1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736859 inlägg · 7967 ämnen
« · 2514450 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
{9566}: Fast det är nog inte så konstigt att man vill reda ut ekonomin innan man börjar signa spelare.
Handlar om att skära kostnader och få signaler från sponsorer och kommun (kring hallen) om hur intäkterna kan se ut. Det tar lite tid och är ett måste när man bränt hela kassan och tar med sig ett minusresultat. Slagkraftigt lag blir nog svårt i år oavsett.

Peja: Fattar inte heller, det ena är värre än det andra. Jag gissar på att det är en blandning av båda. Det var en artikel i GD där Nervik i Brynäs uttalade sig glatt om att så många löst nya medlemskap.

Ett sånt utlåtande borde Brynäs varit först med själva. Jag skrev till kommunikationsavdelningen för 6 dagar sen att de borde uppmärksamma att Fansens värvning har börjat röra på sig, påtalade att det nog skulle ge ännu mer effekt och att det vore classy. Jag fick till svar att de såklart ska uppmärksamma detta.

Men för helvete...hur lång tid ska det behöva ta? Krävs det 6 arbetsdagar för att knåpa ihop ett meddelande där man uppmärksammar Fansens värvning i sociala medier?

Det känns som att INGENTING fungerar ens hjälpligt inom Brynäs.

Vart tog kommunikatörerna vägen?

Tigerhjärta: Man får verkligen känslan av att Brynäs tar supportrarnas fortsatta intresse för givet när klubben inte kommunicerar ett dugg på en vecka. Lite som man verkade ta SHL-platsen för given. Antingen ett tecken på arrogans & inkompetens, eller totalt kaos i klubben. Vet inte vad som vore värst…

Tigerhjärta: ”Det som stort sker, sker i det tysta”

Tigerhjärta: Bara hoppas att jag har fel.

{9566}: ”Kommer aldrig att hinna bygga ett slagkraftigt lag innan augusti.”

Det har gått 7 dagar sedan vi åkte ut, antingen är du ironisk eller så behöver du tagga ner.
Problemet är inte att laget inte börjat byggas, utan att det är tyst utöver det.

{204}: Jag tror att en ganska stor majoritet av oss inte vill ha kvar Timashov. För dyr för HA och i SHL så kompenserar inte hans 30+poäng för hans övriga brister.

Dima hade kanske vart en bra gubbe i lådan i ett mer fungerande lag, i Brynäs har det inte funkat.

För ojämn nivå, klantiga/onödiga utvisningar, inte mycket disciplin o s v.

{9566}: jag är också orolig brynäs måste presentera något den här veckan tex ölund

J-S: "Men som alla förstår så blir det en ny sportchef nya tränare 60% nya spelare."

Hahahaha, tror du verkligen att man kickar Alcén. Kommer aldrig att hända, du vet hur svågerpolitik fungerar

Brynäs forever 1912: Jag är på riktigt, riktigt djävla orolig för Brynäs. Kommer aldrig att hinna bygga ett slagkraftigt lag innan augusti. Känns nästan som en förlamning av dom som styr "båten" i Brynäs.

Tgl: ”Tänk om vi inte hade den fantastiska ledning vi har! Hur hade det sett ut då? Imorgon kommer det nog massor av besked och klarlägganden”

Tror att vi kommer få vänta på på besked och klarlägganden då Brynäs IF kvarnar mal långsamt,
Men som alla förstår så blir det en ny sportchef nya tränare 60% nya spelare.
Jag ser bara det positiva vi blir av med en massa dyra spelarkontrakt där 90% underpresterade och vi får en välbehövlig nystart.
Så gör om gör rätt, bygg om med en långsiktighet och vi är tillbaka i SHL om några säsonger.
🤔💪🏻

Olli Nomadinen : sant ändå ja 😮‍💨

Farsang: Till hans försvar så har han ju 2 av 3 gånger spelat i lag man på förhand haft som nedflyttningskandidater

hockey_21: ja det får vi göra, kommer sakna johanesson för när han var bra då var han riktigt jävla bra

#33: Det var vi redan 5 minuter efter slutsignalen.

Brynäs forever 1912: Ni får leta upp en ny Bernhardt så kommer ni inte sakna johannesson.

Tgl:
Sista mars = hänryckningens tid?

J-S: Tänk om vi inte hade den fantastiska ledning vi har! Hur hade det sett ut då? Imorgon kommer det nog massor av besked och klarlägganden

{204}:"Den som imponerat mest på mig i Brynäs är Timashov, han har fått skit på forumet men han vann eran interna poängliga så ha när rent statistiskt bäst poängmässigt"

Ett helt nytt lag och nya möjligheter för Brynäs nästa säsong.
Skönt att bli av med Dima diva då han tänker mer på sig själv än laget.
Lite Leksands vibbar, eller?
😂😂😂

{204}: Det hoppas jag verkligen INTE.

Brynäs forever 1912:

Jag förstår varför Johannesson väljer SHL, Örebro ser säkert något i honom som gör att man värvar honom, När lag åker ur SHL så skriker SHL klubbarna efter spelarna, i detta fall Brynäs.

Vi leksingar vet hur det känns att förlora spelare som är bra när man åker ur, Jag tycker nog Siklincka " Stavning " och Johannesson var era bästa backar av det jag såg av Brynäs.

Jag tror nog kan få en allsvensk back som är minst lika bra och kanske billigare, gäller bara att ha bra scouting.

Den som imponerat mest på mig i Brynäs är Timashov, han har fått skit på forumet men han vann eran interna poängliga så ha när rent statistiskt bäst poängmässigt.

Hur blir det med honom? Blir han kvar.

#33: "Jag gick in på Elite Prospects, vi har blivit degraderade till HA även här😢"

Känns på något vis skönt att äntligen börja om på nytt, släppa alla anspänningar och en nystart där vi startar om med ett helt nytt lag nya tränare och sportchef,(förhoppningsvis)
Framtiden ligger framför oss där vi har allt att vinna och inget att förlora,
En ny dag och nya möjligheter.
😂😂😂

Farsang: Gör gärna det men saknar en grund att stå på, ingen info från Brynäs ännu … om någonting egentligen, förutom att ordföranden lämnar.😂
Det kommer säkert info i sinom tid 🥱

#33: släpp det och blicka framåt, ingen idé att rulla runt i leran. Stå upp :)

Farsang: det går ju knappt att föra en diskussion med dig jag har väl all rätt att kritisera en spelare när vi åkt ur, johanesson var inte den ända som inte kom upp i nivå i kvalet det var ju hela laget jag säger inte att det bara är Johannesson fel att vi åkte ur

JohnnyBotox: Vår degradering svider fortfarande, det kommer små piskrapp hela tiden 🥺

#33: de brukar vara ruggigt snabba, skedde nog för ganska precis en vecka sedan…

Jag gick in på Elite Prospects, vi har blivit degraderade till HA även här😢

SuneMangs: Timrå kval 23/24 då? Om vi följer Kinnvalls Cv

Brynäs forever 1912: Du menar som de andra gjorde eller vadå? Att stanna i Brynäs nu för en ung spelare som precis fått ett enormt genombrott i SHL vore vansinnigt rent karriärmässigt, framförallt när han inte har mer än en säsong i klubben.

Brynäs forever 1912: Johannesson är väl den som minst ska behöva vara kvar 😂 han utvecklas och troligtvis så har Columbus gått in och sagt att han ska spela i SHL för att utvecklas 😂 även troligtvis en av dem personerna som har minst pengar utav årets trupp.

Peja: Kinnvall klar för Timrå enligt källor till några användare i Timråboken. Är väl bara en tidsfråga innan det kommuniceras ut antar jag. Inte oväntat att han lämnar dock.

Silfver: ja han var tillsammans med sklenicka brynäs bästa back det säger jag inte emot, men när det gällde som mest var han inte lika bra, visst han är ung och får nerver det förstår jag, men tycker ändå han borde kunna lägga nerverna lite åt sidan och spela så bra som möjligt

Brynäs forever 1912: Varför tror du bara det är för pengarnas skull? Johanesson kom högt upp i poängligan för backar. Han hör hemma i SHL och med en säsongs till utveckling kan han mycket väl ta en tröja i NHL. Spel i hockeyallsvenskan skulle stagnera hans karriär.

Farsang: jag skrev inte att han var dålig hela säsongen, han var grym stora delar av säsongen, ja han är ung och jag fattar att han är nervös när det är jätteviktiga matcher, självklart ska han inte spela gratis för att han gjorde några dåliga matcher, men han har ändå ett litet ansvar att brynäs åkte ur, tycker han borde visa lite klubbkänsls och försöka spela upp brynäs än att gå till ett annat lag bara för pengarnas skull!

Brynäs forever 1912: Öhh, han var väl tillsammans med Sklenicka vår klart bästa back under förra säsongen. Var knappast hans fel att vi trillade ut eller hur?
Det var EN forward som gjorde mer poäng än honom under hela säsongen. Ta ut frustrationen på de ”jävligt dåliga” forwards vi hade istället.

Brynäs forever 1912: tänk att klaga på en ung spelare som knappt fått spela i sin seniorkarriär som gör en helt kanon säsong när alla andra i laget underpresterat hela säsongen. Som sen ryktas till NHL, helt plötsligt får spela kval i en klubb som aldrig åkt ur på 60+ år.
Tror inte du förstår den pressen för en så ung man som ABSOLUT inte är en av anledningarna att Brynäs ens fick kvala.

Så sluta kalla han svikare och tycka att han ska spela gratis för att han var dålig i 5 av 57 matcher…

Självklart att han går till en annan klubb, själv tycker jag bara det är synd att det blir Örebro.

Svensson_62: man vet aldrig?

Farsang: jäkla svikare han är, och går till Örebro av alla lag, han borde spela gratis i brynäs nästa säsong med tanke på hur jävla dålig han var på slutet

brynäs08: ”//från en evig brynäsare sen 1982 när jag såg solen första gången”

Är vi släkt? 1982 var man ju ute och sådde frön för fullt… 🤔

Lite funderingar!

1. Vi måste komma ihop som förening ur detta. Nu är hög tid att lägga det gamla bakom sig och fokusera på uppgiften, vår nya vardag i HA.

2. Vi kan inte längre lägga allt på samma kort, låt mig förklara. Efter tränar cirkusen som uppstod kort efter bulan så var en ny tränare nästan ”ej sparkningsbar” efter tingsrydstränaren åkte. detta gällde till viss del Andersson som fick lämna väldigt sent efter sin fiaskosäsongen men det gällde framförallt Manner som fick köra bilen över stupet och byttes inte ut förrän vi var i det fria fallet. Och att då styra bort från det oundvikliga är svårt utan fast mark under hjulen.

Nu skriker många om att alla som haft med brynäs att göra måste bort, även om det är en bra kort att satsa på? Detta måste upphöra. Inga fler chansvärvningar och ryggdunk men har vi tex Janne som är en riktigt duglig ledare så ska han inte gallras bort för att han har varit i brynäs innan?

3. Allt börjar med chefen, den som ska bygga upp föreningen. Här får ingenting gå fel och all heder åt bosse som klev av med motiveringen att han inte trodde han var rätt man på rätt plats. Jag välkomnar fler liknande beslut och vad det gäller Alcen så har jag svårt att se honom som sportchefen som räddar upp den här soppan? Vad talar för att han lyckas? Nej följ skyndsamt bosses spår och lämna sc-posten till en med erfarenhet, kontaktnät och gärna en som faktiskt har meriter av denna verksamhet? Det är såklart inte johans fel att han inte lyckades, det handlar om att man inte sätter en sjuksköterska som hjärtkirurg även om han själv trodde att han skulle klara det?

4. Kommunicera nu vad planen är! Vi är många nyfikna som undrar och hoppas!

//från en evig brynäsare sen 1982 när jag såg solen första gången

SaggeBoy: "Alcen är kvar än på sin post! Ser ljust ut i den tunnel!!!"

Skicka honom till AF fortare än kvickt, kvarnarna maler sakta i Brynäs IF.

Alcen är kvar än på sin post! Ser ljust ut i den tunnel!!!

Hatar fan att Johannesson som jag gillar som fan går till min Hatklubb Örebro :/

Jugge: ”Fast du fattar väl att hela organisationen, inklusive den sportsliga ledningen, kommer att påverkas av att vi har c:a en fjärdedel av pengarna mot innevarande säsong. Det kommer behöva kapas rakt över linjen och Grahm är överflödig som jag ser det. Dessutom slog hon sig jäkligt hårt för bröstet som första kvinnliga SHL sportchef innan säsongen och måste så klart ta ansvar för det fiaskot.”

Nu är du bara otrevlig i sedvanligt manér,
Vad jag har jag sagt är att Brynäs måste anpassa kostymen för HA, Men försök att lägga det mesta av besparingarna på det administrativa och så lite som möjligt på det sportsliga,
Inte speciellt svårt att förstå om du läser klart hela meningarna jag postat,
Sen Grahm ska självklart ta ansvar över misslyckandet i SHL då hon varit delaktig i debaclet,
Trots detta så har SDHL laget spelat final flera säsonger i rad vilket hon styrt,
Så därför ska Grahm absolut entledigas från uppdragen i Brynäs SHL lag och junior verksamheten då dessa varit under all kritik och ta sitt ansvar där,
Men om hon accepterar att enbart ta hand om SDHL laget så är det en bra lösning,

Förstår du vad jag skriver?

Mvh
LarsGöran

Hur går det för oss ? Nån tillbaka från nhl till brynäs?

Asterix: Googlade på Lindbäck och hans faktaruta på Google är intressant. På de några år gamla bilderna till vänster har han hökblicken jag vill se hos en målvakt. ...Och på bilderna till höger har han inte det. Jag tänkte på det redan första matchen i höstas. Då pratade han också om att han gått ned en nivå från KHL till SHL. Visst hade han gått ned en nivå - men på ett helt annat sätt.

Visst kan man satsa på Lindbäck kommande året - men då måste han kraftigt ned i lön och hökblicken måste vara tillbaka.
Uppladdat:

SnowKing: Offensiven var inte så dålig Brynäs gjorde nästan lika många mål som Frölunda. Däremot släppte vi in 30 fler puckar, vi är ute ur serien pga usla målvakter. En målvakt med över 95 % räddningar måste värvas till nästa säsong. Det är ett absolut krav.

« · 2514450 · »