Brynäs IF

713261 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1898583 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Jag har så svårt att engagera mig i isprojektioner, intron och ljud. Är det inte bra hockey som lockar folk? Annars går man väl på konsert,bio eller köper upplevelser?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: motfråga:

Är inte en hockeymatch en köpt upplevelse?

Det handlar om att ge besökare mer för pengarna. Och visst, alla kanske inte går igång på det. Men om det ökar antalet gånger ”då och då” besökarna kommer så är mycket vunnet.

Edit: sen kan jag tycka att 40 miljoner är saftigt. Men ändock en långsiktigare investering än vad X antal spetspelare skulle vara.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Tror å andra sidan att ett vinnande lag är det som folk suktar efter mest när de går på hockeymatch. Har sett Brynäs få storstryk många hemmamatcher och det finns ingen inramning i världen som kunde göra de matcherna till en positiv upplevelse för hemmafansen. Det går också att erbjuda mer för pengarna genom att sänka de många gånger hutlösa biljettpriserna och erbjuda samma produkt som nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: helt klart är det ett vinnande lag och bra spel med spännande matcher som lockar mest folk. Personligen tycker jag att det är roligt med ett maffigt och spektakulärt intro. Det från Vegas som länkades här i en tidigare kommentar var till och med för mycket för mig (men i USA så är Amerikansk Wrestling stort så Vegas intro går säkert hem där.)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: så är det ju. Men en investering i arenan ger bättre långsiktighet än tex sänkta biljettpriser som bara äter kapital eller eventuell vinst.

Brynäs försökte ju med billigare biljetter för något år sedan genom erbjudanden. Detta blev plattfall och inkomstförlust så det skrek om det.

Men jag håller med om att ett slagkraftigt lag alltid måste vara prio 1. Det är för hockeyn alla kommer först och främst. Men det gäller ju att locka sällan besökarna oftare. Och där måste man hitta vägar.

Luleå har nu gjort på ett sätt. Färjestad gjorde på ett annat ifjol och lyckades. Brynäs måste hitta sitt sätt och lyckas med det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Att erbjuda arenans sämsta platser till lägre pris kommer inte få många att välja bort tv-sändningen för att se matchen live. Det var väl det som Brynäs försökte?

Problemet med att investera i allt runtomkring är att "sällan besökarna" lockas till nyhetens behag och försvinner tämligen omgående. Det syntes tydligt när Gavlerinken blev Läkerol Arena. Helt plötsligt började granntanten som typ aldrig gått på match förut gå ofta "eftersom arenan är så fin". Men 1-2 år senare slutade hon självklart gå. Vissa "sällan besökare" blev säkert kvar men i Luleås fall talar vi 40-miljonersinvestering - det är enormt mycket i sammanhanget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: "Som jag förstått det så är alternativet i Nordamerika att han ska spela i OHL, dvs. kanadenska juniorligan. Laget som draftade honom där har legat på hårt för att få över honom. Däremot har han själv sagt att han är färdig med juniorhockey. Vet dock inte om han syftar på enbart Sverige i det fallet."

Pratar du om A.Boqvist så är han ju inte draftad än?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kopenga Kickass: OHL-draften :)
London Knights
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Ska Brynäs inverstera några pengar på Arenan så måste man i första and fokusera på att bygga om hörnen av arenan. De platserna suger verkligen. Tänk vad coolt det vore med lite brantare läktare, mer närhet till spelet. Gör om "eventarenan" till en renodlad HOCKEYArena istället.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Håller helt med, men är det tillåtet att ha det byggt så i svensk hockey? Eller är det för säkerhetsskälen det är byggt så kanske. Det skulle onekligen bidra till roligare upplevelser med den typen av läktare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spelar Lavins eller? :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Emil9783: ja det är det. Kinnarps har extremt branta läktare, ett etage och läktare hela vägen ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Jao, får nästan svindel när man sitter på övre etage där.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Kikat lite bilder på även Malmö arena där läktaren går ner exakt hela vägen. Det borde främst vara i fokus pga att det troligen inte är lika omfattande att ordna jämfört med att göra hela läktaren brantare
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nilsson gjorde en Felix...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Två gånger dessutom
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Carlo: Jag går inte alla igång på maffiga intron och sånt utan tycker det är lite larvigt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: hoppas dom ställer Hellberg i kassen på lördag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Samma här. Hypen skapar man genom bra medialt arbete och följer upp med bra spel och vinster. Inte en massa bling bling..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Någon kanske redan har nämnt det redan men Palushaj står som ”rumour” på EP. Brynäs till Brynäs! Vet inte om det betyder något men lite positivt känns det allt😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pekka85: Det ryktet är baserat på BZ:as uttalande i artikeln om att Bertilsson stannar, som var publicerad på Brynäs hemsida.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pekka85: Trisst med den där hockeyprofilen som sitter häktad. Jag lider med flickvän och barn...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Här har ni något att fundera över under natten brynäsbröder. Hoppas på lite nyheter imorgon :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Huselius
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Skönt att han sitter inspärrad. Tror inte flickvännen är så ledsen över att slippa bli misshandlad heller.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
När man läser capitals forum efter en förlust ser det ut som om dom kopierat ett Brynäsforum. Alla ska avgå och sparkas och bänkas hit o dit 😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pjåtor: skillnaden mellan oss är att vi har vunnit mycket och caps har aldrig vunnit. Kan förstå att deras fans blir less
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Å andra sidan sjukt svårt att vinna Stanley Cup. Ett stort antal klubbar som slåss om det och lönetaket gör att du inte kan köpa dig till framgång som t.ex Växjö gjort i SHL. Men trist om generationen med Ovechkin & Bäckis i spetsen inte lyckas vinna, unnar de verkligen en cup.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Vi är alla olika givetvis...skrev det igår också att "Om Brynäs får en ny storhetsperiod kommer publiksnittet att öka", tills dess kommer nog det se ut som senaste åren, tror jag!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Nu är han iof bara häktad tills dom kommer, men han har en tragisk historia med kvinnoskandaler tidigare tråkigt nog!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pajasen har gjort ett uttalande 😂

hockeynews.se/articles/3168/
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pjåtor: Äh, låter som ett klassiskt uttalande efter en övergång. Tycker vi lägger Palushaj bakom oss, han är historia.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pjåtor: "Innan jag skrev på kontraktet pratade jag med många spelare i Örebro och alla hade bara fantastiska saker att säga om klubben och staden Örebro, säger han."

Bagdad Bob-Palushaj...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: ja det var det sista om honom från mig jag lovar 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spelade in matchen i natt o har kollat på den nu. Tänk så underbart att få åka runt med den där så speciella skålen!!!
Att äntligen gå ända fram efter flera år av bra grundserier. Välförtjänt!
Såg ni så nära Djoos var att sätta 2-0 efter en fin soloprestation?
Är det för tidigt att börja spekulera hem Bäckis tro? ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SnowKing: Omöjligt att veta vad han vill, men Bäckis är bara 30... Han har nog 5-6 kanske 7 år kvar i Caps om han vill det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SnowKing:
Bäckis borde ju resonera som så att han nu har möjlighet att bli historisk och ingå i en liten skara som vunnit VM, SC, OS och SM... Kommer han hem nu tar han SM-guld säsongen 18/19 och därefter är det bara OS kvar. 😊
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pjåtor: Även Frölunda tyckte han var för dyr. Men justja det var ju den fantastiska stämningen som avgjorde..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vuollerim:
Mejlar du Bäckis?... ifall han inte tänkt på det! :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SvennEG: Palushaj får runt 300 lök i månaden då enligt Sjöström. Inte helt orimligt kan jag tycka... Sen kanske han fick nån monsterbonus utöver det i Örebro får man väl förmoda. Om inte så är det oroväckande tomt i vår skattkista. Backsidan måste ta en rejäl dos av budgeten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SvennEG: Undrar om vi också är med och hugger på Rakhshani? Är han tillräckligt bra? Han lär väl inte göra 50p men vi kanske kan få in 2st 30p-spelare istället.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Ja det gör den nog. Sen iom att även de är ute efter yttersta spets och därför borde vara beredda att betala en del tyckte att han kostade för mycket så borde lönen ligga runt där det inte längre är värt det, om man kan säga så. Allt för orolig över resterande pengar tror jag inte man behöver vara.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Var säger han det? Du pratar om skribentens gissning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dAVydov: varför inte satsa på att ta in två 30p-spelare som du säger? Dela upp den sista summan som finns tillgänglig på två spelare istället för en.
Tänker 150k på varje spelare. Känns bättre att göra så än att vi ska stå och falla på en spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: tror bengtzen lagt halva spelarbudgeten på backsidan. Jag menar, de backar vi har i dagsläget är ju toppbackar och ska ha betalt därefter.
Gunderson 300k ?
Bertilsson 270k ?
Andersen 220k?
Lundgren 200k?
Kilström 170k?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dAVydov: Han borde väl inte vara aktuell eftersom spelarna hade med NHL-organsationer att göra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pjåtor: Men våra fans kommer att höras mest :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SvennEG: Just det. Ser ändå gärna att man plockar in två 30p-spelare än att man chansar på en potentiell 50p-spelare. Skulle kännas mer safe på nåt sätt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11:

Å andra sidan tror jag att 3 av Örebros backar också är rätt dyra.

Näkyvä är nog inte billig. Om man antar att Linköping betalade
honom utefter vad han presterade då han var i Luleå. Då tror
jag inte han gått till Örebro för att ha en lägre lön än i LHC.

Ebert har producerat bra i både AHL och KHL, för att vara back.
Så han spelar nog inte heller för småpengar.

Och Rissanen har nog lön i nivå med Lundgren/Kilström.
Eller lämnade han KHL för att kunna äta uppe "i svampen"?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Skulle säga att Örebro, överlag, har en klart sämre trupp än Brynäs. Kul för Palushaj att få ett bra kontrakt men gå långt i slutspelet lär han inte göra där.
Kommentera

« · 1898583 · »