1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739751 inlägg · 7967 ämnen
« · 2331598 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{7981}: Viktig balansgång när man bygger backsidan, behövs backar som är snabba på skridskorna, samtidigt som vi behöver fysiska backar. Upplever att det varit en bristvara i flera år och om man ska satsa på ett slutspel där spelet blir mer fysiskt kommer vi behöva tyngd.

I övrigt måste det ramla in någon finne? Vi måste utnyttja den fördel vi har där!

Huge: Så som jag ser det så, om man väljer att attackera någons språkbruk eller grammatik i en argumentation/diskussion så betyder det bara att man inte har något annat att komma med, och det är enligt mig att sikta jävligt lågt.
Min åsikt är den att man måste kunna hålla en diskussion inom ramarna av respekt. Börjar man med personpåhopp så har man surat ner hela forumet. Men om du gärna bidrar med negativitet här så kan ju ingen stoppa dig. Du har all rätt att ha dina åsikter. Men då vet du mina, och finns säkerligen flera här som delar min uppfattning.

Lite ironi och hårdhet med glimten i ögat skadar aldrig, men det finns gränser ;)

Lemp: bra stats och stor 👍
När både Berglund och Genoway lämnar är det ganska stora löneposter som frigörs. Även Nyberg som lämnade under säsongen hade väl en ganska hög lön.

{7981}: Kaski hade annars varit fin att få in!

Huge: man behöver en bra stabil defensiv back som komplement om man skulle lyckas värv en back som Ebert eller likande. Behövs bla i BP.

Huge: Just ja, vi har ju Bergman kvar också. Det hade jag glömt bort. Då känner jag det som uteslutet att vi kan ha kvar både Björk och Hedberg. Björk, Hedberg, Bergman, Johannesson och Lindstein (om nu Johansson kommer). Det känns som om det är lite för osäkert att ha alla dom i ett lagbygge. Skulle iof välja både Hedberg och Björk före Bergman, men nu är han under kontrakt, så....

{7981}: Med ex Ebert som klassback istf Genoway så räcker det med en billigare ersättare för Mylläri och mellanskillnaden mot vad ytterligare en klassback hade kostat där kan istället läggas på forwardssidan.
Alcen kan ta lite ledigt när det gäller funderingarna kring backsidan, jag har redan gjort det jobbet och nu kan han fokusera enbart på det praktiska med att hitta dom rätta namnen…😂

ellis: Fick ingen kommentar från dig gällande mitt svar på det där med att använda orden ”både” och ”och”.
Är det så att du HAR glömt att svara eller inte VILL svara därför att du hade fel? 😉

Silfverkroken: Hehe, ja det blev i hastigheten riktigt snurrigt med Ruohomaa, bara att pudla.
Började ju komiskt nog med att jag själv nån gång rättade nån som felaktigt skrev ”Rouhimaa” till det korrekta och som mattias skriver ”Ruohimaa”.
Blev förstås och som vanligt ett överdrivet gnäll om besserwisser för det lilla påpekandet.
Nu lyckades jag den här gången av nån märklig anledning (ålder, glömska?) att blanda ihop det hela och göra ”Rouhimaa” till den rätta stavningen.
Så kan det gå ibland, även för en magister…😉

Huge: skulle gärna se Ebert som ett av namnen som det är klart att han inte blir kvar i Öret. Har inte hört något rykte om honom.

Sedan skall det in en ny ass till Manner.

SnowKing: Om vi utgår ifrån att det blir 9 backar som grund så gör jag en Pettisbiff som känns trolig, realistisk och bra:

Bertilsson
Kinnvall
NY klassback (istf Genoway)
NY (klass)back (istf Mylläri)
Björk
Hedberg
Bergman
Johannesson
Lindstein

Med förbehållet att ersätta Björk om det blir NHL

Skönt att det sker lite förändringar på backsidan åtminstone. Framförallt i Genoway och Berglund försvinner två tunga löner där vi borde få uttrymme att kunna värva något riktigt bra istället.

Peja: är det trovärdiga uppgifter att han skulle vara klar för MoDo?

Sitter och tittar lite på Luleå-Frölunda. H-e vad bra Lepistö är! Drömmer om en liknande back till Brynäs..

Förstår inte att så många vill ha kvar björk, 95% av hans skott träffar benen på närmsta spelare och i perioder när laget har gått sämre är Björk den som brukar vara sämst och skapar oroligheter i egen zon behöver spelare vi kan lita på när det går lite tyngre

Peja: apropå Molin så finns det en mini-Molin som var med och tog j18 silver. I semin var han bra och tror han vann interna poängligan i slutspelet!

Peja: Det har du rätt i. Men det borde ju bli så, Jokerit kommer ju inte har råd med KHL löner i Liiga.

Jugge: I och med att det inte går att degraderas från KHL och att det inte fanns på kartan att Jokerit inte skulle fortsätta spela i KHL innan kriget bröt ut, så kanske det inte finns några sådana klausuler i spelarkontrakten. Men det är klart att alla inblandade tjänar på att bryta kontrakten ändå.

{7981}: Om Jokerit ansluter till Liiga igen så borde ju alla kontrakt brytas, precis som när ett SHL lag åker ner i HA. Sen är väl generellt lönen lite högre i SHL än Liiga? Så de svenska spelarna borde ju vara mer intresserad av SHL om det inte finns möjlighet i NLA.

Peja: ja så är det att Jokerit måste göra det officiellt först. Normans kontrakt på EP står 21/22 så det går ut denna säsong. Däremot Holms kontrakt är som Lindbäck 22/23

Tigerhjärta: Precis, stämmer det att Johannesson från Rögle är klar samt att vi har Lindstein på kontrakt så tycker jag inte vi kan behålla både Björk och Hedberg. Blir lite för många ”unga och lovande” för att det ska kännas tryggt. Jag tar hellre Björk än Hedberg, han känns mer allround. Hedberg är för tunn i närkamperna.

Jugge: Jo, glömde Molin, han ska självklart inte heller vara kvar. Sägs att han är klar för MODO och det låter bra för alla inblandade. Om han får ett skadefritt år i Allsvenskan kanske han är redo för en ny sejour i SHL, förslagsvis i just MODO om de lyckas gå upp nästa säsong. Den här säsongen tror jag att HV71 går upp.

Jugge: jag tar hellre Hedberg, alla dagar i veckan. Jag gillar Björk också, men Hedberg är nummer 1 där.

{7981}: Jag tror inte heller att Lindbäck och de andra kontrakterade importspelarna blir kvar i Jokerit. Även om de får en plats i Liiga tror jag inte att det är värt att behålla spelarna på KHL-kontrakt, och typ Lindbäck spelar nog hellre i Brynäs än Jokerit om lönen är på liknande nivå, särskilt om Jokerit spelar i Liiga och inte KHL.

Det jag menar är bara att den kronologiska ordningen rimligtvis bör vara att bryta med Jokerit och därefter skriva på för Brynäs ang. Lindbäck, i motsats till om Alcén skulle offentliggöra värvningn nu medan Jokerit inte har kommunicerat ut något om hans framtid där.

Philip Holm, John Norman och Nicklas Jensen är ju också riktigt vassa spelare som har kontrakt med Jokerit just nu. Brynäs borde vara intresserade. Jokerits nordamerikaner har jag ingen koll på.

Jugge: Av dessa 5 kan dom förlänga med Hedberg. Resten får lämna .

Peja: Håller med, bra besked. Ett stort + att de gör sig av med Genoway, det påvisar att det siktas högre!
De/den enda spelare jag kan vara förstående kring en förlängning är Hedberg eller Björk. Dessa spelare besitter iallafall någon typ av potential att bli bättre. Behålls den ena så bör den andra skeppas. Tycker ej vi bör behålla båda två tyvärr!

Peja: Såja, då är det bara Molin, Pettersson och Sallinen kvar. Samt en av Hedberg eller Björk.. Fördel Björk enligt mig, han är mer allround.

Jan Grismöbel: Nope. Behåll!

Peja: Samma gäller Björk . Bort bort

Mrassarson: Helt rätt. Hoppas på samma besked om Pettersson och Sallinen.

Genoway o Mylläri lämnar Brynäs.

Peja: skulle säga nja. Det beror väl på vad som står i kontraktet om det gäller enbart för KHL.
Sedan lär Jokerit även om de nu kommer in i Liiga inte ha råd med de lönerna som står i kontraktet.
Gissar att vi lär få veta inom en vecka eller två nu när det är officiellt att de lämnar KHL.

Huge: Så ja, så ja så ja, så ja... sitt inte på för hög häst själv nu människa...

Ice: Vilken tur att du uttalar dig så sällan, för om det där inlägget är representativt för hur du själv vill bli bemött så hoppas jag att du kommer till självinsikt och fryser ut dig själv, innan du fortsätter kommentera moderatorer/moderering härinne och riskerar bli avstängd för gott.

Peja: sant! Men är ju väldigt ovisst då laget inte ens har en serie att spela i. Tror ej dom kommer ha en serie till hösten heller.

Skrubben:
När man går ut med att många inte kommer få nåt nytt kontrakt är det viktigt var man drar gränsen. Av de som nämns kan jag tänka mig att behålla Sallinen, Björk och Hedberg... Genoway får ju halvera lönen för att det skall va intressant...

Luddf: Formellt har väl Lindbäck forfarande kontrakt med Jokerit. Brynäs kan ju inte offentliggöra honom innan det är officiellt brutet känns det som.

Skrubben: Jag har tvärtom sagt att det inte är sannolikt att Alcen kommer att byta ut alla av Molin, Pettersson, Mylläri, Sallinen , Hedberg och Björk.
Dvs att det sannolika är att han vill behålla NÅGRA av dom, inte ALLA. Hur du då kan tolka det som att jag lagt fram en variant där jag tror att han kommer att behålla alla är ju obegripligt.
Sen gnäller många över att jag tjatar om dålig läsförståelse.
Obetalbart….

{7981}: nej dom nämner inte Lindbäck vid namn men Peter hintar ju om att släppa ett namn i podden men Alcén motar det. Enda ryktet om ny målvakt är Lindbäck därför tror jag han är klar. En rimlig gissning.

JawKee: jag följer hockeysnack noga, men uttalar mig sällan.
Kommer nog bli utslängd för all framtid.
Huge är ouppfostrad drul som enbart hänger här för att provocera.
Den typen av idioter borde vi Brynäs älskare klara oss utan.
Mitt tips är att frysa ut idioten för alltid. Till råga på eländet skall han vara moderator.

Peja: Nu lyssnade jag igenom också. Ja han säger att man inte behöver ”byta ut spelare för bytandets skull”. Samtidigt är han tydlig med att många spelare kommer lämna. Så vi kan utesluta en Huge-variant att behålla alla av Molin, Pettersson, Mylläri och Sallinen. Men som du säger kan det bli att man behåller någon av dessa om man anser att prestationen varit bra.

Hudiksvall tog en till seger efter straffar mot Dalen. Leder fortfarande serien.
Uppladdat:

500x0-c9d6985b-4b4a-443c-b587-273cda38e127.jpeg

Silfverkroken:

Japp det är rättstavat men Huge är ju som vanligt fel ute.

Huge: Eh va? Det verkar vara helt rättstavat vad jag kan se. Om du nu absolut måste rätta folk kan du väl göra det rätt åtminstone...

Luddf: i början säger han att det behövs flera till Greg och Anton som producerar och i slut nån eller några. Så det låter mer åt plural.

mattias - 74: Nä, du har inte missat nånting alls, är nog bara önsketänkande från oss brynäsares sida. Det enda du verkar ha missat är hur han stavar sitt efternamn...
(med risk för att återigen såra ngn och bli anklagad för språkpolis...) ;-)

Peja: Mm samtidigt sa han väl att han vill att spelarna han eventuellt förlänger med ska kunna utvecklas i Brynäs? Den beskrivningen är väl svår att applicera på typ Sallinen och Mylläri?

Vad är det för rykte om Ruohomaa till Brynäs? Har jag missat nåt? ;)

Peja: Ja, jag önske(?)tolkar det isf som att Sallinen blir kvar och att nån av Mylläri och Pettersson isf får tacka för sig.

Skrubben: Alcén sa väl såna som man ser potential i och/eller som har gjort det bra, jag tolkade det som att Sallinen, Mylläri etc kan bli kvar om Brynäs tycker dom har gjort det bra.

« · 2331598 · »