Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Den sämsta silly season på väldigt länge, kanske sedan i fjol, och det som är mest konstigt i allt detta är att värvningarna rimmar väldigt illa med föreningens målsättning. Man vill leda och vinna guld men det enda man gör är att man chansvärvar. Ständigt och hela tiden.
Sv: A proposito de nada
Huge: JA har under årets silly inte levererat något som inger förhoppning om ett bättre lag och ledarskap inför säsongen.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.
+ 2
Sv: A proposito de nada
aplusb: Tvärtom. Svedman är nog fullt medveten om att inget är klart förrän allting är påskrivet och till 100% vattentätt.
Att han skulle vara missnöjd med Alcens arbete bara för att nåt till synes oförutsätt hänt när allt mer eller mindre varit klart, är ju bara trams.
Alcen borde ha avvaktat till dess att alla tänkbara varianter hade varit undanröjda och som skulle kunna sätta käppar i hjulet för den här värvningen.
Det är det enda Alcen ska ha kritik för.
I övrigt har han gjort ett riktigt bra jobb med att de facto vaska fram Välimäki som värvning, det kan ingen ta ifrån honom.
Det mest sannolika är ju att Välimäki och Carolina hade tagit det här beslutet även om Alcen hade avvaktat och inte gått ut med nånting förrän allt varit klappa och klart.
Att han skulle vara missnöjd med Alcens arbete bara för att nåt till synes oförutsätt hänt när allt mer eller mindre varit klart, är ju bara trams.
Alcen borde ha avvaktat till dess att alla tänkbara varianter hade varit undanröjda och som skulle kunna sätta käppar i hjulet för den här värvningen.
Det är det enda Alcen ska ha kritik för.
I övrigt har han gjort ett riktigt bra jobb med att de facto vaska fram Välimäki som värvning, det kan ingen ta ifrån honom.
Det mest sannolika är ju att Välimäki och Carolina hade tagit det här beslutet även om Alcen hade avvaktat och inte gått ut med nånting förrän allt varit klappa och klart.
Sv: A proposito de nada
aplusb: Vi har sett det förr. Målsättningen förändras med förutsättningarna. Det är på ett sätt helt naturligt. Men det är oskickligt medialt. Hade varit bättre att börja med den retoriken och sen eventuellt överraska positivt.
Sen skulle jag inte gå så långt som att kalla honom som skämt till sportchef. Han gjorde ändå det otroliga och byggde ett SM-finallag direkt från HA. Även om det delvis var byggt av hemvändare.
Jag vill dock gå så långt som att säga att det hittills är en mycket svag sillyseason. I stort underkänt än så länge. Får se vad som händer framöver.
Sen skulle jag inte gå så långt som att kalla honom som skämt till sportchef. Han gjorde ändå det otroliga och byggde ett SM-finallag direkt från HA. Även om det delvis var byggt av hemvändare.
Jag vill dock gå så långt som att säga att det hittills är en mycket svag sillyseason. I stort underkänt än så länge. Får se vad som händer framöver.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Ja ni, det är tråkigt det här med att hockey numera avgörs på sommaren. Jag som såg fram emot säsongen..
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag som trodde att målsättningen var att bygga ett bättre lag till kommande säsong, men det är jag det
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha så det handlar alltså inte alls om att förbättra längre, utan ersätta spelare med "begränsade roller".
Vilket jävla skämt till sportchef han är.
Vilket jävla skämt till sportchef han är.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det är lugnt, Svensson!
Hockeyn är en bisyssla.
Det viktiga är att hushålla med resurserna.
Husmor Svedman som ansvarar för Hushållningssällskapet Brynäs är nöjd.
Det blir mer pengar i hushållskassan när andra betalar lönerna!
Vad gör det om det dammar lite på de övre hyllorna, det fixar vi innan vi gör vinter?
Det är lugnt, Svensson!
Hockeyn är en bisyssla.
Det viktiga är att hushålla med resurserna.
Husmor Svedman som ansvarar för Hushållningssällskapet Brynäs är nöjd.
Det blir mer pengar i hushållskassan när andra betalar lönerna!
Vad gör det om det dammar lite på de övre hyllorna, det fixar vi innan vi gör vinter?
Sv: A proposito de nada
Peja: Abris intervju i AB med Alcen idag:
Du nämnde tre forwards in. Vad har du för profil på de spelarna ni söker?
Man tänker väl alltid så högt upp det går. Om vi tittar på de forwards som har försvunnit, och bortser från Lucas (Pettersson), så är det Kopacka, Scott och Vesel. De hade relativt begränsade roller i vårt lag.
Vi vill addera så bra spelare som möjligt och så högt upp det går. Sedan är det alltid svårt att säga vad vi kan få, vad som är tillgängligt och vad som är möjligt i verkligheten. Men vi letar naturligtvis så högt upp det går, sedan får vi se var det slutar
Du nämnde tre forwards in. Vad har du för profil på de spelarna ni söker?
Man tänker väl alltid så högt upp det går. Om vi tittar på de forwards som har försvunnit, och bortser från Lucas (Pettersson), så är det Kopacka, Scott och Vesel. De hade relativt begränsade roller i vårt lag.
Vi vill addera så bra spelare som möjligt och så högt upp det går. Sedan är det alltid svårt att säga vad vi kan få, vad som är tillgängligt och vad som är möjligt i verkligheten. Men vi letar naturligtvis så högt upp det går, sedan får vi se var det slutar
+ 1
Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Med tanke på hur snälla GD brukar vara mot Alcen och försvara honom för i princip allt så är det där vidrigt hård kritik.
Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.
Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.
Sv: A proposito de nada
Herr Larsson kan inte reglementet - är en fras jag tänker på.
Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar! - är en annan fras jag tänker på.
En tredje fras är - när spiltan är tom bits hästarna - appropå tjafs mellan supportrar härinne
Påt igen!!
Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar! - är en annan fras jag tänker på.
En tredje fras är - när spiltan är tom bits hästarna - appropå tjafs mellan supportrar härinne
Påt igen!!
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Han verkar dock måttligt imponerad av JA och Brynäs i sin krönika idag.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Lemp: Känns konstigt att Välimäki skulle säga att han ser fram emot o vinna guld med anrika Brynäs om han visste om att de skulle bli nhl. Tror de gick väldigt fort med de kontraktet och förstår att han inte säger nej till nästan 9 miljoner. De är väl ungefär vad drömvinsten på lotto motsvarar för oss vanliga knegare...
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: " Något tofflig... kan tyckas."
Eller "Något mansgrisaktigt" hos dig, kan tyckas...
Finns ett bra uttryck på engelska här:
"When mama is happy, everybody is happy..."
Eller "Något mansgrisaktigt" hos dig, kan tyckas...
Finns ett bra uttryck på engelska här:
"When mama is happy, everybody is happy..."
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Jag funderade nyss på om någon hann beställa en tröja med hans namn på ryggen :)
Sv: A proposito de nada
Huga: Ibland läser man för fort..Farligt nick! Jag hann tänka.. vafan har Huge bytt profilbild!? Samt börjat använda utropstecken.. fick dubbelkolla