1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740146 inlägg · 7967 ämnen
« · 2320096 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
{8399}: Enig.

Tigerhjärta: Jag har aldrig riktigt sett Lodons storhet överhuvudtaget.

Anders Berg

Målsättningen denna säsong var inte att åka ut mot Oskarshamn i åttondelen, är mer nöjd med förra säsongen även om det blev respass då med men då kom vi ändå 3a

Mest besviken på placeringen då vi har ett lag för topp 6 på " papperet "

Malken: Aldrig gillat Lodin förrän i detta slutspel. Tycker han är en lipsill som förstärker allt för ofta. Däremot har han verkligen varit bra i kvalet och kommit under skinnet på motståndarna.
Dock viktigt att komma ihåg, att bara för spelare är bra i kval så behöver de inte vara bra mot bättre motstånd (läs Molin)

mattias - 74: Fiasko för Leksand? De åker ju oftast ur, så fiasko är kanske lite hårt?

Wesley: Kanske kan bli tufft att värva någon av de allra bästa i KHL, Schweiz lär ligga bra till där, men alla som har levererat i KHL det senaste året måste ju betraktas som drömvärvningar för en SHL-klubb.

Eric Martinsson, Philip Holm, Olle Alsing och Lawrence Pilot är backar som vi vet kan leverera i SHL, men jag hoppas att Manner kan vaska fram några bra finländare också.

Tigerhjärta:

Realistiska menas med det man har råd med typ inte mcdavid eller Mckinnon ;)

Wesley: Hur är kontraktsläget på Viktor Lodin? Riktig målskytt som imponerar - även på Sanny Lindström. Om jag fattat det rätt har Brynäs lägst % mål/skott i SHL. Laget behöver ett par snipers!

mattias - 74: " Vilka är era drömnamn till Brynäs nästa säsong " realistiska "

Fick jag önska så vill jag ha Wedin, Bromé och André Petersson framåt. Backsidan vet jag inte riktigt ännu.

mattias - 74: Silfverberg (dock inte realistiskt)
Johan Larsson och Markus Granlund (små odds på dessa med). Sedan behöver vi fysiskt större tvåvägs back med bra skott (typ Ebert, Melart)

{7981}: Ja hoppas verkligen på några finska stjärnor. Hade varit kul att se en finnkedja! Exempelvis Hartikainen - Palve - Ruotsalainen eller dylikt!

mattias - 74: Svår fråga. Wedin som det snackats om vore ju väldigt välkommen om Timrå ramlar ur. Annars är det svårt att veta vad som anses realistiska?

Peja: förutom hög lön till sämre spelare är troligtvis en kombination av dålig fingertoppskänsla och klubbens attraktionskraft.
Sedan är det problem med att få AS spelare att utvecklas och ta ett kliv.
Eklind har gjort det bra i år (är bara 23 år så där finns chansen att han utvecklas. Nästa identisk poäng prod denna säsong som Olesen. En ass mindre) . Olesen har inte alls producerat det man trodde på förhand. Hoppas han tar ett kliv och får det att lossna till nästa säsong.
Sedan får vi hoppas Manner kan få någon finsk VM-spelare intresserad av Brynäs när KHL inte är så attraktivt.

Vilka är era drömnamn till Brynäs nästa säsong " realistiska "

För mig är det Rattie, Kovac, samt Chelarik till oss.

Så om Brynäs skulle vilja ha dig kvar, skulle du då stanna?
– Brynäs är absolut ett alternativ och jag trivs väldigt bra här. De är absolut med på radarn.

Gunler verkar trivas, kul! En av ytterst(!) få som bör få förlängt. Killen är i god för 20+ mål nästa säsong!
Förhoppningsvis hamnar vi i ett hyfsat kontraktsläge iom att spelare verkar trivas väldigt bra i klubben just nu, att det inte bara handlar om pengar.

Peja: Attraktionskraften bör ha ökar rejält nu i alla fall som slutspelslag och med en ledare som Manner i båset. Jag misstänker att många valt bort oss direkt eller krävt högre lön för att vi varit just Brynäs.
Sen är det förstås oroväckande att Alcén tagit in en del medelmåttor också men de kanske varit billiga i alla fall

BIF Kungen: Brynäs har faktiskt haft rätt tjock plånbok på senare år. Mycket högre placeringar i löneligan än i tabellen. Problemet har varit att man har slösat bort massa pengar på medelmåttor.

Anders Berg: Palve är ju en toppspelare i ligan

BIF Kungen:
Det är väl risk för att plånboken fortfarande är lite tunn, men med årets insats och Manner i båset lär attraktionskraften ivf höjts sen förra säsongens bottennapp!
Mycket viktigt att redan kunna planera för en ny säsong jämfört med att försöka överleva ett ovisst kval.

mattias - 74: Så har vi sagt i några år nu😂Nästa år då då blir det bättre 🤭och det blev ju en liten förbättring mot förra årets ångest säsong 😉
💛🖤♥️

mattias - 74: Armanis har varit bra, grattis👍

BIF Kungen:

Leksand har ju iaf princip gjort klart med Armalis så hoppas finnen stannar då har vi ett riktigt bra målvaktspar nästa säsong, längesedan det var så.

mattias - 74: håller med om Leksand, märkligt tycker jag. Har visat en grymt spel många gånger men ändå ur. Nya tag nästa säsong kompis💪

Brynäs: som många skriver här så var slutspelet en bonus med det lag vi har. De sista två matcherna tycker jag var bra, intensivt, bra fart ofta.
Bland de bästa matcherna under säsongen. Både ledande spelare som Rödin, Veini och Berra var bra plus en del av bredden, Birgersson, Eklind, kul. (Har säkert glömt någon/några. Coach Manner: bästa värvningen på 10 år typ

Utvisningar och bristande PP var två tunga orsaker till golfsäsongen start.

Är själv inte så road av silly season men Brynäs behöver som många också säger här, förändra.

Tyvärr har väl Brynäs låg attraktionskraft och tunn plånbok (spekulation) så risken är väl att nödvändig förändring inte blir mycket bättre än i år. Hoppas vid gudarna att jag har fel.

Som Manner skulle ha sagt på ”rallysvenska” seeeemppaa😁💪💪

😎🤘

Silfverkroken: Det var kul att se Danielsson mot Sulak igår (killen med långt hår i Örebro). Herregud vad Danielsson gjorde narr om han går och höll på vid varje byte??

Som Örebroare vill jag tacka för en fin och spännande Play-in. Ni bidrog med riktigt fint bortastöd och som vanligt hade vi svårt för ert fysiska spel. Den här gången vägde det över till oss tillslut, nästa gång kanske det väger över för er.

Skönt med golfsemester eller vad säger ni Brynäsare?

Fy fan jag kräks på våran säsong 🤮🤮

Fiasko

Men nästa år då jävlar 😂😂😂

Silfverkroken: Ibland så känns det som enda anledningen till varför man vill ha en individ i laget är att man känner personen i frågan. Det är så det har fungerat i Brynäs under många år vilket är en av anledningarna till varför vi ligger i botten och en anledning till att ekonomi är i botten.

lapad: Danielsson sa till Aftonbladet efter matchen igår att han inte haft någon dialog med Alcén eller Brynäs. Talar väl för att han inte blir kvar känner jag. För nog borde man väl haft en dialog vid det här laget om det var aktuellt med förlängning?

Anders Berg: Palve dock har väl presterat över säsongen - mål och assistmässigt har han levererat.

lapad: Precis, vi måste ha spelare som kan vara bra över en hel säsong med en hög lägsta nivå. Årets trupp har bestått av spelare som kan glimta till ibland och som har en låg lägsta nivå. Det räcker att göra någon bra match och vips så har man nytt kontrakt. Lex. Palve. Å så sitter vi med ett bottenlag på pappret och på isen - igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen... och igen!

Malken: Som sagt så är Danielsson duktig på att snacka och en trevlig prick men ute på isen så är Danielsson slut. Han har visserligen gjort att par bra matcher på slutet men om Brynäs ska och vill satsa då måste vi använda medel till en spelare med utvecklingspotential.
Vi ska inte lägga krafter på att förlänga massor med kontrakt utan vi behöver förändringar

Anders Berg: Det finns massor att jobba med i Brynäs. En sak som MC gjorde bra var att höja publiksnittet innan pandemin. Det jobbet måste återupptas.
Klubben har redan aviserat att det blir ett underskott så frågan är hur stort?
Sen har vi medlemmar ett jobb att göra med att sätta oss in i vad valberedningen föreslår till årsmötet.

{8399}: I negativ bemärkelse med tanke på den pågående pandemin och hur den har påverkat intäkterna.

Jan Grismöbel: Varför inte Nicky D som tredjelänk i tränartrion när Holmqvist försvinner till Oskarshamn? Vet att Timashov är grymt imponerad av hans varianter och taktiska kunnande.

Anders Berg: Kan bli den bästa sillyn på länge, om Mikko Pekka får bestämma vad som behövs Det ska INTE rockien alcen göra . Lex wandell .

{8399}: Vi får hoppas att damerna avgör i tre raka!

Pettisbif: VM spelas i en diktatur och det är väl inte i sommar?
Olsson var ju en av Sveriges bättre spelare i gårdagens match. Hursomhelst; nu ser vi fram emot en silly season som väl som vanligt kommer bestå av en massa besvikelser…

Davey85: Det ekonomiska bokslutet lär bli intressant att ta del av också,

Tigerhjärta: Riktigt kul PK från Manner och en ödmjuk/saklig Niklas Eriksson. Manner visar ingen tillstymmelse till att vara särskilt nöjd med play-in. Det är bra, han har fått ut mer än vad jag trodde av detta lag, men nu ska vi ta ytterligare steg.

Alcén, dags att kötta.

Jan Grismöbel: Håller med fullständigt, alla filmningar har förstört mitt fotbollsintresse. Var skillnad förr, nu är ju fan alla gjorda av glas…

Pettisbif: Är sportsgalen ser på allt jag kan komma över . Utom fotboll av någon anledning. . Har tom varit England å tittat på fotboll . Men nej inte soec intresserad . Ser hellre på snooker före fotboll . Tycker det är långtråkigt. Sen detta med filmningen som har förstört rn del av mitt intresse

Pettisbif: Är sportsgalen ser på allt jag kan komma över . Utom fotboll av någon anledning. . Har tom varit England å tittat på fotboll . Men nej inte soec intresserad . Ser hellre på snooker före fotboll .

Jan Grismöbel:
Märks att du inte är fotbolls intresserad.
Hade varit skit kul att se Sverige spela VM i sommar.

Alla tycker vi olika. Men jag älskar sport överlag och tycker Sverige borde spelat VM.
Dock så visade sig att förlusten mot Grekland blev avgörande.
Hade dom vunnit där så hade det varit klart som gruppetta.

Sen fattar jag inte varför Janne spelar med Danielsson och K.Olsson. Tillför inte ett dugg!
Bättre om dom hade spelat Nilsson/Helander och Svanberg. Sen tyckte jag att Zlatan skulle kommit in tidigare. Istället för Elanga. Man såg så många höjddueller han vann när han var inne.

Men men det blev en riktig skitkväll ..

Pettisbif: ja Cibulskis var en flopp, han verkade rätt medveten i GD att han inte lyckats så bra heller, hans bästa grejer var väll förra matchen när han räddar den på volley och att han gjorde 2 poäng mer än Berglund på sina 11 matcher :P
3 med slutspelet

{8399}: Är bara fotboll . Vem bryr sig .

Silfverkroken:
Hoppas allt och alla ryker som inte har kontrakt förutom Veini och Noel. Resten kostar mer än dom smakar och går att hitta bättre och lägga pengar på dom 2 första femmorna.

Kul värvning Wandell blev. 7 minuters istid och långtidsskadad.
Hahahah måste vara en av 2000 talets konstigaste värvningar! Hemström eller Holmi hade gjort det bättre. Och dessutom varit gratis.
Ruggig mina av Alcén.
Måste även räkna in Cibulskis till en flopp.

Om man jämför med dom andra lagen och vad dom tog in.
Växjö tog väl in 2 rätt bra backar.
Luleå tog in en bra.
Örebro tog in en ruskigt bra.
Frölunda tog in SHLs bästa nästan.
Rögle tog in en bra finne.
Djurgården tog in bra backar som lyfte dom.
Timrå tog in en bra ryss.

Ja ni hör ju.
Hoppas Alcén lärt sig en läxa. Och ser till att ha bättre fingertoppskänsla nu till årets silly.

Falken: Förresten blir det ett litet eget sommarlov nu från hockeyn. Fem matcher på sex dagar, varav fyra för herrarna och en för damerna, tar allt på krafterna. 😅

Tack för underhållningen. 🖤💛❤️

Tigerhjärta: va fan säger Manner??? Assisterande coach är som sommarlov, prata lite kul med killarna och sätta powerplay 😂😂😂😂
Rallysvenska🤣🤣

Vilken avslutande presskonferens han gör Mikko! Ödmjuk och bjuder på humor, vilken jävla tränare vi besitter! Tack för denna säsongen Mikko, vi ser framemot nästa med hoppfullhet!

« · 2320096 · »