1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739751 inlägg · 7967 ämnen
« · 2331474 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Han gick ju bra i leksand innan Hrivik kom dit.

Jag vill sas chansa på en kille som kommer från säg KHL säg svensk "som va bra när han va i Sverige sist" eller som inte har levererat poäng under flera år.

Där är Rouhoma mer garanti tycker jag. Värvad av leksand för att vara deras första, levererar till MH kommer och blir då nerputtad. Kan styra PP bra oxå.

Men vi kan tycka olika😀

Skrubben: nej, de nämner inte Lindbäck vid namn. Det som sägs är att de vill ha två starka målvakter. Och att de vill behålla VV.

mk: Bara hoppas att Rouhomaa föredrar Gävle med kortare flytt, finsk tränare, förhoppningsvis och bara en marginellt och accepterad lägre lön än den han isf erbjuds hos HV samt ett roligare lag att spela i jämfört med om väljer frimicklarna i bibelbältet.
Helt klart en riktigt bra värvning om Alcen lyckas få honom hit.

Luddf: Nämner dom Lindbäck vid namn i podden? Eller var det en gissning från din sida att det är han dom menar?

Annars låter det ju bra om Alcén säger att spelarna man ser potential i kanske behålls och att motsatsen inte behålls. Det borde såklart utesluta Molin, Pettersson, Mylläri och Sallinen som alla är 30+.

JawKee: Vi är alla olika. Vissa väljer att alltid försöka svara sakligt, andra föredrar att ibland återgälda med att raljera/ironisera tillbaka när det känns befogat.
Vad ger det vissa andra att argumentera i en ton fär man riskerar och vet att man kan få svar med samma mynt? Varför måste alla nödvändigtvis reagera/svara på samma sätt för att en saklig debatt/dispyt ska klassas som ”godkänd”?
Tycker faktiskt att mkt i den här kritiken känns överdrivet skitnödig.
På vilket sett verkar jag förvånad över att jag själv får lite skit?
Jag svarar ju bara och redogör för hur JAG uppfattar det hela, precis som du och andra har ERA uppfattningar.
Om det till sist inte är den yngre generationen utan den äldre som håller till här och är så lättkränkt, då får jag lov att be om ursäkt å min egen generations vägnar…
Som sagt: lite ironi skada ju ingen. Eller? 👊😉👍

Luddf: Fan ska man tänka att det blir kval av vad han säger i en podd redan nu?? Inte orkar man det. Jag bryr mig helt ärligt inte om vad han säger i den egna podden för än det börjar rulla in spelare. Ska man börja tänka på om han säger nån/några kan man inte göra. Han kan ju i princip säga vad han vill

mk: Ruohomaa är för dålig för att vara vår nya förstacenter i mitt tycke. Vi behöver något bättre för att ta nästa steg

Huge: Det är din tolkning. Har aldrig sagt att det är det enda du gör. Men det är ju just det vi diskuterar nu. Vad ger det dig att svara i samma ton som du blir tilltalad? Kommer aldrig att förstå varför man vill sjunka lika lågt själv. Har aldrig heller sagt att andra här inne är oskyldiga. Dock verkar du förvånad när du får ta lite skit själv?
Den yngre generationen är väldigt lättkränkta.. men dom håller inte till här, utan i diverse kuddrum 😉 lite ironi skadar ju ingen..

JawKee: Herregud, det ges och tas härinne från samtliga. På dig framstår det som att det enda jag gör är att försöka trycka ner folk och klaga på deras språkbruk. Jag försöker oftast svara som jag blir tilltalad, svårare är det inte.
Sakliga inlägg besvaras oftast på ett sakligt sätt, ibland kryddat med ironi och raljering när det känns befogat. Att man inte tål lite skit tillbaka och som ändå inte är speciellt ofta förekommande vittnar kanske mest om hur kränkt och ömhudad den lite yngre(?) generationen enligt min personliga uppfattning verkar vara.
Men jag ska sluta använda ordet ”läsförståelse” och istället omformulera mig utan att försöka såra någon.
Även om det innebär mer skrivande och är opraktiskt…. 😉

Luddf: 2+ podd..
Nä, vad ska man vänta sig egentligen.

Jag för min del hoppas att man kan få loss Rouhoma.
Där vet man att spelaren gör poäng, kan ligan, kommer inte från tex KHL med annat spel.

Men Sanny Svensson sa att även HV var intresserade så det lär bli dyrt.
Men den platsen måste få kosta..

Huge: Jag köper absolut att du som moderator ska få vara en privat skribent också. Jag säger dock aldrig att du inte ska få svara på gnäll, men det finns ju flera sätt att göra det på. Varför vill du sjunka till lika låg nivå, eller lägre? Och att gå till attack emot personers grammatik eller språkliga bruk är ju bara pinsamt. Det är ju inte direkt så att du gör det på ett trevligt sätt heller, det verkar mer som att du gör det för att trycka ner andra människor. Det här är inget forum för det svenska språket. Därför tycker jag att man ska fokusera på innehållet och inte hur det framställs språkligt. Men det är min åsikt.
Sen återigen, att anklaga människor för att ha dålig läsförståelse för att de inte förstår vad du menar är riktigt lågt. Även om det skulle vara så, så hjälper det ingen att du kommer med såna låga påhopp. Då ligger det snarare hos dig att anpassa språket till mottagaren.

Luddf: Apropå 04-kullen är även jag imponerad av Albin Udd som kom in från Valbo under säsongen. Riktigt fint driv i åkningen och ett bra spelsinne samt skott.

{7981}: var väl en helt okej podd med vissa intressanta delar och några oroväckande..

Verkar ju som Alcén vill ha två bra målvakter och känns som att åtminstone Lindbäck är klar och att han hoppas på att Veini vill vara den andra målvakten..

Sen säger han att de spelare dom ser en utvecklingspotential i kanske kommer få nya kontrakt, rent spontant känns det som det borde vara Björk, Hedberg och Kvist samt Veini som han menar. Resten av spelarna känns som dom nått sin fulla potential?

Alcén pratar gott om 04-kullen och hoppas skörda ett gäng spelare därifrån till A-laget. Linus Hemström, Felix Jansson, Anton Ohlsson, Linus Molin, Theo Widén-Schade, Ludwig Ericsson och målvakten Grönhagen har väl alla chans med rätt utveckling. Sen finns ju även Noel Nordh som är -05 och beskrivs som en komplett spelare och är assisterande kapten i U17-landslaget.

Känns även som den nya juniororganisationen är väl uttänkt och kommer bli bra.

Det som oroar mig är när Alcén först säger att Greg och Anton dragit ett för stort lass de senaste säsongerna och att det behöver förstärkas med några riktiga spetsar. Men i slutet av podden säger han nån eller några. Nån som i att det bara kan bli en spetsforward och då är det nog kval till nästa säsong.

JawKee: Tycker att du borde försöka hålla isär rollerna här.
Som moderator är man även en privat skribent som vilken annan härinne och som har rätt att uttryckas sig som alla andra så länge man håller sig inom regelverket.
Huvudsaken är att man som moderator är opartisk och agerar utifrån regelverket när och om det krävs.
Sen kan man alltid diskutera hur en moderator bör uppträda, det har jag inga problem med. Att alla moderatorer borde vara nån sorts moraliskt föredöme och aldrig få svara på gnäll och klagande med samma mynt, är ju isf och i sig ett sätt försöka strypa moderatorns rätt att som privat skribent uttrycka sin åsikt.

Sen känns ditt snack om attack mot språkliga saker minst sagt överdriven.
Nån gång i halvåret är det möjligt att jag kommenterat nåt språkligt som jag inte gillar, det ska inte tas speciellt allvarligt och är väl delvis ett försök att upplysa om nåt som jag personligen tycker är viktigt när man ändå debatterar så mkt härinne och ex språkliga saker för vissa kanske kan vara bra och ngt att bli informerad om.
Så länge en moderator gör sitt jobb opartiskt och är väldigt liberal (vilket jag tycker att vi moderatorer härinne är) så ser jag inga problem med att denne samtidigt måste få uttrycka sig på samma sätt som alla andra skribent, så länge man håller sig inom regelverket.

Silfverkroken: nu är podden släppt

{7981}: Idag under förmiddagen är det sagt ja.

Huge: snäll kan ni inte hålla dessa diskussioner om moderering, språklektioner och annat ovidkommande tjafs i en privat bubbla. Håll ämnet till Brynäs eller åtminstone hockey, tack!

Var det idag podden med Alcen skulle släppas?

Auchinleck: Nånting sånt, ja.
Eller för att vara mer precis: exakt så!! :-)

mattias - 74: Jag tror det handlar om att inte diskutera moderatorer och moderering i forumet

Huge:
Du menar att med tanke på den rackarbajsare till oreda och kaos som de som vet mer och är bättre lämpade att driva föreningen skapat i Brynäs så är det mindboggling att tänka på hur det skulle ha sett ut om hockeysnackfolket fått bestämma? 😃

Huge: Om du hade skött din roll med respekt och varit saklig så hade du inte fått så mycket s.k "hat". Men du attackerar personers grammatik, meningsuppbyggnad, och säger att människor har dålig läsförståelse. Det är ganska låg nivå. Sen kan jag hålla med dig om att det kan hållas en låg nivå där man gnäller över ledning eller spelare. Men som moderator så tycker jag att du bör se över din egen nivå.

Tgl: Nä, jag är ingen rättshaverist.
Jag är bara en simpel och intresserad supporter som utan nån större kunskap eller insyn tror att dom som jobbar inom föreningen vet bättre och är bättre lämpade än du jag eller nån annan härinne, när det gäller att driva föreningen som ledare eller spelare. Tänk att en sån inställning kan vara så provocerande för vissa....

Som svar på din andra fråga så har jag aldrig varit ordningsman i nån klass.
Det tar jag dock igen genom att i nuläget betrakta mig som lite av en ofrivillig ordningsman härinne i en klass som till viss del består av en del stökiga och provocerande skribenter som själva ofta sitter och raljerar, gnäller och ironiserar över spelare och ledare i föreningen.
När ordningsmannen Huge sen dristar sig till att emellanåt raljera och ironisera över dessa skribenter, då börjar nämnda skribenter att grina, klaga och gnälla över hur elak deras egen ordningsman är.
Haha...
Ska man skratta eller gråta?

Blå grottan:

Vad har det med saken och göra vilka jag håller på? Är du seriös? Har jag gjort dig något?

Jag tycker om att läsa här inne har alltid gjort men på senare tid har det blivit så tråkigt och läsa här inne, jag har aldrig haft intentionen att provocera här inne men när Huge får kritik för sina inlägg och hur han beter sig själv så tar han bort inlägg som inte passar honom. Så otroligt barnsligt. han tror han kan bete sig som han vill själv men när han blir ifrågasatt så tar han bort inlägg, så gör man inte som moderator. Snacka om lättkränkt!

lapad: Dacke fixade ju en julklapp.

Alcén kanske kommer med ett fint påskbrev? 😀

mattias - 74: En Leksing som ifrågasätter saker i Brynäs forum…

Tgl:

Han tog bort mitt inlägg tidigt i morse

Jag skrev inget elakt utan bara ifrågasatte honom som moderator, tragiskt att han inte tål kritik

Den här gästboken är inte vad den en gång varit.

Glad Påsk

Huge: Min fråga är om Du är en sk rättshaverist och/eller om Du var ordningsman i klassen?

mk: Första april har passerat mk

JohnnyBotox: Mylläri signar 3 år.

Oväntat nog? 😀😀

Jahapp, vad hoppas vi på för nyheter idag?
Tror kanske inte att det blir roligare än att Kinnvall presenteras (vilket å andra sidan är en jättebra nyhet, men man har ju redan ”räknat in” honom).
Vore kul med något oväntat!

Luddf: "hörde att materialarens/fd målvakten (Mattias Petersson) son ska lira i J20 nästa säsong. Heter man Sjödin, Dackell eller Casselståhl då får du gratis plats i juniorlagen.. nu ska ingen skam läggas på den här grabben han är säkert duktig. Men måste ju finnas minst 100 juniorer som är bättre som också vill till Brynäs, men vad vet jag."

Det var väl detta som togs upp i Bladets Plus serie i vintras. Då handlade det om hockeygym, att det inte var idé att söka för det var redan klart vem som skulle få platsen.
2-3 år innan man sökte..

Om detta är så det har gått till så är det Svågerpolitik på ny nivå..
Och en anledning till varför inga unga målvakter kommit fram efter att Pekka lämnat...

Huge får skit eftersom han provocerar mot forumets gnällkör. Och då får gnällkören något nytt att gnälla på, nämligen Huge.

Det är sjukt tröttsamt att läsa. I synnerhet när alla i gnällkören vevar samtidigt. Det kan vevas om något som sades för 22 år sen, sånt spelar mindre roll. Och att ta det i en bubbla istället för att skita ned i forumet är ju också det såklart helt uteslutet.

Forestonepearl : Huge har genom alla tider satt sig väldigt högt upp på en väldigt hög häst. Han har nästan alltid tagit chansen att trycka till någon med ord som att man har dålig läsförståelse, analfabet osv osv..
Ingen ska utstå hat osv men han sätter sig själv i en situation där han blir väldigt illa omtyckt genom att förminska människor. Jag tycker nästan det är lika att förminska och sprida hat. Så Huge är i samma klubb som många här men han ser sig som lite förmer.

Forestonepearl : Precis, man kan tycka olika, men 'hat'?

{8225}: Har aldrig förstått, men varför alltid sånt "hat" mot Huge?

Huge: Jag måste, som utomstående ge dej en stor eloge.

Du har så många emot dej, känns nästan lite mobbning. Du är moderator, men avstår från att stänga av de som skriver inte-OK saker.

Har inte koll på Brynäs så värst(vet att ni vunnit några guld på 60talet o att ni utbildade Sandlin, innan han kom till oss). Men , oerhört imponerad av att du orkar vara så verbal o inte bli helt förbannad. Har förstått att du är en ansedd schack-spelare, därav förstår jag ditt tålamod.

Jag är inte så insatt så jag har en åsikt om du har rätt eller fel, men älskar att du står upp mot stormen

Älskar underdogs, därav MoDoit

JawKee: Eller vissa andras problem, beroende på vem du frågar…😉👍

Huge: Nej, endast en ganska logiskt förklaring på dina problem ;)

Jugge: Kan ju jämna ut sig då.
Orkar heller inte ödsla tid på nån som inte förstår att en långsam spelare gynnas av en mindre rink när det gäller möjligheterna att hinna med och stoppa/få tag i en snabbare spelare.
Placera en långsam och en snabb spelare på både en 10x10m och 60x30m isyta och jämför så får du se vilken isyta som den långsammare gynnas mest av.
Ett principiellt om än överdrivet exempel som ändå bevisar att det är DU som verkar ha svårt att ändra åsikt och inte jag…

Huge: Jag vet inte längre vad man ska kalla dig och ditt ”hockeytyckande”.. Du är fast i någon gammal version av Brynäs på 70-talet och är helt ur synk med samtiden. Det visar bara om något dina kommentarer kring NHL kontra liten/stor rink på slutet. Det är så tydligt att du inte har någon koll över huvudtaget..

Samtidigt har jag insett att det är helt omöjligt att få dig att ändra åsikt oavsett hur överbevisad du blir, gång på gång.. För mig är du satt på ignoreralistan, orkar inte ödsla tid på dig mer..

ellis: Du har helt fel.
Var nånstans har jag använt ordet ”båda” på ett som du påstår felaktigt sätt i en mening?
Kan inte hitta det ordet felanvänt nånstans, är det möjligtvis en spricka i DIN ofelbara kritikerfasad vi ser?

Om du menar ordet ”både” så har jag uttryckt mig helt korrekt.
Spelar ingen roll om man åsyftar två personer eller flera i en radda av namn, det SKA vara ett ”både” i början så länge man avslutar med ett ”och” mellan de två sista namnen som jag har gjort, och därefter avslutar meningen med en punkt efter det sista namnet.
Det är däremot fel att använda ordet ”både” i början om man INTE stoppar in ett ”och” mellan de två sista namnen.

Så mao är det språkligt sett rätt att skriva:

”…både Molin, Mylläri, Pettersson, Sallinen, Björk OCH Hedberg”

Och fel att skriva:

”….både Molin, Mylläri, Pettersson, Sallinen,
Björk, Hedberg.”

Några frågor på det?

Finns en massa ord man kan diskutera här inne. Vuxen kanske vore nåt att tänka på.

JawKee: Jo, att kalla ngn för ”självgod” och ”narcissist” tyder i min bok absolut på ett behov av att försöka raljera i sitt skrivande.
Men det kanske är nåt du själv också försöker kompensera för, vad vet jag…

Huge: Börjar språkprofessorn avslöja sprickor i sin ofelbara ordfasad? Man använder inte benämningen 'båda" om man i en mening åsyftar fler än två personer utan rabblar upp en rad namn...

Luddf: Sen finns det gamla spelares söner med stor talang som lämnar Brynäs juniorer (Liam Danielsson, Björns grabb)
nästa Molin grabb ska vara rätt bra i J18 iaf

Huge: Jag har inget behov av att försöka raljera med mitt skrivande språk på ett forum. Men du kanske måste kompensera för något.

JawKee: Dina inlägg kanske innehåller så pass mkt enkla resonemang att dom inte går att missförstå ens för en analfabet, vad vet jag.
Kan ju även vara så att vissa inte kommit till insikten att dom de facto HAR lite svårt med läsförståelsen ibland….

lapad: Jaa du, min käre unge tonåring…
Skulle Alcen behålla alla jag nämner så skulle jag skriva att han antingen är ett geni med nån revolutionerande plan i bakfickan eller att han är en oseriös sportchef ifall han ämnar förbättra laget med hjälp av det upplägget.
Sen får du gärna inbilla dig själv att framåtsträvande är detsamma som att lyssna på och låta oerfarna och okunniga sofftyckare avgöra vad som är bäst.
Då förblir jag hellre en bakåtsträvare som tycker och tror att proffsen oftast är bättre lämpade än amatörer att sköta ruljangsen…

Zzz: hörde att materialarens/fd målvakten (Mattias Petersson) son ska lira i J20 nästa säsong. Heter man Sjödin, Dackell eller Casselståhl då får du gratis plats i juniorlagen.. nu ska ingen skam läggas på den här grabben han är säkert duktig. Men måste ju finnas minst 100 juniorer som är bättre som också vill till Brynäs, men vad vet jag.

Peja: Tror inte Molins kontrakt är så fett faktiskt. Vet att Sundlöv gav honom ett riktigt lågt bud som han senare höjde något när Färjestad gav sig in i leken.

« · 2331474 · »