1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740286 inlägg · 7967 ämnen
« · 2319457 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Jag kan vara villig att hålla med om det.

Rodrigo: Vi lär bli varse, jag är lite mer av devisen ”ändra inte ett vinnande lag”.

Jugge: Alla lag kan göra bra matcher utan en bärande spelare. Jag tror Brynäs chanser att vinna den här matchen är större med Genoway på isen, oavsett hur det såg ut senast.

Jugge: Cibulskis spelar inte idag, trots hans tenniskunskaper!

{8846}: Gunlär är värd att måla, haft ett par ramträffar och diverse farliga lägen det senaste!

På väg till arenan nu. Är för jävla taggad nu. 😁👍

SnowKing: Trodde aldrig jag skulle skriva det här, men med tanke på den starka defensiven igår är det nästan så jag önskar att Genoway är 7:e back med minimalt med istid…

Han var inte saknad om vi säger så.

nittontolv: Om det sker så hoppas jag killarna står upp och visar att det inte är ok, typ ”rör inte vår målvakt”. Samt att zebrorna har stake nog att blåsa utvisning

Vad är oddsen på att någon kommer köra över Veini i inledet av matchen?

Genoway tebax ikväll... sjuk igår!

{8399}:
Nja... blir nog ingen hockey på TV ikväll.
Ny serie börjar tydligen idag "Bonde söker dieselrabatt"

Ja jäklar vilken nagelbitare till match ikväll.
3-3 reg, sen gör Gunler mål i OT och simsalabim Brynäs går i kvarten in ✌️
Detta är vad jag önskar, tar absolut inte ut något i förskott.
Forza Brynäs, ni fixar detta! 🖤💛♥️

: Örebro har inte gjort mål på oss på hemmaplan på 121 minuter faktiskt.

Falken: våra två senaste matcher i Örebro har slutat med vinst för oss 4-0 och 3-0, 7-0 alltså!
Jag tror på detta!

Lunkz: Jag går all in på öl idag också, köpte lite blandat med allt från tjeckisk till thailändsk öl. Detta kan bli en lång kväll med både hockeyn och fotbollen och kanske en lång sudden.
Tilltugg en tapasbricka och nötter.
Hoppas att ungarna och frugan lämnar mig ifred bara 😂😂

Nyligen hemkommen från jobb och systemet.
10 Carlsberg Export för att stilla nerverna under matchen😁.
Och ledig imorgon 👍.

Greg kan allt.

Forwards som blockerade flest skott under grundserien:
1. Melker Karlsson, 53
2. Greg Scott, 42
2. Martin Karlsson, 42

Bockensdricka: Det blir Rögle

Bockensdricka: "To be decided", men går vi vidare får vi Rögle eftersom vi kommer vara det lägst rankade laget som går vidare (10:a)

Bockensdricka: TBD betyder "to be decided", dvs att det inte är klart än.

Lycka till ikväll.

Rätt ny här men Brynäsfan sen forntiden.
Vilka möter vi i nästa match RBK eller LHF ?,
på SHL står det "TBD" på båda dessa
Är nog lite trög men vad betyder TBD ?

Finns nog ingen som tror att vi tar två raka vinster i Örebro. Så därför tror jag vi gör det. Kommer dock att bli än tuffare ikväll, men med liknande spel som igår har en en rätt god chans.

Nu letar vi oss vidare i slutspelet. 😁🙏

magr: Nu har han tydligen tagit bort kontot på Twitter 🤣🤣🤣 .....Jävla pajas 🤡

magr:
Ett par strutar från Gunler och några ass på Palve.
Två spelare som man hoppas det lossnar för ikväll..

{7981}: Det PA har gjort är definitivt ett fall av illojalitet mot arbetsgivaren och ett skäl för Brynäs att riva kontraktet. Nu vet jag inte hur avtal på SHL nivå ser ut men hade det varit ”vanliga” privata näringslivet hade det definitivt varit skäl för uppsägning.

Peja: PA ytters oprofessionell och verkar jävligt bitter
Blockat massa Brynässupportrar som inte ens skrivit något till honom samt sportjournalister i Gävle
Han stärker knappast sina aktier att få ett nytt jobb på samma nivå igen.

svenskafans.com/hockeyzon/peter-andersson-i-blasvader-pa-sociala-medier-det-far-sta-for-honom--642663?fbclid=IwAR3-Ii2SE_-b9cgZ_vzwZyPItvA9oNm-xcTj2DHVMSGbOwxJ-4Lc2XzhUxE

{8399}: Peter Andersson är slut inom den högsta nivån av hockey i Sverige, känns som att vi kan fokusera på annat framöver 😉

Ikväll kommer jag vara sådär härligt nervös men hoppfull. Nu är det fan Gunlers tur att göra första målet i varje fall!

{8399}: Det vore verkligen spektakulärt om Brynäs slår ut Örebro med tanke på laguppställningarna. Tror att Örebro kommer vara påkopplade på ett helt annat sätt än igår, blir en tuff match.

Småaktigt beteende av PA, antog att det var ett fejk-konto eller att han var full, men han verkar vara så pass barnslig.

{7981}: fan vad laddad jag är inför kvällen!!! Att nollan Peter Andersson tagit Örebros sida har verkligen blivit extra tändvätska och jag tror att det kommer att slå gnistor om Rödins ögon ikväll.
Jag tror på sudden ikväll och en ganska lång sådan innan vår kapten skickar Örebro på semester.

{8399}: verkar ha tagit bort det! Säker efter sportbladets artikel om vad han gillade. Kan säkert strida mot hans kontrakt med Brynäs då han är avlönad

Pigalle: finns PA inte kvar på Twitter eller är jag blockad?

Jugge: Helt riktigt Jugge, skulle vara riktigt kul om Modo eller Björklöven kunde knipa en SHL plats.
Vad det gäller Brynäs o deras spel så MÅSTE de bli bättre på powerplay. För det första måste de kunna transportera in pucken i zon, väl där så räcker det att de får lite press på sig o det blir de avväpnade. Blir inte ens hoppfull längre när de får en utvisning med sig.

Tigerhjärta: Den dagen han lämnar oss kommer att bli svår 🥺

Personligheterna skiljer sig en del mellan Manner och PA skulle man kunna säga…

Peja: En sak som Björk blivit betydligt bättre på är det fysiska spelet. Var flera tillfällen igår där han vann kampen vid sargen, tog pucken, och kunde slå ett enkelt första pass. Jag hoppas HV blir kvar i HA, vore roligt att få upp MoDo eller Löven någon säsong.

xxx BIF xxx: Håller med om att backarna inte är urusla överlag. Berglund, Bergman och Mylläri är backar av gedigen allsvensk kaliber, Björk hör hemma i SHL som 5-6e back och Genoway är en gedigen SHL-back som dock har alldeles för hög lön, vilket han har gemensamt med många av sina kollegor.

Så länge Brynäs spelar styrspel exponerar man inte backarna för lika många svåra situationer. Tror det är mycket därför som Berglund, Mylläri, Björk har gjort det bättre i egen zon den här säsongen. När det är stora isytor bakom en spelare som Björk, vilket det blir med ett mer offensivt spel, får han det desto svårare, så länge Björk slipper åkdueller gör han oftast ett okej jobb utan puck.

Men vad jag hör kommer Brynäs att ha ett spelskickligare lag nästa säsong. Brynäs kommer nog bli betydligt bättre, men å andra sidan kommer konkurrenterna också att bli det. Sen får vi se hur det går i kvalet, jag tror att Djurgården och HV71 kommer att ställa starka lag på isen nästa säsong om de spelar SHL-hockey, men lutar ju åt att DIF åker ur som det ser ut just nu. Jag tror att HV går upp, men framförallt Löven kan nog hota.

Peja:
Så dåliga är inte våra backar!
Förra året hade inte backarna möjlighet att ställa om pga spelmodellen med myskoxförsvar, men i år gör de ett defensivt helt ok jobb tycker jag och uppspelen är bättre.
Visst, det är tydligt när det blir fysiskt att vissa spelare blir bättre än andra osv. så vi kanske inte har backar som hanterar allt. Men vi har inte klappkassa backar.
Problemet är offensivt - men det är inte bara offensivt vi ska (be)döma backlinjen.

Davey85: "Cibulskis måste vara gammalt tennisproffs. Hans volleyräddning går inte av för hackor."

Ja, med den räddningen som annars hade resulterat i 1-0 på tavlan så vete fan om inte Cibulskis till sist var den stora hjälten igår. Hypotetiskt förstås, men den visar hur små marginalerna kan vara ibland....

Mikko till GD i deras senaste reportage inför matchen: ”Jag vilar och spelar Candy Crush sen är jag färdig”
Fyfan vad man bara älskar den mannen!

Malken: Tror inte det blir några problem att hitta backar som är bättre än Cibulskis och som också klarar av det. Det som gör att han sticker ut i den bemärkelsen är ju främst att många av Brynäs nuvarande backar är exceptionellt dåliga på att lägga puckar på mål och rent allmänt skjuta från blå, inte att Cibulskis är superb där. Berglund, Mylläri, Björk & co lyckas nästan alltid träffa täckande spelare, om de inte bara lägger i rundeln.

Kinnvall kommer bli ett stort lyft på blå i både 5mot5 och PP, men hans skadehistorik gör att man inte kan förlita sig på honom som ledande back. Där har han en del att bevisa.

Malken: absolut inte, han är ju klappkass med pucken och risig på rören.

JawKee: Cibulskis har också en förmåga som sticker ut i dagens Brynäs. Han har förmågan att lägga puckarna på mål - inte en halv meter bredvid eller en meter över. ...Och han spelar skadad. Vore intressant att se honom gå för fullt. Nytt kontrakt?

JawKee: säsongens 👍

Jag tycker att Cibulskis borde få vinna Veckans Räddning ;)

Malken: Japp, Oldeen är Brynäsare. Men han är ju professionell så det märks inte till skillnad mot Edlund som illa döljer var hans sympatier ligger.

JanT: Tror Björn Oldeen är Brynäsare dock. Tidigare granne till mor och far i Höjersdal.

lapad: Tycker det låter som några av skribenterna inne här, han kanske reggat sig?!

För mig som missat allt PA kastat ur sig, finns det länkar på allt annat förutom att han gillat random skribents tweet? Nyfiken

mk: Det var Wikegård som sattes på plats - obetalbart. Har förgäves sökt efter klippet. Förövrigt är det härligt att se hur alla djurgårdare i C-more studion sitter och tuggar på slipsarna i takt med att DIF radar upp förluster.

Pasman: Aa fyfan riktigt fegt

Skagge: Cmore sneaky gjort duckade dem hårda frågorna.

« · 2319457 · »