1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739751 inlägg · 7967 ämnen
« · 2329997 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Ja, jag tyckte det var trist att man inte kommunicerade ut om Thelin och Bäcklin. När J20-tränaren som knappt hann börja på jobbet blev NHL-scout kommunicerade man däremot ut det. Givetvis rätt att kommunicera ut det men det så extremt dåligt att människor som haft nyckelroller i ca 20 år helt pötsligt bara "försvinner" utan att det kommuniceras ut...

Huge: Tycker du ofta beter dig på en nivå långt ifrån värdigt en vuxen…

{7981}: Kanske Brynäs letar spelare på jobbmässan?

Huge: Min fundering är varför övriga lag kort efter att de avslutat säsongen kan meddela vilka som inte skall vara kvar? Varför är Brynäs IF annorlunda? Är Brynäs bättre än övriga lag? Min uppfattning är inte att Brynäs leder någon utveckling i svensk hockey, jag anser snarare att föreningen behöver steppa upp och detta med beslut och kommunikation är en sådan punkt!

Ang Riikola som IKO värvar var även LIF med och budade. Säkert något fler lag. Gäller för Alcen att scouta bra…

Huge: Vad var logiken med att vänta till augusti förra året?

Jugge: Jag har ingen aning om hur Alcen och värvningsansvariga tänker och vilket upplägg dom har när det gäller att avslöja vilka spelare som kommer att lämna.
Det känns bara för mig som vuxen människa så patetiskt, förutsägbart och tröttsamt att se så många otåliga och griniga supportrar som inte ens kan försöka förstå att det kan finnas en logisk förklaring till att man ännu inte har gått ut med vilka som får lämna.

Peja: Skrämmande läsning det där. Bra sammanfattning, Peja. Just Thelin har jag också funderat över, han verkade ju göra ett riktigt bra jobb.

Skrubben: Slöhet eller att man inte förstår vikten av kommunikation. Svårt att säga vad som är sämst...

Luddf: Bra att Alcén är på tv-pucken. Behövs nog stark Brynäs-representation där för att återuppbygga förtroendet bland unga spelare.

Om man ska sammanfatta de senaste åren, så är väl J18-silvret den enda framgången.

På ledarsidan har följande hänt sedan Erika Grahms inträde:

- Ungdomsansvarige Tomas Thelin fick gå under covid.nedskärningarna. En uppskattad mångårig medarbetare som många menar har gjorrt ett väldigt bra jobb i Brynäs. Otacksamt att efter 20 år i klubben få gå som 60+are, man är inte jätteattraktiv på arbetsmarknaden i den åldern. Som vanligt var kommunikationen obefintlig när Thelin lämnade, trots hans minst sagt långa bakgrund i klubben.

- Vid en supporterträff för några månader sedan framkom att Erika Grahm och Johan Alcén har kommit på att klubben behöver en ungsomsansvarig. Man ska därför anställa en person på den posten. Som vanligt har man inte kommunicerat ut om något är klart eller på gång, men jag noterar att Henrik Glaas helt plötsligt står som ungsomsansvarig på hemsidan.

- J18-tränaren som tog silver uppges inte få förnyat förtroende av Grahm. Har för mig att hon sa i någon intervju att man ville föryngra. Detta trots fina resultat och och att tränaren är uppskattad av både spelare och föräldrar, som har noll förstålse för Brynäs beslut.

- J20. har haft massa snurr på ledarsidan. Den snudd på legendariska J20-coachen Mats Bäcklin fick gå under corona, givetvis i stort sett obefintlig kommunikation trots att han likt Thelin borde ha hyllats rejält för sina insatser i Brynäs. Bäcklin ersattes av Erika Grahms sambo, som dock kastade in handduken kort innan säsongsstart för att bli NHL-scout. Sambon ersattes av en stockholmare som redan har fått sparken.

- Spelarutvecklaren Ove Molin "överlevde" rensningarna under corona. Tydligen var det viktigare att behålla en spelarutvecklare än en ungdomsansvarig och J20-tränare, eller hade han helt enkelt bara ett längre kontrakt/större inflytande?

För att sammanfatta har Grahm storrensat bland ungdomsledarna. 30+ års erfarenhet inom Brynäs ungdomsverksamhet dumpades under corona och har ännu inte ersatts på riktigt, och till och med i J18 verkar man snurra till det trots att J18 verkar vara det enda laget som funkar i dagsläget.

Huge: Ditt försvarande av Brynäs agerande i exakt alla situationer är både patetiskt, förutsägbart och tröttsamt… Har Brynäs någon gång gjort något fel eller dåligt enligt dig??

Peja: Det mest logiska är slöhet på kansliet. Efter förra säsongen tackade vi av spelarna som fått sluta i augusti. Patetiskt uselt skött. Kommunikationen behöver steppa upp ett antal nivåer.

Tgl: Spelar roll om det gäller gnäll över noll info om nya värvningar eller vilka som kommer att få lämna: infon kommer förstås när man mht till inblandade parter anser sig vara redo att gå ut med nånting och inte när otåliga supportrar nån vecka efter avslutad säsong kräver det.
Jag är iaf tillräckligt gammal för att både förstå och acceptera ett sånt agerande från de som just nu håller på att bygga nästa säsongs lag.

Peja: spot on👊

BIF Kungen: Rögle har en intressant truppstruktur. Lägger massa pengar på sina toppspelare och fyller ut laget med många billiga spelare från Allsvenskan. Helt tvärtom hur Brynäs har byggt med halvdyra spelare rakt av, typ K.Berglund och A.Pettersson har haft löner som Rögles allsvenska nyförvärv bara kan drömma om. Det är smart byggt av Rögle.

Lunkz: spot on. Har exakt noll förtroende för Alcen, hoppas även här jag har fel. Att han bevisar sin storhet med bra värvningar under våren.

Baserar min åsikt på denna säsong.

Även Växjö har släppt några spelare som lämnar också, är det att vi har så många som ska lämna som gör att det tar tid eller har dem semester?

Peja: Det enda jag kan tänka mig är man inte ville flytta fokus från damerna förra veckan. Vet inte om jag egentligen köper det heller men nu när de har spelat färdigt borde det verkligen inte finnas något att fundera över längre.

Peja: Ja, det är väldigt amatörmässigt hanterat när man ser hur alla andra klubbar gör när de avslutar säsongen. Om inte Alcen/Manner redan när säsongen tog slut hade klart för sig vilka man eventuellt ville förlänga med så är det rent av dåligt.

Jugge: på tal om imponerande: bröderna Abbott, snacka om att vända ett bottengäng till ett topplag.

Kontinuitet och bra värvningar är några nycklar. Total motsats till Brynäs haveri senaste 10 åren. Det sistnämnda behöver inte exemplifieras ….

Jugge: Ja, det är ju uppenbart att många andra SHL-klubbar kommunicerar ut om spelare som lämnar kort efter deras säsonger avslutats. Det är svårt att se VARFÖR Brynäs inte också kan göra det och vad man i allsin dar tjänar på att dra ut på tiden? Den mest logiska förklaringen som jag kan se är slöhet på kansliet, varför skulle man annars vänta med det?

BIF Kungen: samma lag nästa säsong betyder väldigt låga publiksiffror och då skjuter Alcen/company sej själv i foten.
Finns inte i denna värld att något annat SHL lag skulle förlänga Brynäs utgående kontrakt.
P.S värva Olofsson från IKO , hans kontrakt går ut nu.

Jäkligt imponerad av Filander! Nu är jag helt övertygad om att det var hans förtjänst att Malmö överpresterade ett antal säsonger och inte överreklamerade PA.

Lindström: rätt lag vann tycker jag sett över hela säsongen.

Samtidigt grymt imponerad av IKO som med väldigt begränsade resurser ger serieledarna/europamästarna en bra

Filander håller klass trots förlust, som Manner.

Se & lär Brynäs

Huge: Vet inte hur gammal Du är men Din läskunnighet verkar inte anmärkningsvärt god.

Vad jag skrev var att Växjö meddelar att ett gäng spelare lämnar/ får lämna och att Brynäs väntar. Inte ett ord om värvningar.

Nämnde inte ett ord om värvningar. Tycker däremot att Brynäs som nu haft ledigt några veckor borde kunna meddela att ett gäng lämnar.

Gör om gör rätt och försöka läsa det som skrivs och inte det Du tror skrivs

Huge: Att inte några värvningar är klara i det här läget har jag förståelse för att det inte går ut med något förrän det är helt klart. MEN Alcen borde kunna gå ut med vilka vi tackar av, vilket borde vara majoriteten av dom med utgående kontrakt.

Sitter man och förhandlar nytt kontrakt med Nicky, Pettersson, Sallinen osv, då blir jag rädd på riktigt. Då lär vi hamna sopsist nästa säsong.

Huge: Tror främst supportrar vill se vilka som lämnar, vilket inte borde vara så svårt att publicera. Avslutande samtal måste ha skett dagarna efter uttåget och det är knappast så att man är öppen för att behålla alla. Tycker ändå att det är bra att det finns ett så stort intresse inför framtiden. Engagerade supportrar är alltid bättre än likgiltiga.

Huge: jag hoppas jag har fel men jag tror vi ska väldigt låga förväntningar på nya spelare.
Brynäs värvningshistorik kryddat med Alcens enligt mig helt onödiga/obegripliga värvningar i slutet av denna säsong.

Dessutom tror jag av Brynäs dragningskraft är låg med SHL-mått mätt.

Tgl: Tja, det verkar ju som att du och en del andra otåliga gnällspikar på allvar tror att det inte händer nånting hos Alcen/Manner på värvningsfronten bara för att man ännu inte har gått ut med att nånting är klart.
Då menar jag att Alcen kanske borde gå ut med några fakevärvningar så att du och dom andra otåliga femåringarna blir nöjda och slipper sitta och tjata i varannat inlägg om varför det inte händer nåt i Brynäs när alla andra lag verkar jobba hårt och dessutom redan har gjort klart med en del spelare.

Lindström: IKO börjar se trötta ut

lapad: utvisning vid sargen, interference?

lapad: kan väl hålla med, bättre lag har oftast mer ”tur”, får fördelar mm, bara att tugga i sig tyvärr

BIF Kungen: Domarna har en tendens att favorisera topplagen vilket visar tydligt på en svaghet och brist på kompetensen. Ledningsmålet var frukten av ett sådant beslut.

Silfverkroken: spiken??

Uppenbart att zebrorna vill se RBK vinst , hur många utv har dom ”missat”…..

Silfverkroken: Clang💪

Silfverkroken: Upplagt för en billig kompensationtvåa på Rögle nu…

Horace76c: märkligt igen, håller med, snyggt mål dock

Zappaholic: Domarna faller för publiktrycket.

BIF Kungen: Hur i helvete resonerar domarna? Hemmadomare

Zappaholic:
Vafan händer med domarna?

Horace76c: Vad blev det utvisning för där????

Horace76c: gris vet jag inte, spelar slutspelshockey, på/över gränsen, men enligt mig solklar utvisning

BIF Kungen:
Shit vilken gris Everberg är.
OCH
Wow vilken storsint publik... Ut med packet, när målis får egen spelare över sig och knäcker nacken...

Zappaholic: solklar, typ 4 crosschecking, märkligt

BIF Kungen: Ja det tycker jag att det borde varit

Huge: Påhittade? Varför det? Jag var i så fall även otålig inför senaste transfer fönster stängning. Då kom det en värvning i absolut sista stund! Och det blev ju bra!

Zappaholic: utvisning på Everberg?

Jugge: Domarna är lika dåliga som vanligt

Tgl: Ja, bedrövligt.
Varför går inte Alcen ut med att en massa påhittade värvningar är klara så att du och alla andra otåliga och griniga femåringar blir nöjda för stunden?

« · 2329997 · »