1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740283 inlägg · 7967 ämnen
« · 2343106 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Han var anställd av Brynäs en kort tid. Något gjorde att det upplägget avbröts efter bara någon eller några månader. Var för några år sedan…

bradberry: Visst gick väl Alnér ut och pratade om att han skulle skriva på Brynäs hemsida och åt Brynäs, förut? Vad blev det av det?

Såg att Henning ryktas till Ingolstadt enligt sportexpressen. Så där behöver vi nog inte vara orolig för att betal lön ett år.

Stefan R 63: Det är väl exakt det jag diskuterar. Att domare kan avgöra en matchutgång. Jag tror inte jag skrivit någonstans att domare avgör hur en matchserie eller en serie slutar.

Med det sagt så blir det mitt sista inlägg i den här diskussionen. Träta i all evighet ger inget. Jag passar på att skaka hand med min meningsmotståndare BIF Kungen och går vidare mot annat tyckande och tänkande. Kanske håller vi med varann i nästa fråga :-)

Peja: Fast nu är det inte det jag diskuterade. Att supportar gnäller och skyller på domare. Det gör många. Även jag.

Jag tycker det är tämligen solklart att domare kan påverka en matchutgång, men BIF Kungen tycker precis tvärtom. Det är om detta vi trätte. Nu lägger jag den diskussionen bakom mig, för den leder inte någonstans som så ofta på ett forum.

bradberry: Skulle det ske idag så är det Lindbäck,VV och Honken som presenteras.
Alner på Twitter. Anser nu att Brynäs kan gå ut med målvaktspaketet.

Peja: tycker nog många av våra supportrar i detta form ..gnäller ofantligt mycket på domarna..Det är ju bara att scrolla o se..,) sen har vi några som också skriver att det är otur osv..
I mina ögon handlar det om kompetens på spelare. Tränare. Taktik..osv..inte pga att domarna om man vinner eller inte..
Men när Brynäs varit ett bottenlag i flera år är det väl lätt att lägga skulden på domarna och inte ha sett vilket felbyggt vårt lag har varit..

Zappaholic: låter som att det är två olika saker ni pratar om..
Jag tänker att i en match så Ja där kan felbeslut kosta ett lag serien.
I en matchserie...nja o mer nej..
I en hel serie nej...

Big signing day är här!

Är det idag vi får den svulstiga Alnervärvningen presenterad?

Eller var det bara uppblåst snack för att skapa hype till sin mediokra podd...?

Zappaholic: Klart domarna kan påverka, men ärligt talat, har Luleå förlorat en enda match i slutspelet utan att det har varit domarnas fel enligt många av deras supportrar? Jag har inte sett matcherna men i stort sett allt slutspelssurr i mina sociala medier flöden är från Luleåsupportar och handlar till 90% om domarna.

BIF Kungen: Ok. Jag läser in att ditt svar är nej. Domarna kan inte påverka en matchutgång.

Charles: ”hade inte domarna gjort ett felbeslut i match 4 mellan HV och björklöven så hade vi haft en match 7 imorgon det är fakta, domarna påverkar extremt mycket. i serielunken brukar det jämna ut sig men i slutspel så är dem grova missarna extremt påverkande”

Eller så hade Löven tagit det med 4-2

Zappaholic: läs igen så borde du se

Zappaholic: Byta två meter för tidigt är utvisning, men helt ok att trycka knät i huvudet tydligen....Domare, suck!

Zappaholic: Japp, otroligt duktig offensivt men en ”feg” spelare i min bok. Han hävdade ju att han ”skyddade” sig själv när han satte armbågen i ansiktet på Muzic…

BIF Kungen: ”spelarprestationen” ska det stå

Jugge: Lennström spelar smutsigt.

Svensson_62: känns som Luleå tar det här.

Svensson_62: spot on, absolut.
Vinner man 5 guld under 70-talet är spelarorganisationen så bra så att du inte blir beroende av domarinsatsen. (Domar-)Ursäkter är till för dem som behöver dem…

Skulle Luleå vinna i kväll så skulle jag säga att guldet i det närmaste är klart. Oerhört svårt att vända 3-1 i matcher varav 2 på bortaplan..

BIF Kungen: Och tränaren

SnowKing: Precis ”Chicken Shinnimin” gör 2-2. En spelare jag har oerhört svårt för. Men nu håller jag ju på Luleå i den här matchserien…

Svensson_62: säkert, men 5 guld ska vi nog ge kred till spelarna och deras prestationer, eller?

Jugge:
Aldrig att jag trott mig kunna bli så glad för att Shinnemin gjorde mål... Ganska spännande nu!

BIF Kungen: Inget svar alltså.

Svagt men inte förvänad.

Lepistös kontrakt med Luleå går ju ut efter säsongen. Är det någon vi kan locka till Brynäs tro? Skit i åldern, han har bevisat att han är på absolut högsta SHL nivån. I mitt tycke är han SHLs bästa back.

BIF Kungen: I o f s var det nog inte helt lätt att dömma mot BIF på den tiden… Laget var fullt av starka viljor som tog diskussioner med domarna så fort något gick emot. 🙂

Jugge: syftar inte bara på dagens match.
Innehållet är likadant oavsett vinst/förlust.

Bättre förr på 70-talet, you bet, då vann Brynäs 5 guld 💪😁, så där har du definitivt rätt. Tror att gulden berodde på spelarinsatsen, inte domarinsatsen…

Satt dock inte på läktaren…

BIF Kungen: Jag kan förstå dom till viss del, dom känns förfördelade än så länge i serien. Lennström exempelvis är ju en skicklig spelare, men det är f-n crosschecking i varenda närkamp… Lär dig att tacklas liksom. Men nej, det kan han ju inte utan då blir det en armbåge i ansiktet som på Muzic senast…

Du bevisar dock, med dina kommentarer oftast, att du inte har någon koll alls på dagens hockey. Låt mig gissa, du satt på Gavlerinkens läktare på det glada 70-talet?? Det var bättre förr…

Charles: Men låt då det så kallade situationsrummet hjälpa domarna.

Jag är ingen fan av att det ska ta 2 minuter att backa en klocka 1 sekund, men domarna borde få mer stöd av situationsrummet när grova fel begåtts. Domarna får inte titta på nån jävla videokub, men situationsrummet har ju full koll antar jag. Antingen ska domarna döma själva, utan inblandning, eller annars ska situationsrummet(horribelt namn också) gå in och vråla till domarna, ni har missat nåt...

Jugge: syftade primärt inte på denna sida, men det förekommer här också, absolut.

Andra lags forum ,,,, läs på, ledtråd Luleås, finns mycket ”material där”

Charles: Precis, men det är det som ”BIF kungen” inte fattar… Men jag har gett upp där för länge sen..

BIF Kungen: Kan domarna påverka en matchutgång?

Ja eller nej.

Du vägrar av någon anledning att svara på frågan

Zappaholic: spelarna påverkar mest säger du….

Med hänsyn tagen till ovan är tycker jag att gnället är oproportionerligt stort. ”Spela bättre och håll käft” typ är min inställning, men många verkar tycka tvärtom, helt OK för mig. Alla får ha sin åsikt (hoppas jag)

Har aldrig sett en match där domarna gör fler misstag än spelarna…

Jugge: hade inte domarna gjort ett felbeslut i match 4 mellan HV och björklöven så hade vi haft en match 7 imorgon det är fakta, domarna påverkar extremt mycket. i serielunken brukar det jämna ut sig men i slutspel så är dem grova missarna extremt påverkande

Lindström: inkonsekvent är nog det värsta. Speciellt när det typ är en minut emellan!

Märkligt vad 4 zebror missar åt ena hållet men ser åt andra..

BIF Kungen: Du är i vanlig ordning lika långt ute och cyklar som E.T är i filmen… Det är väl inte mer snack om domarinsatsen här inne under match än det är om själva spelet.. Förmodligen inte på något annat lags forum heller..

Men i en tajt serie som pågående finalserie är så får ju felbeslut från domarna oerhört stor påverkan.. Om du inte fattar det så föreslår jag att följa schack, curling eller valfri annan sport…

BIF Kungen: Har inget större problem med att fans har åsikter om domare. Det ingår och tar de felbeslut så är det väl självklart att det uppstår irritation.

Spelare påverkar spel och resultat mest, men ditt resonemang går ut på att domarna inte kan påverka ett matchresultat.

Otroligt naivt.

Supportern: vi verkar bara i minoritet om den åsikten under vår sten…?

BIF Kungen: det kan jag hålla med om. Ofta får man nått med sig. Gäller att vara tillräckligt bra då. Samt. Är man mycket bättre så är man inte beroende av marginaler som domslut.

Zappaholic: spelar man tillräckligt bra är man inte beroende av domarnas beslut.

Du är ju av en annan åsikt, med ditt resonemang, vilka påverkar mest, spelarna eller domarna? OM det är spelarna (som jag tycker) förstår jag inte varför många skriver mer om domarna än spelet/spelarna..

Hur ser du på domargnället jag skrev om i mitt förra inlägg?

Ärligt, hur kan dessa dommare få döma allt av värde i svensk hockey. Tycker de är rätt kassa. Ojämna och konstiga beslut i typ alla deras matcher.

BIF Kungen: Du kan väl svara på frågan:

Kan domarna påverka en matchutgång?

Zappaholic:
Ja man undrar om han sovit under en sten dom senaste 5-6 åren och inte sett nån SHL hockey...

Pettisbif: BIF Kungen är av en annan åsikt.

Zappaholic: målen räknas vad jag vet. Såå trött på domargnäll och att de (domarna) styr resultaten.

Läser på vissa lags sidor och det skrivs mer om domarinsatser, kommentatorers påstådda partiskhet, disciplinnämnden är djurgårdare mm, än om själva spelet och det egna lagets prestationer och insats.

Liknande inlägg förekommer på Brynäs sida också, lika tröttsamt.

Det är ”alltid någon annans fel”.

Vad tycker själv om nämnda gnäll?

Det

Gör inte Färjestad mål i det här PPet så sticker jag ut hakan och säger att Luleå vinner idag.

Heja Luleå!
Jävlar vilken böss av Engsund...

Vilken bössa av Engsund!!

« · 2343106 · »