1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen
« · 2581784 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Guldtigern: Mm, Veven plockade säkert 10-12 poäng åt laget på egen hand där under några månader. Tränarna fick ibland stå på presskonferensen efter matchen och nästan be om ursäkt för poängen.
Ersson och Veven är de målisar i närtid som stal matcher åt laget.
Limpan anno 2018 gjorde det också.
Nu? Not so much…

Tigerhjärta: Rycker upp sig? Hur länge ska man rycka upp sig? Utan hans hemska insatser förra året så hade Brynäs inte ens mött Nybro ikväll.

Framgångsrika lag bygga bakifrån, det börja med en riktigt bra målvakt. Lindbäck är inte det tyvärr.

JohnnyBotox: Nej. Jag har höga förväntningar.

Mattson: Spelar ingen roll...nu är nu och jag är orolig för vårt mv spel...limpan OM han ska vara vår förste mv..steppa upp på över 90-91 % o sen höja sig till slutspel...
Jag ger honom 10 matcher till...mest för att va snäll..men han måste börja visa....

Mattson: Veven efter jul!

Tigerhjärta: Visst är det så, och det är främst med föregående säsong i närminnet. För mig handlar det även om brist på ödmjukhet. Undanflykter istället för att man helt enkelt inte är tillräckligt bra.
Ett spelsätt som ska passa honom och en liga sämre, ändå funkar det inte för honom.
För mig är det också ett riktigt svagt ledarskap som ställer honom på nytt idag när Clara visade fina tendenser senast.
Jag kan tänka mig en swishkampanj för att lösa hans kontrakt.

Anders Berg: ah jag förstår. ”Seriösa” som att vinna alla 52 omgångar? Eller vinna de matcher som passar dig?

Jag är såklart besviken efter en sådan förlust, det är skitsurt. Jag hatar det. Men att swisha ena dagen och sen nästa ”kräva” pengarna tillbaka för att de förlorar en match, det är ju bara löjligt. Väx upp

Tigerhjärta: nyanserad kommentar, precis så

Men jag håller med om att lindbäck måste bort!! Fast jag tror att han kommer vara kvar hos oss. spelar ingen roll, hur han är eller vad vi säger/skriver här han är och kommer vara NR1 i brynäs... konstigt nog... undra varför? Hur det kommer sig ??

Jag står fast vid att jag tycker Lindbäck blir väl hårt granskad och felaktigt utdömd vid vissa situationer.
Däremot har han visat att han inte är en vinnande och trygg målvakt som står pall när det blir motigt.
Det är ingen brådis, men rycker han inte upp sig så tror jag faktiskt det är läge att börja kika på alternativ.

Jockster : Förunderligt att Brynäs efter så många år på dekis fortfarande inte lärt sig att man bygger bakifrån.

BIF Kungen:
Ganska enkelt förklarat:
Brynäs uppträdde som att det var allmänhetens åkning med lite sköna alibiavslut och flippmackor....

Sen kämpade Nybro stenhårt i anfallzonen och blottare årets stora akilleshäl dvs defensiven.
Nybro vinner fullt rättvist och hela Brynäs förutom busschauffören skall skämmas ordentligt ikväll ....

Mattson: Jag är alltid inloggad. Tycker att det är kul att läsa kommentarer från supportrar som är nöjda efter en överkörning mot Nybro.

Stefan R 63: Förutom Ersson, nämn en målvakt som funkat i Brynäs senaste 10 åren.

Anders Berg: Varför ska du logga in här?

JohnnyBotox: Dum som jag var trodde jag att laget var seriösa - men icke. Så varför ska jag swisha pengar till den föreningen och de spelarna?

Mattson: fast i ishockey är ju en mv ...halva laget eller hur!
Han är tyvärr inte stabil och ingjuter inte trygghet...nu har han varit hos oss i 1.5 år och kanske har gjort 10-15 bra hockeymatcher. Jag tycker inte det håller i en elitförening ..tycker du??

Lägg ner... 5 st vinster i rad ... detta var ju väntat förr eller senare... Nybro var bra idag men när det gäller så kommer vi vinna... en match mer eller mindre.. ta en kal öl och njut lite av hockey... alla har inte en bra dag på jobbet varje dag... det är fredag trots allt...

Huge: Det är som med alla andra syndabockar eller drev. Nån stackars spelare uppmärksammas och då är det hens fel att det går åt hvete. Ibland kan det stämma, oftast är det bara pöbeln som talar.

Lunkan: lindbäck har ingen botten, han duger inte i shl och duger inte ens i hockeyallsvenskan.
Vi måste ha en ny målvakt ist för en defensiv back.

Huge: Erkänn magistetn, du har en crush på Lindbäck?

Mattson: Tittar dock inte lika kritiskt på motmålisarna det kan jag villigt erkänna. Men jag står fast vid min åsikt om Lindbäck, han ger inte laget någon trygghet. Hoppas Clara tar chansen nu när han måste få spela igen.

Samuelsson har gjort det bra i Nybro, jäklar vad de stängde matchen i tredje. Vi borde ha gått på hårdare innan tredje men halva laget gick på halvfart.. Hoppas Larsson styr upp på söndag!

Anders Berg: mooodswings? Kanske ska ta ett par djupa andetag innan du swishar nästa gång om en förlust på sex matcher får dig att gå i taket och ångra dig. Herregud…

Zappaholic: tyvärr är det så

ellis: Uppskattade det dock, kvällens bonus blir några saftpirater då

Finns väl nån med rejäl Brynäsanknytning i laget , tror jag
Uppladdat:

500x0-saftipirater.jpg

Lunkan: Hahaha, om du bara visste…

Anders Berg: Googlar man på ”förlorare” får man upp Anders Berg. Du personifierar Brynäs senaste 20 år och det finns inget hopp om bättring så länge din generation påverkar Brynäs IF.

Folk här inne har nerver och en mentalitet som osar labilitet. Inte alla, men många. Vad trodde ni, att vi skulle gå igenom serien obesegrade? Säsongen är lång, slappna av.

Mattson: Jo jag har sett samtliga matcher typ sedan 76 du med?

Hank81: Jag fattade vad du menade. Skojade bara.

Zappaholic: då menar jag i positiv bemärkelse.
Man blir inte förvånad av hans spel när man hör honom i intervjuer. Killen bryr sig inte, han känns totalt likgiltig.

Anders Berg: ” Jag har mailat och bett att få tillbaka pengarna som jag swishade igår…”

Brynäs behöver verkligen fler genuina supportrar som dig😀

Sköt de 14(!!!!????) skott på mål??? Och vann????

Lunkan: Har du nån gång kollat in motståndarnas målisar? Inte bara idag. Jonsson i BIK, Ljunggren i MIK m.fl. vann matcherna åt oss. Spelet ser fortfarande ut som om det är en nybörjarcoach som letar ett spelsätt. Men det är ok, han har 6 månader på sej.

Högt och lågt härinne…

1. Vi kommer inte vinna 52 raka, ingen som trodde det heller men det är såklart känslan av att världen går under den omgången det händer.

2. Nybros game of the year, supertaggade, gör en klockrent tråkig match och stänger ner oss. Coachseger skulle jag säga.

3. Som någon skrev. Inte Lindbäck fel, men han vinner heller inte de matcher som vi inte förtjänar att vinna. Om det räcker i ett slutspel, tveksamt, men vi får se.

Jag har varit betydligt argare på Brynäs i matcher där ”hjärta” saknas, men inte idag. Kanske whiskyn, men ingen kan väl säg att de inte kämpade? Nybro var förberedda.

Vi kommer gå på nitar hela säsongen, förhoppningsvis mer sällan än ofta men framförallt viktigt att vi lär oss något varje gång.

Hank81: På rak arm är det väl egentligen bara mot Mora som Lindbäck har varit bättre än motståndarnas målvakt. Poängtappen mot Västerås och Västervik hade inte skett med ett bra målvaktsspel. Samtidigt kan man inte bara skylla på honom heller, ikväll gjorde Brynäs bara 1 mål framåt och då vinner man sällan.

Zappaholic: Det skiljer oceaner i förutsättningar mellan lagen i HA. Mycket mindre ekonomisk skillnad i SHL och därför mer "alla slår alla" över en hel säsong. Givetvis var detta bara en match, men det har funnits dåliga tendenser i tidigare matcher också. Vi får se om Brynäs kan steppa upp bortaspelet, hittills är det väl 2 poäng på 2 matcher?

Hank81: Han gör ofta något matchavgörande…

Skicka Lindbäck till Strömsbro.

Jag har mailat och bett att få tillbaka pengarna som jag swishade igår för någon trött jävla ”NHL-back”. Det här laget hör hemma i Allsvenskan.

Peja: intressant, var länge sedan lindbäck gjorde något matchavgörande. Tänk vad den målvakten har kostat oss, ändå får han förlängt. Sånt händer bara i brynäs.

Blå grottan: Birgersson och Ljungkrantz var bra i Almtuna idag om det intresserar någon!

Jockster : Precis , vi borde satsa på framtiden , och målis som jobbar sig sakta upp. Lindbäck verkar ha nåt i kontraktet att han är typ första målis , dock är han på väg utför.

Färjestad förlorade mot Oskarshamn igår. De kan lika gärna ge upp sina gulddrömmar nu,..

Tigerhjärta: men snälla Tigern....Det var ju precis det som vårt lag gjorde idag...lade sig platt!!!
Säger det igen Det är HUR vi förlorar matcher som jag stör mig på...O återigen kunde ju Vår mv ..tagit chansen o givit oss poäng när övriga laget inte är påslagna men tyvärr tar han inte den...
Han kanske inte ska lastas för något mål..möjligtvis mål 2 men han gör inte skillnad.
Vi bryter ihop o hoppas att Tingsryd får lida för den här skitmatchen...

Gunderson: Ja det var tråkiga signaler från laget idag. Legoknekt-vibbar från vissa spelare. Slarvigt, och framförallt för lågt tempo. Motivation slår klass.

Huge: 1a målet ska han ta, 10 av 10. Han släpper alltid in nån/några inte otagbara. En bra målvakt gör skillnad och Lindbäck är inte där, tror inte spelarna litar på honom heller.

Såg inte matchen men tänker att alla i laget presterade på division 1-nivå, max.
Minns att Bissett var en av de första med ”prestationskontrakt” i laget; x antal mål ger x antal extra kronor etc.
Idag är det tyvärr så att kontrakten ser lite annorlunda ut; ”Knyt skridskorna själv ger 150 000 kronor. Orkar du åka på dem ger det 50 000 kronor till”.

Fy fan vilket jävla skitlag!

Sådär ja Brynäs. Alltid lätt att stå i intervjuer och säga att man ska vara ödmjuka och att vara förberedda inför uppgiften. Och att vi ska hitta vår identitet. Jag vill poängtera att detta ska inte ta ifrån Nybro någonting.
Men vart var Brynäs? Ödmjukhet? Kan någon ens i laget stava till det ordet? Vad innebär identitet för Brynäs? Vi går med vågen när det är bra men sen viker oss när det går dåligt? Pinsamt! Men som en trogen Brynäsare man varit sedan
-98 så märker man att väldigt få jobbar för märket, enbart spelare där man får mest pengar. Märket idag betyder ingenting. Pinsamt Brynäs!
Sen har ni mage att begära swish får en kommande spelare medan ni ger oss detta i ansiktet? Det finns MÅNGA människor där ute som ger mycket MER för Brynäs än en swishdonation och det är såhär ni tackar oss?
Ni begär mycket, det gör vi med. Detta är pinsamt. Under all kritik faktiskt. Istället för att begär swishdonation så kanske ni ska sluta titta på pappret och kanske istället
kolla varandra i ögonen? Ni är verkligen inte så bra som era namn säger. Denna liga är ingen lek, vilket många av er tror. Folk kanske skriker "brynäs hör hemma i SHL" på riktigt?
Istället för att förlita er på era fans med swish så kanske ni bör se över varandra? Oss fans är det inget fel på, jag har varit på arenor i vårt avlånga land ett ex antal gånger. Supporten är INGET fel på.
Vi ger er vårt allt. Dags att ni ger oss ert allt!

Skrev jag på deras facebook. Men jag kan stå för mitt namn. Men det där är sanningen.

Huge: Du menar att du skrev det helt opåverkad??
Då vill jag ha ditt recept på glasögon. Kan du skicka det?

« · 2581784 · »