1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740278 inlägg · 7967 ämnen
« · 2342897 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Huge: nej, hade Luleåbacken inte gjort något hade han släppt förbi motståndaren in i slottet. nu lägger han klubban i midjan och FBK'aren fortsätter åka mot målvakten, är ingen knuff, hela grejen med att det ska vara fördel för målvakten är helt borta verkar det som

Zappaholic:
Det kan dom väl.
Tyrväniens matchstraff som domarna tog under slutet av säsongen var sjukt idiotiskt och avgjorde matchen för det andra laget. Minns inte vilka dom mötte.. kan ha varit Rögle. Luleå slogs om att få så pass bra placering i sluttabellen. Men där gick domarna in och avgjorde.. med ett helt felaktigt beslut.

Inte första gången domarna varit kassa. Gått ner sig i nivå dom senaste 5 åren.

BIF Kungen: Domarna kan aldrig påverka en matchutgång genom domslut, är det på allvar det du sitter och påstår just nu???

Huge:
Ja, svårbedömt men jag tycker nog Lulebacken är ganska oskyldig denna gången

Dom har dömt bort liknande händelser under hela säsongen.. sjukt att målet godkändes.
Lotteri är vad det är och dom som sitter och dömmer om det ska vara mål eller inte verkar ju vara helt skeva.

Huge: förmodligen hade ju inte ens FBK varit inpå mv..då om inte backen knuffat in honom..

SnowKing: Svårbedömd situation. Fbk:aren blir dragen i armen, får en kroppsrotation och när den sen gör att han tappar balansen och faller lite bakåt så åker benet framåt och träffar målvakten.
Hade backen gett fan i att dra fbk:aren i armen så hade det högst sannolikt blivit ett bortdömt mål.

Zappaholic: Inget att uppröras över. ”BIF kungen” har bevisat otaliga gånger att hockeykunskapen är rätt begränsad…

Zappaholic: vad jag vet vinner det lag som gör flest mål. Den hockey jag har sett så görs målen av spelarna, aldrig sett en domare gjort mål, men du kanske kan visa mig när det har hänt?

BIF Kungen: Då är det tur vi har dig som förstår sig på hockey.

"Kom ihåg: spelarna avgör oavsett hur det går"

BIF Kungen: Den tiden i månaden eller?

Zappaholic: varsågod, håll dig till matematiken då,
hockey begriper du inte …knyppling passar nog dig.

Jugge:
Värmläningarna var dom som uppfann ryggsäckshockey o kom undan med det en radda år... kanske lite orättvist
att dom skall lida av det idag...men jag ser gärna att Lule tar hem det här!

BIF Kungen: Ja faktiskt. Tack, FLOSKEL Kungen

Zappaholic: mattesnille

Jugge: Håller med dig till 600%

Gunderson: Som neutral åskådare så har jag nog aldrig hejat så mycket på ett lag som Luleå i den här finalserien. Främst för att jag unnar Bulan ett guld (han var ju så nära 2017). Sen är det något med FBK som får det att krypa i ryggmärgen, jag genuint ogillar laget bara…

SnowKing: Hur fan kan det där dömas mål? FBKaren bara mosar in mot målvakten. Fan vad man ogillar FBK!

Davey85:
Lulebacken försöker hindra Fbk:Arn komma in framför mål... att det skall va så jävla svårt att inse? Svagt

Jobbocop: tänk om nya backen gör målsuccé i VM och skriver NHL-kontrakt, det skulle vara dråpligt

Davey85: du e säkert nån city fan

Makita: Finns nog några härinne som tycker att han är i samma nivå på backen som de som lämnat..

Davey85: Precis mina tankar med.

Är säkert ensam om denna åsikt, men tycker det är så jävla pinsamt med de här "anthem"-allsångslåtarna som spelas upp innan nedsläpp. Fan dra av en go låt och starta matchen. Känns som allsång på skansen och framtvingad "mäktighet".

Nån skit som antagligen spridit sig från Liverpools You'll never walk alone.

Sitt inte uppe för sent nu, ni som ska till skolan imorgon.

Tigerhjärta: Det vore väl själve fan om inte han kommer att bli en ordentlig uppgradering på backsidan.

Silfverkroken: Tycker han ser riktigt bra ut, väldigt aktiv, hänger gärna upp i anfallen!
Edit: Klart som fan han drar på sig en tvåa när man berömmer honom

Silfverkroken: Heja Brynäs 👍

Silfverkroken: Nr 80 sätter en bakom Sveriges målvakt!

Sklenicka gör 1-0!

Silfverkroken: Påtal om Tre kronor. Nu är detta bara Beijer hockey games, men hur kan spelare som Lang & Kellman bli uttagna? Vad har dessa herrar åstadkommit som för att de ta plats här? Otroligt märkligt!

Rumpelstiltskin:

Ja verkligen.

Sverige möter Tjeckien om tio minuter. En chans att få scouta vårt tjeckiska nyförvärv Sklenicka alltså. Spelar i andra backpar i Tjeckien och har nummer 80 på ryggen.

Mrassarson: Han har ju lirat i Brynäs förut.

mattias - 74: det är fint att det spelas riktig hockey fortfarande.

Peja: kollar man hela KHL så såg den där Oliwer Kaski grym ut, han spelade med Björninen tidigare i Pelicans när Björninen var lagkapten så finns en viss connection

Peja: Ja, Holm har ju bra stats och spelade ju OS senast. Dessutom är han ju stockholmare och vi är ju närmast Stockholm nu. Det är väl jämt skägg med LHC men dit går ju inga riktiga hockeyspelare.. 😉

Jugge: Jadu, finns ju massa bra namn i KHL.Det räcker nästan med att kolla på Jokerits lag för att bli överväldigad av utbudet.

Peja: Kinnvall och Philip Holm vore väl trevligt.

xxx BIF xxx: Ja, jag utgår från att Kinnvall och en till back skriver på. Annars ser det såklart mörkt ut på backsidan, men allt tyder på att Kinnvall och en till back (dock oklart vem denne blir) skriver på. Jag hoppas på en kanonback men det kanske är att hoppas på för mycket. Det finns många duktiga KHL-spelare på marknaden och förhoppningsvis kommer Brynäs att ta in fler spelare därifrån på alla positioner.

atilla:
Ja att han överdrev är väl det minsta man kan säga.
Men jag är tämligen säker på att det är VV O C H Lindbäck som var den stora nyheten (enligt honom).

atilla: håller med, var det inte han och strömbom (eller vad han heter) som sa något typ att Campese var det bästa för Brynäsåret 2021 när de summerade.
Kommer inte ihåg exakt vad de sa men något sånt var det!

Efter det gick det brant utför för V.A. i mina ögon!

Det Alner syftade på i podden var alltså Samuel Johannesson och Maja Persson Nylén? Måste väl vara något större än det som hades i tanke och att det kan komma imorgon. Om inte så förtroendet för honom helt borta för min del.

Jugge: ”Då har man noll koll… Lindbäck är en av Europas absolut bästa målvakter, punkt..”

Ur meritsynpunkt är naturligtvis Lindbäck en lysande värvning. …Men väger man in skadebenägenheten i hans ålder blir för mig bedömningen en annan. SHL:s bästa målvakt över de senaste tio åren, Oscar Alsenfeldt, får 34 år gammal gå från Malmö med ett år kvar på kontraktet efter stora skadebekymmer under året. Malmö tar sig knappast ur det utan en hyfsat stor ekonomisk förlust. …Men jag tycker ändå att Alcén tagit ett vettigt beslut. Vehviläinen har visat att han kan stå i stort sett varje match och få det att fungera. Då kan man ta att ”driftsäkerheten” på Lindbäck är mindre. …Och visst är han en mycket bra målvakt – håller med!

Jugge: Håller med, heads up Lindholm!

mattias - 74: Tycker det ser ut som en klockren bröstvärmare på reprisen. Sen är det ofrånkomligt nästan att axelkåpan kanske åker upp på hakan. Vid sån här kollision så blir det säkert en whiplash på Lindholm också.

Stora problemet som jag ser det är att Lindholm inte verkar se Svechnikov komma och är därför oförberedd. Vi måste sluta döma efter om den tacklade spelaren blir skadad eller ej, alternativt ta bort tacklingar helt. Som jag ser det är den här helt ok.

Silfverkroken: Det känns optimistiskt inför nästa säsong. Genoway och Mylläri var bra namn på pappret, men presterade sämre än vi förväntat oss.
I år kommer laget förstärkas och med Manner som i mina ögon är bland den bästa tränaren Brynäs haft, så har vi chansen att klättra rejält i tabellen.
Återstår att se vilka spelare som ansluter, men med tanke på att Manner i stort sett hade samma lag som kvalade föregående säsong och ändå lyckades lyfta spelet, så finns det hopp.

Mrassarson: Gynge vill hem till sthlm, blir AIK för han nästa säsong.

mattias - 74: Precis en sådan situation Timashov fick matchstraff för mot Växjö! MAX en 2:a för någon typ av ”farlig tackling”, kan inte regeln, absolut inget matchstraff iaf

Tigerhjärta:

Nattens snackis från NHL,

Svechnikov fick 2 minuter för Roughing och inget för tacklingen, experterna i NHL studion menade på att det inte ens är utvisning.

Frågan är vad det hade blivit i SHL?

www.youtube.com/watch?v=VEv0lFFDhQM

« · 2342897 · »