1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740299 inlägg · 7967 ämnen
« · 2343724 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Lunkan:
Tretton år gammal fick jag åka med till Frölundaborg 1968, första livematchen som gjorde ett stort intryck... Länsman i mål och Lill- prosten som målskytt när det var 2-3 sekunder kvar att spela. Har många minnesbilder från matchen trots att detta var före mobilkamerans tid... det har lagrats på den egna hårddisken.

Ett lite nyare live-minne är klangen 2012 när Silverberg slår straffen i stolpen!

JawKee: Första matchen i Gavlerinken jag minns var 77/78 mot SSK. Jag 7år min granne 6år, Brynäs gjorde mål och vi gick bananas, SSK kvitterade och grannen jublade då ocksa, Jag skällde ut honom efter noter, efter det jublade han bara vid Brynäs mål. Till det väsentliga, Brynäs vann matchen med 6-5

Johan Larsson gjorde sin första slutspelspoäng i karriären när Capitals krossade Florida med 6-1 ikväll!

JawKee: Kanske skulle låta lite som gnabbandet i Albert och Herbert

{8399}: Skulle betala fina pengar för att få höra en podd med dig och Pettis när ni småtjafsar som ett gammalt gift par.

Svensson_62: Cyote and roadrunner … meepmeep 😊

{8399}: och tvärtom. HS Tom och Jerry.

mk: Lindblom var överjävligt bra den säsongen, vill minnas att han valdes till SHLs bästa spelare? 20-21 bast gammal, grym! Så jäkla synd att när han var på väg att få sitt ”break-out year” i Philly så kom den j-vla cancern! Men jag tror han kommer studsa tillbaka rejält nästa säsong. Han har alla verktygen för att bli en stjärna i NHL. Brynäs har inte haft någon lika stor talang sen dess och innan det var det väl Lindholm.

Pettisbif: Du verkar ju vara totalt fixerad av mig, det är ju knappt så att du klarar att skriva ett inlägg utan att nämna mig 😂

mk: vi får hoppas på att Lindbloms lillebror blommar ut och blir minst lika bra!

Pettisbif: Håller med dig till viss del Peter.
Du med ditt hockeykunnande borde inte ens brusa upp på något som sägs i den där podden.
Jag har provat lyssnat en gång, jag skämdes av att lyssna.. dom två som pratade hade verkligen ingen koll på Brynäs alls kändes det som.
Skulle inte lägga någon som helst vikt i vad som sägs i den där podden, släpp det. :)

Pettisbif: jag håller med dej,,en tomte

Jag står fast vid att jag tycker Alner är en pajas som går ut på son twitter med boom falleralla och mm sen även i sin podd. Har man inte belägg för namnet ska man inte gå ut så mycket speciellt när man är "offentlig" person.

Men ni är rå ett gäng muppar (speciellt Axle) 😅😉
Ni ser och uppmärksammar alltid enbart mig när det är ett gäng som kallar alner för diverse öknamn.. haha skrattar bara åt er.

mk: Så illa har det faktiskt inte gått för Sandström ändå. I år har han faktiskt fått fem NHL-matcher med Flyers och har gjort det rätt bra ifrån sig som jag förstått det. Tror och hoppas att det kanske vänder lite för han just nu.

Jugge: "Ja, jag har kollat om alla finalmatcher från 2017 utom den sista. Det gör för ont. Var rejäla holmgångar mot Frölunda i semin också, bra matcher."

Jag kollade highlights från semi 6,7 igår fsktiskt.
Vilket jävla bra lag et va.
Oskar Lindblom, jösses va bra han va då.

Sen är det otroligt synd att en kanonkarriär gick åt H-vete för Felix.
Så jävla bra han var mot Frölunda👍

Match 6 plus att han skulle nog varit kvar 1 år till i Brynäs så hade kanske karriären inte gått söderut.

JawKee: Har försökt att skicka en bild på min halsduk Anno 1979 men jag får ”corrupt file”. Min halsduk kanske är för gammal för internet 😉😆

Jugge: Älskar att höra historier ifrån förr. Bor själv i Sandviken och är uppvuxen här. Minns att Brynäs spelade i ishallen här när jag var mindre. Satt bakom båset och då vände sig Ove Molin och gav mig hans klubba. Då blev man skaplig överlycklig!

#33: Jag själv bor nere i Stockholmstrakten, men har mycket släkt i Sandviken. Dom är ultra Brynäsare och jag var mycket där i unga år så man hade ju inget annat val.. 🙂 Första matchen var -75 i Gavlerinken, men den har jag inget direkt minne av. Minns att min morbror köpte en mössa till mig, men den är tyvärr inte kvar… 🙂

Sjukt sugen på nästa säsong nu, även om vi ska ha en lång och förhoppningsvis skön sommar först. Det känns som om vi kan ta ett rejält kliv upp med de värvningar som hittills presenterats och vad som ryktats. Manner gör sitt 2:a år, det har ju ingen tränare gjort sen Bulan.. Känns som Brynäs är på rätt väg och vi går en ljusare framtid till mötes än på flera år!

Trevlig lördagkväll alla Brynäs vänner!

#33: Fantastiskt att du har kvar halsduken! Den är nog äldre än mig ;)

Jugge: Får se nästa SM-sudden på OLearys. Där finns ju tv inne på toan. 🙂

Jugge: Min första match var hösten 1979, bussresa från Gärdesskolan i Bollnäs till Gavlerinken, TROR vi mötte AIK, fanns en gallerbur på bortastå om jag inte minns fel. (Jag var 13 så allt finns inte kvar i pallet 😊.)

Sedan dess är jag Brynäsare, nästa gång det arrangerades en bussresa till Gavlerinken var jag med igen, köpte min Brynäshalsduk som jag fortfarande har kvar 👍.

Hoppas naturligtvis på ytterligare slutspel och SM-Guld, vi får väl se vad Alsén och Manner kan knåpa ihop till nästa säsong.
Må gott kära vänner önskar #33 från ett soligt Onsala 😎

Nils Norin1912: Jag är ju gammal (snart 53 år) så jag har ju hunnit uppleva några guld. Det första jag minns väl var guldet -77, då var jag på plats vid ett tillfälle i Gavlerinken.

Svensson_62: Med facit i hand kanske det var så 😉
Men jag fattar inte hur man kan gå på muggen då. Dålig planering, får gå på muggen i pauserna..

Nu hoppas vi att Luleå stänger den här serien på måndag.

Jugge: Jag har många gånger kollat om höjdarmatcherna från slutspelet17. Vi var så nära 😢 ofta drömmer man om ett nytt Brynäs guld har upplevt 1 i mitt liv 2012! 10 år sedan nu när är det vår tur igen…

Silfverkroken: Jag tog kisspaus när avgörandet skedde 1995…. kanske var bäst så

Man tröttnar så jävla mycket på Wikegård. Så jävla tydligt vilket lag han håller på.

#33: Ja, jag har kollat om alla finalmatcher från 2017 utom den sista. Det gör för ont. Var rejäla holmgångar mot Frölunda i semin också, bra matcher.

Jag tror nästan alla neutrala supportrar håller på Luleå, utom skaik då kanske… 🙂

Jugge: Jag brukar kolla på semifinalerna mot Frölunda från 2017 på youtube, jag vill och orkar inte titta på finalserien mot HV, det gör för ont 🤒…fortfarande 😢. Den där jä..la förlängningen sitter djupt i mitt Brynäshjärta. ❤️‍🩹

PS. Jag håller på Lule i finalen

Jisses vilken räddning av Lassinantti!

{8399}: Nöden har ingen lag brukar man ju säga. Men hur man kan gå på muggen under sudden i en 7:e avgörande match fattar jag inte. Då får man fan pissa i en flaska eller nåt.

Jugge: precis, drömma är ju inte ”olaglig”😁

Som du säger: vi behöver några spetsspelare…

BIF Kungen: Nej, det kanske inte är så sannolikt. Men man får väl drömma.. 🙂 Manner kanske har någon vass finne till på gång?

{8399}: Skäms.

{8399}: Vem fan tar toapaus när Brynäs spelar förlängning i en avgörande finalmatch?

Jugge: kan bara hålla med, men inte så sannolikt tror jag.

Hoppas du får rätt👍

Jugge: Jag har faktiskt inte sett det avgörande målet från 2017 ännu. Jag hade kisspaus när matchen spelades och jag har lyckats att alltid stänga av TV:n eller byta kanal när målet visats efter det.
Jag skall dö utan att ha sett det där jävla målet.

Att det behövs ett starkt målvaktspar har vi tyvärr bittert fått betala för i två finalförluster.

Tigerhjärta: Fröden och Strömwall är 2 spelare jag gärna skulle se i Brynäs.

När vi ändå pratar spelare.
Läste att Rapperwil-Jona i schweiziska ligan har signat Nicklas Jensen, tyvärr.
Vilka 3 (2 om Dima lämnar) spetsforwards hoppas vi främst på? Någon som har lite roliga förslag?

Vilket mål av Honka! Tycker han är på nästan samma nivå som Lepistö. 2 av SHLs topp 5 backar i min bok. Hoppas att Alcen har en till toppback på G utöver Kinnvall.

Silfverkroken: Lugnt. Vi förnedrade ner dom i Allsvenskan. Even Steven. Har inte saknat Hv.

Silfverkroken: Lika brutalt att se det avgörande målet varje gång.. Jag tycker dessutom 2017 är jobbigare än 1995, kanske för att det är färskare. Men jag tyckte vi var bättre sett över alla 7 matcherna 2017.

Kan man se EN jävla match utan att den där finalserien 2017 ska visas på Cmore?

Davey85: Blev väl lite av ”what goes around comes around” för honom till slut.. Men han hann ju avsluta ett par karriärer innan dess.

Jugge: Ja. F*ck Anton Hedman.

Davey85: Både Grana och Enter var ju riktiga krigare som gjorde allt för laget. Så tråkigt att dom var tvungna att sluta i förtid.

Satt på tåget och tänkte på Granström, som man gör ibland. Jag har ju läst/hört rykten att han inte ville ha nån avtackning. Undrar hur han skulle ställa sig till en hyllning i Erp:n som han inte behövde vara med på.

Känns så jävla fel att inte få hylla en sån karaktär som offrade allt för att vinna.

Jaja, bara lite funderingar såhär på off season.

Charles: Vart ser du matchen?

JawKee: Björninen och Mäenalanen lite osynliga men Sklenicka tycker jag ser riktigt bra ut, vill ofta skjuta från blå och var nyss inne i ett långt byte och tog kloka beslut fast han var trött

Davey85: Man blir ju så varm i hjärtat av gubben!

Tigerhjärta: Fan, man har ju inte hört Mikko prata på flera veckor nu. Tyckte väl att det var nåt som saknades.

« · 2343724 · »