1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743373 inlägg · 7967 ämnen
« · 2696998 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Mickesgolf: Enligt Mrmadhawk på Expressen är Lindblom nära en återkomst till Brynäs.

#33: finns fler lag som haft de ambitionerna
Men så länge domarna tillåter alla fartsänkande och spelförstörande moment blir det svårt tyvärr

Tappade räkningen redan i period 2 i går på missade regelbrott som samtliga stoppade upp motståndare genom interference, hakning och eller fasthållning

Ska räkna igen imorgon igen (om jag orkar)

#33: Inatt gick Carolina från 3-1-underläge med 9 minuter kvar til seger 5-3. Sånna galna vändningar sker frekvent i NHL-slutspelet men i princip aldrig i SHL.

JohnnyBotox: Förstår vad du menar med Kelleher, men glöm inte att Brynäs är sist ut på spelarmarknaden och att han antagligen är ganska billig i jämförelse med många andra SHL-spelare. Jag tror att hans spelstil hade kompletterat en spelare som Lindblom på ett bra sätt. Men kanske är lite färgad av att Kelleher ofta var bra mot just Brynäs i SHL.

#33: Modo lyckades ändå som nykomling att spela hyfsat likt vad dom gjorde i HA är känslan. Hoppas vi kan lyckas göra det också. Vi börjar där, sen siktar vi på att bli vi pionjärer ;)

Avgör ikväll så man kan börja drömma om nästa säsong. Vill ha en härlig silly

Apropå tråkhockey i SHL vilket jag håller med om till 100%. Tänk om Brynäs, vid eventuellt avancemang, kan bli mönsterbrytare, bli laget som spelar frejdig, offensiv och rolig hockey i SHL, det hade varit kul.

Peja: håller med. Men oavsett hur mycket jag gillar Kelleher just nu så tror jag att det bästa vore att gå skilda vägar vid ev. avancemang. Måste vara brutalt cyniska för klubbens bästa.

JohnnyBotox: Det blir otroligt intressant att se hur Brynäs tänker, men jag tror också att Kelleher är mer trolig att stanna än Indrasis, om Brynäs går upp till SHL. Indrasis pucktapp runt egen blå sker allt för ofta på grund av chansspelande och han ”fiskar” ganska mycket, även om fiskandet skulle kunna vara godkänt av Gällstedt. Det som talar till Indrasis fördel är att han brukar höja sig mot bra lag, rutinen och att han är stark fysiskt.

Mattson: Den är sjukt tråkig.

SuneMangs: De enda nyheterna där är väl att Brynäs för en dialog med Benn och att Tärnström ryktas till AIK.

{10595}: ” Hänger Kopacka och Indrasis också med tror jag inte att de hade skämt ut sig så mycket i en högre liga.”

Jag tror verkligen inte på Indrasis i SHL, framförallt inte i ett lag som slåss i botten. Han är fantastisk ibland, men sett till spelet i SHL så tror jag att det är en dålig match.

”Lata lirare” är iaf inget jag tror på vid en ev. återkomst i SHL. Se Palve, Timashov.

Nu har GD börjat snickra på en SHL-trupp också 😉 Kunde inte hålla sig dom heller 😅

Jugge: "Andreas Johnson håller med och tycker att det är konstigt att domarna inte granskade tacklingen på isen.

– Han kommer blindside, någon meter från sargen, träffar huvudet. Det är alla signaler för en farlig tackling, säger Johnson."

Blindside? Tacklingen är väl ändå rakt framifrån?
Det går fort att utveckla sex fingrar😀

Sen håller jag med er båda egentligen. Zaar kunde krupit ihop lite, i den bästa av världar.
Sen så putter han ju egentligen bara Pudas framför sig.

Om skadan gick upp på det. Då var det bara en tidsfråga innan skadan skulle gå upp.
För smällen i huvudet var ju inte såå farlig. Smällen i sargen var ju det som gjorde att han fick gå av.

TheMacamush: Tänk vad sjukt att se Benn-bröderna i Brynäs.

Jugge: ja man ska inte förvänta sig nått defensivt monsterarbete mer än att hämta upp lösa puckar å ösa framåt, hoppas innerligt han vill va kvar, en fröjd att se han åka skridskor

TheMacamush: Kopacka kommer funka i SHL också, det är otroligt få ens på den nivån med det skottet och den skridskoåkningen. Han behöver dock ett par spetsiga men samtidigt ansvarstagande lekkamrater i kedjan.

willyyoung : får jordie hit sin bror så tror ja Scott stannar till 100%

Kopacka lär funka om han spelas rätt i en strikt offensiv roll

havre: ” Angående tacklingen på Pudas. Det hade varit SKITENKELT för Zaar att bara krypa ihop lika mycket som Pudas gjorde och därmed träffat honom i bröstet eller på axeln. Helt klart Zaar's fel, en smart tacklare hade kunnat göra det riktigt snyggt men ändå hårt. Istället gör han sådär. Så jävla dumt och onödigt.”

Tänk så olika man kan tänka om olika situationer… Det är väl därför det är bra att vi har domarna som gör bedömningarna. Det där är en klockren bröstvärmare alla dagar i veckan. Jag hade blivit skogstokig om Berra blivit avstängd för en liknande tackling. Den tar i bröstet först men det är oundvikligt att den tar i ansiktet också när Pudas är så låg. Vad ska Zaar göra efter att han beslutat sig för att tackla? Han kan ju inte gå upp i rök…

{10595}:
Tror att ett avancemang innebär att Scott har uppnått sitt uppdrag och avslutar karriären...vilket gör att även Benn försvinner...eller så ringer Jordie hit brorsan också...

Ser gärna att Kelleher blir kvar.

Ölund och Bertil skall absolut vara kvar!!!!

TheMacamush: Att Benn klarar av SHL spel råder det nog inga tvivel om. Han är nog i särklass er bästa spelare i dagsläget. Larsson och Rödin känns också givna.

Bertilsson har verkligen imponerat i HA, men det har inte alls sett lika lovande för honom i SHL de åren innan ni åkte ur. Samma med Ölund.

Hänger Kopacka och Indrasis också med tror jag inte att de hade skämt ut sig så mycket i en högre liga.

eltifoso: trodde alldrig jag skulle hålla med en fbkare, men det är helt rätt

Angående tacklingen på Pudas. Det hade varit SKITENKELT för Zaar att bara krypa ihop lika mycket som Pudas gjorde och därmed träffat honom i bröstet eller på axeln. Helt klart Zaar's fel, en smart tacklare hade kunnat göra det riktigt snyggt men ändå hårt. Istället gör han sådär. Så jävla dumt och onödigt.

SuneMangs: Om domarna börjar blåsa för alla spelförstörande grejer och orkade stå emot drevet som alltid blir när det tas massa utvisningar, så skulle det bli öppnare spel och fler målchanser och mer underhållning

Det är upp till de randiga att faktiskt ta för det som är regelbrott

{10595}: Bertilsson Ölund å Scott skulle jag gärna ha kvar, beroende på vilka roller de kan tänka sig, Rödin är given. Skulle gärna även ha kvar Benn, även om han varit svajig men tror det mer strukturerade spelet i shl passar honom bättre än allsvenskan

{10491}: Vilka tror ni hänger med till SHL vid avancemang? Är namn som Bertilsson, Greg Scott och Ölund fortfarande aktuella då?

Tänker att legoknektarna Kelleher, Vesel och Billins kanske ni skickar till Oskarshamn som kan utnyttja sin fallskärm.

{10491}: tror inte vi ser samma sekvens ens, nåja.
Nu laddar vi för 08a kross imorgon!

TheMacamush:
Han kröp ihop mer efter att han slagit iväg pucken istället för att ta tacklingen

{10491}: hade hållit med om inte Pudas redan var låg, hade han krupit ihop när han ser Zaar komma hade jag helt lagt det på Pudas. Vad som orsakade skada eller om de ens blir nån skada är ju irrelevant 🤔

Mattson: Ser verkligen inte fram emot den defensiva tråkhockeyn i SHL. Speciellt inte nu när man varit bortskämd med Hawaii-hockey hela säsongen. Bara hoppas att spelet förändras till det bättre i högstaligan tids nog. Det är ju effektivt, så jag förstår varför man spelar som man gör, men det är ju verkligen urtrist som åskådare.

Nu klagar diffarna på att Brynäs klack hade trumma igår. Hoppas dom tar med två imorgon.

Danne66:
Näe precis och man kan ju inte behöva dra ner i fosterställning när man ser ngn komma mot en?
Tror fö. att det som han har mest ont av blir efter kraschen in i sargen för han hade väl ngn överkroppskada som kanske gick upp igen?

TheMacamush: Från den vinkeln bevisar du inget. Jag håller inte med.

Danne66: klockrent i huvudet, Zaar hade även gott om tid att undvika huvudet. Skulle säga att bedömningen på kopackas var hårdare där de bara åkte in i varandra mer eller mindre
Uppladdat:

500x0-screenshot20240422-215431.png

Jugge: Bra förklarat hur domaren såg på händelsen med Pudas i intervjun. Kronfallets och Rönnqvist håller med domaren. De har dock alla tre fel och saknar spelförståelse, allt enligt överbefälhavare JFK i grannboken😂

Zappaholic: Vem är vem?
Martin Timell, John Kirby och Robert Olsson?
Uppladdat:

500x0-img6442.jpeg

500x0-img6443.jpeg

500x0-img6444.jpeg

Zappaholic: ” Robert Olsson står och grinar över domarna. Han ser alltid förvånad eller ledsen ut. Ikväll som en hund som blivit påkommen med att stjäla mat”

Jag tyckte han ändå var hyfsat samlad. Hade det varit Röde Roger så hade det varit annat ljud i skällan… Då hade det varit mobbning av både Roger och hela Frölunda. Han hade begärt en ursäkt av domarchefen…

Svensson_62: Finns mer info om det på Brynäs hemsida.
www.brynas.se/article/xemascc-1ekad/view

Hade jag bott närmare hade jag tagit mig dit.

Danne66: Robert Olsson står och grinar över domarna. Han ser alltid förvånad eller ledsen ut. Ikväll som en hund som blivit påkommen med att stjäla mat

Enl GD är det nu klart att man kan se morgondagens match i Monitor Arena, dels på jumbotronen men även på någon stor extra skärm på ena kortsidan.
Pris 100:- (hjälp till att betala TVs krav på avgift). Skybar kommer att vara öppen så det går att festa!!
OM BIF vinner kan man nog räkna med att kunna fira av spelarna sär när de anländer. Kul!!
Man skulle kanske skulle ta ledigt, boka hotell och åka dit.

TheMacamush: Initialt tar den i överkroppen tycker jag.

Mattson:
”Är SHL världens mest tillknäppta serie?”

Finalserien är lika sprudlande som Michael Holmqvist…

Har hört lösa rykten om att det blir bandymål i SHL nästa säsong. Hoppas.

Danne66: samtidigt tar den klockrent i huvudet, kollar man på kopackas avstängning borde Zaar bli avstängd även här

parks: Håller med, min personliga åsikt är om vi hade haft 7909 på alla hemmamatcher med bra tryck så tror inte jag vi legat i HA, men 4700 isch en tisdag i november mot Örebro är ju inte jättesexigt, inte rätt person att svara på hur man gör för att öka intresset, men så fort det vankas viktiga matcher då vill alla helt plötsligt ställa upp….jag ser ca 15 hemmamatcher i snitt per säsong så jag är ju inte heller felfri, men jag har 18 mil t o r så lite svårt att vara där jämt, men Gävlebor måste ju kunna ställa upp, sen självklart har jag respekt för kostnaden att se alla hemmamatcher.

Många här inne som skriver om Lindblom? Hur stor är chansen att han faktiskt kommer och spelar nästa säsong?

Har isf missat det fullständigt att han tänkt komma hem till nästa säsong.

Mattson:
Tror RBK tar sina 2 hemma om dom vinner ikväll, med det stödet dom har.

Mattson: Ja det tror jag, välkomna

Är SHL världens mest tillknäppta serie?

Lemp: Det var ett jävla vevande på Zaars tackling. Pudas kryper ju ihop. Bra bedömning 0 min.

mk: Ingenting från Sanny om Bertil, vilket förvånade mig. Men det kanske kommer i en senare podd.

« · 2696998 · »