ser som du säger bra ut!
Sv: Silly season 08/09
Detta ser ju verkligen fint ut iallafall :)
(skjut mig om länken redan postats)
(skjut mig om länken redan postats)
Sv: Silly season 08/09
RTS:
Håller med. Värvar man en forward nu när man har sån backbrist rent spelmässigt får jag ett bryt!! =)
Håller med. Värvar man en forward nu när man har sån backbrist rent spelmässigt får jag ett bryt!! =)
Sv: Silly season 08/09
Uddan: Tycker det verkar idiotiskt att värva en ny Forward som vi har "massor" av.
Lek med tanken att Tenkrat försvinner, så har vi ju A Lander, M päj/sven, Snart kanske Hynning och inte att förglömma O johansson.
Alltså vi förfogar över drygt 5st femmor.
Och att E Andersson och Robert "Kungen" Carlsson kanske börjar få lite speltid. Låt nr 12 ta 62:ans plats om så blir fallet.
Ser ingen som helst relevans att värva en Forward.
Skall något in så är det 1 back.
Lek med tanken att Tenkrat försvinner, så har vi ju A Lander, M päj/sven, Snart kanske Hynning och inte att förglömma O johansson.
Alltså vi förfogar över drygt 5st femmor.
Och att E Andersson och Robert "Kungen" Carlsson kanske börjar få lite speltid. Låt nr 12 ta 62:ans plats om så blir fallet.
Ser ingen som helst relevans att värva en Forward.
Skall något in så är det 1 back.
Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: De finns nog några backar på listan hos nubben! Men inte går han ut i tidningen å säger vilken lr vilka de är..
Sv: Silly season 08/09
Vi har all den kraft som vi behöver i forwards väg tråkigt bara att Hynning varit skadad hoppades personligen väldigt mycket på honom.
Han skulle passa perfekt med Tenkrat skulle jag tro.
Men men, om jag ska koppla lite till mitt tidigare inlägg så beror effekviteten vad jag tror på att man måste laborera om i formationerna 2 och 3. Nu får inte regin som jag ser som våran självklara andre center inte spela i andra femman utan i tredje, en spelare som han med den skickligheten måste ha någon som kan skapa ytor = Sundh som grottar och stökar sedan en pålitlig sniper i from av Tenkrat.
Hedström sabbar laget med hans inställning och hans uttalande, killen tror han är bäst bara för han spelat i NHL, bevisligen inte. Hans storhetsvansinne måste han ta bort.
Hedström släpp stolteten och KÖR så det Rycker.
Backarna är inte lika bra för att våra forwards inte hjälper hemma i deffensiven utan att laget blir får långt vi tajtar inte till tillräckligt plus att Backe inte visar vart skåpet ska stå, vart är hans vinnar skalle?
Han skulle passa perfekt med Tenkrat skulle jag tro.
Men men, om jag ska koppla lite till mitt tidigare inlägg så beror effekviteten vad jag tror på att man måste laborera om i formationerna 2 och 3. Nu får inte regin som jag ser som våran självklara andre center inte spela i andra femman utan i tredje, en spelare som han med den skickligheten måste ha någon som kan skapa ytor = Sundh som grottar och stökar sedan en pålitlig sniper i from av Tenkrat.
Hedström sabbar laget med hans inställning och hans uttalande, killen tror han är bäst bara för han spelat i NHL, bevisligen inte. Hans storhetsvansinne måste han ta bort.
Hedström släpp stolteten och KÖR så det Rycker.
Backarna är inte lika bra för att våra forwards inte hjälper hemma i deffensiven utan att laget blir får långt vi tajtar inte till tillräckligt plus att Backe inte visar vart skåpet ska stå, vart är hans vinnar skalle?
Sv: Silly season 08/09
Uddan: Ja. Jag vet. Hans tid är snart över enligt vad jag har hört. Men det gör ju inte att vi måste värva en ny forward. Jag tycker fortfarande att det finns tillräckligt med kvalité i de egna leden.
En back? - Ja tack! Men som marknaden ser ut nu... Eh, nej tack.
En back? - Ja tack! Men som marknaden ser ut nu... Eh, nej tack.
Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: Som sagt de finns en i laget som sitter löst. Börjar han inte göra mål. Så skickas han hem.!!
Sv: Silly season 08/09
Uddan: Behöver du seriöst en till forward? Vi har all starpower vi behöver, vi har gnuggare och tokhungriga juniorer som bevisligen klarar av ES-tempo. Vad ska vi med ytterligare en forward?! Visserligen ser det inte alltid superbra ut, men inte fan skulle en till forward (så länge hans efternamn inte börjar på Z och slutar på etterberg) göra sån stor skillnad.
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: RJ har spelat upp sig på slutet. Jag är fortfarande inte nöjd, långt därifrån. Men eftersom jag vet vilken potential karln besitter så vägrar jag ge upp hoppet. I mina ögon får han en säsong till...
Men uppvisar han inte heller någonting till hösten, då är det bara till att skeppa iväg honom.
RJ är landslagsmässig! Jag diggade honom när han lirade i Bofors och Färjestad.
Eller är det så jävligt att medelmåttorna blir stjärnor i våra klubbar medan stjärnspelarna blir medelmåttor hos oss? Inte alla då, men har ni tänkt på den detaljen gott folk? Det är frapperande hur många floppar vi haft och one hit wonders och late bloomers bland våra adepter!
Men uppvisar han inte heller någonting till hösten, då är det bara till att skeppa iväg honom.
RJ är landslagsmässig! Jag diggade honom när han lirade i Bofors och Färjestad.
Eller är det så jävligt att medelmåttorna blir stjärnor i våra klubbar medan stjärnspelarna blir medelmåttor hos oss? Inte alla då, men har ni tänkt på den detaljen gott folk? Det är frapperande hur många floppar vi haft och one hit wonders och late bloomers bland våra adepter!
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: De ska inte värvas en "massa" toppbackar.. Det räcker med en back och en forward.. Men ska väl lägga mest krut på backsidan...!!
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Okej.
Jag vet inte så mycket om Timrås ekonomi nej, men jag vet i alla fall så mycket att Skellefteå betalar den där "landslags"-finnens lön (för det gör dem va?), samt att klubben har ett gäng miljoner på bankkontot (se bokslutet). Alltså, helt hopplöst ekonomiskt ska det väl inte vara att fixa hit en kille om ett hyggligt namn dyker upp...?
Jag tror det hela beror mycket på hur "trängda" styrelsen känner sig. Spelar Timrå mot förmodan kasst nu några omgångar framöver så ska vi nog se att det kommer en reaktion från ledningen också. Minns du 05/06? Klubben hade först "inte råd", sen kom hux flux Svoboda/Jantunen/Rosa. Billiga killar liksom.
Självklart hoppas jag att laget ska knäcka med befintlig trupp - men jag tror likväl att det kan behövas ytterligare nåt namn för att se guldet glimra...
Jag vet inte så mycket om Timrås ekonomi nej, men jag vet i alla fall så mycket att Skellefteå betalar den där "landslags"-finnens lön (för det gör dem va?), samt att klubben har ett gäng miljoner på bankkontot (se bokslutet). Alltså, helt hopplöst ekonomiskt ska det väl inte vara att fixa hit en kille om ett hyggligt namn dyker upp...?
Jag tror det hela beror mycket på hur "trängda" styrelsen känner sig. Spelar Timrå mot förmodan kasst nu några omgångar framöver så ska vi nog se att det kommer en reaktion från ledningen också. Minns du 05/06? Klubben hade först "inte råd", sen kom hux flux Svoboda/Jantunen/Rosa. Billiga killar liksom.
Självklart hoppas jag att laget ska knäcka med befintlig trupp - men jag tror likväl att det kan behövas ytterligare nåt namn för att se guldet glimra...
Sv: Silly season 08/09
RocknRolf2: klumpigt uttryckt av mig,. Jag menade att han är en okej back, ingen stjärna men helt okej han är dessutom inte lastgammal så han kan fortfarande utvecklas.
TIK är inte världens rikaste klubb även om du verkar tro det, man har spenderat sitt krut på forwardssidan, det finns inga pengar över till att värva en massa toppbackar.
TIK är inte världens rikaste klubb även om du verkar tro det, man har spenderat sitt krut på forwardssidan, det finns inga pengar över till att värva en massa toppbackar.
Sv: Silly season 08/09
RocknRolf2: Moe ramlar in, det finns inga pengar till nåt fler nyförvärv enligt "Nubben" .... sant eller falskt.......
Sant tror jag....
Sant tror jag....
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Let me get this straight: Robin Jonsson har alltså inte spelat bra, men är likväl stabil eftersom stabiliteten inte påverkas av det som frångår hans spel normalt sett…?
Glasklart.
Jag tror (och hoppas) det ramlar in en ny back snart.
Glasklart.
Jag tror (och hoppas) det ramlar in en ny back snart.
Sv: Silly season 08/09
Kevin O Shea: Varför finns det ingen redigeringsfunktion?
Hörrni moderatorer?
halvtoppa skall naturligtvis vara halvtomma
Hörrni moderatorer?
halvtoppa skall naturligtvis vara halvtomma
Sv: Silly season 08/09
erathoo: Ja, det finns ta mej fan inte en spelare i hela laget som kan klappa till med ett direktskott på en hård passning i sidled.
Skall det vara så svårt?
I PP så kan ju halva målet vara vidöppet efter en passning i sidled. Men då skall backen först ta emot pucken - sedan titta om det finns någon att passa till - finns inte det - "ja då kan jag väl skjuta istället då".
När ett direktskott kanske hade letat sej in i det halvtoppa målet.
När det gället Styfs förlängning, så har jag för mej att jag tidigare har kollat hans statistik under de föregående säsongerna - och han är det som genomgående har haft bäst +/- statistik.
I år är Styf och Kokko bäst så här långt med +2.
Förläng!
Skall det vara så svårt?
I PP så kan ju halva målet vara vidöppet efter en passning i sidled. Men då skall backen först ta emot pucken - sedan titta om det finns någon att passa till - finns inte det - "ja då kan jag väl skjuta istället då".
När ett direktskott kanske hade letat sej in i det halvtoppa målet.
När det gället Styfs förlängning, så har jag för mej att jag tidigare har kollat hans statistik under de föregående säsongerna - och han är det som genomgående har haft bäst +/- statistik.
I år är Styf och Kokko bäst så här långt med +2.
Förläng!
Sv: Silly season 08/09
RocknRolf2: Håller med du RR2, försvarsspelet var bättre i höstas, även från backarna, dock saknas nu precis som då konstruktivitet och bra uppspel från dessa.
Mål har vi väl gjort ungefär lika många, men det känns som vi släppt in mer, eller? men spelet måste bli snabbare ur egen zon, där gärna en back tar upp den över blå och gärna spelar forwards med fart, som det är nu är det för genomskinligt och långsamt när centern alltsom oftast hämtar pucken djupt i egen zon.
Sen måste alternativ i PP nötas in, där t.ex en back på motstående sidan efter ett "crosspass" kan ta in pucken i anfallszon, det har saknats totalt senaste omgångarna tycker jag.
I övrigt tycker jag också att Styf är en stabil back, särskilt defensivt, dock skulle man önska något bättre puckontroll, särskilt i anfallszon, samt en extra träning på direktskott - gäller i för övrigt hela laget :-)
Mål har vi väl gjort ungefär lika många, men det känns som vi släppt in mer, eller? men spelet måste bli snabbare ur egen zon, där gärna en back tar upp den över blå och gärna spelar forwards med fart, som det är nu är det för genomskinligt och långsamt när centern alltsom oftast hämtar pucken djupt i egen zon.
Sen måste alternativ i PP nötas in, där t.ex en back på motstående sidan efter ett "crosspass" kan ta in pucken i anfallszon, det har saknats totalt senaste omgångarna tycker jag.
I övrigt tycker jag också att Styf är en stabil back, särskilt defensivt, dock skulle man önska något bättre puckontroll, särskilt i anfallszon, samt en extra träning på direktskott - gäller i för övrigt hela laget :-)
Sv: Silly season 08/09
RocknRolf2: jag menar inte att han spelat bra men jag anser att han är en stabil back normalt sett.
Sv: Silly season 08/09
The Palm: har hört att f*ttan ska bli kontaktlinsoptiker istället. Undrar vad hans dopade bror gör föresten?
Sv: Silly season 08/09
Dr-nix: Hänger inte med. Först menar du att RJ är en ”stabil och bra back” (11.19), för att nästa inlägg ge hela backsidan underkänt för höstens defensiv (11.32). Hur går det ihop? En "stabil back" kännetecknas väl om något av en bra defensiv, eller?
Vidare tog Timrå 34 poäng de första 20 omgångarna, att jämföra med 21 poäng de senaste 15. Höstsäsongen var alltså klart bra poängmässigt, och tittar du sedan på antalet insläppta mål så förstår jag verkligen inte hur du får det till att ”ingen försvarare var direkt bra”. Själv hävdar ungefär motsatsen; de flesta backarna gjorde ett bra jobb bakåt (undantag RJ som var och är allt annat än en ”stabil och bra back”) men visade klara brister i spelfördelning och offensiv. Det betyget till backarna gäller också fortfarande.
Nytt kontrakt till Styf välkomnar jag verkligen. Killen har bra rutin, har spelat länge i Timrå och håller en bra elitserienivå. Backlund? Ja, han har inte varit riktigt så bra som jag hoppats, men det flödar väl inte direkt med målvakter. Kan han bara nå sin toppnivå lite oftare så…
Vidare tog Timrå 34 poäng de första 20 omgångarna, att jämföra med 21 poäng de senaste 15. Höstsäsongen var alltså klart bra poängmässigt, och tittar du sedan på antalet insläppta mål så förstår jag verkligen inte hur du får det till att ”ingen försvarare var direkt bra”. Själv hävdar ungefär motsatsen; de flesta backarna gjorde ett bra jobb bakåt (undantag RJ som var och är allt annat än en ”stabil och bra back”) men visade klara brister i spelfördelning och offensiv. Det betyget till backarna gäller också fortfarande.
Nytt kontrakt till Styf välkomnar jag verkligen. Killen har bra rutin, har spelat länge i Timrå och håller en bra elitserienivå. Backlund? Ja, han har inte varit riktigt så bra som jag hoppats, men det flödar väl inte direkt med målvakter. Kan han bara nå sin toppnivå lite oftare så…
Sv: Silly season 08/09
Med tanke på denna länk;
www.youtube.com/watch?v=6B_99Iw0G3k
Så är kanske inte detta en nyhet som gör att Nubbens telefonräkning
ökar;
www.expressen.se/sport/ishockey/1.998367/marcus-nilson-pa-glid-fran-calgary
www.youtube.com/watch?v=6B_99Iw0G3k
Så är kanske inte detta en nyhet som gör att Nubbens telefonräkning
ökar;
www.expressen.se/sport/ishockey/1.998367/marcus-nilson-pa-glid-fran-calgary
Sv: Silly season 08/09
RTS: Jag upplever inte att egna produkter förfördelas. Däremot så upplever jag att de egna produkterna heller inte får några fördelar. Alla är lika, de bästa får spela.
Sedan så kanske jag inte alltid håller med om vem som är bäst i alla lägen men det är en smaksak.
Sedan så kanske jag inte alltid håller med om vem som är bäst i alla lägen men det är en smaksak.
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Jag har sett dom flesta matcherna som spelats i årets ES och Timrås 4-0 seger borta mot Frölunda tillhör en av dom bästa i år hur ett försvarspel ska utföras. Rakt, enkelt och inget tjafs, sarg ut om det krävs.. Forwards som jobbade bra i egen zon och gjorde det enkelt för backarna. Djurgården borta 9/10 är också ett bra exempel. Och sedan Färjestad borta 30/12 då man tröttade ut FBK totalt i tredje perioden och enkelt men dock bekvämt avgöra med fyra mål...starkt!! Så kan Timrå bara hålla laget lite mer kompakt som i dessa matcher så tror jag att det kan bli en lång vårsäsong i för grabbarna.
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Det är bra att folk har olika synsätt hockey, Har än idag inte sett han levererat ett uppspel där passet sitter på bladet.
Jag säger det igen, har han varit en egen produkt har han inte spelat en match.
Men det är ju mitt sätt att se hockey.
Jag säger det igen, har han varit en egen produkt har han inte spelat en match.
Men det är ju mitt sätt att se hockey.
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Det var samma fel i Modomatchen tycker jag iaf...
Backen kan ju inte gå ut i bakre tekningscirkeln och täcka spelare. Det borde väl vara bakre forwardens jobb att täcka av det passet, den spelaren och den ytan?
Backen kan ju inte gå ut i bakre tekningscirkeln och täcka spelare. Det borde väl vara bakre forwardens jobb att täcka av det passet, den spelaren och den ytan?
Sv: Silly season 08/09
Bergius: ingen försvarare var direkt bra i höstas, det kan du inte påstå (defensivt)
« Föregående · 966278 · Nästa »