1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740293 inlägg · 7967 ämnen
« · 2343407 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Mikko briljerar med sin svenska ;)

Pettisbif: Vad är det för dagisnivå?

Silfverkroken: Okej verkar ändå inte sändas på svensk TV, så ignorera.

Finland-Tjeckien om en halvtimme. Om ni likt mig börjar få Brynäsabstinens och vill kika lite på Björninen och Sklenicka (samt Mäenalanen om det blir av).

Pettisbif: Hur uttrycker du dig??? Klimatet Pettis, klimatet.

Pettisbif: Varför gå så hårt åt nån när du själv blir jäkligt sur när du råkat ha fel? Han trodde väl att han hade nåt och så blev det bara soppa av det.

Alner är och förblir en riktig pajas! Usch att outa nått på twitter, i sin podd och sen ingenting. PAJAS!

bradberry: en riktig tomte , räckte att lyssna typ 3 sek på podden innan man stängde av.

Kimpa : I Ukraina är det tvärtom....

Berge: håller med!
Sjukt tråkigt när man väntar på en bomb så kommer det fan ingen?

{8399}: Säger inte emot det. Dock så vill jag ändå implementera ett system med konsekvens.

{9684}:Typ
KABOOM!!! Tikkanen är klar!!!!!!

med hockeyn…

Spajderman: Då så, då har det aldrig hänt...KABOOM!!!

Spajderman: Så vansinnigt dumt… Han har ju gjort en jävla groda med tanke på den roll han har. Trovärdigheten framåt…?🤷‍♂️

Alner har nu tagit bort sin tweet.

JawKee: Högre lön och bättre utbildning skulle ge bättre domare och jag tror att det är den enda vägen att gå. Om det blir attraktivare att bli domare så leder det till mer konkurrens och bättre kvalitet. Det går också att ställa högre krav på dommarna då.

JohnnyBotox: Molin kan bara inte bli kvar. Kinnvall får 28 om han vill ha det och Kvist får byta.

Groggfinken: snyggt!
Har sett Sklenicka med 90 och Mäenelanen med 80 i klubblagen. Nu är ju dock inte Mäenelanen klar. Hur gör de med Kvist och Kinnvall..? Kinnvall brukar ha 28 och Kvist blir ju kvar.
Molin..?

Silfverkroken:

Det är väldigt knepigt. Varför gör han så?

Johannesson i all ära men det är väl kanske ingen värvning man snackar upp som det gjordes. Antagligen en PR-trick till att få fler att lyssna på podden.

Men det är verkligen ingen ”åhfanism”-värvning.

Tigerhjärta: Verkar som det Alner hypade upp alltså var en värvning av Johannesson, några kontraktsförlängningar och att medlemmar och privatpartners får förtur till en julkonsert med Carola och Måns Zelmerlöw. Starkt...

Någon mer än jag som såg fram emot en fredagskaramell?:) Verkar dock som att vi blir utan detta tyvärr :/

JawKee: Tror du inte att domarna gör sitt bästa nu?

Axelsson: spot on

Glad fredag på er!
Här har ni några vackra ryggtavlor i vinter.
Och fler lär det bli!
Uppladdat:

500x0-brynas.png

Davey85: Jag tycker framförallt det behövs ett system där man bedöms och får konsekvenser baserat på sin prestation. Det skulle göra att domarnivån höjs.

Wesel: Det är där i problemet ligger kan jag tycka. Lagen får ofta ganska lika antal utvisningsminuter oavsett matchbild. De uteblivna sakerna är lika intressanta. Och bp i all ära, men det är svårt att försvara sig mot felaktiga mål likt det OT-mål Hv fick.

Jag tycker att domarnivån måste upp i Sverige.

Axelsson: Håller med om att det börjar bli tjatigt med allt domargnäll. I snitt blir det 3-4 två minutare per lag och match. Vissa är billigare än andra, men det är ju en bedömningssport. Luleå och Färjestad har i princip haft lika många utvisningsminuter totalt på 4 matcher (skiljer en minut). Björklöven hade 3 utvisningar på 4 perioder i sista matchen och alla slutade med att Forsberg fick dunka in mål från samma position. Så man kan ju även lägga fokus på BP spelet istället för domarna.

Peja: Som jag sa gällande tacklingen på Lindholm. Domarna ska ju inte döma efter om spelaren blir skadad eller ej…

Svechnikov stod för en klockren bröstvärmare och ska inte ha något straff. Lennström utför ett fegt och fult tjuvnyp på en spelare som redan ligger ner med ansiktet mot isen och inte kan skydda sig. Han ska så klart ha ett straff för det..

Honken72: Löven fick en del stora kritiska beslut emot sig enligt mig. Hv's Huhtala borde blivit avstängd, Hv's kvittering i match 3 (?) borde dömts bort och Hv kommer undan med ganska klar puck out i OT, får sen själva PP i OT och avgör.

Angående finalserien så tycker jag om att det är smutsigt spel och mycket känslor. Sålänge det inte spårar ur i överfall och spelarnas säkerhet riskeras.

Det fulaste jag personligen sett under slutspelet måste vara Andreassons huvudtackling mot Frölunda. Man ser hur han verkligen stirrar på Lasch och siktar in sig, träffar rakt i skallen. Sjukt medveten huvudtackling.

Peja: Det kan ju vara ganska avgörande med en utvisning o powerplay i en finalmatch. Frågar vi Björklövens supportrar så kunde de fått till en sjunde match och spelat i SHL nästa säsong på vad som jag tyckte var en puck out från Hv strax innan matchen avgjordes.

Axelsson: Enkelt fixat...
- Inga TV-sändningar,
- Inga matchsekvenser får visas på jumbotronen
- Ta bort situationsrummet

Låt domarna ta ansvaret för bedömningen på plats och när det händer och endast närvarande publik har rätt att ha åsikter om händelseförloppet då och där när det händer...

Som förr alltså, hatar all teknik som dödar intensiteten i sporten.

Axelsson: Håller helt med. Känns så jäkla ovärdigt på något sätt. Så jäkla billigt.

Trodde knappast att ens hockeyintresse skulle svalna så lätt, men man vill ju snart bara spy över allt jävla gnäll på domslut hit och dit. Tränare som beter sig som treåringar i båsen, spelare som gnäller i varenda intervju, gnäll i varje internetforum, 90% av artiklarna i tidningen är gnäll. Snart fotbollsnivå på den här idrotten med.

Peja: Det är klart det blir så, det är ju det som blir en diskussion. Inte så mycket att diskutera om en vinst/förlust egentligen.

Peja: Beror väl på var du läser.

Zappaholic: Allt som jag har tagit del av har handlat om knäsituationen och andra domslut. Men jag kanske helt enkelt läser på fel ställen.

Peja: Handlade allt matchsnack om det knäet? Var då?

Zappaholic: Jamen säg att detta borde ha varit en 2:a. Hur kan hela matchsnacket efter en finalmatch handla om en utebliven 2:a? Är det rimligt?

Huge: Jag skiter väl i att det nu råkade vara en FBK-spelares tilltag. Jag tycker det är smutsigt och fegt. Det är interference, holding och roughing på en och samma gång.

Din känsla ger jag inte så mycket för. Bilderna är tydliga nog för vem som helst att se att det där är en solkar utvisning.

Hade en brynäsare åkt ut i en sån här situation hade jag inte protesterat, trots att min partiskhet.

Zappaholic: Självfallet är det lite av en tjuvsmäll, men i det stor hela reser sig Lennström upp. Prioritet i den typen av situationer när man reser sig är att inte under några omständigheter riskera att skridskoskenorna kommer i kontakt med en liggande motståndare. Det är därför som man reser sig på ett lite annat sätt än på t.ex en fotbollsplan. I det stora hela reser sig Lennstörm på ett ganska normalt sätt men det är klart att han delar ut en liten tjuvsmäll också, därför menar jag att det kunde ha varit 2 minuter. Snacket om matchstraff och avstängning är ju helt oseriöst enligt min mening.

Som sagt, hur många matchstraff har Luleås motståndare "kommit undan med" i detta slutspel? 5? 10? Varenda gång de förloras vevas ju situationer om och om igen på sociala medier, ibland när de vinner också.

Peja: Han ligger ju på isen? Hur spelar man över då?

Blir ytterst förvånad att du tycker detta är ok, att med sitt knä trycka med kraft en annan spelares huvud i isen...

Peja: Håller med dig. Lite väl mkt enögda analyser överlag som det känns.
Lennströms knä på Shinnimin ser ju mer ut som en intimidationgrej, typ som när den ene spelaren håller fast sin motståndare i en rejäl björnkram kring halsen efter avblåsning och håller kvar lite extra länge för att visa att man har "vunnit" kampen sas.
Här ser det ju mest ut som att Lennström håller Shinnimin nere än att det är nåt försök att skada/krossa dennes huvud mot isen med sitt knä, som många tycks uppfatta det som.
Har en känsla av att många baserar sina analyser mer utifrån att man inte gillar FBK som lag istf att försöka se neutralt och objektivt på vad som händer.
Då kan det vara lätt att missa det som även lulespelarna sysslar med emellanåt.

Zappaholic: Det hade kunna varit en tvåa på Lennström, men jag tycker ändå det var rätt att inte ta den, särskilt eftersom det är slutspelshockey och att Shinnimin som vanligt spelar över. Jag räknar kallt med att Shinnimin inte blev ett dugg skadad heller, just eftersom hela grejen är överdriven. Eller råkade han ut för en ansikts- eller nackskada i den situationen?

Peja: Fast man ser ju tydligt hur Lennström sitter med sitt knä och hur han sen trycker till med kraft neråt över huvudet på Shinnimin. Förstår inte hur du kan få det till att överdriva. Det är fult och jävligt onödigt och han borde bli avstängd.

Jugge: Tycker ni överdriver otroligt mycket. Den situationen hade man inte pratat om alls efter matchen på 90-talet, innan sociala medier. Nu vevar folk repriserna in i absurdum och ältar varenda liten situation. Samma sak med Joel Lundqvists påstådda slewfoot mot Luleå som uppenbarligen inte var en slewfoot enligt reglerna.

{7981}: Ja, jag såg det. Det gör situationen ännu mer absurd. Lennström åker ju ifrån situationen när domaren kommer. Borde komma ett uttalande från Thorsbrink gällande den där.

Jugge: man kan se i slutet på filmsekvensen att det kommer en domare i över delen. Man ser bara från midjan och neråt. Så den domaren borde haft ögonen på det som hände då han åkte dit för att sära på ev gruff.

Zappaholic: Det är inte klokt hur 4 par domarögon missar saker fullständigt ibland.
Lennström är för mig framför allt en feg spelare som håller på med tjyvsmällar som i klippet eller åker runt och crosscheckar. Tycker han redan borde vara avstängd för armbågen i ansiktet på Muzic.

Zappaholic: Riktigt fult.

Som jag skrev igår kväll. Lennström är en smutsig spelare.

« · 2343407 · »