« Föregående · 3038877 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Peja: Finns stor stor risk att detta blir precis som med Witkovski...
Brynäs är illa ute
Brynäs är illa ute
+ 2
Sv: A proposito de nada
Makita: Tre toppspelare ska alltså in nu, troligtvis från AHL. Tidigare år visar att det i sämsta fall blir någon som inte klarar av SHL-spel (Delia) och i bästa fall någon som blir bra efter halva säsongen (Bellows). Att man skulle pricka rätt med tre spelare nu verkar ganska osannolikt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja:
Två saker.
JA gör det ju sjukt bra att hitta en back som en dag efter presentation skriver på ett En-vägs kontrakt i NHL värt ca 9 miljoner kronor.
Sen har ju Välimäki vart klar länge.. att offentliggöra värvningen innan 1 Juli är ju ett totalt haveri, har man väntat så länge pga slutspel osv så kan man vänta en vecka till.
Jag skulle inte bli förvånad en enda sekund över att JA inte hade koll att en UFA kan skriva kontrakt ända fram till 1a Juli....
Två saker.
JA gör det ju sjukt bra att hitta en back som en dag efter presentation skriver på ett En-vägs kontrakt i NHL värt ca 9 miljoner kronor.
Sen har ju Välimäki vart klar länge.. att offentliggöra värvningen innan 1 Juli är ju ett totalt haveri, har man väntat så länge pga slutspel osv så kan man vänta en vecka till.
Jag skulle inte bli förvånad en enda sekund över att JA inte hade koll att en UFA kan skriva kontrakt ända fram till 1a Juli....
+ 4
Sv: A proposito de nada
hahii: Välimäki är uppenbarligen en spelare från en för hög hylla för Brynäs. Rent krasst kan det ju ha varit risken att han skulle skriva ett nytt NHL-kontrakt som skrämde bort andra intressenter.
+ 1
Sv: A proposito de nada
mk: Om jag förstår alla datum rätt kunde NHL-klubben signa honom till och med 30/6. Om Brynäs hade haft insyn i situationen hade man givetvis väntat juni ut med att offentliggöra värvningen för att invänta den risken att tappa honom, därav att man missbedömde situationen helt.
Om man hade den insynen vore det ju urkorkat att inte bara vänta en vecka till med att offentliggöra värvningen, särskilt med tanke på att man redan har väntat länge.
Om man hade den insynen vore det ju urkorkat att inte bara vänta en vecka till med att offentliggöra värvningen, särskilt med tanke på att man redan har väntat länge.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Han har gjort det förr Alcen och kan mycket väl göra det igen dvs ta oss till Allsvenskan.
Truppen är lövtunn och skador på fel spelare kommer att innbära att vi sitter riktigt i skiten nösta säsong.
Men visst fortsätt ni att tycka att Alcen gör ett fantastiskt jobb.
Han har ju trots allt lyckats värva en back och forward ifrån Allsvenskan och antagligen snart en till ifrån Allsvenskan.
Sedan kommer uttalandet att marknaden är död och vi känner oss fullständigt trygga med det laget vi har.
Truppen är lövtunn och skador på fel spelare kommer att innbära att vi sitter riktigt i skiten nösta säsong.
Men visst fortsätt ni att tycka att Alcen gör ett fantastiskt jobb.
Han har ju trots allt lyckats värva en back och forward ifrån Allsvenskan och antagligen snart en till ifrån Allsvenskan.
Sedan kommer uttalandet att marknaden är död och vi känner oss fullständigt trygga med det laget vi har.
+ 3
Sv: A proposito de nada
mk: tänk att vakna som alcen idag. Skrivit kontrakt med en back av högsta hyllan. Kan äntligen lägga full fokus på forwards. Så händer detta. Hur ska han få in en liknande spelare för att göra oss supportrar nöjda? Han kan ju inte liksom värva någon medioker back
Förhoppningsvis ser vi välimäki nästa år då han har kontrakt om han vänder till Europa.
Förhoppningsvis ser vi välimäki nästa år då han har kontrakt om han vänder till Europa.
Sv: A proposito de nada
Peja: Hur har man missbedömt situationen?
"Felet" är väl att han hade ett bra slutspel.
Det kan ju inte Brynäs göra något åt.
Dom kontaktade ju inte han för 1 vecka sen och skrev i förrgår direkt.
I mitt tycke gjorde Alcén helt rätt. Satsade stort, gick på bra spelare. Tyvärr var han för bra I play-off så han fick nytt..
Bättre spänna bågen...
Nu får han åka till Hedemora och "ge ett erbjudande Adam B inte kan motstå"..
"Felet" är väl att han hade ett bra slutspel.
Det kan ju inte Brynäs göra något åt.
Dom kontaktade ju inte han för 1 vecka sen och skrev i förrgår direkt.
I mitt tycke gjorde Alcén helt rätt. Satsade stort, gick på bra spelare. Tyvärr var han för bra I play-off så han fick nytt..
Bättre spänna bågen...
Nu får han åka till Hedemora och "ge ett erbjudande Adam B inte kan motstå"..
+ 9
Sv: A proposito de nada
Peja: Men alltså har inte Brynäs skrivit kontrakt med han innan man går ut och presentera han?
+ 1
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Vilket otroligt fiasko att offentliggöra en stjärnvärvning för att se denne förlänga i NHL drygt ett dygn senare. Snacka om att ha missbedömt situationen totalt.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Jocke7: Alltså, Chrona måste inte flytta tillbaka till Nordamerika om han inte vill det. Han behöver inte skriva på ett kontrakt även om det skulle erbjudas.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Ryktas även om att vi tappar Chrona. Som om inte denna silly vore sjuk nog redan.
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: helvete ....
Antar att han har en sån NHL klausul i kontraktet då...
Antar att han har en sån NHL klausul i kontraktet då...
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kom på att någon drog ett långskott med en center vid namn Jake Leschyshyn som Bobby lirade med i Hartford. Kanske skulle kunna vara något faktiskt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
ellis: Han skrev väl att det inte är så noga om det är kända namn (bara dom är bra spelare). D v s kändisfaktorn i sig är inte det viktiga.
+ 1
Sv: A proposito de nada
mk: Uj uj. Varför skulle inte det vara noga vilka som kommer in och spikar truppen nu??
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det där blir ju ett helt meningslöst resonemang. 'Om vi hade haft bättre målvakter och boxplay...' Ja, och vi hade vunnit guld om vi hade haft bättre spelare på alla positioner. Man kan inte hålla på med 'om och men', man måste se till verkligheten. Att vi var bäst i 5 mot 5 spelar ju absolut ingen roll när vi ändå åkte ut direkt.
+ 2
Sv: A proposito de nada
parks: "ny tuff säsong"
Hade vi haft bra målvakter säsongen som var hade vi garanterat kommit topp 4. Och kunnat utmana ännu mera. Tycker laget gjorde en bra säsong trots målvakter som egentligen alla 3 läckte. Och med special teams under all kritik. Spel 5 mot 5 var man ett av shls bästa lag.
Hade vi haft bra målvakter säsongen som var hade vi garanterat kommit topp 4. Och kunnat utmana ännu mera. Tycker laget gjorde en bra säsong trots målvakter som egentligen alla 3 läckte. Och med special teams under all kritik. Spel 5 mot 5 var man ett av shls bästa lag.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Joppe: Alcen kanske kan lyckas norpa Elton Hermansson från Modo om det skulle skita sig med Gästrin.
Vet att Elton sagt att han helst kör ytterligare 1 sässe med Modo. Men Alcen är ju bra på att surra ;)
Vet att Elton sagt att han helst kör ytterligare 1 sässe med Modo. Men Alcen är ju bra på att surra ;)
Sv: A proposito de nada
Joppe: Lyssnade på podden med Bobby idag.
Han blev ju klar typ 22 juli.
Han väntade på ett förslag från NHL, fick inget och hade inget annat förslag heller att ta ställning till.
Så det enda han fick på hela sommaren var från Brynäs.
Det finns "hur många spelare som helst" lediga i juli.
Det gäller bara att leta ordentligt.
Det viktigaste är vilken inställning spelaren har till att kanske ge upp drömmen om NHL, tillfälligt iaf.
Jussi har ju varit klar ganska länge nu.
Så spelarna har ju vetat vilken trupp som Brynäs har, vad slagstyrkan kan bli med sig själv.
Litar på att JA får in 2 bra spelare. Sen om det är kända namn, det är inte så noga egentligen.
Lex Bobby och Ceda.
Han blev ju klar typ 22 juli.
Han väntade på ett förslag från NHL, fick inget och hade inget annat förslag heller att ta ställning till.
Så det enda han fick på hela sommaren var från Brynäs.
Det finns "hur många spelare som helst" lediga i juli.
Det gäller bara att leta ordentligt.
Det viktigaste är vilken inställning spelaren har till att kanske ge upp drömmen om NHL, tillfälligt iaf.
Jussi har ju varit klar ganska länge nu.
Så spelarna har ju vetat vilken trupp som Brynäs har, vad slagstyrkan kan bli med sig själv.
Litar på att JA får in 2 bra spelare. Sen om det är kända namn, det är inte så noga egentligen.
Lex Bobby och Ceda.
+ 9
Sv: A proposito de nada
Joppe: Det är bra med en positiv inställning, och jag håller delvis med, men inte helt. Hägg spelade visserligen upp sig och kom med till VM, så det är absolut ingen dålig back, men han är ingen toppback. Axel har varit bra tidigare men var direkt svag i slutspelet. Norlinder har absolut potential, men han är inte där just nu. Berra har självklart varit bra, men han blir inte bättre och har sina bästa dagar bakom sig. Djoos tror jag tyvärr inte alls på, även om han gärna får motbevisa mig. Därför har jag svårt att se hur backsidan kan beskrivas som 'riktigt bra'. Finländaren ser dock lovande ut på pappret och Viktor kan nog bli bra på sikt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria så vet man inte vad dom kan visa upp. Sen har du ju juniorerna som förmodligen kommer göra allt för att försöka slå sig in i hierarkin.
+ 11
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Hm jag är inte övertygad med dessa backar.. men du har nog rätt.. tveksamt om det kommer in nåt nytt där.. blir nog en ny tuff säsong..
Sv: A proposito de nada
Backsidan ser väldigt bra ut jämfört med förra året. Känns som det även kan uppstå en konkurrens om platser som enligt mig endast är en bra sak. Om allt faller på plats kan vi ha en av dom bästa defensiverna i ligan.
Men jag blir orolig kring forwardssidan pga vad som händer med Gästrin. Hoppas verkligen Alcen har något på kroken och kan ha lite is i magen och inte bara panikvärva något halvdant. Jag har fullt förtroende för Alcen så jag tror han har grejer på G.
Känns jobbigt att sitta och vänta på vad som händer med Järnkrok, Nylander, Pettersson och Gästrin. Det kan ju vara så att vi får svar väldigt sent inpå säsongen om inte till och med efter den börjat.
Finns det några intressanta namn där ute? Har vi några epnördar och hobbyscouter därute som kan slänga ut några namn?
Men jag blir orolig kring forwardssidan pga vad som händer med Gästrin. Hoppas verkligen Alcen har något på kroken och kan ha lite is i magen och inte bara panikvärva något halvdant. Jag har fullt förtroende för Alcen så jag tror han har grejer på G.
Känns jobbigt att sitta och vänta på vad som händer med Järnkrok, Nylander, Pettersson och Gästrin. Det kan ju vara så att vi får svar väldigt sent inpå säsongen om inte till och med efter den börjat.
Finns det några intressanta namn där ute? Har vi några epnördar och hobbyscouter därute som kan slänga ut några namn?
+ 2
Sv: A proposito de nada
parks: back kommer inte komma nån mer. Tro mig. Boken blir en ren bonus om det blir så.
Sv: A proposito de nada
Silfver: Peter var en av dom allra trevligaste att surra med under mina år som materialare.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Knepigt pussel. Kanske något för Maskens ersättare att hantera (var han nu är..)?
Men Djoos och Juuso ihop blir bara roligt när man säger det högt.
Men Djoos och Juuso ihop blir bara roligt när man säger det högt.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Välimäki och Carlsson förra säsongen. Välimäki imponerar i produktionen medan Carlsson har lite finare xG- och corsi-siffror, samtidigt spelade Välimäki bara 27 matcher så underlaget är inte det bästa.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Silfver: Djoos kör ju hårt och verkar bli i form till uppropet i höst.
Undrar hur det påverkar?
Undrar hur det påverkar?
+ 1
Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Sannolikt en mer skridskoskicklig back typ AA eller Norlinder. Eller varför inte unge herr Johansson?
Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Svårt att tro Gälla rubbar Bertil/Kinnvall i första taget. Jag skulle kunna se honom med Norlinder
Sv: A proposito de nada
Lemp: Hur ska man tolka det?
Betyder det inte att han inte är inräknad från att inte vara borträknad?
Betyder det inte att han inte är inräknad från att inte vara borträknad?
+ 1
Sv: A proposito de nada
En riktigt bra back till , Nylander, Järnkrok så hade jag vart ganska nöjd=)
+ 1
Sv: A proposito de nada
Charles:
Är då Alexander Nylander, 28, aktuell för SHL-spel kommande säsong?
De signaler Silly-surr får är att det inte är så. Snarare att huvudspåret är fortsatt spel utomlands.
Som sagt, man ska nog tona ner förväntningarna.
Är då Alexander Nylander, 28, aktuell för SHL-spel kommande säsong?
De signaler Silly-surr får är att det inte är så. Snarare att huvudspåret är fortsatt spel utomlands.
Som sagt, man ska nog tona ner förväntningarna.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Lemp: han spelade finalen i ahl nu mot välimäkis lag. Så vi lär se vad som händer dom kommande dagarna. Noah Philip blev klar för hv nu idag
Sv: A proposito de nada
Silfver: Skulle nog inte ta det som en absolut sanning. Mediauppgifterna därefter har påtalat motsatsen. Han skulle nog redan vara klar för en klubb i Sverige om han hade bestämt sig för det redan i mars.
Sv: A proposito de nada
Erat: Du får gärna motbevisa mig, men tror inte han har uttalat sig alls kring en eventuell flytt hem till Sverige. Känns som det byggs upp förhoppningar baserat på ingenting.
Sv: A proposito de nada
Erat: Bäckis bodde väl hos Nylanders när han var färsk i NHL så finns ju stark personlig koppling i o f s.
Högoddsare men hoppas kan man ju alltid.
Högoddsare men hoppas kan man ju alltid.
+ 7
« Föregående · 3038877 · Nästa »





Dialogen med Juusos agent måste ju vart obefintlig..