1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757593 inlägg · 7967 ämnen

« · 2325648 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Slutspelet 2022
Jugge: : ”Som sagt, jag kommenterar inte värvningen av Wandell mer. Jag har redogjort för min åsikt i flertalet inlägg tidigare så det är bara att söka bakåt.

Att det finns dom som tycker den är bra, eller åtminstone rimlig, övergår mitt förstånd dock…”

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Alcén hade även kunna tagit in Wandell några månader tidigare, då hade han haft en bättre chans att tillföra nåt, men antar att man fick nobben av massa spelare innan man hamnade på det spåret.

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Jag säger en sak till gällande Wandell värvningen. Med tanke på hur du resonerar, tror du Timrå, LHC, Malmö var nära att värva Wandell?? Eller om Djurgården var nära att återanställa honom? Knappast…

Håller fullständigt med om att det hade varit mer förtroendeingivande om Alcen inte värvat alls. Men jag tror han lärt sig en del av denna och det sker förhoppningsvis inte igen då det var pengar i sjön fullständigt.

Sv: Slutspelet 2022
Peja: men
de får för sjutton se till att öppna barerna när damerna har match och fylla på i kioskerna 🤬

Sv: Slutspelet 2022
Svensson_62: Fantastiskt roligt att damlaget har så höga publiksiffror i finalspelet. Det borde generera i ett ökat intresse bland sponsorer och samarbetspartners också. Alla är väl rörande ense om att damhockeyn behöver mer resurser och på lång sikt kan det bara ske genom ökade intäkter som genereras av damhockeyn själv, som t.ex det här finalspelet.

Sv: Slutspelet 2022
Peja:
Med facit i hand är det solklart, vi behövde inte värva NÅGON ALLS...
Alce'n kunde inte kosta på sig den lyxen med tanke på vad som låg i vågskålarna...

Men, slutet gott allting gott... jag gillar bara inte alla tvärsäkra skitkastare som är så omedvetna om att ALLA MYNT har två sidor!

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Tror inte att han hade en uppsjö av alternativ men att sätta in en matchotränad W .o i full träning är väl i mina ögon en ännu större skaderisk! Det behövs ju inte så mycket hockeykunskap för att kunnat räknat ut det..eller hur?

Sv: Slutspelet 2022
{8399}: Stilla dig… Jag tyar inte mer… Blir ju alldeles lomhörd av sådana där kommentarer…

Sv: Slutspelet 2022
Peja: hÅLLER med!

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Jag köper inte att Wandell hade kunna kommit in och gjort ett jobb om massa spelare hade blivit skadade. Tvärtom, en så matchotränad spelare kan ju INTE göra ett jobb "med kort varsel" utan att först spela sig i form i x antal matcher. Den tiden fanns inte och därför var det en värvning som var dömd att misslyckas redan på förhand.

Dessutom är det skyhög skaderisk om man kastar in en kille som inte spelat på så länge, och mycket riktigt blev han ju också skadad, väl?

Det är ju mycket mer troligt att nån från Västervik eller dylikt (säger Västervik eftersom dom alltid brukar sälja av spelare under pågående säsong) skulle kunna komma in och göra ett hyggligt jobb, den spelaren hade åtminstone varit uppe i matchtempo.

Det hade varit mycket mer förtroendeingivande om Alcén inte hade värvat alls istället för att ta in Wandell. Är övertygad om att Sundlöv inte hade värvat Wandell, tror inte Alcén kommer göra ett liknande misstag igen heller.

Sv: Slutspelet 2022
Stefan R 63: SEN TAR DET JU NÅGRA VECKOR ATT KOMMA IGÅNG OCKSÅ MEN DEN TIDEN FANNS JU inte heller.

Sv: Slutspelet 2022
Stefan R 63:
Brynäs säsong var fantastiskt fri från långvariga skador...
OM man till varje pris vill gardera sig för att INTE hamna i kvalspel med plötsliga skador som försvagar truppen så får man ju kosta på sig att bredda truppen med det man har råd med och som dessutom VILL SPELA FÖR BRYNÄS i ett utsatt läge till kanske ganska lågt gage...

Att tro som de flesta verkar tycka att Alce'n hade en uppsjö av alternativ men valde detta alternativ i sista stund... ja, det säger mer om hockeyfans än beskriver Alce'ns taktik!

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Tycker ändå att det är en väldigt märklig värvning oavsett scenario på massa OM .
Är det något Brynäs har så är det väl rutin..o så gott som alla spelare var väl med i kvalet förra året..

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing:” OM Alce'n haft 5 millar kanske han värvat nåt annat... vad tror du?
Han började säsongen 23 millar back och skulle föröka undvika kval... lite skillnad kan jag tycka!”

Han har val aldrig haft en minusbudget, han har en ganska stor budget jämfört med de flesta SHL-lag om man ska tro de som säger sig vara insatta.

Sv: Slutspelet 2022
Lesky: enligt regelboken är det inte offside på Stadler

Sv: Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
Yes - biljett till torsdagen köpt. Lutar åt en historisk kväll för Brynäs IF.
Var - som gammal hockeygubbe - på mitt livs första dammatch i semifinalen. Var ju helt otroligt kul.
Kom igen - nu satsar vi på 7909 och SM-guld!!!!
Skulle betyda mer än ni tror för klubben.

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Som sagt, jag kommenterar inte värvningen av Wandell mer. Jag har redogjort för min åsikt i flertalet inlägg tidigare så det är bara att söka bakåt.

Att det finns dom som tycker den är bra, eller åtminstone rimlig, övergår mitt förstånd dock…

Sv: Slutspelet 2022
Jugge:
OM Alce'n haft 5 millar kanske han värvat nåt annat... vad tror du?
Han började säsongen 23 millar back och skulle föröka undvika kval... lite skillnad kan jag tycka!

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: värvningen av Wandell var obegriplig.

Ungefär lika obegriplig som när Party-Janne tog ut en skadad sportchef som inte spelat på länge där syftet var någon sorts ”trivsel-farbror”, alias ”Granen”…

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Jag tänker inte dra hela historien kring värvningen av Wandell. Det har ältats tillräckligt här inne. Det var bara ett exempel på en trade deadline värvning som blev fel. Poängen med mitt inlägg där var att Öret hostat upp 5 millar för Audette, det är groteska pengar det… Men du kanske missade den..

Sv: Slutspelet 2022
För alla pratar om offsiden vid Brynäs 1-1 mål. Luleå var en halvmeter offside vid 0-1 målet i match 3 som blev matchavgörande - så det är därmed kvitterat till 1-1 i offside mål. Videogranskningar måste såklart införas, vare sig det är att domarna tittar på video i båset eller på jumbotronen. Bägge dessa offsides hade enkelt kunnat korrigeras. Trist att SVT väljer att uppmärksamma endast offsiden denna match och tjata om det när man inte gjorde detsamma i förra matchen när Luleå fick ett avgörande mål från en ännu tydligare offside!
Uppladdat:

500x0-offside_2.jpg


Sv: Slutspelet 2022
Jugge:
Jag finner det ofattbart att så många sportnördar kan va så fantasilöst enögda och inte kunna, vilja? se vad Alce'n hade för avsikt med Wandell.

Det är i elfte timmen, värvningsfönstret stänger. Vi har inte ekonomi att värva spets.
Vi riskerar fortfarande att hamna i kvalspel...
Ponera att vi får några skador på bärande spelare...
Kvalspelet inleds med ett par förluster...
DÅ... DÅ skall Wandell spela och förhoppningsvis bidra med lugn och rutin i en mycket utsatt position...
OM, Brynäs skulle förlorat ett ev. Kval kanske degraderingen varit för MYCKET lång tid... såvida inte konkursen kommit före...
Att inte fler väldigt hockeyintresserade har fantasi att se ett dyligt händelseförlopp förvånar mig mycket...

Men det är väl roligare att håna och spotta på Alce'n istället...
Svagt, sorgligt!

Sv: Slutspelet 2022
{9684}: Du tänker på efternamnet och FBKs spelstil antar jag? Annars har ju Hugg kontrakt och har väldigt svårt att tro SAIK vill släppa honom.

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: behöver jag tillägga tabellen?

Sv: Slutspelet 2022
Sökte nu ledigt. Åker upp och får förhoppningsvis bevittna en klassisk milstolpe i klubbens historia.
Första dam-guldet med 7909 på läktarna - därefter fest…!!


(peppar peppar ta i trä förstås)

Sv: Slutspelet 2022
BIF Kungen: Ah, se där. Ditt vanliga svar när argumenten tryter… Detta är färdigdiskuterat från min sida nu.

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: 😂😂

Sv: Slutspelet 2022
BIF Kungen: du bevisar mest din bristande hockeykunskap, men det är ok. Tyck du som du tycker. Jag tänker inte försöka ”bevisa” mer hur fel du tänker.

Sv: Slutspelet 2022
JawKee: se mitt svar till Jugge

Sv: Slutspelet 2022
Undra vart Adam Masherin hamnar nästa säsong? Utgående kontrakt och skadad större delen av säsongen. Intensiv spelare med nästa för mål och hann göra 7+1 på 15 matcher. Kanske något för Brynäs?

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: ja om du tror att Brynäs haft en chans idag, visst.

Vi tycker olika…. helt.

Sv: Slutspelet 2022
Hugg vore väl ett namn för FBK?

Sv: Slutspelet 2022
BIF Kungen: Det är ju bara din teori, du kan omöjligt veta det utifrån hur dom spelar emot FBK. Eftersom vi faktiskt inte spelar emot dom så är allt annat teorier. Jag är inte så säker på det. Tror vi hade kunnat ge SAIK rejält motstånd.

Sv: Slutspelet 2022
BIF Kungen: Absolut, SAIK är jättebra och det är spel mot ett mål. Men det blir ju ändå helt hypotetiskt hur det skulle gå mot Brynäs, kunde varit en helt annan matchbild. FBK kör exempelvis inte Brynäs styrspel.

Gamle gubben Jocke Lindström visar att gammal är äldst. Gör sitt andra mål i matchen och 4 på 3 matcher. Hyfsat för en 38 åring…

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: du får utgå från vad du vill, hypotetiskt eller inte. Dagens SAIk skulle krossa Brynäs, otroligt imponerande spel idag.

Större delen av perioden får inte FBK låna pucken, måste kunna berömma andra lag också, tycker jag.

Sv: Slutspelet 2022
JawKee:
Är inte synsk, skrev min kommentar i samband med 1-7 målet....Dom började berömma senare..

Sv: Slutspelet 2022
Thias30: Det är tur att inte SVT har så mycket hockey, dom har tappat oerhört där. Var skillnad när det var Arne och Ankan..

Sv: Slutspelet 2022
Thias30: Dusan skulle det vara.

Sv: Slutspelet 2022
Vilken jävla dum fråga från Susan..
Att hon ska stå och förklara Luleås kollaps i en period paus.

Sv: Slutspelet 2022
BIF Kungen: Det är ju rent hypotetiskt ju, eftersom Brynäs varken är med i slutspelet eller möter SAIK…
Vi kan väl enbart utgå från hur det såg ut i serien och då var det jämt…

Sv: Slutspelet 2022
Horace76c: Dom satt ju precis och hyllade brynäs många skickliga spelare. Missade du det?

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: håller med. Generellt sett, Färjestad tråkiga, SAIK underhållande

Sv: Slutspelet 2022
Bäska droppar: Nu ska man väl äntligen kunna titta på en tredjeperiod och se BIF utan att vara nervös.

Sv: Slutspelet 2022
JawKee: Färjestad gillar vi inte, det är sedan gammalt..

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: som SAIK spelar just nu, kross.

Tidigare matcher…, inte så intressant

Sv: Slutspelet 2022
Vino: Nejtack!

Sv: Slutspelet 2022
Bäska droppar:
Roth fokuserar på hur dåliga Lule är.... Knappt nå credd till våra tjejer.. ?

Sv: Slutspelet 2022
BIF Kungen: Vi spelade väl jämt mot dom i serien? Räknas inte det enligt dig?

Sv: Slutspelet 2022
Thias30: 1-7

« · 2325648 · »