Brynäs IF

713964 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1832487 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Skrubben:
Du kommer ihåg att Homer spelade Janne Larsson som femte och siste back när skadeläget var som värst när Homer var i Tigerbåset senast... = )
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Homer ska väl inte Brynäsfans kalla sin tränare!
Andra lags fans ok men va är man för supporter som kallar sitt eget lags tränare med sånt pajas namn?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
David Persson: Med så mycket du skriver här tror jag bestämt att du är lite smyg-Brynäsare. Can't blame you. 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leker coach (igen)

MV:
Felix Sandström (David Rautio)

Kommentar:
Dags att sasta på Felix till 100% då kommer han bli årets Linus Söderström.

Backpar:
1.Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
2.Lukas Kilström - Lucas Carlsson
3.Henrik Larsson - Elias Fälth
4.Adam Boqvist - Marcus Ersson
5.Jörgen Sundqvist - Marc Zanetti

Kommentar:
Första paret rör man inte hoppas jag. Shl bästa par. Bägge Lukasarna kan bli ett hitt. Om Kilas fortsätter som han avslutade förra säsongen och om Carlsson spelar som han gjorde under fjolårets Jvm. Då har vi ett väldigt bra ihopsatt par.
I tredje får Elias vara en pappa åt shl debuterande Kingen. Kan bli väldigt bra offensivt par. 7e back tror jag faktiskt att nämnde Adam Boqvist kan komma att bli. Så bra är han. Restrerande får speltid vid skador/sjukdommar på dom övriga 7.

Kedjor:
1.Clark - Jensen - Ikonen
2.Palushaj - Capurosso - Paille
3.Boqvist - Ölund - Blomqvist
4.Liljewall - Granström - Alcén
5.Mannberg - Asklöf - Junior

Kommentar:
Försökt att gjort så jämna kedjor som möjligt. Rangordning spelar mindre roll! 1a känns rätt given. Man splittrar inte på parhästarna Clark/Jensen. Som tredje länk tycker iaf jag att det vore fräckt att sätta in Ikonen bredvid dessa herrar. Kan bli succé. 2a, en ren transatlantiskt kedja. Där jag hoppas Caporusso får centra. Har hört att han gillar det. Sen den tilltänkte måltjuven Hajen och Pajen som andra och tredje länkar. Kan bli en enormt jobbig och skillad kedja. Aaron och Loui har ju dessutom lirat i samma kedja förr. I 3e vill jag att Melin fortsätter lira Blomman och Ölund ihop. Dom hade en väldigt fin kemi i slutet ifjol. Som tredje gubbe sätter jag in Ölunds lekkamrat från J20 tiden, nämligen Boqvist. Som jag tror kan göra mellan 25-35 poäng. I 4e sätter jag ihop 3 riktigt riviga, jobbiga forwards. En av shl's kanske jobbigaste lina att lira mot? Tänkt att tugga ner motståndarnas leading-line. Extra Manny och Samme.

PP1:
Gunderson
Ikonen
Clark
Ölund
Jensen

PP2:
Larsson/Boqvist
Palushaj
Paille
Caporusso
Boqvist

BP par:
Granis - Paille
Blomman - Ölund
Liljewall - Alcén
Mannberg

Vi tycks?

Trevlig sommar på er alla. Snart sätter vi äntligen igång igen 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Längtar som fan till svarta mot vita :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif:
Intressant om Caporusso! Jag gav mig ut och googlade igen och hittade en jättebra profil av Caporusso som jag inte tror varit uppe här förut. Läs den på senshot.com/2011/07/28/prospect-profile-louie-caporusso/ !

Där hittar man bland annat en intressant anledning till att Caporussos karriär i Nordamerika inte tog fart:

"Perhaps Caporusso’s biggest point of criticism is that he’s a perennial second-half perfomer. He knows this, the team knows this. /.../ For Louie to even get a sniff at cracking the NHL roster for Ottawa, he needs to put together a full, consistent season."

Dessvärre verkar också den tendensen hålla i sig (scoutrapport från senaste säsongen):

"– Hade det tufft i början av säsongen på grund av knäproblem under sommaren. Men var en toppspelare återigen andra halvan, kanske en av de bästa spelarna i ligan."
vikfancentral.se/operation-omstart-infor-sodertalje-hemma-scout-om-brynas-nye-louie-caporusso/

Han verkar ha varit en speluppläggande center med defensivt ansvar på collegenivå och det verkar stämma att han gillade den rollen:

"He spent a little time on the wing, but was happy to get back to center, saying he liked to be able to touch the puck more as a playmaker."

Undrar hur mycket han har spelat center i Tyskland?

Sedan blir man ju glad av att läsa sånt här:

"As an aside, he’s great with the media. Louie’s the first guy to chime in with a quote of the day, and he’s the first guy you look for when the team steps off the ice. He’ll give it straight, and adds some of his personality. The fans love him, so does the microphone."
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scerban: "Dessvärre verkar också den tendensen hålla i sig (scoutrapport från senaste säsongen):"

Fjolårets insats, där han var knäskadad under sommaren, är knappast nån indikation eller "bevis" på det som sägs i den första länken: att Caporusso alltid haft en tendens att inleda sina säsonger svagt?
Att inleda en säsong svagt efter en knäskada under sommaren, är väl isf snarare fullt naturligt och knappast ett bevis för att en spelare har en tendens att alltid inleda svagt.
Därmed inte sagt att han ev har en tendens att alltid inleda svagt i allmänhet, men fjorårets insats är som sagt inget som med säkerhet bevisar den teorin.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Välkommen tillbaka, laddad?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: välkommen tillbaka Huge! Hängslen och svångrem. Fast den här gången håller jag med om analysen att man inte ska dra så mycket slutsatser av fjolårets svaga start, däremot kan man göra det av åren tidigare.

Ser fram emot att få se Caporusso! Tror BZ hittat ännu en guldklimp i DEL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Jag vet ingenting om varför Caporusso presterat sämre i inledningen av säsongerna. Eller om han ens har det. Allt jag konstaterade var att det finns rapporter om sämre säsongsinledningar förr i tiden och samma sak nu senaste säsongen. Det kändes som ett sammanträffande, men jag tror inte att det nödvändigtvis betyder att det behöver bli så nu. Jag är dock beredd att ha tålamod om han inte gör succé direkt (som jag i och för sig har med de flesta Brynäsare).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Tackar!
Jajamänn, laddad med både med- och motargument.
Allt efter behov!! ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Tack så mkt. Ja, det var väl just det jag försökte säga: blanda inte ihop en knackig/ojämn säsong som förmodligen orsakats av en knäskada med tidigare säsonger, där anledningen till de knackiga/ojämna säsongerna är lite mer oklara sas.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scerban: Var bara din mening om "tendens" jag ifrågasatte. Nu när du förklarat lite närmare vad du menar, så blir det lite mer begripligt.
Och som du säger: vi vet heller inte om Caporusso ens har presterat så dåligt i inledningen av säsongerna. Allt är ju relativt och ska sättas in i sitt rätta sammanhang sas. Den första länken är ju dessutom bara en allmän bedömning av vad man för 5 år sen ansåg att han måste förbättra i sitt spel för att kunna ta en plats i NHL.
Mkt borde ju sen ha hunnit rinna under broarna fram till idag, om man säger så...
;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: När är den? Hittar ingen info på hemsidan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: 10 augusti klockan 18.30 :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag kommer aldrig att förstå det här med att Jesper Jensen alltid räknas som "utlänning" eller "import". Killen är född i Sverige, började spela hockey i Sverige och har bott i Sverige större delen av sitt liv. Han är varken utlänning eller import, även om han råkar ha dansk landslagstillhörighet.

www.expressen.se/sport/hockey/shl/har-ar-alla-utlandska-spelare-i-shl-lagen/
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scerban: Han har dubbelt medborgarskap och har valt att spela landslaghockey för Danmark. Det är klart att han inte är en importspelare i traditionell mening men faktum är att han spelar landskamper mot och inte för Sverige.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
"Danskjävlar"... Obs humor!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Yes, han har danskt och svenskt medborgarskap. Och har man svenskt medborgarskap är man inte utlänning, i alla fall inte enligt utlänningslagens definition.

Har svårt att se att man blir import eller utlänning för att man spelar i landslaget för det land ens pappa kommer ifrån.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scerban: Hyperintressant med Caporusso. Även med att få in fler spelare av den här typen. Både han och Hajen verkar dessutom inte bara vara snabba, utan kan även behandla pucken och utmana i hög fart. Trodde inför förra säsongen att Clark var en sån spelare, men han utmanar sällan och gör inte så stort avtryck i spelet. Mer gubben i lådan med bra skott och stå på rätt ställe. Inte heller Paille har handleder nog för det, men han skrinnar förbi om det är att jaga utan puck.

Överlag har vi väl fått ett ännu mer kvickt och arbetande lag. Många ödmjuka och fina personer också. Kommer vara lätt att tycka om det här gänget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Absolut. Nu väntar man bara på att det ska dra igång.
En annan sak som man har märkt den här sommaren.
Fan va starka Frölunda är:)
Undrar om dom inte är starkast i hela världen?
Finns nog inget lag som har tränat lika hårt som dom, ever;)
Blir intressant att se hur Dupontarna ska klara sig?

Men för första gången iår.

FORZA BRYNÄS💪🏻💪🏻
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kul att Djoos uppmärksammas! Jag trodde att han skulle trejdas eftersom t ex Vegas borde ha nytta av en spelskicklig back. Men nu får han nog chansen i Caps.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor: utveckilings kurvan på den pojken måste vara enorm, när han spelade i Brynäs var han allt annat än bra
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas: du menar när han spelade i vårt katastrofala 14/15-lag och förväntades ta Gundersons roll?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21:
Precis... det var en chansning som inte gick hem. Han skulle fått mogna i sin takt, mer rutinerade backar borde funnits vid hans sida!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Här är kedjeformationerna jag lutar åt nu... som vanligt med tydliga roller.

1 J Blomqvist - J Granström - J Alcén

Startformation som kliver in och visar lagkamraterna vad som gäller med mycket Brynäshjärta och hårt arbete. Funkar även bra vid tekning i defensiv zon i slutet av perioder och mot motståndarnas toppkedja.

2 K Clark - J Jensen - L Ölund

Clark och Jensen hittar varandra och vill spela med mycket passningar och kombinationer. Ett spel som Ölund förespråkar och behärskar. Han kan också både ta tillvara på målchanser och servera Clark. Dessutom ta centerrollen när Jensen saknas.

3 A Palushaj - L Caporusso - D Paille

Häftig hel-nordamerikansk tredjekedja som traditionsenligt spelar snabbt och rakt mot mål utan större finesser. Skoningslösa.

4 J Ikonen - C Liljewall - J Boqvist

Vår vassaste fjärdekedja på många år? Två små, kvicka och skickliga yttrar som kan ställa till med ordentlig oreda. Skapa målchanser på egen hand och ur ingenting. Vår största spelare städar bakom och tar kampen framför kassen.

Glasklart, eller hur?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Jo det var ungefär de ja menade,klart man kan tycka att han fick för mycket ansvar för fort men tycker ändå han kunde gjort nått enstaka rätt per match😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vår kung och frälsare Silfverberg har gift sig. Stort grattis!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Linus Ö är väl urtypen av en klassisk center...? Liksom Jensen... Inte optimalt med dessa två i samma kedja. Annars imponerande bredd bland forwards. Har vi spetsen som behövs för att ta ett kliv till...?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Det är klart att fjärdekedjan ser ut som en fantastisk fjärdekedja när du i själva verket har satt den riktiga fjärdekedjan som förstakedja. Det förflyttar alla andra kedjor ner ett hack, i jämförelse med verkligheten. Men Brynäs har absolut helt okej bredd.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jaha. Då var det dags för dessa jävla landslagsturneringar 😞
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Blir ändå intressant att se våra killar från brynäs i Canadas lag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pjåtor: Ja, självklart kommer jag bota min hockeyabstinens med att titta på dessa matcher om dom sänds någonstans.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: haha, bra poäng. Så kan man givetvis se det. Dock har Ikonen-Liljewall-Boqvist mycket mer att bevisa än Blomqvist-Granström-Alcén. Känns också som du rankar hierarkin efter offensiv skicklighet. Jag efterlyser en renodlad checking line och då kan den lika gärna ses som förstakedja (om den nu ska gå mot motståndarnas bästa). Att sätta Blomqvist-Granström-Alcén mot motståndarnas fjärdelina, vet inte hur mycket man vinner på det. Då kan Ikonen/Boqvist straffa mer.

Vilken man kallar första/andra/tredje/fjärde är väl rätt ointressant egentligen.

Blomqvist-Granström-Alcén är också ledande karaktärer som betyder mycket mer för laget på många sätt, än vad Ikonen-Liljewall-Boqvist gör. Personligen hade jag valt den om man var tvungen att slänga bort en av linorna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Tycker man får se till hela laget och vad laget tjänar mest på, istället för vart den enskilde Ölund kanske passar bäst. Var åtminstone så jag tänkte. Ölunds skytte, spelstil och smartness passar in i den kemin som Jensen och Clark har. Handlar också om att få ut max av dem två.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nån som har koll när A laget har träning denna vecka på is?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas: Jag tror inte dom tränar på is denna vecka. Den officiella ispremiären ska vara 7:e augusti.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Westerholmarna snackar om FHC. "Det tävlas mycket mer här."

... Jaha.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: dom kan få tävla hur mycket dom vill. Hjälps inte för den truppen är svag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Fhc har förlängt med Lundqvist till 2020 och Rönnberg till 2022... Vad tror ni om det?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Bra då har man hittat en till anledning att hata dom lite extra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Bengtzen är en klok man. Inget att oroa sig över nu.
Skulle det bli "värsta tänkbara scenario" skulle jag vara stolt om 6 brynäsare var med i OS! 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Konstigt dock att man flyttade en match mot Örebro som istället ska spelas under OS. Någon som vet varför?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Ja klokt sagt men klart man är lite oroad... Men om det skulle vara så att både Gunderson och Bertilsson sticker så vet jag ju en intressant spelare vid namn Adam Boqvist man skulle vilja se ta en plats i truppen! Man får se det lite positivt i alla fall!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sådär. Allt bokat till Krakow. Någon som vet något angående matchbiljetterna? De ska köpas via krakows hemsida....? Eller får Brynäs några biljetter?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anssi19: Hehe. Ditt namn Anssi19 känns lite "outdated" i dagsläget 😜
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Vad har det med saken att göra?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Vet faktiskt inte vad jag ska göra med den informationen du precis skrev, har det med biljetter att göra? Missade jag något kanske?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Äsch, jag förstod sin poäng. No hate. Skulle jag kunna ändra så hade jag... Men ja, biljetter?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Örebro behöver lite handikapp. Enda anledningen jag kan se ;-)
Kommentera

« · 1832487 · »