1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736866 inlägg · 7967 ämnen
« · 2514557 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Olli Nomadinen : både ja och nej.

Rutin absolut, snabb i huvudet men långsam på rören.

Borde inte kosta mycket.

Känns som en lite trött värvning.

Lemp: Det blir Björklöven troligtvis för

www.eliteprospects.com/staff/34715/karl-malmquist

Auchinleck: Någon kanske orkar sammanställa vilka spelare Alcén spelat med, så vi kan se vilken pool vi plockar ev värvningar ur.

Olli Nomadinen :
Blomman 1 och Blomman 2 alltså?

Peja:
Tor Immo skulle jag definitivt satsa på, Ahl skall enligt rykte vara problematisk men det behöver inte betyda något.

Olli Nomadinen : Hade välkomnat honom med öppna armar, men tror knappast det är aktuellt. Ledare på isen med bevisad kvalité på SHL-nivå. Han är gammal, men håller definitvt för spel i HA. Gjorde även ett riktigt snyggt mål mot Växjö i match 7 senast.

Känns dom som att han kanske avslutar i Tingsryd, alternativt lägger av. Läste eller hörde i en podd (mycket info överallt nu när det är siilly) att Luleå erjuder/kommer erbjuda en roll i föreningen, så inte oväntat om han skulle lägga av heller.

Peja: Niklas Olausson får inte fortsätta i Luleå. 36 år, supersugen att spela vidare, uppenbarligen i gott fysiskt slag. Gjorde det riktigt bra i Luleå nu i återkomsten och har enorm erfarenhet. Vore inte han en mkt bra Brynäsvärvning i HA? I ett Brynäs som kommer behöva värva mycket ungt, lovande och oerfaret i övrigt

Drugstore : Har inte Brynäs redan testat varenda Gästrikekille med tränarlicens nu?

Jag tar hellre duktiga tränare utifrån än någon halvkvalificerad från orten som "brinner för Brynäs".

Ingen tvivlar väl på t.ex Honkens Brynäshjärta, men hur mycket brinner man för JOBBET om man har ett annat jobb vid sidan om? Då satsar man uppenbarligen inte till 100%.

Lemp: Här är två hockeynomader av god allsvensk klass som skulle kunna vara intressanta inför nästa säsong.

xxx BIF xxx: jaha Brynäs finns alltså fortfarande? 🤔

xxx BIF xxx: Intressant initiativ, speciellt för dom som snart kommer bli arbetslösa.

Äntligen, ni som väntat på lite information från klubben..

..lite livstecken från åsen iaf!

{10241}: Haha! Trodde Patrik Berglunds roll skulle bli inom social hållbarhet och värderingsdirektör.... Men spelarutvecklare låter väl fint de oxå... :-)

Makita: Ja, det är fan inte lätt att ställa om.

Lemp: Menar naturligtvis Allsvenskan fel skrivet.

Makita: Håller med om att de styrande inte har en aning om hur man bygger ett lag.

Däremot så kommer inget lag i HA kunna utmana topplagen i SHL. Det är faktiskt helt omöjligt. Oavsett vem som är sportchef och hur mycket pengar som finns till förfogande. Brynäs ska inte utmana topplagen i SHL heller, utan man ska utmana topplagen i HA.

Silfver:Det måste väl för fan finnas både sportchef o tränare i trakten med det hockey kunnande som finns
Finns nog duktiga lokala tränare som säkert är mycket bättre en högavlönad från annan ort o utland.Ge några från orten jobbet som verkligen brinner för brynäs.Det tror jag skulle funka bättre.

Silfver: Med den ledningen vi har idag så är det enbart för att locka sponsorer och årskort för att rädda organisationen.De styrande idag har inte en aning om hur man bygger ett lag.
Jag spår att de styrande kommer att sätta ihop en stomme spelare bestående av typ Birgersson,Kvist och
Ljungkrantz sedan kryddas det med typ tre eller möjligtvis fyra forwards av Allsvenk toppklass.
Sedan fyller vi på med brunkare och lycka till värvningar som de hoppas tar klivet och blir spets i Allsvenskan.
I mål en revansch sugen Lindbäck.
Detta är vad jag spår kommer att inträffa till nästa säsong och det laget kommer inte vara i närheten av att kunna utmana nuvarande topplag i SHL.

Mattson: Ni kommer att nyktra till, städa upp och sen lovar jag att hockey blir kul igen. Känn ingen stress att ni måste upp direkt. Bättre att på riktigt hitta tillbaka till vad Brynäs ska stå för. Kreativt spel och fart är vad jag tänker på.

Mattson: Eller vilka som kommer ha ett jobb kvar…

Peja: "Antingen ett tecken på arrogans & inkompetens, eller totalt kaos i klubben. Vet inte vad som vore värst…"

Du kan nog utgå från att det är kaos. Ingen i Brynäs har haft en tanke på nedflyttning tills för nån dryg vecka sen. Det är en enorm omställning föreningen ska göra. Man vet inte vilka ekonomiska ramar man kommer att ha eller ens vilka som ska göra jobbet.

Silfver: Dags o lägga ut vilka som går nu och fixa en värvningslista man kan fylla på vart efter saker blir klara. Lägg ut en tom lista och fyll sedan på med tränare och spelare när dem blir klara men för guds skull, GÖR något! Om en analysgrupp ska vända på varje sten fram tills Maj-Juni då kan vi hälsa hem till hockeyettan, så otroligt trött man blir på passiviteten.

Davey85: Håller med om kommunikationen. De kan åtminstone berätta om HUR man jobbar nu så kan det förklara varför man inte kan komma med detaljer i nuläget.

Jugge: Om styrelsen satt på en egen pengamaskin så skulle uttalandet vara trovärdigt men vad jag vet så är man helt beroende av pengar utifrån iom att man inte har pengar på banken. De enda ”säkra” inkomsterna är centrala tilldelningen från HA och fallskärmen från SHL varav den senare äts upp av vår förlust. Uttalandet känns mer som ett verktyg för att locka sponsorer och årskort.
Eller så har det dykt upp en mecenat som är villig att täcka förluster och hålla löner på HV nivå?

J-S:

Leksands vibbar? Nu får du förklara dig?

Tror inte vi hade spelat åttondelsfinal om vi haft spelare som satt jaget före laget.

Lemp: Fröland är en spelskicklig right-back som är riktigt bra i powerplay. Poängstark på allsvensk nivå och tackade nej till flera anbud att stanna i ligan för att försöka spela upp Troja igen när de åkte ur. Spelade J20 i Brynäs med bland andra Elias Lindholm, Christian Djoos, Emil Molin, Johan Eriksson, Emil Larsson, Daniel Ljunggren, Kalle Johansson och Östersunds lagkapten Linus Rotbakken.

Jag hoppas att Brynäs tar Lyckåsen som spelskicklig right-breddback, men om Fröland skriver på är det långt ifrån den dummaste idén som Brynäs har haft. Han är ingen spetsspelare, men han har intressanta egenskaper i powerplay och mycket allsvensk rutin.

Lemp:
Om man gör tolkningen att det faktiskt finns något konkret i det här (vilket det troligtvis inte är) så kanske man kan börja spekulera kring detta som ledarstab.

HC: Åkerblom
Ass: Janne Larsson
Ass: Gällstedt

Målvaktstränare/videocoach: Malmquis
------
Du glömde...

Sportchef:Johan Alcén och Erika Grahm
General Maneger:Michael Sundlöv

Ordförande:
Kent-Åke Eriksson

Klubbdirektör:
Per-Johan Johansson

Ekonomi ansvarig:
Björn Dahlgren

Spelarutvecklare:
Patrik Berglund

Det enda jag kan om Åkerblom som coach är hans tid för Tre Kronor. Och det blev ju bra..... not!
Så egentligen känns det faktiskt nu när jag tänker på det som en typisk Brynäs värvning..
"Kom till brynäs, alla som är dåliga på det dom gör och alla som har dåliga meriter, här får ni jobb."
Alltså är det Alcén som nosat upp honom så säger väl det endå ALLT om snackpåsens kunnande som sportchef.

Konstigt att Alcén inte försökte med Montén och Garpen nu när han endå får leka sportchef.

Fan va vass du är Johan 👍👍👍

Lemp:
Dennis Fröland... herregud. Har man inte större ambitioner än så ja då räknar jag kallt med att vi inte ens blir topp 5 nästa säsong.
Då kan dom lika gärna satsa på nån halv velig J20 spelare istället för att slänga onödiga pengar på honom. Fast hemskt nog verkar det ju som om Brynäs gör en klassisk Brynäs. Värva korta spelare som inte klarar av fysiskt spel. Och bara gå på utsidan och åker o fyller år. Härligt allt är som vanligt. Heja Brynäs!

Lemp:
Säger inte något om Janne som tränare. En erkänt duktig coach. Gällstedt kan jag inget om. Men för egen del hoppas jag inte på någon av dessa herrar. Det får räcka nu en gång för alla med att ta tillbaka tidigare Brynäsare. Gå på nytt! Tänk som Bz gjorde. Han sa öppet att Honken inte var tillräckligt bra för att stå I Brynäs. För detta uttalande kan man i stort sett säga att den inavlade brynäs maffian motade bort honom. Ett ruggigt felbeslut! Och med det än mer tydligt att ex brynäs ledare/spelare har vi nu fått nog av.

Tänk nytt! Men det verkar vara helt omöjligt för 1912 klubben. Snart kommer väl Olof Östblom och Gunnar Persson, Mormor tillbaka också...

KulltorpsOlli:
Att ledare får gå gör mig ingenting alls. Det har varit nog med inavel på sätraåsen och för många "gävle/brynäs killar med för stora ledande roller.

Dock känns det underbart att slippa Honken som målvaktstränare vad det verkar. Måste vara den sämsta vi haft där nånsin va. Tänkt att vi som lag haft dom absolut sämsta målvakterna i ligan. Men på förhand så är det lätt att vara efterklok (så brukar det vara för Brynäs.)
Man skulle för det första haft mer is i magen och inte värvat Lindbäck. Och framför allt inte Honken. Man skulle gått all in på den bättre målvakten Veini och Sohlberg.

Men i brynäs har det varit saft&bullar med dom inavlade allt för länge så då är det ju okej att "kompisarna" spelar ut oss ur högsta serien. Men nu får det fan vara nog för det.

Så att ledare lämnar gör mig ingenting! Snarare blir jag bara glad ju fler lämnar. Väntar bara på att Modo mamman och Pajas Alcén lämnar inom kort. Även Oves spelarutvecklande som inte varit speciellt lyckosamt. Sen kan ju även arroganta personer som P och Jensa också få lämna. Ger inget positivt intryck utan mest jante.

Vilka har vi mer då? Hansa räknar jag med får gå.

Aa blir nog bra detta tidsnog. Bort med allt in med nytt. Satsa på hjärtan inga som är kåta på pengasäcken. Ta ert ansvar och hjälp klubben upp i finrummet igen istället för söka andra klubbar och sticka som en rädd hund.

Tro mig, ni kommer alltid bli ihågkommen med den som spelade ut oss från shl för första gången i klubbens historia. Vill ni inte hjälpa brynäs för att ni måste käka nudlar oftare så bra stick åt helvete då. Men kom aldrig tillbaka till Gävle! Smuts är ni då och inget mer än hockeyhoror.

{10241}: Lämnar Kinnvall för Timrå lipandes behöver han inte komma tillbaka till Brynäs

Om man gör tolkningen att det faktiskt finns något konkret i det här (vilket det troligtvis inte är) så kanske man kan börja spekulera kring detta som ledarstab.

HC: Åkerblom
Ass: Janne Larsson
Ass: Gällstedt

Målvaktstränare/videocoach: Malmquist

I den här tristessen kan jag meddela att en målvaktstränare och en spelare böljat följa oss på Instagram. Det noterades av en användare på twitter, desperationen växer uppenbarligen.

Lite kuriosa är att målvaktstränaren har varit i Schweiz den här säsongen i samma klubb som Markus Åkerblom. Båda har även en bakgrund i Östersund.

Just nu drar Brynäs in 140 000 kr på att sälja använda tröjor på Tradera. Budgivningen är inte slut, så det lär bli mer. Det är bra pengar nu när vi måste räkna varenda jävla öre.

KulltorpsOlli: Mmm, vi får hoppas ”the Purge” blir bättre än ”the puke” och ”the piss” som det varit de senaste 5 åren..

{10241}: Mm, detta blir ett stålbad för er. Spelare ni tror ska stanna pga Brynäshjärtan lämnar för era gamla rivaler.
Ledare får gå då ekonomin måste kapas.
Men ur askan kan ett nytt Brynäs frodas, glöm inte det. Se på Timrå och Modo tex.

Lite som the Purge i föreningen.

Silfver: ”Om det inte finns någon likviditet kan du knappast signa spelare, hur skall du betala lönerna då?
Vi får bara hitta andra spelare, fast senare. Om vi hunnit få ner kostnadsmassan dvs”

Nedanstående är citat från styrelsen från Brynäs hemsida. Det tolkar åtminstone jag som att det inte kommer saknas pengar till att ligga i toppen av HA nästa säsong.

”Styrelsen är ödmjuka inför uppgiften, men beslutsamma om att avsätta de resurser som behövs för att Brynäs ska ha ett mycket slagkraftigt lag inför nästa säsong.

Brynäs forever 1912: Klubbkänsla är lite 1972.
Idag är det Money talks som gäller, även för er i Brynäs.

J-S:” Nu är du bara otrevlig i sedvanligt manér,
Vad jag har jag sagt är att Brynäs måste anpassa kostymen för HA, Men försök att lägga det mesta av besparingarna på det administrativa och så lite som möjligt på det sportsliga,
Inte speciellt svårt att förstå om du läser klart hela meningarna jag postat,
Sen Grahm ska självklart ta ansvar över misslyckandet i SHL då hon varit delaktig i debaclet,
Trots detta så har SDHL laget spelat final flera säsonger i rad vilket hon styrt,
Så därför ska Grahm absolut entledigas från uppdragen i Brynäs SHL lag och junior verksamheten då dessa varit under all kritik och ta sitt ansvar där,
Men om hon accepterar att enbart ta hand om SDHL laget så är det en bra lösning,

Förstår du vad jag skriver?”

Om du uppfattade mitt inlägg som otrevligt ”i sedvanligt manér” så vet jag inte vad man ska tolka ovanstående som?.. Jag konstaterar att du förespråkar att Grahm ska få tränarposten/SC posten för damlaget, att klubben kickar nuvarande tränare och sen går jag vidare med mitt liv…

Svensson_62: "Nån kanske kan gå dit och knacka på? Kanske är helt tomt på kontoret, alla har avgått - medan vi sitter och tror att någon arbetar med en plan."

Tänkte också den tanken. Man kanske i sann ny Brynäsanda sparkat varandra. Det enda som finns kvar är Manners cykel.

Shane Harper har utgående kontrakt vore det någon spelare brynäs borde värva tillbaka

{9566}: kan inte vi få låna dahlen en säsong av er

{204}: ja det förstår jag också han vill väl spela så högt upp som möjligt, timashow blir nog inte kvar ryktas att han är klar för växjö, jag tror också att brynäs kommer hitta toppbackar på allsvensk nivå det är jag inte nå orolig för

Nån kanske kan gå dit och knacka på? Kanske är helt tomt på kontoret, alla har avgått - medan vi sitter och tror att någon arbetar med en plan. 🙂

Silfver: Då kan man ju säga att man inte kan säga nåt åtminstone. Samt gå ut och uppmärksamma utvecklingen på medlemskap och Fansens värvning.

Det borde kunna göras på 5 min ungefär. Det är tystnaden som dödar.

Auchinleck: Näsan ovanför vattenytan verkar det som.
Helt klart är att de inte kan vänta på svar till Bosses frågor.
Men de sitter i en jobbig sits, de måste ha diskussioner med alla partners och kommunen för att veta hur stort kansli och spelarbudget de har möjlighet till (om någon?).
Frågan är vad de kan säga i detta skede om det är förhandlingar med personal t.ex.

Davey85: Om det inte finns någon likviditet kan du knappast signa spelare, hur skall du betala lönerna då?
Vi får bara hitta andra spelare, fast senare. Om vi hunnit få ner kostnadsmassan dvs.

Silfver:
Det skulle underlätta om Brynäs berättar hur arbetet framåt ser ut så slipper vi en massa spekulationer.

Fan, spelare behöver ju värvas oavsett hur ekonomin ser ut. Nu är det bara att signa killar som Vesel, Powell, Cheek och liknande omgående medans de är lediga. Det är liksom "öppet mål"-värvningar. Perfekta HA-spelare.

« · 2514557 · »